Skocz do zawartości

Ile Ah powinien miec akumulator w Bravie 1.6?


norbert123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów!

Mam pytanko, ile amperogodzin powinien mieć (ma wasz) akumulator - pytanie dotyczy posiadaczy fiata Bravy 1.6 po face liftingu z kilma (2000r 1.6 ELX). W ksiazce Zembowicza jest 50 Ah, a u mnie 45 (ale aku może nie być oryginalny bo samochód miał kiedyś dzwona).

Pytam, bo muszę, go wymienić, a w jakimś piśmie wyczytałem, że zawsze należy wstawiąc taki akumulator jaki przewidział producent - nie mozna ani o mniejszej pojemności (co zrozumiałe) ani o większej (bo alternator go niby wtedy ciągle ładuje yikes.gif) - i tu drugie pytanie -co o tym myslicie, prawda to, czy tylko wyobraźnia pismaka ?

Pozdrowionka 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam szanownych kolegów!

> Mam pytanko, ile amperogodzin powinien mieć (ma wasz) akumulator -

> pytanie dotyczy posiadaczy fiata Bravy 1.6 po face liftingu z

> kilma (2000r 1.6 ELX). W ksiazce Zembowicza jest 50 Ah, a u mnie

> 45 (ale aku może nie być oryginalny bo samochód miał kiedyś

> dzwona).

ja mam 50 Ah... chodzi jak burza... biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Odpowiem przykładem z Punto - wg katalogu wszystkie >1200 ccm bez klimy 40 Ah, z klimą 50 Ah. diesel 60 i z klim. 60 Ah. Mój bez klimy (zalecane 32Ah -55SX, gabaryty obudowy akumulatora pozwalają zainstalować większy nawet 65 Ah) 6 rok jeździ na 52 Ah bez uszczerbku na żywotności baterii i alternatora a z dużą korzyścią dla moich nerwów (uruchamiam silnik na -33 st C "od kopnięcia" a denerwuję się tylko temperaturą zamarzania płynu chłodniczego)

W mojej ocenie wyobraźnia pismaka... w Puntach ten sam alternator ładuje seryjnie instalowane akumulatory 32 Ah jak również 60 Ah. Spokojnie możesz zainstalować większy akumulator, mniejszego obawiałbym się w ekstremalnych warunkach zimowych (spadek napięcia) i pogodowych (światła, wycieraczki, klima, nawiew - zaczyna brakować "mocy" alternatora na ładowanie akumulatora a zawsze łatwiej uruchomić silnik z niedoładowanej 50, 60 niz 45 smile.gif)

Akumulator nie jest ładowany "ciągle". Jest ładowany do chwili kiedy osiągnie właściwy poziom napięcia (14,0-14,3 V)- za to odpowiada regulator który w zależności od napięcia akumulatora zapewnia odpowiedni prąd ładowania z alternatora.

To taka moja praktyczna polemika z "pismakiem", którą w każdej chwili mogę poprzeć wiedzą akademicką z zakresu fizyki oraz dyplomem z fizykochemii przewodników jonowych wazniak.gif

Oczywiście nie ponoszę odpowiedzialności za straty materialne spowodowane moją wypowiedzią smile.gif

Pozdrawiam, Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiaty maja silne ładowanie więc spokojnie możesz założyć aku o klase mocniejszy. Jeśli dodatkowo na aku masz ślady kwasu wydostającego się z wnętrza to zakładaj większy bo to będzie nawet z korzyścią dla niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlpiej go doładuj i pojedz po jakiegoś speca co zbada Ci pojemność potem np. po miesiacu znowu pojedz i sprawdz i zobaczysz jaki masz spadek pojemności po takim okresie i bedziesz wiedzial co ile mniej więcej go ładować.

Można spróbować wymienić aku na mniejszy ale z kolei jak nagle zaczniesz więcej jeździć to może się okazać, że aku się gotuje i pójdzie w diabły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak ktoś ma akumulator tak jak taki jak zaleca producent i odpalam

> go razna trzy dni i jadę jakieś 30 km ,ale za to mam w nim

> elektronike która non stop jak autko stoji pobiera z akumulatora

> prąd 80 mA , i mam bezprzerwy kłopot z akumulatorem ,co na to

> poradzić?

Jak auto stoi ci przez 3 dni to z akumulatora przy tym poborze co napisałeś ubędzie przez ten czas jakieś 6 Ah .

Nie jest to wiele jeśli akumulator jest sprawny , za te 30km powinien się naładować , może masz coś nie tak z układem ładowania albo akumulator jest już zużyty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak ktoś ma akumulator tak jak taki jak zaleca producent i odpalam

> go razna trzy dni i jadę jakieś 30 km ,ale za to mam w nim

> elektronike która non stop jak autko stoji pobiera z akumulatora

> prąd 80 mA , i mam bezprzerwy kłopot z akumulatorem ,co na to

> poradzić?

Cześć-sprawdz sobie jakie masz napięcie ładowania(przynajmniej 14,3V)-mi w nowej Bravie alternator dawał niecałe13,8V, co 4-tygodnie musiałem doładowywać aku a po paru dniach nieużywania auta miałem już kłopoty z odpaleniem. po dwóch latach zasiarczyłem pierwszy a po 2-następnych drugi akumulator wtedy dopiero wyczaiłem że mam za niskie ładowanie-aku po 1,5roku zamiast 40Ah miał 12Ah. po podniesieniu diodą napięcia ładowania o 0,7V do 14,3V i niestety kupieniu nowego aku (starego nieudało mi się już odsiarczyć) problemy się skończyły- od 1,5 roku ani razu nie doładowywałem akumulatora a załączony alarm przez pare dni nie ma na aku większego wpływu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie dotyczy posiadaczy fiata Bravy 1.6 po face liftingu z

> kilma (2000r 1.6 ELX). W ksiazce Zembowicza jest 50 Ah, a u mnie

> 45 (ale aku może nie być oryginalny bo samochód miał kiedyś

> dzwona).

U mnie tez dziwnie była 45-ka hmm.gif Tydzień temu wymieniłem na 50-tkę i jest ekstra....... yay.gif

Autko oczywiście z klimą cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.