Skocz do zawartości

Renault - sterowanie radiem nie-fabrycznym z kierownicy...


manau

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wszyscy czytają CA więc dam informację tutaj:

Ponieważ fabryczne radioodbiorniki zazwyczaj są kiepskiej jakości (pomijając kilka wyjątków) w związku z tym często zastępujemy je wyższej klasy, niefabrycznym sprzętem.

I tu najczęściej pojawia się problem - bo mamy sterowanie w kierownicy które nie jest w żaden sposób kompatybilne z radiem.

Niektórzy producenci (np. Alpine) oferują fabryczne moduły "tłumaczące" sygnał z "joysticka" fabrycznego na zrozumiały dla danego modułu radia. Moduł taki kosztuje jakieś 400zł.

Jest jednak alternatywa - moduł firmy Izotech:

Piotr Gierlach

Izotech

(12) 632-12-28

668 096 961

http://www.piloty.pl/

UNI21_400x400.jpg

Moduł kosztuje (na dzień dzisiejszy) 129zł. + przesyłka.

Przesyłka jest płatna przy odbiorze.

Zamawiamy przez maila, można się kontaktować telefonicznie i pytać o szczegóły - właściciel chętnie udziela informacji.

Po określeniu do jakiego samochodu i radia (w moim przypadku Megane 2006r. i Alpine 9884R) potrzebujemy moduł - dokonujemy zamówienia i czekamy około tygodnia.

Podłączenie jest banalne - trzeba tylko rozebrać plastik przy kolumnie kierownicy, wpiąć się z wtyczką modułu bezpośrednio do "joysticka", moduł zasilić poprzez podłączenie między radio a instalację samochodową (modulik ma od razu stosowną "przejściówkę" ISO), no i oczywiście kabelek sterujący z mini-jackiem wpinamy w stosowne gniazdo w radiu.

Po podłączeniu wszystko ładnie zadziałało, i mam sterowanie Alpine'm z "manetki" przy kierownicy.

Zdecydowanie mogę polecić zakup niniejszego urządzonka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko info ok.gif

Choć mi fabryczne radio w niczym nie przeszkadza, jakość nie jest zła (niewiele zapewne gorsza od pionków, jvc i innych z niższej półki) mi osobiście tylko brakuje mp3, choć wpinam tel. pod AUX'a i mam mp3.

Jak dla mnie chyba największą zaletą, poza kompatylbilnym satelitą przy kierownicy, jest mniejszy popyt na te radia wink.gif no i nie wyciągam panela wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o takim rozwiązaniu, ale zaletą firmówki jest to że nikt sie na nie nie połakomi. Z panelem zaś muszę pamiętać aby wyjmować nawet na chwilę bo choćby nie ukradł to szyba i tak kosztuje więc chyba jednak zamienię swoją Alpine na firmówke frown.gif

Wygodne jednak to jest chociaż nigdy nie przpuszczałem że zapragnę mieć firmówkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też myślałem o takim rozwiązaniu, ale zaletą firmówki jest to że nikt

> sie na nie nie połakomi. Z panelem zaś muszę pamiętać aby

> wyjmować nawet na chwilę bo choćby nie ukradł to szyba i tak

> kosztuje więc chyba jednak zamienię swoją Alpine na firmówke

> Wygodne jednak to jest chociaż nigdy nie przpuszczałem że zapragnę

> mieć firmówkę...

Nie chcę nic mówic, ale swojego czasu koleżance z bravo (ten starszy typ) z połową deski wyrwali tego fabrycznego ... kaseciaka (!). Jest popyt jest i podaż. Niestety. A w każdej wersji szyby tłuką sie tak samo łatwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też myślałem o takim rozwiązaniu, ale zaletą firmówki jest to że nikt

> sie na nie nie połakomi. Z panelem zaś muszę pamiętać aby

> wyjmować nawet na chwilę bo choćby nie ukradł to szyba i tak

> kosztuje więc chyba jednak zamienię swoją Alpine na firmówke

> Wygodne jednak to jest chociaż nigdy nie przpuszczałem że zapragnę

> mieć firmówkę...

