Skocz do zawartości

4 P do 1,2 16V..........


winimotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

> Ciekawostka:

> 4P+filtr+airbox do silnika 1.2 8V firmy RoRally to koszt 2800euro

> Cenią się makarony jedne...

No bo te zestaw jest Homologowany do VK. o ile się nie mylę jakiś gość kolo Krakowa robił 4P on chce 4000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Jakie stosowaliście układy wtryskowe ??

> Tylko z GSX-R 1300 ?? Robiliście trąbki pod te przepustnice ??

> I jak rozwiązaliście sprawę mocowania przepustnic do kolektora ??

wtryski to sa z opla mp-rally takie zalozylo u puchatego13

szukajka i znajdziesz foty mocowania itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wtryski to sa z opla mp-rally takie zalozylo u puchatego13

> szukajka i znajdziesz foty mocowania itp

Wtryski dajesz jakie chcesz (jaką elektroniką chcesz to wysterować).

Przepustnice można zamocować za pomoca oryginalnych motocyklowych gum lub spawać jak ktoś ma możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtryski dajesz jakie chcesz (jaką elektroniką chcesz to wysterować).

> Przepustnice można zamocować za pomoca oryginalnych motocyklowych gum

> lub spawać jak ktoś ma możliwość.

CZy da rade wystroić wtryski z motocykla ?? CZy lepiej zastosowac wtryski z samochodu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie dało by rade tylko że kto sie tego podejmie?? Lepiej na

> oryginalnej fiatowskiej elektronice (chyba:).

Czy wtryski z fiata pasują pod otwory w przepustnicach czy trzeba frezować większe gniazda lub jakieś inne wyjście ??

starą listwę paliwowa zastosowaliście czy robiliście nową ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy wtryski z fiata pasują pod otwory w przepustnicach czy trzeba

> frezować większe gniazda lub jakieś inne wyjście ??

> starą listwę paliwowa zastosowaliście czy robiliście nową ??

A nie wygodniej dac wtryski w kolektor w seryjne miejsca?

282434302-kolektor.jpg

Kolektor od Kolegi Paluchto ok.gif

post-26729-14352502416636_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję złożyć kilka takich zestawów w ostatnim czasie, dlatego podzielę się kilkoma uwagami. Średnim pomysłem, jest budowa takiego silnika "na codzień", głównie ze względów ekonomicznych. Prawdziwie taki motor sprawdzi się tylko w rajdowo/wyścigowej jeździe. Silnik taki od strony mechanicznej w zestawie: 4x38mm, dłubana główka, rajdowe wałki, dół po remoncie, kolektor 4-2-1 i sensowny wydech, powinien dysponować mocą ok.130KM, jest jednak pewno "ale" - mianowicie elektronika.

Za każdym razem z takim zestawem (dół silnika 1150 lub 1242) auto lądowało w śląskiej filli znanej firmy zajmującej się chip tuningiem. Po "strojeniu" wychodziła moc na poziomie 105-112KM i moment na poziomie 108-115Nm. (Wykresy z bardzo solidnej hamowni "eco-car", na której nie jeden już się zdziwił ile tak naprawdę koni ma jego motor). Podobnie sprawa miała się np. z motorem Puchatego, przy czym jego jednostka wyraźnie nie posiadała wolnych obrotów jak i "dołu" no i podobno nie dało się z tym nic zrobić (moc 106KM, moment 109Nm) Nasłuchałem się conieco na temat tego motoru, ale zostawię to już bez komentarza, po czym silnik ten został po raz kolejny wystrojony. Przy czym nie wiem czym się tutaj chwalić, gdy motor, który powinien defacto dysponować mocą na poziomie 130KM ma ich 100-kilka.

O możliwościach takiego motoru przekonaliśmy się po zainstalowaniu komputera megasquirt. Bliźniaczy motor do wspomianego wyżej, strojony w ten sam sposób dysponował mocą 105KM/110Nm, po objechaniu kilku zawodów zainstalowano nową wiązkę/cewki/komputer MS, TEN SAM SILNIK, na tej samej hamowni został wystrojony na 124KM i 129NM. Kto jeździ na śląskie sprinty wie, co to auto potrafiło.

