Skocz do zawartości

5 bieg ciężko wchodzi i wyje


Czarnuch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pisze po radę do bardziej doświadczonych kolegów;-)

Mój problem wygląda następująco: 5 bieg wchodzi z dużymi oporami i jak już wejdzie to słychać takie wycie jakby ze skrzyni coś wyło.

Wyje jak jedzie się z noga na gazie a jak odpuści się gaz i np. jedzie się pędem z góry cały czas na 5 biegu to wycie ustaje, po dodaniu gazu znowu wyje.

Co to może być- ja się zastanawiałem, że to może być np. synchronizator????

Wszelakie spostrzeżenia mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Pisze po radę do bardziej doświadczonych kolegów;-)

> Mój problem wygląda następująco: 5 bieg wchodzi z dużymi oporami i

> jak już wejdzie to słychać takie wycie jakby ze skrzyni coś

> wyło.

> Wyje jak jedzie się z noga na gazie a jak odpuści się gaz i np.

> jedzie się pędem z góry cały czas na 5 biegu to wycie ustaje, po

> dodaniu gazu znowu wyje.

> Co to może być- ja się zastanawiałem, że to może być np.

> synchronizator????

> Wszelakie spostrzeżenia mile widziane.

Ja mam taką sytuacje dodatkowo na 4 biegu....w moim przypadku spowodowane to było brakiem oleju w skrzyni...było słychać tylko zgrzytnięcie i po tym,te wycie zostało do dziś.Jeżdżę tak już od 7 lat i absolutnie nic sie z tym nie dzieje.Wkurza tylko ucho:)ja bym na Twoim miejscu nic nie ruszał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam taką sytuacje dodatkowo na 4 biegu....w moim przypadku

> spowodowane to było brakiem oleju w skrzyni...było słychać tylko

> zgrzytnięcie i po tym,te wycie zostało do dziś.Jeżdżę tak już od

> 7 lat i absolutnie nic sie z tym nie dzieje.Wkurza tylko

> ucho:)ja bym na Twoim miejscu nic nie ruszał....

No ja właściwie olej zmieniałem w skrzyni profilaktycznie jakieś 2 miesiące temu.

Coś tam się sączy z półośki ale nie sądzę żeby to było z braku oleju bo zwyczajnie jest, a jest taka możliwość że to zmiana oleju tak wpłynęła?

Zalana jest selenia taka jak fabryka każe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest taka możliwość że to zmiana oleju tak

> wpłynęła?

> Zalana jest selenia taka jak fabryka każe.

od oleju raczej nie.....mi sie wydaje że albo ze starości coś się sypie....więcej nie moge powiedzieć z braku wiedzy.Experci sie wypowiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> 5 bieg wchodzi z dużymi oporami i

> jak już wejdzie to słychać takie wycie jakby ze skrzyni coś

> wyło.

> Co to może być- ja się zastanawiałem, że to może być np.

> synchronizator????

mnie wyło na 4. i pomogło uruchomienie zatartego mechanizmu zmiany biegów - chodził strasznie ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja właściwie olej zmieniałem w skrzyni profilaktycznie jakieś 2

> miesiące temu.

> Coś tam się sączy z półośki ale nie sądzę żeby to było z braku oleju

> bo zwyczajnie jest, a jest taka możliwość że to zmiana oleju tak

> wpłynęła?

> Zalana jest selenia taka jak fabryka każe.

mozliwe ze synchronizator sie konczy, w maluchu po jakims czasie 4 zaczela mi wyskakiwac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie wyło na 4. i pomogło uruchomienie zatartego mechanizmu zmiany

> biegów - chodził strasznie ciężko.

Czyli kolego generalnie co zrobiłeś?

