Skocz do zawartości

Fiat Panda Cross - udany test


BUGI

Rekomendowane odpowiedzi

> tego nie wiem trzeba by w cenniku Fiata sprawdzic, ostatnia jeżdizłem

> Panda i Suzuki, fajne autka, ale Jimny to taki mały czołg

Panda to poprostu auto 4x4 a Jimny to juz raczej konkretna terenowka...

Probowalem znalezc na stronie fiata ale nic nie ma o tej wersji 4x4 no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panda to poprostu auto 4x4 a Jimny to juz raczej konkretna

> terenowka...

więc po co to porównywać ?

do codziennej jazdy np dla kobitki, nie wiem czy taka panda nie lepsza

mimo iż jamnik był reklamowany jako idealne auto dla kobiet spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> więc po co to porównywać ?

> do codziennej jazdy np dla kobitki, nie wiem czy taka panda nie

> lepsza

> mimo iż jamnik był reklamowany jako idealne auto dla kobiet

Do codziennej jazdy dla kobitki i 4x4 na to SX4 jest duzo lepszym rozwiazaniem waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pandą objechali Afryke:

> http://www.fiat.pl/index.php?pid=43&id_news=200&arch=2007

i cieniaskeim do dakaru dotarli, ale to cały urok autopodróżników zeby.GIF

wyprawa do dakaru

> znalazłem gdzies cenniki z 2008 i tam było 62990zł

widziałem ten artykuł w polskiej prasie, to jest tłumaczone na angielski i potem znów na polski... porażka

a ta panda ma poza ramą cechy typowej terenówki...;p m.in. blokadę dyferencjału, a cena jej faktycznie tyle wynosiła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokadę sprzęgła wiskotycznego na podział mocy 50/50 oraz dyferu przedniego i tylego...

akurat zawieszenie jest z przodu na mcphersonach a tył wielowahaczowy... ale wytrzymuje to jak widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panda Cross (a nie zwykła 4x4 (obojętnie w jakiej odmianie) ma być z założenia mniej pandą a więcej terenówką i można ją za (jak widać sporą dopłatą i tylko silnikiem 1.3 MJ) kupić w każdym salonie zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ta panda ma poza ramą cechy typowej terenówki...;p m.in. blokadę

> dyferencjału, a cena jej faktycznie tyle wynosiła

Czego? Jesli dobrze pamietam, to Panda w ogole dyferencjalu centralnego nie ma, tylko wiskoze, ktora w normalnych warunkach nie przenosi w ogole momentu na tyl, a w poslizgu tyl zalacza plynnie, acz nienatychmiastowo. O jakichkolwiek blokadach (czy nawet hamulcowych namiastkach blokad) przedniego i tylnego dyferencjalu mozesz zapomniec. Rozwiazanie analogiczne do stosowanego w Subaru Justy wiele lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czego? Jesli dobrze pamietam, to Panda w ogole dyferencjalu

> centralnego nie ma, tylko wiskoze, ktora w normalnych warunkach

> nie przenosi w ogole momentu na tyl, a w poslizgu tyl zalacza

> plynnie, acz nienatychmiastowo. O jakichkolwiek blokadach (czy

> nawet hamulcowych namiastkach blokad) przedniego i tylnego

> dyferencjalu mozesz zapomniec. Rozwiazanie analogiczne do

> stosowanego w Subaru Justy wiele lat temu.

wszędzie w opisach jest że można zblokować 50/50 hmm.gif

a resztę pewnie robi elektronika grinser006.gif

widuje taką w Krk na szerokiej niskoprofilowej oponce serduszka.gifhehe.gif

a wersja też nie byle jaka bo JTD i navi fabryczna icon_eek.gif

co do ceny ... za 500, czy mini też ludzie płacą masę kasy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszędzie w opisach jest że można zblokować 50/50

> a resztę pewnie robi elektronika

AFAIK w Pandzie zadna elektronika nie bierze udzialu w rozdziale momentu. Wiskoza dziala na tej zasadzie, ze jesli pojawia sie roznica predkosci obrotowych tylnej i przedniej osi, to tarcie lepkosciowe w wiskozie podgrzewa olej silikonowy, co sprawia, ze olej gestnieje i przednia os zaczyna napedzac os tylna. Opis cytowany przez ciebie jest mylny - oznacza tyle, ze w sytuacji skrajnej (grozacej zagotowaniem oleju i "zaspawaniem" wiskozy na amen) osie sa chwilowo spiete na sztywno, czyli rozdzial momentu jest 50/50.

