Skocz do zawartości

STAG 2L - jak sprawdzić


waho

Rekomendowane odpowiedzi

> No właśnie jak sprawdzić poprawność działania emulatora STAG 2L,

> jestem to w stanie zrobić metodą garażową?

Dobrze powiedziane - to nie sterownik, tylko emulator sterownika wink.gif

Pod kompa tego nie podepniesz - co najwyżej tester sondy lambda i kręcenie śrubami na parowniku i przy krokowcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze powiedziane - to nie sterownik, tylko emulator sterownika

> Pod kompa tego nie podepniesz - co najwyżej tester sondy lambda i

> kręcenie śrubami na parowniku i przy krokowcu.

No właśnie...

Co ciekawego zauważyłem to przy tym emu jest jeszcze jedna wolna wtyczka zdaje się ze z 8-mioma kabelkami, od czego ona może być?

Czy w przypadku uszkodzenia tego emulatora na desce może się zapalać CE ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ciekawego zauważyłem to przy tym emu jest jeszcze jedna wolna

> wtyczka zdaje się ze z 8-mioma kabelkami, od czego ona może być?

Do podłączenia fabrycznego testera.

> Czy w przypadku uszkodzenia tego emulatora na desce może się zapalać

> CE ?

Zależy jak bardzo skopana instalka - bo szanujący się zakład raczej tego nie montuje. Ten nibykomputer w zasadzie nie jest podpięty do komputera od benzyny. Ale nie ma emulatora wtryskiwaczy - więc możesz mieć osobno, albo zrobienie tylko odcięcia przekaźniekiem - i wtedy wyskakiwanie błędów wtryskiwaczy wielce prawdopodobne.

Jest ludowy sposób na odczytanie kodu błędu i sprawdzenie, o co chodzi w Twoim aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalkę założył poprzedni właściciel, a cena jaką zapłacił skłoniła mnie do myślenia... i nieprzespanej nocy.

>, o co chodzi w Twoim aucie?

Chodzi o to że objawy są takie:

Jadę ze stałą prędkością zapala się CE, nie występuje żadne szarpnięcie ani nic, jadę dalej i kontrolka gaśnie, za chwilę się znowu zapala i znowu gaśnie, na benzynie jest dokładnie to samo.

Co zauważyłem że bardzo często gdy dojeżdżam do świateł z palącą się kontrolką to w momencie gdy ruszam przestaje się świecić.

Kontrolka zapala się na zimnym dopiero co odpalonym i rozgrzanym silniku, podczas deszczów i ładnej pogody. Jednego dnia zapala się i gaśnie częściej, a innego nic się nie dzieje.

Byłem na diagnostyce komputerowej żadnego błędu nie spamiętało, wszystkie parametry pracy w normie, lambda oscyluje przy stałych obrotach na poziome 0,94-1,1.

Chciałem siostrze buchnąć emu na próbę bo też ten szajs ma, ale samo samochód do mechanika oddała :/

Takie szopki wodotryski zaczęły się jakiś miesiąc temu jak przegoniłem auto porządnie w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o to że objawy są takie:

Pytałem o kod błędu:

Jest ludowy sposób na odczytanie kodu błędu i sprawdzenie, o co chodzi w Twoim aucie?

CE zapala się z różnych powodów - i trzeba dojść, o co mu chodzi. W lanosie trzeba spiąć dwa piny złącza pod schowkiem i policzyć mrugnięcia kontrolki Check - i można odczytać o co chodzi (większość błędów komp zapamiętuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instalkę założył poprzedni właściciel, a cena jaką zapłacił skłoniła

> mnie do myślenia... i nieprzespanej nocy.

> Chodzi o to że objawy są takie:

> Jadę ze stałą prędkością zapala się CE, nie występuje żadne

> szarpnięcie ani nic, jadę dalej i kontrolka gaśnie, za chwilę

> się znowu zapala i znowu gaśnie, na benzynie jest dokładnie to

> samo.

> Co zauważyłem że bardzo często gdy dojeżdżam do świateł z palącą się kontrolką to w momencie gdy ruszam przestaje się świecić.

> Kontrolka zapala się na zimnym dopiero co odpalonym i rozgrzanym silniku, podczas deszczów i ładnej pogody. Jednego dnia zapala się i gaśnie częściej, a innego nic się nie dzieje.

Jak masz to na lpg i benzynie to może wskazywać na inną przyczynę, znajomy podpowiedział mi że może to być np. TPS - mam podobnie i ostatnio także na benzynie potrafi się zapalić kontrolka silnika. Jeszcze się za to nie zabrałem, ale może w długi weekend ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chyba rozwiązałem problem.

Korzystając z tego że dzisiaj mam dzień wolny od pracy poszedłem do samochodu, wyciągnąłem wtyczkę od emu a tam zielono-szaro. Bez zastanowienia wyciągnąłem z bagażnika Kontakt-S, olałem porządnie sprawę, szczoteczką do zębów poskrobałem, podłączyłem i w drogę. Przejechałem ~100km i CE się nie zapalił. winner.gif

Dzięki za pomoc pub2.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.