lumo Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Powitać Mam takowy problem z Punto II 1.2 8v aczkolwiek nie zawsze występujący...... po dłuższym postoju (nocka) dziwnie zachowuje się przy odpalaniu, łapie normalnie czyli na dotyk ale przez chwile 5s może do 10 s pracuje jak traktor jakby gubił iskre na jednym cylindrze na gaz reaguje słabo, im bardziej w gas tym wieksze prawdopodobieństwo że zgaśnie. Śiece były niedawno zmienione ok 3 kkm Nie mam za bardzo pomysłu co to może być, jeśli były by to kable to nierówna praca przez cały czas, jedyne co przychodzi mi namyśl to sonda lambda ale jak dobrze mi wiadomo to ona nawet nie działa przez chwilę po odpaleniu ponieważ musi osiągnąć pewną temp. pracy aczkolwiek moge się mylić Jakies pomysły ?? Pozdro all Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Moze trzeba wyregulowac zawory A jest instalacja gazowa?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 30 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 > Moze trzeba wyregulowac zawory Zawory ?? Pewnie by się przydało ale tak po kilku sekundach by wszystko do normy powracało ?? > A jest instalacja gazowa?? Oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 > Zawory ?? Pewnie by się przydało ale tak po kilku sekundach by > wszystko do normy powracało ?? > Oczywiście No to moze byc problem instalacji gazowej. Zrob jednego dnia test, czyli jak rano uruchomisz samochod to caly dzien jezdzij na beznzynie. Jesli nastepnego dnia zapali normalnie, to juz wiadomo co jest problemem. Moze byc tak, ze reduktor albo wtryski (jesli to sekwencja) popuszczaja gaz. Jesli sie okaze, ze to wina instalacji, to na noc odlacz wezyk sprzenia zwrotnego. Laczy on reduktor w kolektorem dolotowym. Rano go podlacz i jesli samochod odpali normalnie, to na 99% reduktor ma jakas nieszczelnosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 30 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 > No to moze byc problem instalacji gazowej. Zrob jednego dnia test, > czyli jak rano uruchomisz samochod to caly dzien jezdzij na > beznzynie. Jesli nastepnego dnia zapali normalnie, to juz > wiadomo co jest problemem. Moze byc tak, ze reduktor albo > wtryski (jesli to sekwencja) popuszczaja gaz. > Jesli sie okaze, ze to wina instalacji, to na noc odlacz wezyk > sprzenia zwrotnego. Laczy on reduktor w kolektorem dolotowym. > Rano go podlacz i jesli samochod odpali normalnie, to na 99% > reduktor ma jakas nieszczelnosc. tylko z gazem jest jeszcze taka sprytka: samochód zawsze jak zapali ( po dłuższym postoju) nie da się go na niskich obrotach (nie więcej jak 2,5 kkm) przełączyć na gaz tak żeby nie zgasł trzeba albo mocno przegazować albo przełączyć w czasie jazdy, więc według mnie świadczy to że chyba w kolektorze/przewodzie/filtrze nie ma gazu ?? No i w takiej sytuacji można wykluczyć chyba tą możliwość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2009 Albo go zalewa nadmiar paliwa, czyli np: benzyna + gaz Druga opcja taka, ze jest nieszczelnosc i gaz ucieka. Zaraz po uruchomieniu nadmiar jest spalany, a pozniej go brakuje w instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magd Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Miałem taki sam objaw tylko że w Fiacie Stilo. Padła sonda lambda ta pierwsza przed katalizatorem, może i u Ciebie też to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 > Miałem taki sam objaw tylko że w Fiacie Stilo. Padła sonda lambda ta > pierwsza przed katalizatorem, może i u Ciebie też to jest. Ale jak danego dnia ani razu nie wlacze gazu, to na drugi dzien jest ok. A jesli wlacze chociazby na chwile, to na drugi dzien silnik sie zadlawi zaraz po uruchomieniu. Czyli raczej to nie sonda, wtedy tez duzo by palil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 > Miałem taki sam objaw tylko że w Fiacie Stilo. Padła sonda lambda ta > pierwsza przed katalizatorem, może i u Ciebie też to jest. ja też bym u siebie stawiał na sondę, aczkolwiek od paru dni jest dobrze nie ma żadnych problemów przy odpalaniu może tak punciak miał jakiś ciężki okres.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magd Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 Wiesz u mnie też przez pewien czas było źle czyli trząsł sie przy rannym odpalaniu i nawet zamówiełem sondę w sklepie cena do 1.2 ponad 300 PLN. Potem się poprawiło i było OK tak że sondy nie kupiłem, teraz jest z powrotem to samo a nawet jeszcze gorzej i muszę chyba tę sonde kupić. Miałem to samo parę lat temu i po wymianie sondy niestety w serwisie cena ponad 500 PLN poprawiło się jak ręką odjął, a wymiana sondy to ok 10 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > Wiesz u mnie też przez pewien czas było źle czyli trząsł sie przy > rannym odpalaniu i nawet zamówiełem sondę w sklepie cena do 1.2 > ponad 300 PLN. Potem się poprawiło i było OK tak że sondy nie > kupiłem, teraz jest z powrotem to samo a nawet jeszcze gorzej i > muszę chyba tę sonde kupić. Miałem to samo parę lat temu i po > wymianie sondy niestety w serwisie cena ponad 500 PLN poprawiło > się jak ręką odjął, a wymiana sondy to ok 10 minut. ja tak dumałem nad podmianą z inengo samochodu żeby sprawdzić czy to pomoże, ale obawiam się czy mi się przypadkiem ta sąda nie rozleci przy odkręcaniu A którą ty zmieniałeś 1 czy 2 od kolektora ?? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magd Napisano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2009 A którą ty zmieniałeś 1 czy 2 od > kolektora ?? > Pozdro U mnie zmieniana była ta pierwsza co jest przed katalizatorem licząc od strony kolektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.