Skocz do zawartości

4 P do 1,2 16V..........


winimotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

> Wykresy postaram się wkleić wieczorem. Co do sensu zakładania

> programowalnego kompa, to mała uwaga:

> Dlaczego Fiat już w rajdowej wersji cinquecento 900 Trofeo (rok 1993)

> zrezygnował ze strojenia seryjnego kompa, zastępując go

> "kwarcowym" komputerem Abartha? Czyżby nie mieli fachowców,

> którzy wystroją motor z poprzedniej epoki jakim jest jednostka

> 903ccm na standardowym komputerze z chipem??

> Przykład Fiata można mnożyć. Rajdowe Pandy Kitcar mają silnik 1368ccm

> 8v na 1 przepustnicy! (140KM, 152Nm) I również nie są sterowane

> chipem z seryjnego komputera, tylko dysponują programowalnym

> kompem...

Nie satysfakcjonuje mnie taka odpowiedź. Wiem, że zamiana fabrycznego kompa na SA to np. łatwość i szybkość obsługi, co zapewne miało duże znaczenie w podanych przez Ciebie przypadkach, ale w tym momencie nie o to nam chodzi. Zatem proszę o konkretną odpowiedź na moje pytanie - co takiego można zaprogramować w tym nowym programowalnym kompie, czego nie można zaprogramować w fabrycznym, co powodowałoby aż taką różnicę w generowanej mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie satysfakcjonuje mnie taka odpowiedź. Wiem, że zamiana fabrycznego

> kompa na SA to np. łatwość i szybkość obsługi, co zapewne miało

> duże znaczenie w podanych przez Ciebie przypadkach, ale w tym

> momencie nie o to nam chodzi. Zatem proszę o konkretną odpowiedź

> na moje pytanie - co takiego można zaprogramować w tym nowym

> programowalnym kompie, czego nie można zaprogramować w

> fabrycznym, co powodowałoby aż taką różnicę w generowanej mocy?

Nie mnie o to pytaj tylko, tych którzy to montują! Skoro to samo auto trafia na hamownię i jest strojone przez śląski V-tech i ma 105 w porywach do 107KM a po przejechaniu kilku zawodów, czyli defacto nieco "dojechany" już motor dostaje Megasquirta i nagle na tej samej hamowni pokazuje 122-124KM, to coś chyba jest na rzeczy. Wiązkę oraz MS-a złożył i stroił Tomek Cecot. Koszt strojenia V-techu prawie 4 razy mniejszy od kompletnego zestawu MS-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mnie o to pytaj tylko, tych którzy to montują! Skoro to samo auto

> trafia na hamownię i jest strojone przez śląski V-tech i ma 105

> w porywach do 107KM a po przejechaniu kilku zawodów, czyli

> defacto nieco "dojechany" już motor dostaje Megasquirta i nagle

> na tej samej hamowni pokazuje 122-124KM, to coś chyba jest na

> rzeczy. Wiązkę oraz MS-a złożył i stroił Tomek Cecot. Koszt

> strojenia V-techu prawie 4 razy mniejszy od kompletnego zestawu

> MS-a.

A moze jest to poprostu kwestia ogarniania fabrycznego komputera ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mnie o to pytaj tylko, tych którzy to montują! Skoro to samo auto

> trafia na hamownię i jest strojone przez śląski V-tech i ma 105

> w porywach do 107KM a po przejechaniu kilku zawodów, czyli

> defacto nieco "dojechany" już motor dostaje Megasquirta i nagle

> na tej samej hamowni pokazuje 122-124KM, to coś chyba jest na

> rzeczy.

Oczywiście, że jest coś na rzeczy, zapewne nie mówienie prawdy klientom, którzy nie mają pojęcia co można zrobić fabrycznym komputerem, a przecież za MS'a można skasować dużo więcej pieniędzy i powiedzieć, że teraz to jest profi wystrojone i zrobić pomiar na przekalibrowanej hamowni, żeby pokazać to co klient chciałby zobaczyć.

> Wiązkę oraz MS-a złożył i stroił Tomek Cecot. Koszt

> strojenia V-techu prawie 4 razy mniejszy od kompletnego zestawu

> MS-a.

