coenmz Napisano 5 Października 2005 Udostępnij Napisano 5 Października 2005 czytajac ostatnio ktoras z niemieckich gazet tuningowych natknalem sie cos o nazwie RADIALVERDICHTER. wedlug tego co jest na fotkach to wyglda to jak turbosprezarka w ktorej strone goraca zamieniono na naped kolem pasowym. ktos wie jak nazywa sie to po polsku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 5 Października 2005 Udostępnij Napisano 5 Października 2005 > czytajac ostatnio ktoras z niemieckich gazet tuningowych natknalem > sie cos o nazwie RADIALVERDICHTER. > wedlug tego co jest na fotkach to wyglda to jak turbosprezarka w > ktorej strone goraca zamieniono na naped kolem pasowym. > ktos wie jak nazywa sie to po polsku? a niechodzi ci czasem o kompresor? tyle ze on jest klinowym paskiem napedzany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 5 Października 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2005 > a niechodzi ci czasem o kompresor? tyle ze on jest klinowym paskiem > napedzany tak, chodzi mi o kompresor. tyle, ze ciagle znajduje kompresory rootsa lub g-ladery. natomiast ten wyglada jak normalna turbospreazka ale zamiast czesci laczacej sie z wydechem ma kolo pasowe. za cholere nie moge tego nigdzie znalöesc. wiem tylko, ze alpina montowala to w bmw alpina b7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 5 Października 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2005 > a niechodzi ci czasem o kompresor? tyle ze on jest klinowym paskiem > napedzany tutaj jest artykul i fotki tego cuda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 5 Października 2005 Udostępnij Napisano 5 Października 2005 > tak, chodzi mi o kompresor. tyle, ze ciagle znajduje kompresory > rootsa lub g-ladery. natomiast ten wyglada jak normalna > turbospreazka ale zamiast czesci laczacej sie z wydechem ma kolo > pasowe. za cholere nie moge tego nigdzie znalöesc. wiem tylko, > ze alpina montowala to w bmw alpina b7. To włąściwie też kompresor, tyle że przepływowy, a nie objętościowy (roots, śrubowy, g). Różnica w działaniu jest taka, że odśrodkowy spręża do kwadratu prędkości obrotowej, a objętościowe wprost proporcjonalnie. Stąd objętościowy działa w całym zakresie, a odśrodkowy dopiero przy wysokich obrotach (jeśli jest dobrze dobrany). Na przykład ProCharger. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 5 Października 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2005 > To włąściwie też kompresor, tyle że przepływowy, a nie objętościowy > (roots, śrubowy, g). Różnica w działaniu jest taka, że > odśrodkowy spręża do kwadratu prędkości obrotowej, a > objętościowe wprost proporcjonalnie. Stąd objętościowy działa w > całym zakresie, a odśrodkowy dopiero przy wysokich obrotach > (jeśli jest dobrze dobrany). Na przykład ProCharger. czyli np to jest rozwiazaniem analogicznym? orintujesz sie moze jak jest z komplikacja zabudowy tego urzadzonka i czy daje to jakies efekty poza zajmowaniem miejsca pod maska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 5 Października 2005 Udostępnij Napisano 5 Października 2005 > czyli np to jest rozwiazaniem analogicznym? orintujesz sie moze jak > jest z komplikacja zabudowy tego urzadzonka i czy daje to jakies > efekty poza zajmowaniem miejsca pod maska? Rotrex jest firma, ktora obecnie robi najlepsze kompresory odsrodkowe. Dzieki unikalnej konstrukcji przekladni maja wysoka sprawnosc i sa bardzo trwale. Mimo to, jak kazdy kompresor odsrodkowy, maja wade o ktorych napisano wyzej (nie jest to kompresor typu positive jak rootsy/srubowe/g). Nie przeszkadza to jednak w szerokim stosowaniu tego typu kompresorow przez wiele znamienitych firm (np Koenigsegg stosuje kompresory Rotrexa w silniku swojego topowego modelu CCR a to przeciez jedno z najszybszych aut swiata mogace rozpedzic sie niemal do 400 km.h) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > Rotrex jest firma, ktora obecnie robi najlepsze kompresory > odsrodkowe. Dzieki unikalnej konstrukcji przekladni maja