> widuje taką w Krk na szerokiej niskoprofilowej oponce

> a wersja też nie byle jaka bo JTD i navi fabryczna

> co do ceny ... za 500, czy mini też ludzie płacą masę kasy ...

I placa za oryginalny design, historie modelu i niszowy (tzw. "luksusowy") produkt. IMHO lepiej za te 63k kupic kilkuletniego Subaru Forestera 2.5XT. Tez masz navi, niskoprofilowe opony, prawdziwy AWD, skora, poduszki itp. co tam tylko zamarzysz, a do tego 210-230KM, co daje jakies 6s do 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AFAIK w Pandzie zadna elektronika nie bierze udzialu w rozdziale

> momentu.

nie ma możliwości że przyhamowuje koło które ma najmniejszą trakcję - na zasadzie asr'u ?

> Wiskoza dziala na tej zasadzie, ze jesli pojawia sie

> roznica predkosci obrotowych tylnej i przedniej osi, to tarcie

> lepkosciowe w wiskozie podgrzewa olej silikonowy, co sprawia, ze

> olej gestnieje i przednia os zaczyna napedzac os tylna. Opis

> cytowany przez ciebie jest mylny - oznacza tyle, ze w sytuacji

> skrajnej (grozacej zagotowaniem oleju i "zaspawaniem" wiskozy na

> amen) osie sa chwilowo spiete na sztywno, czyli rozdzial momentu

> jest 50/50.

wiki

Quote:

W 2004 roku pokazano Pandę 4x4, wersję z napędem na cztery koła. Dostępna jest z mocniejszym silnikiem benzynowym i z dieslem. W dniu 3 września 2004 r. w zakładzie w Tychach, po 16 miesiącach od wprowadzenia na linię montażową, został wyprodukowany 250.000. model Pandy. Auto przyspiesza od 0 do 100 km\h w 20 sek.

W 2005 roku pokazano Pandę 4x4 Cross, wersję z napędem na cztery koła oraz blokadą mechanizmu różnicowego. Dostępna jest z silnikiem benzynowym i z dieslem.


niewiem.gif

panda klub

Quote:

W Pandzie Cross 4x4 zamontowano system ze stałym napędem integralnym i sprzęgłem wiskotycznym oraz dwoma mechanizmami różnicowymi, który włącza się automatycznie, gdy jest to konieczne, co pozwala na swobodną jazdę w każdej sytuacji. Ponadto, po raz pierwszy w gamie Pandy 4x4 seryjnie montowana jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego z funkcją LD (Locking Differential), która działa poniżej 30 km/h, hamując ślizgające się koła i przenosząc moment na inne tej samej osi


jednak wisko i jest elektronika icon_rolleyes.gif

> I placa za oryginalny design, historie modelu i niszowy (tzw.

> "luksusowy") produkt. IMHO lepiej za te 63k kupic kilkuletniego

> Subaru Forestera 2.5XT. Tez masz navi, niskoprofilowe opony,

> prawdziwy AWD, skora, poduszki itp. co tam tylko zamarzysz, a do

> tego 210-230KM, co daje jakies 6s do 100.

ale co to za porównanie ?

używanego dużego forestera do małego jeździdełka ze spalaniem rzedu 4L ON smile.gif

używaną pande 4x4 też kupisz taniej wink.gif

tak jak pisałem - po co płacić 50kzł za 500, jak za to kupisz focusa ST, czy astre bertone spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma możliwości że przyhamowuje koło które ma najmniejszą trakcję -

> na zasadzie asr'u ?

Bardzo nie sadze

> wiki

> Quote:

> W 2004 roku pokazano Pandę 4x4, wersję z napędem na cztery koła.

> Dostępna jest z mocniejszym silnikiem benzynowym i z dieslem. W

> dniu 3 września 2004 r. w zakładzie w Tychach, po 16 miesiącach

> od wprowadzenia na linię montażową, został wyprodukowany

> 250.000. model Pandy. Auto przyspiesza od 0 do 100 km\h w 20

> sek.

> W 2005 roku pokazano Pandę 4x4 Cross, wersję z napędem na cztery koła

> oraz blokadą mechanizmu różnicowego. Dostępna jest z silnikiem

> benzynowym i z dieslem.

Marketingowe blablabla

> panda klub

> Quote:

> W Pandzie Cross 4x4 zamontowano system ze stałym napędem integralnym

Ze stalym napedem integralnym? A co to za cudo? Ze nikt nie musi dokladac i zdejmowac w garazu, czy cos?

