Skocz do zawartości

naped paskiem? pytanie


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

> czytajac ostatnio ktoras z niemieckich gazet tuningowych natknalem

> sie cos o nazwie RADIALVERDICHTER.

> wedlug tego co jest na fotkach to wyglda to jak turbosprezarka w

> ktorej strone goraca zamieniono na naped kolem pasowym.

> ktos wie jak nazywa sie to po polsku?

a niechodzi ci czasem o kompresor? tyle ze on jest klinowym paskiem napedzany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a niechodzi ci czasem o kompresor? tyle ze on jest klinowym paskiem

> napedzany

tak, chodzi mi o kompresor. tyle, ze ciagle znajduje kompresory rootsa lub g-ladery. natomiast ten wyglada jak normalna turbospreazka ale zamiast czesci laczacej sie z wydechem ma kolo pasowe. za cholere nie moge tego nigdzie znalöesc. wiem tylko, ze alpina montowala to w bmw alpina b7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, chodzi mi o kompresor. tyle, ze ciagle znajduje kompresory

> rootsa lub g-ladery. natomiast ten wyglada jak normalna

> turbospreazka ale zamiast czesci laczacej sie z wydechem ma kolo

> pasowe. za cholere nie moge tego nigdzie znalöesc. wiem tylko,

> ze alpina montowala to w bmw alpina b7.

To włąściwie też kompresor, tyle że przepływowy, a nie objętościowy (roots, śrubowy, g). Różnica w działaniu jest taka, że odśrodkowy spręża do kwadratu prędkości obrotowej, a objętościowe wprost proporcjonalnie. Stąd objętościowy działa w całym zakresie, a odśrodkowy dopiero przy wysokich obrotach (jeśli jest dobrze dobrany). Na przykład ProCharger.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To włąściwie też kompresor, tyle że przepływowy, a nie objętościowy

> (roots, śrubowy, g). Różnica w działaniu jest taka, że

> odśrodkowy spręża do kwadratu prędkości obrotowej, a

> objętościowe wprost proporcjonalnie. Stąd objętościowy działa w

> całym zakresie, a odśrodkowy dopiero przy wysokich obrotach

> (jeśli jest dobrze dobrany). Na przykład ProCharger.

czyli np to jest rozwiazaniem analogicznym? orintujesz sie moze jak jest z komplikacja zabudowy tego urzadzonka i czy daje to jakies efekty poza zajmowaniem miejsca pod maska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli np to jest rozwiazaniem analogicznym? orintujesz sie moze jak

> jest z komplikacja zabudowy tego urzadzonka i czy daje to jakies

> efekty poza zajmowaniem miejsca pod maska?

Rotrex jest firma, ktora obecnie robi najlepsze kompresory odsrodkowe. Dzieki unikalnej konstrukcji przekladni maja wysoka sprawnosc i sa bardzo trwale. Mimo to, jak kazdy kompresor odsrodkowy, maja wade o ktorych napisano wyzej (nie jest to kompresor typu positive jak rootsy/srubowe/g). Nie przeszkadza to jednak w szerokim stosowaniu tego typu kompresorow przez wiele znamienitych firm (np Koenigsegg stosuje kompresory Rotrexa w silniku swojego topowego modelu CCR a to przeciez jedno z najszybszych aut swiata mogace rozpedzic sie niemal do 400 km.h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rotrex jest firma, ktora obecnie robi najlepsze kompresory

> odsrodkowe. Dzieki unikalnej konstrukcji przekladni maja wysoka

> sprawnosc i sa bardzo trwale. Mimo to, jak kazdy kompresor

> odsrodkowy, maja wade o ktorych napisano wyzej (nie jest to

> kompresor typu positive jak rootsy/srubowe/g). Nie przeszkadza

> to jednak w szerokim stosowaniu tego typu kompresorow przez

> wiele znamienitych firm (np Koenigsegg stosuje kompresory

> Rotrexa w silniku swojego topowego modelu CCR a to przeciez

> jedno z najszybszych aut swiata mogace rozpedzic sie niemal do

> 400 km.h)

moze laickie pytanie ale wlasnie takie mnie dreczy

w przypadku gdy montuje sie taki kompresor do auta z seryjnym silnikiem jakie jeszcze wymagane (podkreslam wymagane a nie mile widziane zeby bylo jeszcze lepiej) sa przerobki i modyfikacje?

