Skocz do zawartości

... po wymianie uszczelki pod głowicą...


ko_rex

Rekomendowane odpowiedzi

Dotyczy 1.0 FIRE ('99). Się stało i się zepsuło. Były przedmuchy spalin do układu chłodzenia, więc zawiozłem furmankę do mechanika, który to wymiany uszczelki dokonał a z głowicy zebrał 0,1mm. I fajnie, i super, nawet jakoś silnik teraz szybciej zapala...

Tyle tylko, że przed wymianą na prostej rozpędzał się do licznikowego 140-150 km/h a teraz kończy się na 130 (ta sama droga, warunki podobne, sprawdzane kilka razy). Zauważyłem też, że po ciut głębszym wciśnięciu gazu jest więcej dźwięku "aaaaaaaaaaa" niż poprzednio.

Ktoś jest w stanie to wytłumaczyć? Co się mogło zmienić? Czy jest możliwy jakiś błąd mechaniora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma aparatu zapłonowego - steruje nim komputer silnika (oczywiście

> z pomocą czujnika wału).

no to regulacja odpada, reset kompa nie pomaga??

acha jeszcze sprawa gdzie tankujesz, na paliwie z BP moj sie lepiej zbiera, jak zaleje na neste to muli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dotyczy 1.0 FIRE ('99). Się stało i się zepsuło. Były przedmuchy

> spalin do układu chłodzenia, więc zawiozłem furmankę do

> mechanika, który to wymiany uszczelki dokonał a z głowicy zebrał

> 0,1mm. I fajnie, i super, nawet jakoś silnik teraz szybciej

> zapala...

> Tyle tylko, że przed wymianą na prostej rozpędzał się do licznikowego

> 140-150 km/h a teraz kończy się na 130 (ta sama droga, warunki

> podobne, sprawdzane kilka razy). Zauważyłem też, że po ciut

> głębszym wciśnięciu gazu jest więcej dźwięku "aaaaaaaaaaa" niż

> poprzednio.

> Ktoś jest w stanie to wytłumaczyć? Co się mogło zmienić? Czy jest

> możliwy jakiś błąd mechaniora?

rozrząd o jeden pasek przesunięty palacz.gif

miałem to samo sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to spradzić i jak to udowodnić?

1. Jeśli chodzi o pasek rozrządu, w moim 1.4 muszą się zgrywać 4 elementy: 1.wcięcie w kole pasowym musi być ustawione "na przeciwko" znacznika 0 stopni na bloku(chyba),2. wcięcie na kole zębatym wałka rozrządu musi być na przeciwko takiego małego występu na osłonie ww koła zębatego,3. palec ma być ustawiony na 4 cylinder i 4.wcięcie na kole zamachowym ma być ustawione na znaczniku 0 stopni na obudowie skrzyni.

Sprawdź co możesz żeby nie zrobić z siebie odioty, jak ja kiedyś kiedy mi się wydawało, że mechanicy zepsuli silnik podczas wymiany uszczelki pod głowicą, a wyszło, że akurat wtedy wysiadł akumulator. Odkryłem to przypadkowo, bo światła zdechły po 3 minutach holowania w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam smile.gif

ja mam taki problem frown.gif wymieniłem uszczelkę pod głowicą, założyłem nową głowicę, wszystko poskładałem tak jak było... i jak chce mu trochę depnąć to wgl sie nie zbiera dopiero po chwili zaczyna sie gazować, silnik pracuje nie równo, raz wchodzi na obroty a za sekundę spada......przed wymiana miał w porządku przyspieszenie i wgl a teraz żeby jechać muszę go trochę pogazować i dopiero mogę ruszyć...co to może być? będę bardzo wdzięczny za pomoc smile.gif tj. UNO 1.0 Fire 96r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozrząd o jeden pasek przesunięty

> miałem to samo

Jakie są jeszcze objawy przesunięcia paska?

Próbowałęm sprawdzić to czy jest dobrze ustawiony ale niestety bez zdjecia koła pasowego do alternatora się nie obejdzie (albo taki ze mnie mechannior 270751858-jezyk.gif)... Jak mam tyle rozbierać, żeby to sprawdzić, to w zasadzie sam już ewentualnie sobie ustawię... Więc pytam, bo może to zły trop?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> ja mam taki problem wymieniłem uszczelkę pod głowicą, założyłem nową

> głowicę, wszystko poskładałem tak jak było... i jak chce mu

> trochę depnąć to wgl sie nie zbiera dopiero po chwili zaczyna

> sie gazować, silnik pracuje nie równo, raz wchodzi na obroty a

> za sekundę spada......przed wymiana miał w porządku

> przyspieszenie i wgl a teraz żeby jechać muszę go trochę

> pogazować i dopiero mogę ruszyć...co to może być? będę bardzo

> wdzięczny za pomoc tj. UNO 1.0 Fire 96r

A aparat zapłonowy założony we właściwej pozycji? A pasek rozrządu nie przestawiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.