janist Napisano 12 Października 2009 Udostępnij Napisano 12 Października 2009 Pacjent: fiesta 1,25 '99 choroba: coś piszczy. Nie zawsze ale od czasu do czasu. częstotliwość zależna od prędkości ale nie od obrotów. Przy lekkim naciśnięciu hamulca ustaje. Klocki , tarcze OK. Pomożecie w diagnozie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Października 2009 Udostępnij Napisano 12 Października 2009 > Pacjent: fiesta 1,25 '99 > choroba: coś piszczy. Nie zawsze ale od czasu do czasu. częstotliwość > zależna od prędkości ale nie od obrotów. Przy lekkim naciśnięciu > hamulca ustaje. Klocki , tarcze OK. > Pomożecie w diagnozie? Klocki piszczą, przesmarować trza prowadnice zacików i styk metaku klocka z zaciskiem - smar miedziany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2009 > Klocki piszczą, przesmarować trza prowadnice zacików i styk metaku > klocka z zaciskiem - smar miedziany. OK, sprawdzę. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KTB Napisano 12 Października 2009 Udostępnij Napisano 12 Października 2009 > Pacjent: fiesta 1,25 '99 > choroba: coś piszczy. Nie zawsze ale od czasu do czasu. częstotliwość > zależna od prędkości ale nie od obrotów. Przy lekkim naciśnięciu > hamulca ustaje. Klocki , tarcze OK. > Pomożecie w diagnozie? Ja tam stawiam na coś innego. Strup rdzy z tarczy ociera o osłony zacisku. Porządnie obejrzeć co się dzieje - wystarczy pokrecić kołem na podnośniku i łatwo znaleźć gdzie jest strupek. Czasem tak robi rant zużytej tarczy trąc o zacisk. Wtedy trza rant spiłowac. Czasem strup jest na obwodzie - wystarczy odbić młotkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2009 > Ja tam stawiam na coś innego. > Strup rdzy z tarczy ociera o osłony zacisku. > Porządnie obejrzeć co się dzieje - wystarczy pokrecić kołem na > podnośniku i łatwo znaleźć gdzie jest strupek. > Czasem tak robi rant zużytej tarczy trąc o zacisk. > Wtedy trza rant spiłowac. > Czasem strup jest na obwodzie - wystarczy odbić młotkiem sprawdzę i to. Choć dzisiaj oglądał to mechanik i nic nie znalazł. Tyle, że jak to robił to akurat nie piszczało a ja się jeszcze nie zorientowałem, że po naciśnięciu hamulca znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 12 Października 2009 Udostępnij Napisano 12 Października 2009 > Klocki piszczą, przesmarować trza prowadnice zacików i styk metaku klocka z zaciskiem - smar miedziany. Przyczyna ok, ale nie wolno smarować smarem miedzianym, było to już poruszane na Motokąciku. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2009 > Przyczyna ok, ale nie wolno smarować smarem miedzianym, było to już > poruszane na Motokąciku. > PZDR VEN A mógłbyś przypomnieć jakim i dlaczego nie miedzianym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 12 Października 2009 Udostępnij Napisano 12 Października 2009 > A mógłbyś przypomnieć jakim i dlaczego nie miedzianym? zachodza reakcje powodujace korozje, najlepiej wysoko temperaturowym sprejem ceramicznym (taki bialy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > A mógłbyś przypomnieć jakim i dlaczego nie miedzianym? Pokrótce kolega Ci już opisał. Ja dodam również to, że użycie smaru miedzianego może zakłucać pracę układu ABS, poprzez tworzenie się ogniwa elektrycznego między miedzią a innymi metalami (szczególnie aluminium). W tym LINKU jest opisana wymiana tarcz i klocków, a na samym końcu znajdują się linki do artykułów gdzie masz opisane typowe niesprawności układu hamulcowego jak i lepiej wytłumaczone dlaczego nie należy używać smaru miedzianego do hamulcy. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2009 No tak, różnica potencjałów-ogniwo-koroza. Świetny ten link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > No tak, różnica potencjałów-ogniwo-koroza. > Świetny ten link. do usług Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.