hellfire Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Mam za mały prześwit pod płytą i chciałbym powalczyć o jakieś dodatkowe centymetry. Tu pytanie - o ile da się spłycić miskę olejową w 1.2 16V? I jak to się robi? Zakłada się jakąś od innego modelu, czy tnie miskę od tego silnika? Jak grube jest dno w oryginalnej misce? Czy jest jakoś profilowane? Ma zagłębienie na smoka, czy po prostu smok ciągnie z płaskiego dna? Czy da się to dno odciąć i zastąpić cienką blachą? (odporność na uderzenia nie jest kluczowa - w aucie jest płyta) Drugie pytanie - jak wtedy zwiększyć pojemność układu smarowania? Bo ja widzę trzy wyjścia - zrobić (lub zaadaptować z innego modelu) zupełnie inną miskę. Taką która będzie płytsza, ale większa (żeby zachować objętość). Ale tu widzę problem uciekania oleju na boki na zakrętach. Drugie wyjście to dołożyć jakiś dodatkowy obieg - np. chłodnicę oleju, albo chociaż jakiś zbiorniczek na dodatkow olej, który będzie włączony szeregowo w układ. Jak się to robi żeby wpiąć się w obieg oleju? Koło filtra oleju są jakieś dwa korki i trzeci otwór na czujnik ciśnienia - może to się da jakoś łatwo przerobić żeby był szeregowy przepływ oleju przez taki dodatkowy zbiornik? Trzeci pomysł to jakiś wielki filtr oleju - nie wiem od czego, ale może jest coś co by pasowało złączem, ale mieściło chociaż pół litra więcej oleju w sobie? No i oczywiście spełniało wymagania dot. przepływności (ale to pewnie w większym filtrze będzie aż nadto). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Nie wiem jaki sens jest w skracaniu miski mimo, ze sam jedna rozwalilem, ale pomysl z dodatkowym zbiorniczkiem nie jest chyba do konca przemyslany ze wzgledu na bardzo wysokie cisnienie w ukladzie smarowania - potrafi przewody do chlodnicy oleju posciagac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfire Napisano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 > Nie wiem jaki sens jest w skracaniu miski Sens skracania miski jest taki, że pozwoli mi to podnieść wyżej płytę pod silnikiem i tym samym powiększyć prześwit pod samochodem. Z 2cm byłbym już bardzo zadowolony. > mimo, ze sam jedna > rozwalilem, ale pomysl z dodatkowym zbiorniczkiem nie jest chyba > do konca przemyslany ze wzgledu na bardzo wysokie cisnienie w > ukladzie smarowania - potrafi przewody do chlodnicy oleju > posciagac. Bez przesady z tym bardzo wysokim ciśnieniem. Raptem kilka bar. Oczywiście zbiorniczek lub cłodnica i przewody muszą być przygotowane na takie właśnie ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.