Ale to o niczym nie świadczy. Nie chcę też się tu z Tobą kłócić, ale uwierz mi na słowo - seryjny komp na prawdę jest w stanie to bardzo dobrze ogarnąć i na pewno nie ustępuje MS'owi pod względem ustawień niezbędnych parametrów. A to że ludzie z V-techu nie potrafili tego ogarnąć to zupełnie inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mnie o to pytaj tylko, tych którzy to montują! Skoro to samo auto

> trafia na hamownię i jest strojone przez śląski V-tech i ma 105

> w porywach do 107KM a po przejechaniu kilku zawodów, czyli

> defacto nieco "dojechany" już motor dostaje Megasquirta i nagle

> na tej samej hamowni pokazuje 122-124KM, to coś chyba jest na

> rzeczy. Wiązkę oraz MS-a złożył i stroił Tomek Cecot. Koszt

> strojenia V-techu prawie 4 razy mniejszy od kompletnego zestawu

> MS-a.

a zapytaj sie ich czy wiedzą już jak zrobić żeby nasze kompy banglały z 2.5barowym map-em zlosnik.gif bo jakoś chyba dalej nie wiedzą hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się wcale nie święci płacić za programowalne kompy, bo cena ich + zrobienie wiązki i strojenie jest przesadna, a nie są potrzebne mi bajery typu maszyna startowa itp. i bardzo chętnie udostępnie hamownię i zapłacę za to, żeby zrobił to ktoś jak należy. Niestety jak dotąd motory głównie strojone były przez v-tech lub Godulę (tu akurat w przypadku 8v było całkiem nieźle) i gdy koleś pierwszy raz wystroił to na MS-ie, to byliśmy w delikatnym szoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na 1 przepustnicą, np. fi 60mm i stwórz do niej odpowiedni

> kolektor.

małe OT, ale pytanie mam do przepustnic.z jakiego samochodu bedzie pasował czujnik położenia przepustnicy i krokowiec z cc, inetersują mnie średnice 56, 58, 60 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi też się wcale nie święci płacić za programowalne kompy, bo cena

> ich + zrobienie wiązki i strojenie jest przesadna, a nie są

> potrzebne mi bajery typu maszyna startowa itp. i bardzo chętnie

> udostępnie hamownię i zapłacę za to, żeby zrobił to ktoś jak

> należy. Niestety jak dotąd motory głównie strojone były przez

> v-tech lub Godulę (tu akurat w przypadku 8v było całkiem nieźle)

> i gdy koleś pierwszy raz wystroił to na MS-ie, to byliśmy w

> delikatnym szoku.

mysle że w tej chwili na szybko to tylko Darek vel ELECTRIX jest w stanie wystroić 4P i jemu z ciemno bym auto oddał, reszta jeszcze sie uczy albo gotowce wciska smirk.gif ja już komercyjnie nie stroje zresztą nawet czasu teraz na takie zabawy niemam oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wkleje je i tutaj: 4P na motorze 1.4 16v, włożone nie strojone (też

> będzie na megasquircie)

> [image][/image]

widze że doinwestowane autko, czemu nie na AEM-ie? w tej samej cenie obecnie (no chyba że sie samamu składa MS-a) a do AEM-a mamy większą liczbę speców od strojenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widze że doinwestowane autko, czemu nie na AEM-ie? w tej samej cenie

> obecnie (no chyba że sie samamu składa MS-a) a do AEM-a mamy

> większą liczbę speców od strojenia

Czarnego cc już nie ma i MS został przeniesiony tutaj z tamtego silnika. Sprawdził się tam, dlatego właściciel zadecydował o zainstalowaniu go tutaj. Na dodatek ta sama osoba zajmuje się strojeniem.

Na "tapecie" jest teraz silnik 1.3ccm 8v, który dostaje główkę na zaworach 30/34,5 i również będzie wyposażony w 4P. Chętnie oddam to komuś, kto ogarnie to jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wtryski w 1.2 8V maja rezystanje 15-16 oma.

Te które chce zastosować z motocykla mają 12-13 oma.

Czy zatosowanie rezystora załatwi sprawe. Czy nie wystąpią żadne komplikacje w czasie otwierania i zamykania wtrysku. Czy nic sie nie upali w kompie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie wtryski w 1.2 8V maja rezystanje 15-16 oma.

> Te które chce zastosować z motocykla mają 12-13 oma.

> Czy zatosowanie rezystora załatwi sprawe. Czy nie wystąpią żadne

> komplikacje w czasie otwierania i zamykania wtrysku. Czy nic sie

> nie upali w kompie ??

Przypuszczam, że bez rezystora też będzie to chodziło, ale żeby było to zrobione zgodnie ze sztuką trzeba by było wpiąć rezystor 1R na wspólne wejście zasilania dla wtryskiwaczy, albo cztery rezystory 3R3 szeregowo z każdym wtryskiwaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.