wojtala Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 A wiec tak, znika caly zbiorniczek wyrownawczy na ok 20km jazdy. 1. silnik nie dymi na bialo 2. oleju nie przybywa 3. brak jakichkolwiek wyciekow i plam pod aute ( wylozylem folie pod autem) 4. Pod dywanikami wykladzina suchutka 5. Gdy zalacze ogrzewanie i wentylator to czuje delikatny zapach plynu, co by wskazywalo, ze nagrzewnica jest nieszczelna, ale pod nagrzewnica jest sucha (chyba, ze w jej obudowie sie zbiera). 6. Przy sprawdzaniu poziomu oleju na cieplym silniku wydaje mi sie, ze olej (10w/40) jest bardzo zadki, chociaz nie widze, aby go przybywalo to wydaje mi sie, ze cos z plynu do niego wlatuje, chociaz w zbiorniczku wyrownawczym nic nie widac. 7. Pod korkiem nie ma maselka 8. Mysle czy to nie UPG, ale nie wiem czy to na pewno to. Jesli to jest to, to chcialbym zalozyc dobra metalowa uszczelke z 1.4 8v, jaki ona ma numer i jakiej firmy ?? pozd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 mialem identyk przez ostatni miesiac. wkoncu zdecydowalem sie zdjac glowice i bylo widac na uszczelce gdzie przeciekal plyn na zawnatrz mimo ze nie bylo widac na bloku. Uciekalo mi w okolicy kolektora wydechowego i pewnie zaraz parował, a jak wlazlem pod auto to widac na filtrze oleju i w okolicy jego bialy zaciek po plynie. No mam jedynie nadzieje ze jak zloze silnik to juz nie bedzie mi plyn uciekac. Jeszcze był taki objaw ze po zgaszeniu silnika było słychac z okolicy paska rozrzadu (tam gdzie było przedmuchane chyba) takie siorbanie czy syczenie jakby powietrze zasysało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 7 Września 2009 Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Cały zbiorniczek na 20km? To bardzo dużo i musi byc to widoczne. W okolicach pompy wody nie ma białego nalotu? Rant chłodnicy suchy? Bombli w zbiorniczku podczas pracy silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 8 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2009 > Cały zbiorniczek na 20km? To bardzo dużo i musi byc to widoczne. > W okolicach pompy wody nie ma białego nalotu? Rant chłodnicy suchy? > Bombli w zbiorniczku podczas pracy silnika? dzis po dolaniu plynu i wyjechaniu z garazu zauwazylem plame w okolicy pompy wody i prawa strona miski oleju jest cala biala, wiec pompa wody przecieka. Co dziwniejsze wczesniej miska byla czysta az tak dzis sie rozlalo. Teraz mam pytanie, do 1.2 8v ma byc pompa na 20 czy 24 zabki ?? Bo Jedna ma 58mm srednicy a druga 62 i wydaje mi sie, ze ta o wiekszej srednicy bedzie lepsza, ale chyba pasek z 16v i 1.1 spi ma wiecej zebow, wiec ja bede potrzebowal pompe z mniejsza iloscia zebow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 8 Września 2009 Udostępnij Napisano 8 Września 2009 > ale chyba pasek z 16v i 1.1 spi ma wiecej zebow, wiec ja > bede potrzebowal pompe z mniejsza iloscia zebow W spi tez były dwa rodzaje pasków (104 i 125). Jesli idzie o pompę do 1,2 75 to kupowałem taką w IC i koles stwierdził że jest jeden rodzaj. Tak czy siak najlepiej weź starą na wzór, albo chociaż policz ząbki lub zmierz jej srednice. Uprzedzając nieco: tam nie ma uszczelki miedzy pompą a blokiem, więc od razu zaopatrz się w dobrą masę uszczelniajaca (taką jak do misek - loctite albo cos) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 8 Września 2009 Udostępnij Napisano 8 Września 2009 > W spi tez były dwa rodzaje pasków (104 i 125). > Jesli idzie o pompę do 1,2 75 to kupowałem taką w IC i koles > stwierdził że jest jeden rodzaj. Tak czy siak najlepiej weź > starą na wzór, albo chociaż policz ząbki lub zmierz jej > srednice. > Uprzedzając nieco: tam nie ma uszczelki miedzy pompą a blokiem, więc > od razu zaopatrz się w dobrą masę uszczelniajaca (taką jak do > misek - loctite albo cos) Vitor Reinz Czarny jak do misek lub niebieski na bazie płynnego poliuretanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 8 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2009 > W spi tez były dwa rodzaje pasków (104 i 125). > Jesli idzie o pompę do 1,2 75 to kupowałem taką w IC i koles > stwierdził że jest jeden rodzaj. Tak czy siak najlepiej weź > starą