Konkluzja: Jeżeli chce się w pełni wykorzystać silnik na 4P, to musi być on strojony przy pomocy programowalnego komputera. Nie twierdzę, że nie znajdzie się "magik", który na fiatowskiej elektronie wystroi go na 115KM, ale nadal nie będzie to jego maksimum. Na dodatek auto na MS-ie nie pali już 30 a poniżej 20 litrów no i posiada nieporównywalną charakterystykę. Nie ma też efektu dziury czy przerywania. Dlatego moim zdaniem, jeżeli ma pozostać seryjna elektronika, to lepiej zbudować motor podobny mechanicznie na 1 przepustnicy i z własnego doświadczenia wiem, że i taki motor może dysponować mocą na poziomie 110KM i to nawet na bloku silnika 1.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie wygodniej dac wtryski w kolektor w seryjne miejsca?

> Kolektor od Kolegi Paluchto

Najłatwiej to by było zrobić tak że uciąć seryjny kolektora za wtryskami i do niego zapiać przepustnice za pomocą łączników gumowych.

Nie musimy dorabiać listwy paliwowej kombinować z osadzeniem wtrysków w przepustnicach motocyklowych.

Tylko jeżeli przepustnice maja w korpusach osadzenia pod wtryski to zostają nam otwory :/ I teraz czy to spawać ?? czy może zakleić jakimś klejem (metal płynny) albo coś w tym stylu i później to szlifować ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest seryjny kolektor przerobiony??

taa ok.gif

> masz jeszcze jakies inne foty tego urzadzenia

pewnie, że mam - to moje jest tera grinser006.gif

> jakie foi maja te przepustnice??

2x41mm

Kcesz kupić cfaniaczek.gif

Beda niebawem wraz z całym silnikiem na giełdzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem okazję złożyć kilka takich zestawów w ostatnim czasie, dlatego

> podzielę się kilkoma uwagami. Średnim pomysłem, jest budowa

> takiego silnika "na codzień", głównie ze względów ekonomicznych.

> Prawdziwie taki motor sprawdzi się tylko w rajdowo/wyścigowej

> jeździe. Silnik taki od strony mechanicznej w zestawie: 4x38mm,

> dłubana główka, rajdowe wałki, dół po remoncie, kolektor 4-2-1 i

> sensowny wydech, powinien dysponować mocą ok.130KM, jest jednak

> pewno "ale" - mianowicie elektronika.

> Za każdym razem z takim zestawem (dół silnika 1150 lub 1242) auto

> lądowało w śląskiej filli znanej firmy zajmującej się chip

> tuningiem. Po "strojeniu" wychodziła moc na poziomie 105-112KM i

> moment na poziomie 108-115Nm. (Wykresy z bardzo solidnej hamowni

> "eco-car", na której nie jeden już się zdziwił ile tak naprawdę

> koni ma jego motor). Podobnie sprawa miała się np. z motorem

> Puchatego, przy czym jego jednostka wyraźnie nie posiadała

> wolnych obrotów jak i "dołu" no i podobno nie dało się z tym nic

> zrobić (moc 106KM, moment 109Nm) Nasłuchałem się conieco na

> temat tego motoru, ale zostawię to już bez komentarza, po czym

> silnik ten został po raz kolejny wystrojony. Przy czym nie wiem

> czym się tutaj chwalić, gdy motor, który powinien defacto

> dysponować mocą na poziomie 130KM ma ich 100-kilka.

> O możliwościach takiego motoru przekonaliśmy się po zainstalowaniu

> komputera megasquirt. Bliźniaczy motor do wspomianego wyżej,

> strojony w ten sam sposób dysponował mocą 105KM/110Nm, po

> objechaniu kilku zawodów zainstalowano nową

> wiązkę/cewki/komputer MS, TEN SAM SILNIK, na tej samej hamowni

> został wystrojony na 124KM i 129NM. Kto jeździ na śląskie

> sprinty wie, co to auto potrafiło.