wysoka > sprawnosc i sa bardzo trwale. Mimo to, jak kazdy kompresor > odsrodkowy, maja wade o ktorych napisano wyzej (nie jest to > kompresor typu positive jak rootsy/srubowe/g). Nie przeszkadza > to jednak w szerokim stosowaniu tego typu kompresorow przez > wiele znamienitych firm (np Koenigsegg stosuje kompresory > Rotrexa w silniku swojego topowego modelu CCR a to przeciez > jedno z najszybszych aut swiata mogace rozpedzic sie niemal do > 400 km.h) moze laickie pytanie ale wlasnie takie mnie dreczy w przypadku gdy montuje sie taki kompresor do auta z seryjnym silnikiem jakie jeszcze wymagane (podkreslam wymagane a nie mile widziane zeby bylo jeszcze lepiej) sa przerobki i modyfikacje? wiadomo trzeba zorganizowac kwestie przeniesiania napedu na kompresor ale... jakies modyfikacje w zespole sterujacym zaplonem? podawaniem paliwa? ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > moze laickie pytanie ale wlasnie takie mnie dreczy > w przypadku gdy montuje sie taki kompresor do auta z seryjnym > silnikiem jakie jeszcze wymagane (podkreslam wymagane a nie mile > widziane zeby bylo jeszcze lepiej) sa przerobki i modyfikacje? > wiadomo trzeba zorganizowac kwestie przeniesiania napedu na kompresor > ale... jakies modyfikacje w zespole sterujacym zaplonem? > podawaniem paliwa? > ?? Najprawdopodobniej potrzebny będzie jakiś dodatkowy komputerek (świnka w stylu SMT5-7, Unichip, BluBox) pozwalający zmienić ustawienia wtrysku i zapłonu. Jeśli przyrost mocy jest większy trzeba się też liczyć z wymianą wtryskiwaczy, pompy paliwa, regulatora ciśnienia paliwa itp. Ale te szczegóły wyjdą w trakcie. Spróbuj poszukać na zachodnich stronkach - może ktoś robił taką modyfikację w takim samym aucie i opublikował wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > Najprawdopodobniej potrzebny będzie jakiś dodatkowy komputerek > (świnka w stylu SMT5-7, Unichip, BluBox) pozwalający zmienić > ustawienia wtrysku i zapłonu. Przy stosunkowo nieduzych doladowaniach kompresorem zazwyczaj wystarcza modyfikacja seryjnego programu w komputerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Października 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > Przy stosunkowo nieduzych doladowaniach kompresorem zazwyczaj > wystarcza modyfikacja seryjnego programu w komputerze. czyli ogolnie gdyby znalesc kompresor w dobrej cenie to jako "soft" doladowanie powinno byc ok kompresor na sztywno do bloku, naped pasem z walu korbowego (trzeba by tylko dorobic dodatkowe kolo o odpowiedniej srednicy), podciagnac smarownie, zmienic soft i mogloby hulac...na oko wyglada na wiele prostsze niz "soft turbo" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 6 Października 2005 Udostępnij Napisano 6 Października 2005 > czyli ogolnie gdyby znalesc kompresor w dobrej cenie to jako "soft" > doladowanie powinno byc ok > kompresor na sztywno do bloku, naped pasem z walu korbowego (trzeba > by tylko dorobic dodatkowe kolo o odpowiedniej srednicy), > podciagnac smarownie, zmienic soft i mogloby hulac...na oko > wyglada na wiele prostsze niz "soft turbo" wlasnie tez jak tak na szybko pomyslalem to w sumie "podpiecie" kompresora jest znacznie prosciejsze niz turbina i w sumie bez zbyt fachowej wiedzy moze to zrobic srednio obaznany ktops kto potrafi trzymac klucz i w miare sie nim poslugiwac ale tak wlasnei ta elektronika - tzn jak dla mnie to jest to cos za co musze komus zaplacic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 7 Października 2005 Udostępnij Napisano 7 Października 2005 > Przy stosunkowo nieduzych doladowaniach kompresorem zazwyczaj > wystarcza modyfikacja seryjnego programu w komputerze. Modyfikacja seryjnego programu może wystarczyć nawet na duże doładowania (jesli pozostałe elementy w aucie dadzą radę). Kwestia ile to będzie kosztować. Jesli jest pod ręką odpowiedni, tani spec-programista to OK. Zazwyczaj jednak modyfikacja oryginalnego softu okazuje się zbyt trudna i prościej dodać świnkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.