Skocz do zawartości

Odcinacz czasowy pompy paliwa w BRC (Laguna 2,0 16V 2000r)


AKuba

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem se taki na Allegro i mam pytanie. Otóż przewody sterujące podpina sie pod + cewki lpg i pod masę. Ja te przewody chcę podpiąć oba pod plusa i minusa cewki lpg w komorze silnika . Ale masa minusa tej cewki różni sie od masy auta o ok.2000 Ohmów. Czy coś jest nie tak z tą masą? A jesli tak ma być, to czy ten minusowy sterujący przekażnik odcinacza podłączyć do masy auta czy cewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masa minusa tej cewki różni sie od masy auta o ok.2000 Ohmów.

Może zawory sterowane są masą ...

Sprawdź czy na cewce jest 12V podczas działania autka na lpg, jak tak, to podłączaj.

Nie wiem tylko czy przekaźniki w sterowniku lpg wytrzymają obciążenie kolejnej cewki, podobno AL-700 miały właśnie z tym problemy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem se taki na Allegro i mam pytanie. Otóż przewody sterujące

> podpina sie pod + cewki lpg i pod masę. Ja te przewody chcę

> podpiąć oba pod plusa i minusa cewki lpg w komorze silnika . Ale

> masa minusa tej cewki różni sie od masy auta o ok.2000 Ohmów.

> Czy coś jest nie tak z tą masą? A jesli tak ma być, to czy ten

> minusowy sterujący przekażnik odcinacza podłączyć do masy auta

> czy cewki?

witam!! jeżeli nie chcesz upalić centrali LPG , to tego nie podpinaj . wszystkie elektrozawory sekwencji BRC są sterowane "masą" jeżeli koniecznie chcesz odciąć pompę , trzeba zastosować trochę inny "patent " pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem se taki na Allegro i mam pytanie. Otóż przewody sterujące

> podpina sie pod + cewki lpg i pod masę. Ja te przewody chcę

> podpiąć oba pod plusa i minusa cewki lpg w komorze silnika . Ale

> masa minusa tej cewki różni sie od masy auta o ok.2000 Ohmów.

> Czy coś jest nie tak z tą masą? A jesli tak ma być, to czy ten

> minusowy sterujący przekażnik odcinacza podłączyć do masy auta

> czy cewki?

Nie wierz ślepo wskazaniom miernika. Jeśli wyszły Ci jakieś omy, to znaczy, że NIE jest to ten sam potencjał i już. Jeśli wyjście sterowane jest np. tranzystorem, to pomierzona wartość nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

Być może Twój układ nie nadaje się do zaworów sterowanych masą. Ja próbowłem zrobić odcięcie na zwykłym przekaźniku, ale przy przejściu z gazu na LPG miałem dziurę w gazie, ponieważ przekażnik o sekundę za wcześnie odcinał pompę (sekwencja wymaga chwili, gdy pracuje zarówno nopb jak i lpg) - rozumiem, że masz ten sam problem. Rozwiązałem go montując do wnętrza przekaźnika tranzystor z kondensatorem, który opóźnia przyciągnięcie przekaźnika właśnie o ok. sekundę. Tak spreparowany przekaźnik podłączony jest do obu końców cewki gazu i wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam!! jeżeli nie chcesz upalić centrali LPG , to tego nie podpinaj

> . wszystkie elektrozawory sekwencji BRC są sterowane "masą"

> jeżeli koniecznie chcesz odciąć pompę , trzeba zastosować trochę

> inny "patent " pozdr.

Poważnie grozi to uszkodzeniem? Chyba obwód sterujący cewki odcinacza nie pobiera dużo prądu. Jak trzeba rozumieć "sterowanie masą"? Czy to znaczy,że plus na cewce jest zawsze, a minus tylko w czasie pracy LPG? To coś nie tak chyba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie tak

No to co jest na minusie cewki podczas pracy na benzynie, masa czy co? Ja wczoraj mierzyłem napięcia i rezystancje po odpięciu akumulatora. Mierzyłem między masą i minusem cewki i między plusem akumul. i plusem cewki i były różnice. o około 2V i ok 1800Ohm. Czy jest faktycznie niebezpieczeństwo "upalenia"? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj mierzyłem napięcia i rezystancje po odpięciu

> akumulatora. Mierzyłem między masą i minusem cewki i między

> plusem akumul. i plusem cewki i były różnice. o około 2V i ok

> 1800Ohm. Czy jest faktycznie niebezpieczeństwo "upalenia"?

