Michal___ Napisano 15 Maja 2009 Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 Bez odbicia na żywotności silnika, bez ingerencji w elektronikę. Po prostu zmiana dolotu na duży rezonator co skutkuje podniesieniem mocy o 10% w silniku 3,0 V6 który w serii ma 211KM. Koszt takiego dolotu to 350zł (kopia dolotu firmy Mantzel) I teraz pytanie czy te 10% będzie w ogóle odczuwalne przy takich mocach??? Na hamowni potwierdzone wyniki przyrostu mocy ale odczucia kierowców jak zwykle w stylu: "oooo tak, jaka moc!" Jak jest naprawdę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katorznik Napisano 15 Maja 2009 Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 a sa jakies wyniki z hamowni przed i po? imo jak bedzie np wiecej momentu na dole to sie opyla bo bedzie sie przyjemniej jezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 15 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 > a sa jakies wyniki z hamowni przed i po? > imo jak bedzie np wiecej momentu na dole to sie opyla bo bedzie sie > przyjemniej jezdzic W tej chwili nie mogę znaleźć ale moment też idzie w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 15 Maja 2009 Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 > W tej chwili nie mogę znaleźć ale moment też idzie w górę 10% z 211 to 21 ... za 350 ... jasne ze sie oplaca, byleby nie popsuc krzywych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 15 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 masz jakis przykładowy wykres omegi po takim modzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 15 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 > masz jakis przykładowy wykres omegi po takim modzie? Muszę poszukać po necie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FerensRm Napisano 16 Maja 2009 Udostępnij Napisano 16 Maja 2009 Warto zastanowić się nad taką modyfikacją z kilku powodów: 1. Na przebieg momentu ma wpływ kilka czynników m.in: długość układu dolotowego. Ważne, żeby taki układ nie był uniwersalny, ale dedykowany do konkretnego modelu silnika. To daje "jakąś" gwarancję, że nie spierdzielimy przebiegu Nm i KM! 2. W przypadku tak znacznej mocy jak 211 KM, odczucia dodatkowych 21 KM (bo tyle ewentualnie można osiągnąć w/g danych producenta, co nie zawsze objawia się w rzeczywistości), mogą okazać się dość subiektywne. Wydaje mi się, że ważne z punktu widzenia dużej pojemności, jest dostarczenie dużej ilości chłodnego powietrza. To natomiast zaowocuje tym, że praca silnika stanie się bardziej elastyczna. Stąd wrażenie przyrostu KM. Każda zmiana - jeżeli traktujemy to poważnie - winna być przeprowadzona najlepiej na hamowni. Dokonujemy pomiaru przed modyfikacją, a następnie po. Choć nie jest to w 100% obiektywne, bo po zmianie układu dolotowego komputer potrzebuje czasu na dostosowanie nowych parametrów (mieszanki paliwowo-powietrznej), to na pewno bardziej prawdziwe niż tzw. odczucia... Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 16 Maja 2009 Udostępnij Napisano 16 Maja 2009 > Bez odbicia na żywotności silnika, bez ingerencji w elektronikę. Po > prostu zmiana dolotu na duży rezonator co skutkuje podniesieniem > mocy o 10% w silniku 3,0 V6 który w serii ma 211KM. Koszt > takiego dolotu to 350zł (kopia dolotu firmy Mantzel) > I teraz pytanie czy te 10% będzie w ogóle odczuwalne przy takich > mocach??? > Na hamowni potwierdzone wyniki przyrostu mocy ale odczucia kierowców > jak zwykle w stylu: "oooo tak, jaka moc!" Jak jest naprawdę? Uwazam ze warto., oczywiscie jesli zalezy Ci na tych dodatkowych konikach. Jesli jest to kopia Mantzela i to dobra kopia to napewno nie popsuje krzywych. Ja bym brał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 16 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2009 > Uwazam ze warto., oczywiscie jesli zalezy Ci na tych dodatkowych > konikach. Jesli jest to kopia Mantzela i to dobra kopia to > napewno nie popsuje krzywych. Ja bym brał Wierna kopia bo to tylko puszka z 3-ema otworami. No nie ma wytłoczonego napisu Mantzel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.