> Konkluzja: Jeżeli chce się w pełni wykorzystać silnik na 4P, to musi

> być on strojony przy pomocy programowalnego komputera. Nie

> twierdzę, że nie znajdzie się "magik", który na fiatowskiej

> elektronie wystroi go na 115KM, ale nadal nie będzie to jego

> maksimum. Na dodatek auto na MS-ie nie pali już 30 a poniżej 20

> litrów no i posiada nieporównywalną charakterystykę. Nie ma też

> efektu dziury czy przerywania. Dlatego moim zdaniem, jeżeli ma

> pozostać seryjna elektronika, to lepiej zbudować motor podobny

> mechanicznie na 1 przepustnicy i z własnego doświadczenia wiem,

> że i taki motor może dysponować mocą na poziomie 110KM i to

> nawet na bloku silnika 1.1.

chce zrobic motor 1368 16v na 2 p jakie fi przepustnic proponujesz? auto strikte do zabawy ewenti sciganko na 1/4 mili czy 2p bedzie mozna wystroic na seryjnej elektronice??

mam zamiar zaopdac 2 przepustnice wykorzystujac czesc seryjnego kolektora wraz z listwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chce zrobic motor 1368 16v na 2 p jakie fi przepustnic proponujesz?

> auto strikte do zabawy ewenti sciganko na 1/4 mili czy 2p bedzie

> mozna wystroic na seryjnej elektronice??

> mam zamiar zaopdac 2 przepustnice wykorzystujac czesc seryjnego

> kolektora wraz z listwa

Jak dla mnie jak robić 2 przepustnice to już lepiej zrobić 4 , albo zrobić na jednej dużej i ponoć dużo łatwiejsze do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chce zrobic motor 1368 16v na 2 p jakie fi przepustnic proponujesz?

> auto strikte do zabawy ewenti sciganko na 1/4 mili czy 2p bedzie

> mozna wystroic na seryjnej elektronice??

> mam zamiar zaopdac 2 przepustnice wykorzystujac czesc seryjnego

> kolektora wraz z listwa

Tomi, powiem szczerze, jeżeli koniecznie chcesz bawić się w P, to załóż już 4P. Koszt przygotowania przepustnic jak i kolektora, będzie bardzo zbliżony w przypadku 2 i 4 przepustnic. Składałem teraz 2 silniki 8v na 2P i problemem tych przepustnic jest przede wszystkim "nie dogrzewanie" 2 cylindrów, przez co wolne obroty muszą być ustawiane na wyższym poziomie (w granicy 2500-3000obr.) w innym przypadku nie spalane paliwo dostaje się w niewskazane miejsce i bardzo szybko doprowadza do uszkodzenia dołu silnika. W jednym z tematów wyżej Czuczu pisze, że przez 2P i program uszkodził motor, a tak w rzeczywistości wydaje mi się, że właśnie problem z niespalanym paliwem doprowadził do takiego uszkodzenia. Co do elektroniki, to w zasadzie będzie to analogiczne do 4P. Przy przepustnicach motocyklowych nie będzie krokowca, a do przeróbki będzie ten sam TPS. Może zastanów się na 1 przepustnicą, np. fi 60mm i stwórz do niej odpowiedni kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tomi, powiem szczerze, jeżeli koniecznie chcesz bawić się w P, to

> załóż już 4P. Koszt przygotowania przepustnic jak i kolektora,

> będzie bardzo zbliżony w przypadku 2 i 4 przepustnic. Składałem

> teraz 2 silniki 8v na 2P i problemem tych przepustnic jest

> przede wszystkim "nie dogrzewanie" 2 cylindrów, przez co wolne

> obroty muszą być ustawiane na wyższym poziomie (w granicy

> 2500-3000obr.) w innym przypadku nie spalane paliwo dostaje się

> w niewskazane miejsce i bardzo szybko doprowadza do uszkodzenia

> dołu silnika. W jednym z tematów wyżej Czuczu pisze, że przez

> 2P i program uszkodził motor, a tak w rzeczywistości wydaje mi

> się, że właśnie problem z niespalanym paliwem doprowadził do

> takiego uszkodzenia. Co do elektroniki, to w zasadzie będzie to

> analogiczne do 4P. Przy przepustnicach motocyklowych nie będzie

> krokowca, a do przeróbki będzie ten sam TPS. Może zastanów się

> na 1 przepustnicą, np. fi 60mm i stwórz do niej odpowiedni

> kolektor.