Może jakies linki mas zna coś takiego albo mógłbyś opisac jak to wyglądało i jak to zrobiłes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli to synchronizator to myślisz że jego wymiana wystarczy czy po

> prostu szukać powoli nowej skrzyni?

w sumie byl maly remont skrzyni biegow wymiana wodzikow i synchronizatorow 3 i 4 biegu, wtedy o skrzynie nie bylo latwo, dzis poszukalbym uzywanej skrzyni w dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli kolego generalnie co zrobiłeś?

> Może mógłbyś opisac jak to

> wyglądało i jak to zrobiłes?

generalnie polegała operacja na totalnym demontażu wszystkich tych cienkich patyczków, które łączą wybierak w skrzyni z drążkiem biegnącym od kabiny. wszystko pomiędzy (4) a (7 po lewej co wystaje w gumce ze skrzyni) wyjąłem. najgorszym miejscem była osłona (?) przekładni kierowniczej z dwoma bolcami oink.gif na jeden przychodzi tzw. sierżant, który zmienia ruch od lewarka przód-tył i to on był zatarty. na krótko pomagało zlanie go olejem od góry bez demontażu, ale po czasie znów "zamarzał". demontaż, gruntowne czyszczenie i smarowanie i dżwignia chodzi tak jak powinna.

282254299-skanowanie0016.jpg

dodatkowo skasowałem luzy na przegubach kulistych drążka (2) i tej dźwigni pośredniczącej (?), która ma 3 przeguby (też zaznaczona kółkiem). całą blachę z bolcami miałem wymontowaną, chociaż nie wiem, czy będzie łatwo, bo już miałem wtedy odkręconą dwururkę z katem, więc było więcej miejsca. ale mimo wszystko polecam.

post-109606-14352501524563_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie polegała operacja na totalnym demontażu wszystkich tych

> cienkich patyczków, które łączą wybierak w skrzyni z drążkiem

> biegnącym od kabiny. wszystko pomiędzy (4) a (7 po lewej co

> wystaje w gumce ze skrzyni) wyjąłem. najgorszym miejscem była

> osłona (?) przekładni kierowniczej z dwoma bolcami na jeden

> przychodzi tzw. sierżant, który zmienia ruch od lewarka

> przód-tył i to on był zatarty. na krótko pomagało zlanie go

> olejem od góry bez demontażu, ale po czasie znów "zamarzał".

> demontaż, gruntowne czyszczenie i smarowanie i dżwignia chodzi

> tak jak powinna.

> dodatkowo skasowałem luzy na przegubach kulistych drążka (2) i tej

> dźwigni pośredniczącej (?), która ma 3 przeguby (też zaznaczona

> kółkiem). całą blachę z bolcami miałem wymontowaną, chociaż nie

> wiem, czy będzie łatwo, bo już miałem wtedy odkręconą dwururkę z

> katem, więc było więcej miejsca. ale mimo wszystko polecam.

a teraz najważniejsze: czy dla mnie jako posiadacza uno 899cm3 z 2000r ten schemat bedzie pomocny w sensie że rozwiązania techniczne sa takie same?

Jak byś miał kolego namiar na książkę serwisową najblizsza mojemu modelowi w wersji elektronicznej to będę wdzięczny za informacje.

Kiedyś miałem ale zapodziałem a nie poamiętam gdzie znalazłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a teraz najważniejsze: czy dla mnie jako posiadacza uno 899cm3 z

> 2000r ten schemat bedzie pomocny w sensie że rozwiązania

> techniczne sa takie same?

jeśli masz układ "jednopatykowy" - to tak, jeśli zaś masz dwa "patyki" od dźwigni biegów - to nie bardzo. tu już muszą nas wspomóc swoją wiedzą praktycy od takich modeli.

> Jak byś miał kolego namiar na książkę serwisową najblizsza mojemu

> modelowi w wersji elektronicznej to będę wdzięczny za

> informacje.

> Kiedyś miałem ale zapodziałem a nie poamiętam gdzie znalazłem...

sorry, ja bazuję na książkach w wersji drukowanej, nie pomogę niestety. pozostaje jeszcze ePER.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.