norbert123 Napisano 2 Października 2005 Udostępnij Napisano 2 Października 2005 Witam szanownych kolegów! Mam pytanko, ile amperogodzin powinien mieć (ma wasz) akumulator - pytanie dotyczy posiadaczy fiata Bravy 1.6 po face liftingu z kilma (2000r 1.6 ELX). W ksiazce Zembowicza jest 50 Ah, a u mnie 45 (ale aku może nie być oryginalny bo samochód miał kiedyś dzwona). Pytam, bo muszę, go wymienić, a w jakimś piśmie wyczytałem, że zawsze należy wstawiąc taki akumulator jaki przewidział producent - nie mozna ani o mniejszej pojemności (co zrozumiałe) ani o większej (bo alternator go niby wtedy ciągle ładuje ) - i tu drugie pytanie -co o tym myslicie, prawda to, czy tylko wyobraźnia pismaka ? Pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aniak Napisano 2 Października 2005 Udostępnij Napisano 2 Października 2005 > Witam szanownych kolegów! > Mam pytanko, ile amperogodzin powinien mieć (ma wasz) akumulator - > pytanie dotyczy posiadaczy fiata Bravy 1.6 po face liftingu z > kilma (2000r 1.6 ELX). W ksiazce Zembowicza jest 50 Ah, a u mnie > 45 (ale aku może nie być oryginalny bo samochód miał kiedyś > dzwona). ja mam 50 Ah... chodzi jak burza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek7 Napisano 2 Października 2005 Udostępnij Napisano 2 Października 2005 Witam! Odpowiem przykładem z Punto - wg katalogu wszystkie >1200 ccm bez klimy 40 Ah, z klimą 50 Ah. diesel 60 i z klim. 60 Ah. Mój bez klimy (zalecane 32Ah -55SX, gabaryty obudowy akumulatora pozwalają zainstalować większy nawet 65 Ah) 6 rok jeździ na 52 Ah bez uszczerbku na żywotności baterii i alternatora a z dużą korzyścią dla moich nerwów (uruchamiam silnik na -33 st C "od kopnięcia" a denerwuję się tylko temperaturą zamarzania płynu chłodniczego) W mojej ocenie wyobraźnia pismaka... w Puntach ten sam alternator ładuje seryjnie instalowane akumulatory 32 Ah jak również 60 Ah. Spokojnie możesz zainstalować większy akumulator, mniejszego obawiałbym się w ekstremalnych warunkach zimowych (spadek napięcia) i pogodowych (światła, wycieraczki, klima, nawiew - zaczyna brakować "mocy" alternatora na ładowanie akumulatora a zawsze łatwiej uruchomić silnik z niedoładowanej 50, 60 niz 45 ) Akumulator nie jest ładowany "ciągle". Jest ładowany do chwili kiedy osiągnie właściwy poziom napięcia (14,0-14,3 V)- za to odpowiada regulator który w zależności od napięcia akumulatora zapewnia odpowiedni prąd ładowania z alternatora. To taka moja praktyczna polemika z "pismakiem", którą w każdej chwili mogę poprzeć wiedzą akademicką z zakresu fizyki oraz dyplomem z fizykochemii przewodników jonowych Oczywiście nie ponoszę odpowiedzialności za straty materialne spowodowane moją wypowiedzią Pozdrawiam, Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neobe Napisano 3 Października 2005 Udostępnij Napisano 3 Października 2005 Fiaty maja silne ładowanie więc spokojnie możesz założyć aku o klase mocniejszy. Jeśli dodatkowo na aku masz ślady kwasu wydostającego się z wnętrza to zakładaj większy bo to będzie nawet z korzyścią dla niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychprzem Napisano 3 Października 2005 Udostępnij Napisano 3 Października 2005 a jak ktoś ma akumulator tak jak taki jak zaleca producent i odpalam go razna trzy dni i jadę jakieś 30 km ,ale za to mam w nim elektronike która non stop jak autko stoji pobiera z akumulatora prąd 80 mA , i mam bezprzerwy kłopot z akumulatorem ,co na to poradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neobe Napisano 3 Października 2005 Udostępnij Napisano 3 Października 2005 Najlpiej go doładuj i pojedz po jakiegoś speca co zbada Ci pojemność potem np. po miesiacu znowu pojedz i sprawdz i zobaczysz jaki masz spadek pojemności po takim okresie i bedziesz wiedzial co ile mniej więcej go ładować. Można spróbować wymienić aku na mniejszy ale z kolei jak nagle zaczniesz więcej jeździć to może się okazać, że aku się gotuje i pójdzie w diabły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 3 Października 2005 Udostępnij Napisano 3 Października 2005 > a jak ktoś ma akumulator tak jak taki jak zaleca producent i odpalam > go razna trzy dni i jadę jakieś 30 km ,ale za to mam w nim > elektronike która non stop jak autko stoji pobiera z akumulatora > prąd 80 mA , i mam bezprzerwy kłopot z akumulatorem ,co na to > poradzić? Jak auto stoi ci przez 3 dni to z akumulatora przy tym poborze co napisałeś ubędzie przez ten czas jakieś 6 Ah . Nie jest to wiele jeśli akumulator jest sprawny , za te 30km powinien się naładować , może masz coś nie tak z układem ładowania albo akumulator jest już zużyty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolchoz Napisano 3 Października 2005 Udostępnij Napisano 3 Października 2005 Czesc! Mam Bravolota 1.6 po FL oczywiscie z klimą , oryginalnie byl tam akumulator 50Ah. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodzio44 Napisano 4 Października 2005 Udostępnij Napisano 4 Października 2005 > a jak ktoś ma akumulator tak jak taki jak zaleca producent i odpalam > go razna trzy dni i jadę jakieś 30 km ,ale za to mam w nim > elektronike która non stop jak autko stoji pobiera z akumulatora > prąd 80 mA , i mam bezprzerwy kłopot z akumulatorem ,co na to > poradzić? Cześć-sprawdz sobie jakie masz napięcie ładowania(przynajmniej 14,3V)-mi w nowej Bravie alternator dawał niecałe13,8V, co 4-tygodnie musiałem doładowywać aku a po paru dniach nieużywania auta miałem już kłopoty z odpaleniem. po dwóch latach zasiarczyłem pierwszy a po 2-następnych drugi akumulator wtedy dopiero wyczaiłem że mam za niskie ładowanie-aku po 1,5roku zamiast 40Ah miał 12Ah. po podniesieniu diodą napięcia ładowania o 0,7V do 14,3V i niestety kupieniu nowego aku (starego nieudało mi się już odsiarczyć) problemy się skończyły- od 1,5 roku ani razu nie doładowywałem akumulatora a załączony alarm przez pare dni nie ma na aku większego wpływu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
informer Napisano 4 Października 2005 Udostępnij Napisano 4 Października 2005 > pytanie dotyczy posiadaczy fiata Bravy 1.6 po face liftingu z > kilma (2000r 1.6 ELX). W ksiazce Zembowicza jest 50 Ah, a u mnie > 45 (ale aku może nie być oryginalny bo samochód miał kiedyś > dzwona). U mnie tez dziwnie była 45-ka Tydzień temu wymieniłem na 50-tkę i jest ekstra....... Autko oczywiście z klimą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.