Niestety radia firmowe również są kradzione, zwłaszcza jeśli pasują do więcej niż jednego modelu samochodu, i zwłaszcza jeśli to nie są modele podstawowe "nicniemające"... oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie macie rację, ale zdecydowanie mniejsza jest szansa na kradzież radia które firmowo jest wyposażane auta przynajmniej w 50%, niż takie które po prostu można zapakować do każdego auta. Poza tym nagminne jest trzymanie paneli do tych radiów pod siedzeniem czy w schowku więc zawsze lepiej sbić szybe i sprawdzić. Oczywiście zawsze to loteria...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie macie rację, ale zdecydowanie mniejsza jest szansa na

> kradzież radia które firmowo jest wyposażane auta przynajmniej w

> 50%, niż takie które po prostu można zapakować do każdego auta.

> Poza tym nagminne jest trzymanie paneli do tych radiów pod

> siedzeniem czy w schowku więc zawsze lepiej sbić szybe i

> sprawdzić. Oczywiście zawsze to loteria...

Prawda.

Dlatego myślę już o jakimś dekielku wkładanym po wyjęciu panela i maskującym całkiem radio.

Miałem tak zrobione w poprzednim samochodzie i wyglądało jak fabryczna zaślepka montowana w przypadku braku radia w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wzgledu na problem ze zdobyciem radia oryginalnego zastanawiam sie nad zakupem tego rozwiązania. Możesz napisać jakie funkcje masz dostępne za pomocą oryginalnego pilota na swojej alpince ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze wzgledu na problem ze zdobyciem radia oryginalnego zastanawiam sie

> nad zakupem tego rozwiązania. Możesz napisać jakie funkcje masz

> dostępne za pomocą oryginalnego pilota na swojej alpince ?

Oczywiście.

1. Głośniej / ciszej

2. Mute

3. Source (CD/USB/Radio)

4. Utwór dalej / utwór wstecz (w przypadku CD/mp3) lub wyszukaj stację radiową w przód / w tył (w przypadku radia)

5. Katalog w przód / w tył (w przypadku mp3) lub przełącz między zaprogramowanymi stacjami radiowymi (w przypadku radia) - za pomocą rolki z tyłu joya

282045745-joystickmegane.jpg

Czyli dostępne są wszystkie niezbędne funkcje.

post-20663-14352500415996_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba skuszę się na taki adapter. Miałem to oryginalne tuner list,ale zaczęło wariować.Ciągle tylko ERROR i ERROR przy odczytywaniu płyty.Wyciągnąłem dziada,wyczyściłem laser,pochodziło 2 dni normalnie i znowu ERROR. angryfire.gif Się zdenerwowałem wczoraj i wyciągnąłem siostrze z sc sony gt-300 i włożyłem do scenica. biglaugh.gif I powiem wam,że różnica jest słyszalna między tymi radiami.I mam mp3,wyjście pod wzmaka. wink.gif Już chyba do fabrycznego nie wrócę.Tylko brakuje mi właśnie tego sterowania przy kierownicy i wyświetlacz pusty jest. Ale co tam. biglaugh.gif Kontaktuję się z gościem i zamawiam adapter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wrócę.Tylko brakuje mi właśnie tego sterowania przy kierownicy i

> wyświetlacz pusty jest. Ale co tam. Kontaktuję się z gościem

> i zamawiam adapter.

U mnie wyświetlacz w samochodzie pokazuje po prostu wielką czcionką temperaturę i godzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie - jak sie dostać do tego pilota sterujacego radiem ? Czy trzeba demontować kierownice czy da sie zdemontować dolny plastik kolumny kierownicy w jakiś sposób ?

Moje pytanie dotyczy Scenic II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam jeszcze jedno pytanie - jak sie dostać do tego pilota sterujacego

> radiem ? Czy trzeba demontować kierownice czy da sie zdemontować

> dolny plastik kolumny kierownicy w jakiś sposób ?

> Moje pytanie dotyczy Scenic II.

W Scenicu nie wiem.

W Megance II zdjąłem dolną i górną część obudowy kolumny kierownicy - wystarczy odkręcenie 3 śrubek torx.

Obudowa składa się z dwóch niezależnych części (przesuwających się względem siebie) - wystarczy zdjąć tą część bliżej kierownicy, a dalej jest tak luźno że można swobodnie przeciągnąć kabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.