Skocz do zawartości

Chwilowa nierówna praca po dłuższym postoju


lumo

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać zlosnik.gif

Mam takowy problem z Punto II 1.2 8v aczkolwiek nie zawsze występujący...... po dłuższym postoju (nocka) dziwnie zachowuje się przy odpalaniu, łapie normalnie czyli na dotyk ale przez chwile 5s może do 10 s pracuje jak traktor jakby gubił iskre na jednym cylindrze na gaz reaguje słabo, im bardziej w gas tym wieksze prawdopodobieństwo że zgaśnie. Śiece były niedawno zmienione ok 3 kkm smile.gif

Nie mam za bardzo pomysłu co to może być, jeśli były by to kable to nierówna praca przez cały czas, jedyne co przychodzi mi namyśl to sonda lambda ale jak dobrze mi wiadomo to ona nawet nie działa przez chwilę po odpaleniu ponieważ musi osiągnąć pewną temp. pracy aczkolwiek moge się mylić zlosnik.gif

Jakies pomysły ??

Pozdro all 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawory ?? Pewnie by się przydało ale tak po kilku sekundach by

> wszystko do normy powracało ??

> Oczywiście

No to moze byc problem instalacji gazowej. Zrob jednego dnia test, czyli jak rano uruchomisz samochod to caly dzien jezdzij na beznzynie. Jesli nastepnego dnia zapali normalnie, to juz wiadomo co jest problemem. Moze byc tak, ze reduktor albo wtryski (jesli to sekwencja) popuszczaja gaz.

Jesli sie okaze, ze to wina instalacji, to na noc odlacz wezyk sprzenia zwrotnego. Laczy on reduktor w kolektorem dolotowym. Rano go podlacz i jesli samochod odpali normalnie, to na 99% reduktor ma jakas nieszczelnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to moze byc problem instalacji gazowej. Zrob jednego dnia test,

> czyli jak rano uruchomisz samochod to caly dzien jezdzij na

> beznzynie. Jesli nastepnego dnia zapali normalnie, to juz

> wiadomo co jest problemem. Moze byc tak, ze reduktor albo

> wtryski (jesli to sekwencja) popuszczaja gaz.

> Jesli sie okaze, ze to wina instalacji, to na noc odlacz wezyk

> sprzenia zwrotnego. Laczy on reduktor w kolektorem dolotowym.

> Rano go podlacz i jesli samochod odpali normalnie, to na 99%

> reduktor ma jakas nieszczelnosc.

tylko z gazem jest jeszcze taka sprytka:

samochód zawsze jak zapali ( po dłuższym postoju) nie da się go na niskich obrotach (nie więcej jak 2,5 kkm) przełączyć na gaz tak żeby nie zgasł trzeba albo mocno przegazować albo przełączyć w czasie jazdy, więc według mnie świadczy to że chyba w kolektorze/przewodzie/filtrze nie ma gazu ??

No i w takiej sytuacji można wykluczyć chyba tą możliwość hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo go zalewa nadmiar paliwa, czyli np: benzyna + gaz hmm.gifniewiem.gif

Druga opcja taka, ze jest nieszczelnosc i gaz ucieka. Zaraz po uruchomieniu nadmiar jest spalany, a pozniej go brakuje w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem taki sam objaw tylko że w Fiacie Stilo. Padła sonda lambda ta

> pierwsza przed katalizatorem, może i u Ciebie też to jest.

Ale jak danego dnia ani razu nie wlacze gazu, to na drugi dzien jest ok. A jesli wlacze chociazby na chwile, to na drugi dzien silnik sie zadlawi zaraz po uruchomieniu. Czyli raczej to nie sonda, wtedy tez duzo by palil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem taki sam objaw tylko że w Fiacie Stilo. Padła sonda lambda ta

> pierwsza przed katalizatorem, może i u Ciebie też to jest.

ja też bym u siebie stawiał na sondę, aczkolwiek od paru dni jest dobrze yikes.gif nie ma żadnych problemów przy odpalaniu może tak punciak miał jakiś ciężki okres.... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz u mnie też przez pewien czas było źle czyli trząsł sie przy rannym odpalaniu i nawet zamówiełem sondę w sklepie cena do 1.2 ponad 300 PLN. Potem się poprawiło i było OK tak że sondy nie kupiłem, teraz jest z powrotem to samo a nawet jeszcze gorzej i muszę chyba tę sonde kupić. Miałem to samo parę lat temu i po wymianie sondy niestety w serwisie cena ponad 500 PLN poprawiło się jak ręką odjął, a wymiana sondy to ok 10 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz u mnie też przez pewien czas było źle czyli trząsł sie przy

> rannym odpalaniu i nawet zamówiełem sondę w sklepie cena do 1.2

> ponad 300 PLN. Potem się poprawiło i było OK tak że sondy nie

> kupiłem, teraz jest z powrotem to samo a nawet jeszcze gorzej i

> muszę chyba tę sonde kupić. Miałem to samo parę lat temu i po

> wymianie sondy niestety w serwisie cena ponad 500 PLN poprawiło

> się jak ręką odjął, a wymiana sondy to ok 10 minut.

ja tak dumałem nad podmianą z inengo samochodu żeby sprawdzić czy to pomoże, ale obawiam się czy mi się przypadkiem ta sąda nie rozleci przy odkręcaniu oslabiony.gif A którą ty zmieniałeś 1 czy 2 od kolektora ??

Pozdro 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.