na wzór, albo chociaż policz ząbki lub zmierz jej > srednice. > Uprzedzając nieco: tam nie ma uszczelki miedzy pompą a blokiem, więc > od razu zaopatrz się w dobrą masę uszczelniajaca (taką jak do > misek - loctite albo cos) ale 1.2 MPI 8v ma tylko jeden typ paska rozrzadu na 104 zabki wiec to bedzie chyba ta pompa na 58 gdyz w 62 rowni zgadzac sie nie beda. A co do uszczelki to ja wszystko robie na czerwonym silnikonie i nie mam problemow z przeciekami zadnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 10 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2009 mam jeszcze pytanie dotyczace samej pompy wody, jaka w tym silniku powinna byc dokladnie pompa ?? Bo facet do mnie dzwonil z zapytaniem jaka dokladnie, wiem, ze ma miec 20 zebow i srednice 58mm. Ale pytal sie mnie czy kolo pasowe jest waskie czy szerokie (nie wiem jakie) i czy pasek ma zeby trapezowe czy pol okragle (o tym pierwszy raz slysze, powiedzialem, ze trapezowe). Pompa z HARTa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > mam jeszcze pytanie dotyczace samej pompy wody, jaka w tym silniku > powinna byc dokladnie pompa ?? Bo facet do mnie dzwonil z > zapytaniem jaka dokladnie, wiem, ze ma miec 20 zebow i srednice > 58mm. Ale pytal sie mnie czy kolo pasowe jest waskie czy > szerokie (nie wiem jakie) i czy pasek ma zeby trapezowe czy pol > okragle (o tym pierwszy raz slysze, powiedzialem, ze trapezowe). > Pompa z HARTa Zęby powinny byc takie jak na kółkach wałka i wału. Róznice widac gołym okiem. Pasek 104 biega po zębach bardziej płaskich, których jest mniej. Taki mam własnie w moim silniku. Czy koło powinno byc wąskie czy szerokie to edit: mam w garażu silnik 1,2 w którym jest rozrząd 125. Jak chcesz to moge sfocić tam pompe wody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 10 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > Zęby powinny byc takie jak na kółkach wałka i wału. Róznice widac > gołym okiem. Pasek 104 biega po zębach bardziej płaskich, > których jest mniej. Taki mam własnie w moim silniku. > Czy koło powinno byc wąskie czy szerokie to > edit: mam w garażu silnik 1,2 w którym jest rozrząd 125. Jak chcesz > to moge sfocić tam pompe wody ja mam wlasnie rozrza 104 zeby. Ale chetnie bym zobaczyl ta pompe z rozrzadem 125 Zamowilem taka pompe: klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > ja mam wlasnie rozrza 104 zeby. Ale chetnie bym zobaczyl ta pompe z > rozrzadem 125 > Zamowilem taka pompe: klik 104 125 Sorry za jakośc, ale mam nadzieję ze widzisz różnicę Ta na obrazku z aukcji jest na 125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 10 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > 104 > 125 > Sorry za jakośc, ale mam nadzieję ze widzisz różnicę > Ta na obrazku z aukcji jest na 125 dzieki bardzo Zadzwonilem i wyjasnilem jeszcze raz, ze pompa na mniejsza ilosc zebow i powinno zagrac Bo teraz zostawiam po sobie taki laaaadny slab jak mi woda ucieka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > dzieki bardzo > Zadzwonilem i wyjasnilem jeszcze raz, ze pompa na mniejsza ilosc > zebow i powinno zagrac > Bo teraz zostawiam po sobie taki laaaadny slab jak mi woda ucieka Spoko Obrazek na aukcji jest poglądowy. Nawet jak przeliczyć zęby które widac, to będzie ich wiecej niz 20, a tyle jest w opisie wiec luzik Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 10 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > Spoko > Obrazek na aukcji jest poglądowy. Nawet jak przeliczyć zęby które > widac, to będzie ich wiecej niz 20, a tyle jest w opisie wiec > luzik > Pzdr wybralem ta pompe bo w porownaniu z lopatka ktore sa w serii to ta ma o wiele wieksze, chociaz w 1.2 nie mam problemu z chlodzeniem, ale zaszkodzi wydajniejsza pompa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 a czasami paski to nie byly na 108 i 129 zebow . w 1.2 16v 124 zeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 10 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > a czasami paski to nie byly na 108 i 129 zebow . > w 1.2 16v 124 zeby. no wiem, 108 zebow, pomylilo mi sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.