Mam dwie propozycje:

1. Odłóż miernik, bo widzę że nie masz pojęcia jak się nim posługiwać (bez obrazy - niestety oprócz podłączenia kabelków i odczytania wartości trzeba jeszcze wiedzieć co się mierzy, w jaki sposób, w jakim celu i jak zinterpretować otrzymany wynik).

2. Daj linka do tej aukcji, gdzie kupiłeś swoje ustrojstwo, pomyślę, jak to podłączyć i nie będziemy rozprawiać teoretycznie.

P.S. Tak mi się nasunęło: Nie stresuj się nawet, jeśli Twój odcinacz nie przewiduje sterowania minusem. W najgorszym wypadku dasz dodatkowy przekaźnik podłączony cewką do zaworu LPG, który zamieni logikę na "plusową" tzn. stykiem poda plusa z zasilania na wejście odcinacza. W każdym razie temat wydaje się do załatwienia, tylko zacznijmy gadać " konkretnie" wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to co jest na minusie cewki podczas pracy na benzynie, masa czy

> co?

Po chłopsku tłumacząc jest nic wink.gif. Mierząc miernikiem napięcie wzgl. masy będzie tam +12V czyli to samo co na plusie cewki. Przez cewkę nie płynie prąd, jej + jest podłączony do +12V a jej minus wisi w powietrzu wiec miernikiem zmierzysz ten + co przelizie przez cewkę zeby.GIF. Z pomiarem rezystancji daj sobie spokój bo nie wiesz co czynisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że nie masz pojęcia jak się nim posługiwać

> (bez obrazy - niestety oprócz podłączenia kabelków i odczytania

> wartości trzeba jeszcze wiedzieć co się mierzy, w jaki sposób,

http://www.allegro.pl/item774637738_przekaznik_wylacznik_pompa_paliwa_na_lpg.html

Niestety nie jestem zupełnie świadomym użytkownikiem miernika. W opisie odcinacza jest napisane, że przy sterowniu minusem też zadziała. Załączam schemat. Konkretnie to wczoraj odczytałem z kompa LPG ,że to jest BRC FLY SF (nie Sequent 24). Dziś Przyjechałem autem z podpiętymi przewodami sterującymi odłącznika do +i- cewki LPG (ale tylko te 2 przewody podpiąłem celem próby działania (jest dioda świecąca sie w czasie odliczania czasu do odcięcia pompy paliwa) i wygląda,że działa dobrze tzn dioda sie świeciła i potem po ok 1 min. zgasła czyli odciełaby. Tylko nie wiem czemu jest ta róznica na mierniku między masa auta a minusem cewki (akumulator odpięty oboma biegunami). Tak ma być?

claps.gif Dzieki Wam za tłumaczenie tych spraw.

post-1948-14352504761069_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> że nie masz pojęcia jak się nim posługiwać

> http://www.allegro.pl/item774637738_przekaznik_wylacznik_pompa_paliwa_na_lpg.html

> Niestety nie jestem zupełnie świadomym użytkownikiem miernika. W

> opisie odcinacza jest napisane, że przy sterowniu minusem też

> zadziała. Załączam schemat. Konkretnie to wczoraj odczytałem

> z kompa LPG ,że to jest BRC FLY SF (nie Sequent 24). Dziś

> Przyjechałem autem z podpiętymi przewodami sterującymi

> odłącznika do +i- cewki LPG (ale tylko te 2 przewody podpiąłem

> celem próby działania (jest dioda świecąca sie w czasie

> odliczania czasu do odcięcia pompy paliwa) i wygląda,że działa

> dobrze tzn dioda sie świeciła i potem po ok 1 min. zgasła czyli

> odciełaby. Tylko nie wiem czemu jest ta róznica na mierniku

> między masa auta a minusem cewki (akumulator odpięty oboma

> biegunami). Tak ma być?

> Dzieki Wam za tłumaczenie tych spraw.

Taki pomiar NIE MA SENSU !

Porzuć ten temat lub uznaj, że tak ma być i nie stresuj się.

Mówimy prawdopodobnie o tranzystorowym wyjściu typu "open collector" i takie sobie mierzenie omomierzem prowadzi do zupełnie fałszywych wniosków. Gdybyś wiedział jak to działa - zrozumiałbyś o czym piszę.

Widzę, że jednak jesteś dociekliwy i nie wierzysz kolegom 893goodvibes.gif

Odpuść skoro działa, choć nie jestem pewien jak to się zachowa, kiedy do układu podasz jeszcze plusa od pompy. Z załączonego schematu nie wynika, żeby to miało działać przy sterowaniu minusem, choć nie znając schematu wewnętrznego trudno to oceniać (choć trochę się dziwię, bowiem spośród dwóch przewodów, które wydają się wejściem jeden jest na masie, a na drugi masa zostanie podana przez zawór, a właściwie w tej chwili podajesz na sztywno plusa, a zawór dołącza minus, zatem za chwilę może się to " pogryźć" z plusem zasilającym pompę lub też " zgryzą się" masy, bo układ zorientuje się, że masa, którą w tej chwili otrzymuje nie zgadza się z masą pompy ( kiedy nie jest załączona, to na wyjściu ma być "widoczny minus" - ale może tak ma być). Czy na obudowie odcinacza nie ma jakiegoś przełącznika trybów pracy ?