Krokowy zawsze można wywalić a wolne obroty ustawić poprzez otwarcie przepustnic (śrubka).

Jedyny właśnie problem to elektronika, ogarniecie podpiecia tpsa i zrobienie programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz 2 silniki 8v na 2P i problemem tych przepustnic jest

> przede wszystkim "nie dogrzewanie" 2 cylindrów, przez co wolne

> obroty muszą być ustawiane na wyższym poziomie (w granicy

> 2500-3000obr.) w innym przypadku nie spalane paliwo dostaje się

> w niewskazane miejsce i bardzo szybko doprowadza do uszkodzenia

> dołu silnika.

Hmm - to całkiem tak jak u mnie zlosnik.gif

Tylko ja nie chce go zarżnąć i dlatego olej wymieniam co 500-1000km bo sama zupa sie tam zbiera crazy.gif

Wolne mam w okolicach 1200rpm, afr 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm - to całkiem tak jak u mnie

> Tylko ja nie chce go zarżnąć i dlatego olej wymieniam co 500-1000km

> bo sama zupa sie tam zbiera

> Wolne mam w okolicach 1200rpm, afr 12

O co chodzi z tą "zupą"

Benzyna przecieka do komory korbowej czy jak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O co chodzi z tą "zupą"

> Benzyna przecieka do komory korbowej czy jak ??

dokładnie tak ok.gif

Mimo że kompreche mam zabójczą (17 i skala na manometrze się skończyła) rozrusznik czasami z trudem obraca wałem, po przejechaniu ok 1000 km zamiast oleju mam czarną, rzadka, śmierdząca paliwem substancję, która własciwosci smarne ma znikome i dlatego w obawie o zarżnięcie motoru....

AFR mam 12 - bogato, ale wg ziomka co to stroił tak jest optymalnie, bo zmieniajac zapłon badź afr wykres spadał.

Ogólnie cięzka sprawa do ogarnięcia - padlina stała cztery razy (ponad tydzień w sumie) w polcarze w dziale sportu (ziomki znają się bo stroili juz pucharowe fiaty jak i vk ale tutaj rozłożyli ręce)

Ja juz nie chce ładowac w to kasy. Pośmigam do końca sezonu i sprzedaje w całosci albo na części crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krokowy zawsze można wywalić a wolne obroty ustawić poprzez otwarcie

> przepustnic (śrubka).

> Jedyny właśnie problem to elektronika, ogarniecie podpiecia tpsa i

> zrobienie programu.

Krokowca nie ma, więc nawet nie trzeba go wywalać wink.gif Z podpięciem TPS-u nie mieliśmy nigdy kłopotów. Co do instalacji elektrycznej, to również, w zasadzie w całości korzystasz z tej którą masz na aucie, chyba że będzie programowalny komp, to w zasadzie całą wiązkę silnikową budujesz od nowa. Standardowo problem pojawia się przy regulacji a potem strojeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tomi, powiem szczerze, jeżeli koniecznie chcesz bawić się w P, to

> załóż już 4P. Koszt przygotowania przepustnic jak i kolektora,

> będzie bardzo zbliżony w przypadku 2 i 4 przepustnic. Składałem

> teraz 2 silniki 8v na 2P i problemem tych przepustnic jest

> przede wszystkim "nie dogrzewanie" 2 cylindrów, przez co wolne

> obroty muszą być ustawiane na wyższym poziomie (w granicy

> 2500-3000obr.) w innym przypadku nie spalane paliwo dostaje się

> w niewskazane miejsce i bardzo szybko doprowadza do uszkodzenia

> dołu silnika. W jednym z tematów wyżej Czuczu pisze, że przez

> 2P i program uszkodził motor, a tak w rzeczywistości wydaje mi

> się, że właśnie problem z niespalanym paliwem doprowadził do

> takiego uszkodzenia. Co do elektroniki, to w zasadzie będzie to

> analogiczne do 4P. Przy przepustnicach motocyklowych nie będzie

> krokowca, a do przeróbki będzie ten sam TPS. Może zastanów się

> na 1 przepustnicą, np. fi 60mm i stwórz do niej odpowiedni

> kolektor.

