waho Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 No właśnie jak sprawdzić poprawność działania emulatora STAG 2L, jestem to w stanie zrobić metodą garażową? Czy potrzebne jest do tego jakieś specjalnie oprzyrządowanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > No właśnie jak sprawdzić poprawność działania emulatora STAG 2L, > jestem to w stanie zrobić metodą garażową? Dobrze powiedziane - to nie sterownik, tylko emulator sterownika Pod kompa tego nie podepniesz - co najwyżej tester sondy lambda i kręcenie śrubami na parowniku i przy krokowcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Dobrze powiedziane - to nie sterownik, tylko emulator sterownika > Pod kompa tego nie podepniesz - co najwyżej tester sondy lambda i > kręcenie śrubami na parowniku i przy krokowcu. No właśnie... Co ciekawego zauważyłem to przy tym emu jest jeszcze jedna wolna wtyczka zdaje się ze z 8-mioma kabelkami, od czego ona może być? Czy w przypadku uszkodzenia tego emulatora na desce może się zapalać CE ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Co ciekawego zauważyłem to przy tym emu jest jeszcze jedna wolna > wtyczka zdaje się ze z 8-mioma kabelkami, od czego ona może być? Do podłączenia fabrycznego testera. > Czy w przypadku uszkodzenia tego emulatora na desce może się zapalać > CE ? Zależy jak bardzo skopana instalka - bo szanujący się zakład raczej tego nie montuje. Ten nibykomputer w zasadzie nie jest podpięty do komputera od benzyny. Ale nie ma emulatora wtryskiwaczy - więc możesz mieć osobno, albo zrobienie tylko odcięcia przekaźniekiem - i wtedy wyskakiwanie błędów wtryskiwaczy wielce prawdopodobne. Jest ludowy sposób na odczytanie kodu błędu i sprawdzenie, o co chodzi w Twoim aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Instalkę założył poprzedni właściciel, a cena jaką zapłacił skłoniła mnie do myślenia... i nieprzespanej nocy. >, o co chodzi w Twoim aucie? Chodzi o to że objawy są takie: Jadę ze stałą prędkością zapala się CE, nie występuje żadne szarpnięcie ani nic, jadę dalej i kontrolka gaśnie, za chwilę się znowu zapala i znowu gaśnie, na benzynie jest dokładnie to samo. Co zauważyłem że bardzo często gdy dojeżdżam do świateł z palącą się kontrolką to w momencie gdy ruszam przestaje się świecić. Kontrolka zapala się na zimnym dopiero co odpalonym i rozgrzanym silniku, podczas deszczów i ładnej pogody. Jednego dnia zapala się i gaśnie częściej, a innego nic się nie dzieje. Byłem na diagnostyce komputerowej żadnego błędu nie spamiętało, wszystkie parametry pracy w normie, lambda oscyluje przy stałych obrotach na poziome 0,94-1,1. Chciałem siostrze buchnąć emu na próbę bo też ten szajs ma, ale samo samochód do mechanika oddała :/ Takie szopki wodotryski zaczęły się jakiś miesiąc temu jak przegoniłem auto porządnie w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Chodzi o to że objawy są takie: Pytałem o kod błędu: Jest ludowy sposób na odczytanie kodu błędu i sprawdzenie, o co chodzi w Twoim aucie? CE zapala się z różnych powodów - i trzeba dojść, o co mu chodzi. W lanosie trzeba spiąć dwa piny złącza pod schowkiem i policzyć mrugnięcia kontrolki Check - i można odczytać o co chodzi (większość błędów komp zapamiętuje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Instalkę założył poprzedni właściciel, a cena jaką zapłacił skłoniła > mnie do myślenia... i nieprzespanej nocy. > Chodzi o to że objawy są takie: > Jadę ze stałą prędkością zapala się CE, nie występuje żadne > szarpnięcie ani nic, jadę dalej i kontrolka gaśnie, za chwilę > się znowu zapala i znowu gaśnie, na benzynie jest dokładnie to > samo. > Co zauważyłem że bardzo często gdy dojeżdżam do świateł z palącą się kontrolką to w momencie gdy ruszam przestaje się świecić. > Kontrolka zapala się na zimnym dopiero co odpalonym i rozgrzanym silniku, podczas deszczów i ładnej pogody. Jednego dnia zapala się i gaśnie częściej, a innego nic się nie dzieje. Jak masz to na lpg i benzynie to może wskazywać na inną przyczynę, znajomy podpowiedział mi że może to być np. TPS - mam podobnie i ostatnio także na benzynie potrafi się zapalić kontrolka silnika. Jeszcze się za to nie zabrałem, ale może w długi weekend ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 No i chyba rozwiązałem problem. Korzystając z tego że dzisiaj mam dzień wolny od pracy poszedłem do samochodu, wyciągnąłem wtyczkę od emu a tam zielono-szaro. Bez zastanowienia wyciągnąłem z bagażnika Kontakt-S, olałem porządnie sprawę, szczoteczką do zębów poskrobałem, podłączyłem i w drogę. Przejechałem ~100km i CE się nie zapalił. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.