luccass Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 Kapie sobie powoli, ale znaczaco..na tyle, ze boje sie tym jechac do mechanika...Co najgorsze to kapanie to na zimno i z wylaczonym silnikiem...jak dostanie temp i cisnienia moze spierniczyc szybciej... Na szybko zajrzalem pod auto - woda leje sie po bloku silnika z przodu kilka cm z lewej strony filtra oleju, jako, ze silnik od gory troche zabudowany ciezko wyczuc...2 przewody wchodzace do silnika reka pomacalem i wygladaja na suche. Gdzies w necie w oczy mi sie rzucilo, ze moze uciekac uszczelka pod kolektorem dolotowym. Co trzeba zrobic zeby to na 100% zdiagnozowac? Jak z ewentualna wymiana? A moze w tych okolicach, to jednak co innego 'puszcza'? Termostat? Pompa wody? Autko mam od niedawna, wiec nie wiem co tam gdzie jest, a i mechanik jakis wielki nie jestem Dajcie znac jak Wam cos do glowy przyjdzie aha - silnik to 1.25 Zetec. Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 Tych przewodow troche jest - pomacaj kazdy powoli, zwlaszcza na laczeniach/obejmach. Moze gdzies skruszal? Sprawdz zbiorniczek. A jak sie boisz jechac do mechanika - bierz 5l wody w bagaznik i do mechaniora, jak sam nie dasz rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 Te dwa przewody są mocowane do bloku przy pomocy plastikowego elementu z dwoma króćcami ( na nie nakłada się przewody ). Może w jakiś sposób ów element się rozszczelnił ( pękł, uszczelka poszła się paść ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 4 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 > Te dwa przewody są mocowane do bloku przy pomocy plastikowego > elementu z dwoma króćcami ( na nie nakłada się przewody ). Może > w jakiś sposób ów element się rozszczelnił ( pękł, uszczelka > poszła się paść ). Pogoda ladna i sobie grzebie...ale zeby sie dostac do miejsca w ktorym rurki wchodza do silnika, to trzeba zdemontowac gore - czyli cale plastikowe ustrojstwo dolotowe... W polowie drogi jestem, ale cos mi sie wydaje, ze bez demontazu alternatora sie nie obedzie...Poki co szukam jakiegos info w necie... A tak swoja droga - tam gdzie sie te rurki lacza, to chyba powinien byc termostat, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 Ręki nie dam, ale wydaje mi się że termostat jest z boku - po stronie koła zamachowego. Do tych rurek to łatwiej będzie od spodu, oczywiście o ile nie ma Kolega klimy - jeżeli tak to jest pozamiatane . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 Klimy nie mam, ale kanalu tez nie... Wyjalem lampe i teraz mam lepsze dojscie i widok - na 90% cieknie wlasnie w miejscu wejscia tych przewodow w silnik...i jak na moje oko i wiedze (albo jej brak), to wlasnie tam jest termostat... Tak to wyglada... Pogoda ladna, jakies tam narzedzia mam, chetnie bym to sam zrobil i zaoszczedzil z 60funtow...no chyba, ze po drodze moge cos spierd**zielic, to jednak wolalbym oddac komus... Brac sie, czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 > Klimy nie mam, ale kanalu tez nie... > Wyjalem lampe i teraz mam lepsze dojscie i widok - na 90% cieknie > wlasnie w miejscu wejscia tych przewodow w silnik...i jak na > moje oko i wiedze (albo jej brak), to wlasnie tam jest > termostat... > Tak to wyglada... > Pogoda ladna, jakies tam narzedzia mam, chetnie bym to sam zrobil i > zaoszczedzil z 60funtow...no chyba, ze po drodze moge cos > spierd**zielic, to jednak wolalbym oddac komus... > Brac sie, czy nie? Na fotkach wygląda że da się to zrobić w miarę łatwo. Jeśli to jest faktycznie przy termostacie, to wymień przy okazji dziada i zaopatrz się w metalowe skręcane obejmy na te rury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 Wszystko to powinieneś dostać w Halfordsie ( myślę że nawet termostat w razie czego by mieli ) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 > Wszystko to powinieneś dostać w Halfordsie ( myślę że nawet termostat > w razie czego by mieli ) . Spoko - obudowa termostatu zdjeta, termostat wyjety - jutro o termostat spytam w euro car parts (mam pod reka) - sa zazwyczaj nieco tansi niz halfords (gdy nie ma promocji)... Obawiam sie tylko, ze bede musial odwiedzic salon forda i zanabyc tam jedna mala uszczelke, bo nie sadze, zeby tam mieli takie duperele... Dzieki za pomoc chlopaki - mam nadzieje, ze uda mi sie to szczelnie poskladac do kupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 Jeżeli jest to uszczelka między blokiem a obudową termostatu to w razie czego warto zamiast niej, zastosować jakiś dobry silikon do tego typu połączeń ( Loctite ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 > Spoko - obudowa termostatu zdjeta, termostat wyjety - jutro o > termostat spytam w euro car parts (mam pod reka) - sa zazwyczaj > nieco tansi niz halfords (gdy nie ma promocji)... Smialo mozesz poszukac zamiennika TRW - bardzo tanie czesci i dobrej jakosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.