A są jakieś duże różnice miedzy tps-em z motocykla a tym u nas ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tomi, powiem szczerze, jeżeli koniecznie chcesz bawić się w P, to

> załóż już 4P. Koszt przygotowania przepustnic jak i kolektora,

> będzie bardzo zbliżony w przypadku 2 i 4 przepustnic. Składałem

> teraz 2 silniki 8v na 2P i problemem tych przepustnic jest

> przede wszystkim "nie dogrzewanie" 2 cylindrów, przez co wolne

> obroty muszą być ustawiane na wyższym poziomie (w granicy

> 2500-3000obr.) w innym przypadku nie spalane paliwo dostaje się

> w niewskazane miejsce i bardzo szybko doprowadza do uszkodzenia

> dołu silnika. W jednym z tematów wyżej Czuczu pisze, że przez

> 2P i program uszkodził motor, a tak w rzeczywistości wydaje mi

> się, że właśnie problem z niespalanym paliwem doprowadził do

> takiego uszkodzenia. Co do elektroniki, to w zasadzie będzie to

> analogiczne do 4P. Przy przepustnicach motocyklowych nie będzie

> krokowca, a do przeróbki będzie ten sam TPS. Może zastanów się

> na 1 przepustnicą, np. fi 60mm i stwórz do niej odpowiedni

> kolektor.

do tego sie juz teraz nie dojdzie co było powodem. Fakt faktem po dolaniu paliwa zestaw jezdzi u kogos drugi rok i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie sprawa miała się np. z motorem Puchatego, przy czym jego jednostka wyraźnie nie posiadała wolnych obrotów jak i "dołu" no i podobno nie dało się z tym nic zrobić (moc 106KM, moment 109Nm) Nasłuchałem się conieco na temat tego motoru, ale zostawię to już bez komentarza, po czym silnik ten został po raz kolejny wystrojony. Przy czym nie wiem czym się tutaj chwalić, gdy motor, który powinien defacto dysponować mocą na poziomie 130KM ma ich 100-kilka.

powiem tylko tyle

po wystrojeniu przez darka auto nie pali juz 30

i wysponuje moca wieksza niz te 100 kilka kuni

no i jezdzi do 7-8 tys obrotow a nie jak wczesniej po strojeniu

przypominam ze tam jest komp z 8v yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobnie sprawa miała się np. z motorem Puchatego, przy czym jego

> jednostka wyraźnie nie posiadała wolnych obrotów jak i "dołu" no

> i podobno nie dało się z tym nic zrobić (moc 106KM, moment

> 109Nm) Nasłuchałem się conieco na temat tego motoru, ale

> zostawię to już bez komentarza, po czym silnik ten został po raz

> kolejny wystrojony. Przy czym nie wiem czym się tutaj chwalić,

> gdy motor, który powinien defacto dysponować mocą na poziomie

> 130KM ma ich 100-kilka.

> powiem tylko tyle

> po wystrojeniu przez darka auto nie pali juz 30

> i wysponuje moca wieksza niz te 100 kilka kuni

> no i jezdzi do 7-8 tys obrotow a nie jak wczesniej po strojeniu

> przypominam ze tam jest komp z 8v

I da sie wystroic na 8V Da:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem tylko tyle

