japrzy Napisano 2 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 Witam.... Mam następujące pytanie.... zamontowany silnik to 1.6 16V jak się okazało z rynku niemieckiego...czyli 90 KM nowy motorek będzie 1.6 16V 103 KM............................. (nie pytajcie o powód zmiany) Pytanie: Czy komp podoła temu zadaniu, czy potrzebne przeprogramowanie/podpięcie pod egzaminer itd..... Czy wraz z silnikiem trzeba kompa zakupić...??? Jak to działa...??? Jakieś sugestie, albo merytoryczne uwagi....mile widziane.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 2 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 moim zdaniem to wlasnie inne ustawienia komputera ograniczaja moc ze 103 na 90 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onufry Napisano 2 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 Mam 1,4l i ostatnio przeglądałem książkę od autka i tam jest podane że niektóre sprzedawane modele z tym silnikiem mają 75 lub 80 KM w fakturze pisze ze silnik ma 80 KM od czego to zależy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 2 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 > Mam 1,4l i ostatnio przeglądałem książkę od autka i tam jest podane > że niektóre sprzedawane modele z tym silnikiem mają 75 lub 80 KM > w fakturze pisze ze silnik ma 80 KM od czego to zależy ? na rynek niemiecki wychodzily takie wersjie, tam ubezpiecznie placi sie od mocy silnika, oplaca(lo) sie obnizyc moc o 5KM zeby za ubezpiecznie zaplacic mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onufry Napisano 2 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 wiedziałem że z tymi niemcami jest coś nie tak rozumię 75 zamiast 80 KM ale 90 KM zamiast 103 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japrzy Napisano 2 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 > wiedziałem że z tymi niemcami jest coś nie tak > rozumię 75 zamiast 80 KM > ale 90 KM zamiast 103 Nie widze róznicy... i w jednym i w drugim przypadku moc obniżona ze względu na ubezpieczenie...tak jak u nas OC jest płatne od pojemnośći...tak u nich Versicherung jest od mocy...zasadniczo to chyba rozsądniejsze rozwiązanie... No dobra...ale co z tym KOMPEM wystarczy podpięcie pod egzaminer...jakas zmiana softu....czy nowy komp...odpowiedzi proszę...ktoś jest zorientowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 2 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 Ja też uważam, że moc ograniczona jest elektronicznie, także wraz z silnikiem trzeba by też kompa zmienić lub przeprogramować. Chociaż na 100% nie jestem pewien tego, co napisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 2 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 > Nie widze róznicy... i w jednym i w drugim przypadku moc obniżona ze > względu na ubezpieczenie...tak jak u nas OC jest płatne od > pojemnośći...tak u nich Versicherung jest od mocy...zasadniczo > to chyba rozsądniejsze rozwiązanie... > No dobra...ale co z tym KOMPEM wystarczy podpięcie pod > egzaminer...jakas zmiana softu....czy nowy komp...odpowiedzi > proszę...ktoś jest zorientowany? ciezko powiedziec. napewno oprogramowanie jest inne, najprosciej byloby podpiac kompa od wersji 103km, ale to wieksze koszty, na 100 % trzeba podpiac pod egzaminer i zobaczyc "co piszczy w trawie". trzebaby zadzwonic do ASO i zapytac jakiegos madrego - tylko gdzie go znalezc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japrzy Napisano 2 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 > Ja też uważam, że moc ograniczona jest elektronicznie, także wraz z > silnikiem trzeba by też kompa zmienić lub przeprogramować. > Chociaż na 100% nie jestem pewien tego, co napisałem no właśnie...mi się tez tak wydaje, ze to kwestia kompa, a nie podzespołów silnika....tylko czy sterowniki da się przeprogramować...czy nie....oto jest pytanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruszkog Napisano 2 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 Ja też mam "słabszą" wersję i z tego co wiem to różnica jest tylko w elektronice jednak nie ma możliwości przeprogramowania. Trzeba wymienić komp (niestety) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japrzy Napisano 2 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 > Czy wraz z silnikiem trzeba kompa zakupić...??? Wszystko wskazuje na to, ze trzeba zakupić nowego kompa...ale kolejna sprawa...czy można ot tak przełożyć silnik i kompa....jak to się ma do immobilisera itp...itd ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japrzy Napisano 2 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 > Wszystko wskazuje na to, ze trzeba zakupić nowego kompa...ale kolejna > sprawa...czy można ot tak przełożyć silnik i kompa....jak to się > ma do immobilisera itp...itd ??? Nikt nic nie wie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daryka Napisano 2 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 > Witam.... > Mam następujące pytanie.... > zamontowany silnik to 1.6 16V jak się okazało z rynku > niemieckiego...czyli 90 KM > nowy motorek będzie 1.6 16V 103 KM............................. > (nie pytajcie o powód zmiany) > Pytanie: > Czy komp podoła temu zadaniu, czy potrzebne > przeprogramowanie/podpięcie pod egzaminer itd..... > Czy wraz z silnikiem trzeba kompa zakupić...??? > Jak to działa...??? Jakieś sugestie, albo merytoryczne > uwagi....mile widziane.... Tak się składa, że w mojej Bravce posiadam właśnie ten silnik 1,6 90 KM. Jest to również wersja na rynek niemiecki. Co do kompa, to nic Ci nie poradzę, bo zwyczaj nie wiem. Miałem okazję jeździć Bravką 103 KM i naprawdę nie odczuwałem żadnej różnicy. Potwierdzają to dane techniczne: moment obrotowy w obu wersjach silnika jest identyczny przy tych samych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.