> i sprzęgłem wiskotycznym oraz dwoma mechanizmami różnicowymi,

> który włącza się automatycznie, gdy jest to konieczne, co

> pozwala na swobodną jazdę w każdej sytuacji.

No i to by sie zgadzalo:

- sprzeglo wiskotyczne dolaczajace tyl automatycznie

- przedni mechanizm roznicowy

- tylny mechanizm roznicowy

> Ponadto, po raz

> pierwszy w gamie Pandy 4x4 seryjnie montowana jest elektroniczna

> blokada mechanizmu różnicowego z funkcją LD (Locking

> Differential), która działa poniżej 30 km/h, hamując ślizgające

> się koła i przenosząc moment na inne tej samej osi

Za bardzo ogolnikowo i wieloznacznie. Nie wiadomo ktorego dyferencjalu jest to blokada. Moze byc to blokada tylnego mostu (na co wskazywaloby sformulowanie "przenoszac moment na inne tej samej osi), albo jakas pompa wytwarzajaca cisnienie i spinajaca przednia i tylna os (jak w pierwszych generacjach Haldexa).

> jednak wisko i jest elektronika

Elektronika, to moze byc za duzo powiedziane - moze byc zalaczana przyciskiem blokada, ale wciaz wyglada na to, ze decyduje czlowiek, a nie komputer kiedy.

> ale co to za porównanie ?

> używanego dużego forestera do małego jeździdełka ze spalaniem rzedu

> 4L ON

> używaną pande 4x4 też kupisz taniej

Pytanie - po co? Na tereny, gdzie dlugim Foresterem sie nie zmiescisz? To juz ktos pisal o Jimnym. Dla lansu Panda Cross? A coz to za lans? Niskie spalanie? Takie bedziesz mial tylko na twardej trasie, bo w terenie (gdzie 4x4 sie przydaje) i tak rosnie znaczaco i juz mniejsze ma znaczenie jaki silnik (oprocz rzecz jasna dostepnego momentu). O bezpieczenstwie na sniegu i lodzie nie wspominam, bo dolaczany automatycznie naped czasem jest bardziej niebezpieczny od FWD. Zostaje chyba tylko taki niezrozumialy dla mnie kaprys.

> tak jak pisałem - po co płacić 50kzł za 500, jak za to kupisz focusa

> ST, czy astre bertone

Rowniez kaprys, ale juz z niewielka nutka produktu niszowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O prosze:

Quote:

Jej układ napędowy wyposażony w sprzęgło wiskotyczne w zależności od potrzeb przekazuje moc na przednie koła lub obie osie. Czynność ta wykonywana jest automatycznie, bez wiedzy kierowcy.
O dobrą trakcję kół na złych drogach dba także seryjna blokada
tylnego mostu.


Czyli jednak dolozyli cos w tylnym moscie. Ciekawe jak wyglada realizacja techniczna tego czegos, bo wyzej cytowales cos o stalej blokadzie, a ja znalazlem:

Quote:

Manewr ten jednak znacznie utrudnia
mechanizm różnicowy o
zwiększonym tarciu.


Co wskazywaloby na LSD, a wiec zazwyczaj kolejna wiskoze, tylko w tylnym moscie (jak w Foresterach m.in.). Nie jest to prawdziwa blokada i niewiele pomaga w terenie - raczej ma za zadanie poprawic trakcje.

p.s. pisales o 4l ON/100, a ja w necie widze zrodla o 7.5l ON/100 srednio. Dosc sporo, nie uwazasz? Niewiele mniej, niz benzynowy Forester N/A.

p.s.2. widze, ze w necie trudniej znalezc konkrety na temat napedu Pandy, niz rozdzialu biglaugh.gif momentu przod/tyl w Subaru z automatyczna skrzynia biegow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest to prawdziwa

> blokada i niewiele pomaga w terenie - raczej ma za zadanie

> poprawic trakcje.

ale to auto nie ma jeździć w terenie icon_rolleyes.gif

dla mnie to autko dla kobitki w mieszkającej w trudnym górskim terenie gdzie zimą przyda się 4x4, a małe gabaryty ułatwią parkowanie

> p.s. pisales o 4l ON/100, a ja w necie widze zrodla o 7.5l ON/100

> srednio. Dosc sporo, nie uwazasz? Niewiele mniej, niz benzynowy

> Forester N/A.

nie wiem, takie mała popierdółka tyle powinna palić

7L ON to może w korkach, albo w terenie wink.gif

7L to pali sharan TDI (cykl mieszany) hehe.gif

tu piszą co innego - średnie ok 4.6L cool.gif

a forek ma tak 2x więcej 10,6L grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.