> po wystrojeniu przez darka auto nie pali juz 30

> i wysponuje moca wieksza niz te 100 kilka kuni

> no i jezdzi do 7-8 tys obrotow a nie jak wczesniej po strojeniu

> przypominam ze tam jest komp z 8v

I co w tym dziwnego, że jest tam komp z 8v? Zawsze przy 4P motor składany był na takim kompie, bo wtryski pochodzą z silnika 8v. Co do takiego strojenia, to jasne, że może to "jechać". Przy czym wykresu tego nie widziałem, ale powątpiewam, żeby miało to prawdziwe 115KM. Czarny CCS przejeźdił tak pół sezonu w zasadzie bez problemu wygrywając wszystko w swojej klasie. Jednak po zmianie komputera to jest przepaść, chociaż w pierwszej opcji, z komputerem 1.1 auto wizualnie i "dźwiękowo" wydawało się zdecydowanie bardziej "dzikie". Oczywiście było to tylko złudzenie, bo aktualnie stało się poprostu bardziej cywilne, ale zdecydowanie szybsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobnie sprawa miała się np. z motorem Puchatego, przy czym jego

> jednostka wyraźnie nie posiadała wolnych obrotów jak i "dołu" no

> i podobno nie dało się z tym nic zrobić (moc 106KM, moment

> 109Nm) Nasłuchałem się conieco na temat tego motoru, ale

> zostawię to już bez komentarza, po czym silnik ten został po raz

> kolejny wystrojony. Przy czym nie wiem czym się tutaj chwalić,

> gdy motor, który powinien defacto dysponować mocą na poziomie

> 130KM ma ich 100-kilka.

> powiem tylko tyle

> po wystrojeniu przez darka auto nie pali juz 30

> i wysponuje moca wieksza niz te 100 kilka kuni

> no i jezdzi do 7-8 tys obrotow a nie jak wczesniej po strojeniu

> przypominam ze tam jest komp z 8v

Jakieś fotexy jak to wygląda ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co w tym dziwnego, że jest tam komp z 8v? Zawsze przy 4P motor

> składany był na takim kompie, bo wtryski pochodzą z silnika 8v.

Ale to akurat nie powinno mieć nic wspólnego, bo czas otwarcia wtrysku zawsze można zmienić zlosnik.gif

> Co do takiego strojenia, to jasne, że może to "jechać". Przy

> czym wykresu tego nie widziałem, ale powątpiewam, żeby miało to

> prawdziwe 115KM.

Czy mógłbym zobaczyć wykres z niezależnej hamowni obciążeniowej tego CCS'a 130KM?

> Czarny CCS przejeźdił tak pół sezonu w zasadzie

> bez problemu wygrywając wszystko w swojej klasie. Jednak po

> zmianie komputera to jest przepaść, chociaż w pierwszej opcji, z

> komputerem 1.1 auto wizualnie i "dźwiękowo" wydawało się

> zdecydowanie bardziej "dzikie". Oczywiście było to tylko

> złudzenie, bo aktualnie stało się poprostu bardziej cywilne,

> ale zdecydowanie szybsze.

A co takiego można zaprogramować w tym nowym programowalnym kompie, czego nie można zaprogramować w fabrycznym, co powodowałoby aż taką różnicę w generowanej mocy?

Jak na mój gust to ktoś kto się na tym zna ma do dyspozycji to samo w jednym jak i w drugim kompie - oczywiście nie mówię tutaj o bajerach, które są zbędne do prawidłowego wystrojenia silnika.

No ale patrząc na zawartość wcześniejszego programu dla silnika Puchatego ciężko stwierdzić czy zna się na tym ten kto to stroił. Można by było wrzucić tu porównanie serii z tym programem o nazwie 4P i podpisać "Co tuner miał na myśli?", ale ze względu na to, że jest to czyjaś praca, nie będę jej udostępniał wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to akurat nie powinno mieć nic wspólnego, bo czas otwarcia

> wtrysku zawsze można zmienić

> Czy mógłbym zobaczyć wykres z niezależnej hamowni obciążeniowej tego

> CCS'a 130KM?

> A co takiego można zaprogramować w tym nowym programowalnym kompie,

> czego nie można zaprogramować w fabrycznym, co powodowałoby aż

> taką różnicę w generowanej mocy?

