wrzech Napisano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2009 Zastanawia mnie pewien fakt. Ostatnio zauwazylem spadek mocy mojego unolota. Ma dosc spory apety na paliwo, lpg i benzyne. Benzyne jakby wiecej bo przejechalem jakies 100km i ubylo 1/4 wskazania na zegarze. Na celownik poszla sonda lambda. W jednym z artykulow jest napisane, ze sonda przezywa do 160 tys km. Na licnziku stuknelo mi ilka dni temu 150. Sonda od nowosci niewymieniana. Jak moge zdiagnozowac i wysunac wniosek - sonda do wymiany ? Ceny na allegro to okolo 130 zl, czyli zauwazalny wydatek, a unolot ewidentnie oslabl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2009 Po takim przebiegu sonda powinna jeszcze funkcjonowac, ale ma prawo przestać działać. Sprawdzić możesz miernikiem, ale mnie nie udała się ta sztuka. Napięcie powinno oscylować od 0,2 do ok 0,8V. Nie wszystkie mierniki chcą takie oscylacje pokazać. Najlepszy byłby tester sondy lambda. Moja przejechała 180 kkm i jeszcze działa. A hamulce masz sprawne? Bo po zimie mogły zablokować się i z tego powodu auto ma większy apetyt. Spróbuj przegonić auto na dużej prędkości przez 30- 40 km. Taka jazda może zregenerować sondę ( gorące spaliny wypalą nagar który mógł osadzić się na sondzie). Źle wyregulowana instalacja gazowa ( bogata mieszanka podobno skraca czas życia sondy), więc może tu może być przyczyna jej śmierci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2009 > Po takim przebiegu sonda powinna jeszcze funkcjonowac, ale ma prawo > przestać działać. Sprawdzić możesz miernikiem, ale mnie nie > udała się ta sztuka. Napięcie powinno oscylować od 0,2 do ok > 0,8V. Nie wszystkie mierniki chcą takie oscylacje pokazać. > Najlepszy byłby tester sondy lambda. Moja przejechała 180 kkm i > jeszcze działa. A hamulce masz sprawne? Bo po zimie mogły > zablokować się i z tego powodu auto ma większy apetyt. Spróbuj > przegonić auto na dużej prędkości przez 30- 40 km. Taka jazda > może zregenerować sondę ( gorące spaliny wypalą nagar który mógł > osadzić się na sondzie). Źle wyregulowana instalacja gazowa ( > bogata mieszanka podobno skraca czas życia sondy), więc może tu > może być przyczyna jej śmierci. napięcie na sondzie będzie tak oscylować jeśli skład mieszanki jest właściwy jeśli nie będzie właściwy np z powodu usterki układu zapłonowego czy czujnika temperatury to napięcie nie będzie oscylować mimo sprawnej sondy. najlepsza metoda to zmierzyć napięcie na sondzie i porównać go do wskazań na analizatorze spalin dla mieszanki bogatej (mało tlenu w spalinach ) napięcie powinno być wysokie 0,7 - 0,8V przy ubogiej - niskie 0 - 0,1V pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2009 I oscylowało, tylko mój miernik tego nie pokazywał. Podłączyłem oscyloskop i wahania napięcia były. Teraz mam na stałe podłączony tester sondy lambda. Wożę go w schowku, więc jeżeli chcę pooglądać jak pracuje sonda muszę otworzyć klapę schowka A dla kolegi wrzech: link do strony wielokrotnie już tu przeze mnie podawany: tester do samodzielnego wykonania Właśnie taki wykonałem. Nóżkę 9 scalaka nie podłączamy, wówczas zapalana jest jedna dioda z 10. Przy połączeniu jak na schemacie świeci linijka złożona z kilku diod. Wskażnik należy wyregulować tak by przy napięciu 0,2 V na wejściu swieciła pierwsza dioda, a przy napięciu 0,8 ostatnia ( lub wszystkie przy podłączonej 9 nóżce do plusa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.