leszeksz2 Napisano 28 Września 2009 Udostępnij Napisano 28 Września 2009 Witam. Jakiś czas temu musiałem poluzować pasek rozrządu. Nie mogłem Ruszyć śruby napinacza (środek na torxa "zjeździł" się), więc trochę ją naciąłemi poszło. Z kupnem nowej śruby były problemy. Nigdzie takiej nie mają. Kupiłem całą rolkę. Gdzie można kupić taką śrubę (zdjęcie w załączniku)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 28 Września 2009 Udostępnij Napisano 28 Września 2009 Ja też podczas odkręcania wyrobiłem gniazdo torx na okrągło... Teraz wkręconą mam zwykłą śrubę z łbem 6kt. Jeżdżę tak od kwietnia 2009 roku. Mechanik, który zmieniał mi rozrząd za mocno wkręcił wszystkie śruby (norma to 20Nm, to naprawdę bardzo mało). Obawiam się, że przy kolejnej wymianie rozrządu będę miał problemy z odkręceniem śrub rolek prowadzących... Aż się boję bać!!! Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszeksz2 Napisano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2009 Nie widziałbym żadnego problemu w zastosowaniu zwykłej śruby gdyby nie fakt że trze swoim łbem o wewnętrzną część koła pasowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > Nie widziałbym żadnego problemu w zastosowaniu zwykłej śruby gdyby > nie fakt że trze swoim łbem o wewnętrzną część koła pasowego. U siebie mam zalozona srube z lbem szesciokatnym i nic nie trze. Sruba odzyskana z rolki napinacza od X16SZR, taka tam byla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clowiek Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > Nie widziałbym żadnego problemu w zastosowaniu zwykłej śruby gdyby > nie fakt że trze swoim łbem o wewnętrzną część koła pasowego. nie trze. Jedyne o co moze trzec to oslona rozrzadu, jesli jest zle spasowana/zalozona. Baa nawet w oslonie dziurke na to przewidzieli: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszeksz2 Napisano 29 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2009 A ta śruba ma normalną wysokość łba, czy jest jakaś niższa? Ja zakładałem też zwykłą i musiałem trochę łeb zeszlifować, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > A ta śruba ma normalną wysokość łba, czy jest jakaś niższa? Ja > zakładałem też zwykłą i musiałem trochę łeb zeszlifować, Jest minimalnie nizsza, ale nie byla pilowana. Miala normalne napisy na lbie. W mojej oslonie nie ma takiego otworu jak pokazal kolega, tez mialem obawy ze moze trzec - ale bezpodstawne, nic nie trze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clowiek Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > W mojej oslonie nie ma takiego otworu jak pokazal kolega, chyba ze moja oslona byla siakas modyfikowana przez mechaniorow kiedys. Pojecia nie mam. Ale tez kiedys mialem srube z lbem szesciokatnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > Nie widziałbym żadnego problemu w zastosowaniu zwykłej śruby gdyby > nie fakt że trze swoim łbem o wewnętrzną część koła pasowego. U mnie jest śruba z łbem sześciokątnym, tak było w oryginale i tak jest w zamienniku, oczywiście nic nie trze edit: Chyba jednak jest tam ta dziura jak na zdjęciu powyżej, musze zerknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > chyba ze moja oslona byla siakas modyfikowana przez mechaniorow > kiedys. Pojecia nie mam. Ale tez kiedys mialem srube z lbem > szesciokatnym. Cos mi chodzi po glowie, ze w tym miejscu jest u mnie wytloczenie w obudowie. Jak bede w garazu sprawdze, bo jesli jest to wynikalo by, ze ktos kiedys przewiercil u Ciebie. Moj zakupiony orginal mial srube jak na zdjeciu, gdy sie robi sobie to chcialem ustawic na tip-top i chyba torx byl twardszy niz material z jakiego wykonana byla sruba. Po drugim popuszczeniu do ustawienia wyrobila sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > Witam. > Jakiś czas temu musiałem poluzować pasek rozrządu. Nie mogłem Ruszyć > śruby napinacza (środek na torxa "zjeździł" się), więc trochę ją > naciąłemi poszło. Z kupnem nowej śruby były problemy. Nigdzie > takiej nie mają. Kupiłem całą rolkę. > Gdzie można kupić taką śrubę (zdjęcie w załączniku)? w każdym ASO powinni takie mieć, cena to kilka złotych, brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nygma Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 >chyba torx byl twardszy niz > material z jakiego wykonana byla sruba. Po drugim popuszczeniu > do ustawienia wyrobila sie Cel producentów zamienników był szczytny, żeby nikogo nie korciło za mocno się przyłożyć i wyciągnąć gwintu w aluminium. Niestety chyba nie pomyśleli, że to jednak trzeba będzie odkręcić. Mój przykład z X16SZR i napinacz INA. Pan w sklepie powiedział mi co to za system - śruba z okrągłym łbem i płytkim imbusem, takim, że klucz wchodził na 3 mm. Uprzedził mnie żebym uważał z dokręcaniem, a ja na to, to sobie wezmę starą śrubę z sześciokątnym łbem. A tu rozczarowanie, okazało się, że rolka napinacza jest szersza i po założeniu "normalnej" śruby, osłona rozrządu będzie trzeć o koło pasowe. Niedawno ponownie wymieniałem rozrząd, całe szczęście INA wróciła do starego rozwiązania z łbem sześciokątnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > nic nie trze Zaraz, bo czegoś tu nie rozumiem - co ma trzeć i o co? Przecież śruba napinacza się nie obraca!!! Obraca się jego rolka i choćbym nie wiem czym ją przykręcił, to nie ma prawa ona, jak i śruba trzeć o cokolwiek - co najwyżej będą problemy z zamknięciem pokrywy dolnej rozrządu... poprawcie mnie, jeśli się mylę. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 W moim silniku jest sruba z lbem szesciokatnym oraz otwor w obudowie rozrzadu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nygma Napisano 30 Września 2009 Udostępnij Napisano 30 Września 2009 > wiem czym ją przykręcił, to nie ma prawa ona, jak i śruba trzeć > o cokolwiek - co najwyżej będą problemy z zamknięciem pokrywy > dolnej rozrządu... poprawcie mnie, jeśli się mylę. Będzie problem z domknięciem pokrywy rozrządu, przez co będzie nadmiernie odstawać i koło pasowe wału korbowego będzie trzeć o pokrywę rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 30 Września 2009 Udostępnij Napisano 30 Września 2009 Rzeczywiście, o tym nie pomyślałem, u mnie nic nie trze, nie było problemu z założeniem osłony dolnej. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.