> Jak na mój gust to ktoś kto się na tym zna ma do dyspozycji to samo w

> jednym jak i w drugim kompie - oczywiście nie mówię tutaj o

> bajerach, które są zbędne do prawidłowego wystrojenia silnika.

> No ale patrząc na zawartość wcześniejszego programu dla silnika

> Puchatego ciężko stwierdzić czy zna się na tym ten kto to

> stroił. Można by było wrzucić tu porównanie serii z tym

> programem o nazwie 4P i podpisać "Co tuner miał na myśli?", ale

> ze względu na to, że jest to czyjaś praca, nie będę jej

> udostępniał

toś teraz dolał oliwy do ognia zlosnik.gif a miało być tak pięknie zlosnik.gif nieda sie na serii wystroić 4P są do doopy zawsze strasznie dużo pali nie jeździ a wogóle to najlepiej kupić AEM-a Autronic-a albo inne SA bo seria nigdy niezadziała bo sie nieda zlosnik.gifrotfl.gifzlosnik.gif i cała teoria spisku o tym jak to 4P są do bani legła w gruzach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> toś teraz dolał oliwy do ognia a miało być tak pięknie nieda sie

> na serii wystroić 4P są do doopy zawsze strasznie dużo pali nie

> jeździ a wogóle to najlepiej kupić AEM-a Autronic-a albo inne SA

> bo seria nigdy niezadziała bo sie nieda i cała teoria spisku

> o tym jak to 4P są do bani legła w gruzach

Żartowałem - nie da się rotfl.gifzlosnik.gif

Czyli teraz co? Obstawiasz, że zacznie się moda na 4P? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co takiego można zaprogramować w tym nowym programowalnym kompie,

> czego nie można zaprogramować w fabrycznym, co powodowałoby aż

> taką różnicę w generowanej mocy?

> Jak na mój gust to ktoś kto się na tym zna ma do dyspozycji to samo w

> jednym jak i w drugim kompie - oczywiście nie mówię tutaj o

> bajerach, które są zbędne do prawidłowego wystrojenia silnika.

> No ale patrząc na zawartość wcześniejszego programu dla silnika

> Puchatego ciężko stwierdzić czy zna się na tym ten kto to

> stroił. Można by było wrzucić tu porównanie serii z tym

> programem o nazwie 4P i podpisać "Co tuner miał na myśli?", ale

> ze względu na to, że jest to czyjaś praca, nie będę jej

> udostępniał

Wykresy postaram się wkleić wieczorem. Co do sensu zakładania programowalnego kompa, to mała uwaga:

Dlaczego Fiat już w rajdowej wersji cinquecento 900 Trofeo (rok 1993) zrezygnował ze strojenia seryjnego kompa, zastępując go "kwarcowym" komputerem Abartha? Czyżby nie mieli fachowców, którzy wystroją motor z poprzedniej epoki jakim jest jednostka 903ccm na standardowym komputerze z chipem??

Przykład Fiata można mnożyć. Rajdowe Pandy Kitcar mają silnik 1368ccm 8v na 1 przepustnicy! (140KM, 152Nm) I również nie są sterowane chipem z seryjnego komputera, tylko dysponują programowalnym kompem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolor pomarańczowy.

> A pochodzi to z Yamahy FZ 750 2007 r.

> Zaraz podrzuce fotki

no to katalogowo mogą to być dwa modele:

Denso ---- 195500-0900 Orange -----Orange

LBS/HR ----64.7 ----------------------------- 19

CC/MIN ---- 680 -------------------------------199.7

GRAMS --- 489.1 --------------------------- 143.6

PSI ---------- un----------------------------------42

BAR --------- un----------------------------------2.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to katalogowo mogą to być dwa modele:

> Denso ---- 195500-0900 Orange -----Orange

> LBS/HR ----64.7 ----------------------------- 19

> CC/MIN ---- 680 -------------------------------199.7

> GRAMS --- 489.1 --------------------------- 143.6

> PSI ---------- un----------------------------------42

> BAR --------- un----------------------------------2.9

Dziękuję smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.