wiadomo trzeba zorganizowac kwestie przeniesiania napedu na kompresor ale... jakies modyfikacje w zespole sterujacym zaplonem? podawaniem paliwa?

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze laickie pytanie ale wlasnie takie mnie dreczy

> w przypadku gdy montuje sie taki kompresor do auta z seryjnym

> silnikiem jakie jeszcze wymagane (podkreslam wymagane a nie mile

> widziane zeby bylo jeszcze lepiej) sa przerobki i modyfikacje?

> wiadomo trzeba zorganizowac kwestie przeniesiania napedu na kompresor

> ale... jakies modyfikacje w zespole sterujacym zaplonem?

> podawaniem paliwa?

> ??

Najprawdopodobniej potrzebny będzie jakiś dodatkowy komputerek (świnka w stylu SMT5-7, Unichip, BluBox) pozwalający zmienić ustawienia wtrysku i zapłonu. Jeśli przyrost mocy jest większy trzeba się też liczyć z wymianą wtryskiwaczy, pompy paliwa, regulatora ciśnienia paliwa itp. Ale te szczegóły wyjdą w trakcie. Spróbuj poszukać na zachodnich stronkach - może ktoś robił taką modyfikację w takim samym aucie i opublikował wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprawdopodobniej potrzebny będzie jakiś dodatkowy komputerek

> (świnka w stylu SMT5-7, Unichip, BluBox) pozwalający zmienić

> ustawienia wtrysku i zapłonu.

Przy stosunkowo nieduzych doladowaniach kompresorem zazwyczaj wystarcza modyfikacja seryjnego programu w komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy stosunkowo nieduzych doladowaniach kompresorem zazwyczaj

> wystarcza modyfikacja seryjnego programu w komputerze.

czyli ogolnie gdyby znalesc kompresor w dobrej cenie to jako "soft" doladowanie powinno byc ok hmm.gif

kompresor na sztywno do bloku, naped pasem z walu korbowego (trzeba by tylko dorobic dodatkowe kolo o odpowiedniej srednicy), podciagnac smarownie, zmienic soft i mogloby hulac...na oko wyglada na wiele prostsze niz "soft turbo" smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli ogolnie gdyby znalesc kompresor w dobrej cenie to jako "soft"

> doladowanie powinno byc ok

> kompresor na sztywno do bloku, naped pasem z walu korbowego (trzeba

> by tylko dorobic dodatkowe kolo o odpowiedniej srednicy),

> podciagnac smarownie, zmienic soft i mogloby hulac...na oko

> wyglada na wiele prostsze niz "soft turbo"

wlasnie tez jak tak na szybko pomyslalem to w sumie "podpiecie" kompresora jest znacznie prosciejsze niz turbina i w sumie bez zbyt fachowej wiedzy moze to zrobic srednio obaznany ktops kto potrafi trzymac klucz i w miare sie nim poslugiwac

ale tak wlasnei ta elektronika - tzn jak dla mnie to jest to cos za co musze komus zaplacic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy stosunkowo nieduzych doladowaniach kompresorem zazwyczaj

> wystarcza modyfikacja seryjnego programu w komputerze.

Modyfikacja seryjnego programu może wystarczyć nawet na duże doładowania (jesli pozostałe elementy w aucie dadzą radę). Kwestia ile to będzie kosztować. Jesli jest pod ręką odpowiedni, tani spec-programista to OK. Zazwyczaj jednak modyfikacja oryginalnego softu okazuje się zbyt trudna i prościej dodać świnkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.