natek Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 witam kolega jest zainteresowany Vectrą z 2005r z tym silnikiem i ma pytanko czy bedzie ok. Czy jest w porzadku, czy ma jakies typowe usterki? Jak sie spisuje automatyczna skrzynia z tym silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTAS2000 Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 Witam.Troszkę jeździłem signum z automatem- Porażka. Frajda z jazdy dieslem z dużum momentem jest niwelowana przez automat, biegi zmieniają się zbyt wolno . Dopiero wspieranie się półautomatem troszkę poprawia tą sytuacje ( o niebo lepiej jest w smarcie) , ale i tak wole manual. Proszę o opinię na temat tego silnika 1,9 -150 km z manualem bo przymierzam się do astry z tym motorkiem.Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 24 Marca 2009 Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 > witam > kolega jest zainteresowany Vectrą z 2005r z tym silnikiem i ma > pytanko czy bedzie ok. Czy jest w porzadku, czy ma jakies typowe > usterki? Jak sie spisuje automatyczna skrzynia z tym silnikiem? nie wiem jak automat, ale manual jak najbardziej pozytywny. Najlepszy motor do 2 litrów jakim do tej pory jeździłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > witam > kolega jest zainteresowany Vectrą z 2005r z tym silnikiem i ma > pytanko czy bedzie ok. Czy jest w porzadku, czy ma jakies typowe > usterki? Jak sie spisuje automatyczna skrzynia z tym silnikiem? Nie wiele mogę jeszcze powiedzieć ponieważ jeżdżę takim dopiero od 2 tygodni. Tez wybrałem ten silnik ponieważ ma opinie najmniej problematycznego z dostępnych diesli u Opla. 150 kucy to już frajda z jazdy nawet w automacie Najlepsze jest wyprzedzanie przy prędkościach 90-120. wciskasz pedał do dechy i wgniata Cie w fotel. Tego brakowało mi w mojej Viki B. Ogólnie automatem to trzeba się nauczyć jeździć, moja pierwsza jazda była kompletną porażką i pierwsza myśl była taka:" co ja k...wa kupiłem, przecież tym się nie da jeździć".Po drugiej było lepiej, teraz mam problemy jak jadę starą Co do spalania to niestety wychodzi trochę więcej jak stara X20DTL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 jeśli to najmniej problematyczny silnik diesela w oplu to gitara. a co do samego automatu, to wiecie, każdy lubi co innego ale jak ktos sie przyzwyczaił to myśle, ze nie powinno być problemu. Chodzi mi tylko o ten konkretny automat opla, czy nie jest typową padaczką. To chyba dośc nowoczesny automat z tiptronickiem wiec myśle, ze nie powinno być chyba dużego kłopotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 Z19DTH to jeden z lepszych wyborów pod względem dynamiki, ale ma on kilka dość istotnych wad. W kolektorze ssącym zastosowano tzw. klapy wirowe, które połączone są nastawnikiem. Cały ten mechanizm dosyć szybko się wyrabia, przez co auto traci moc i spadają osiągi. Jest to, można powiedzieć, wada konstrukcyjna tego silnika, ponieważ można było te klapy zamiast robić z tworzywa, zrobić z innego bardziej wytrzymałego materiału. Lepszą opcją jest wybór diesla 8v - Z19DT o mocy 120KM, który pozbawiony jest tych klap, a czego nie ma to się nie zepsuje jak mówi przysłowie Poza tym ten silnik spokojnie można zrobić na 150KM, a i po takim zabiegu będzie mniej awaryjny od Z19DTH. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > Z19DTH to jeden z lepszych wyborów pod względem dynamiki, ale ma on > kilka dość istotnych wad. W kolektorze ssącym zastosowano tzw. > klapy wirowe, które połączone są nastawnikiem. Cały ten > mechanizm dosyć szybko się wyrabia, przez co auto traci moc i > spadają osiągi. Jest to, można powiedzieć, wada konstrukcyjna > tego silnika, ponieważ można było te klapy zamiast robić z > tworzywa, zrobić z innego bardziej wytrzymałego materiału. Problem usunięty po lifcie. zresztą naprawa kosztuje grosze w/g kolegów z VKP. > Lepszą opcją jest wybór diesla 8v - Z19DT o mocy 120KM, który > pozbawiony jest tych klap, a czego nie ma to się nie zepsuje jak > mówi przysłowie Za to trzeba regulować zawory > Poza tym ten silnik spokojnie można zrobić na > 150KM, a i po takim zabiegu będzie mniej awaryjny od Z19DTH. Dajesz 100% gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > Chodzi mi tylko o ten konkretny automat opla, czy nie jest > typową padaczką. To nie oplowska ale Japońska konstrukcja > To chyba dość nowoczesny automat z > tiptronickiem wiec myśle, ze nie powinno być chyba dużego > kłopotu. Sam mam taką nadzieję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTAS2000 Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 Bardziej ten silnik to rozwinięcie konstrukcji FIATA 1.9 jtd.Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > Bardziej ten silnik to rozwinięcie konstrukcji FIATA 1.9 jtd.Pzdr Mówiliśmy akurat o skrzyni automatycznej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > Problem usunięty po lifcie. zresztą naprawa kosztuje grosze w/g No to jeżeli tak to super, a co zmieniono konkretnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > No to jeżeli tak to super, a co zmieniono konkretnie? Prawdo podobnie zmieniono gatunek plastiku z którego wykonane są te gniazda trzymające przepustnice zawirowania. Tu jest wszystko opisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > Z19DTH to jeden z lepszych wyborów pod względem dynamiki, ale ma on > kilka dość istotnych wad. W kolektorze ssącym zastosowano tzw. > klapy wirowe, które połączone są nastawnikiem. Cały ten > mechanizm dosyć szybko się wyrabia, przez co auto traci moc i > spadają osiągi. Jest to, można powiedzieć, wada konstrukcyjna osiagi spadają tak, ze większosc nawet nie wie, ze coś sie stało, mowię serio > tego silnika, ponieważ można było te klapy zamiast robić z > tworzywa, zrobić z innego bardziej wytrzymałego materiału. jest poprawiona wersja kolektora od 2006/2007 roku a stary można łatwo i tanio naprawić > Lepszą opcją jest wybór diesla 8v - Z19DT o mocy 120KM, który > pozbawiony jest tych klap, a czego nie ma to się nie zepsuje jak > mówi przysłowie Poza tym ten silnik spokojnie można zrobić na > 150KM, a i po takim zabiegu będzie mniej awaryjny od Z19DTH. To nie są argumenty. Tak to mogę też napisać że wersję 150KM tym samym kosztem mogę zrobić na 175-180 i wtedy dziękuję bardzo. Ogólnie oba fajnie jeżdża, DTH lepiej, trza brać to co w lepszym stanie przy ogolnej mizerii na rynku wtornym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 25 Marca 2009 Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 > Prawdo podobnie zmieniono gatunek plastiku z którego wykonane są te > gniazda trzymające przepustnice zawirowania. > Tu jest wszystko opisane nie chodzi tylko o rodzaj plastiku. zmieniono sposób połączenia/obrotu listwy i kołków klap wirowych oraz same ułożyskowanei klap jest poprawione, ze przy obrocie sprawiają mniejszy opór. Jakby co to zmodyfikowany kolektor z rozbitka z roku np. 2007 można wyrwać już za 300-400pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javo Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 To co napiszę na "plus" i "minus" silników Z19DT i Z19DTH - to wyczytane opinie na forach. Swoją Viki mam za krótko aby coś na ten temat powiedzieć: Z19DT: - droższe koło dwumasowe, - więcej problemów z DPF, Z19DTH: - spalanie (katalogowe) identyczne jak Z19DT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 > Z19DT: > - więcej problemów z DPF, tego nie wyczytałem nigdzie jeśli to prawda to ciekawe dlaczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
270180 Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 Powiem tak. jeżdżę vectrą c z 19 CDTI 150KM 2005 od września po przesiadce z astry II 14 16 V i jak dla mnie rewelka samochód. Średnie spalanie z ostatnich 6000kkm to 7 litrów. Opelek ma pierdniecie z każdego momentu obrotowego, a 6-ścio biegowa skrzynia biegu połączona z tempomatem to rewelka na długi i dobre trasy. Ogólnie po przejechaniu 20 tysięcu km (m w sumie ma juz ponad 76kkm) mogę powiedzieć ,że auto spisuje sie rewelcyjnie i warte jest ceny w swojej klasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.