Jeszcze jedna uwaga - nie bardzo wiem po co ta minuta. Jak wspomniałem dla poprawnej pracy auta wystarczy czas na poziomie sekundy - góra dwóch.

Po uruchomieniu układu (podłączeniu pompy) upewnij się, że układ na pewno odcina. Łatwo się przekonasz wpinając amperomierz w szereg z wyjściem na pompę i obserwując pobór prądu przed i po zadziałaniu układu. UWAGA ! pobór prądu przez pompę jest rzędu kilku amperów - dobierz zakres przyrządu ( ok. 5,5 A w skodzie felicii).

W razie problemów mój pomysł z dodatkowym prekaźnikiem jest nadal aktualny - wówczas musi działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wynika, żeby to miało działać przy sterowaniu minusem, choć

> nie znając schematu wewnętrznego trudno to oceniać (choć trochę

> się dziwię, bowiem spośród dwóch przewodów, które wydają się

> wejściem jeden jest na masie, a na drugi masa zostanie podana

> przez zawór - ale może tak ma być). Czy na obudowie odcinacza

> nie ma jakiegoś przełącznika trybów pracy ?

> Jeszcze jedna uwaga - nie bardzo wiem po co ta minuta.

Tzn. przewód sterujący masowy podłaczyłem do "-" cewki LPG, a drugi sterujący do "+" cewki LPG. Zwłokę mogę regulować takim jakby potencjometrem, ale nie znam jeszcze min i max czasu zwłoki. Nie ma przełacznika trybów pracy. Faktyczne odcięcie sprawdzę na ucho. grinser006.gif Dzieki za rady. Jadąc do domu podepne już wszystkie przewody i zobaczę. Mam nadzieję,ze nic złego si,e nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję,ze nic złego si,e nie stanie.

Ach, ale Ty łobuz jesteś !!!!

Dogrzebałem się do instrukcji w PDF-ie ( nie trzeba było zamieścić linka zamiast zdjęć ???). Ponieważ wyjście jest tzw. suchym stykiem, to układ będzie poprawnie działał i moje poprzednie rozważania są nieco nieaktualne.

Powodzenia.I ustaw sobie ten czas na dwie sekundy. Powinno być OK.

Dla zainteresowanych: http://www.ase11.republika.pl/prp-5.pdf

P.S. Na przyszłość proponuję zaczynać wątek od takiego np. PDF-a - dyskusja będzie kilkakrotnie krótsza i bardziej treściwa. ok.gif

P.S.2: biję się w piersi - strona z Allegro zawiera link do opisu ( nie zorientowałem się wcześniej). W załączeniu schematy odpowiednie dla Ciebie.

post-99130-14352504763224_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję,ze nic złego si,e nie stanie.

> Ach, ale Ty łobuz jesteś !!!!

> Dogrzebałem się do instrukcji w PDF-ie ( nie trzeba było zamieścić

> linka zamiast zdjęć ???). Ponieważ wyjście jest tzw. suchym

> stykiem, to układ będzie poprawnie działał i moje poprzednie

> rozważania są nieco nieaktualne.

> Powodzenia.I ustaw sobie ten czas na dwie sekundy. Powinno być OK.

No to czuję sie uspokojony przez fachowy umysł, dzięki. A gdzie jest ta instrukcja? Jeśli taka karteczka z krótka instrukcją montażu to ją mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to czuję sie uspokojony przez fachowy umysł, dzięki. A gdzie jest

> ta instrukcja? Jeśli taka karteczka z krótka instrukcją montażu

> to ją mam.

Spojrz na poprzedni post - załączyłem później schemat.

Oczywiście zamiast styku S wpinasz zawór (plusem do plusa !!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spojrz na poprzedni post - załączyłem później schemat.

> Oczywiście zamiast styku S wpinasz zawór (plusem do plusa !!!)

Wiesz ,że jednak jest coś nie tak bo w momencie odcinania pompy paliwa silnik gaśnie (chyba musi zanikać napięcie na elektrozaworze LPG). Parę razy próbowałem i zawsze tak się robiło. Wiesz o co może chodzić? mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ....(chyba musi zanikać napięcie na

> elektrozaworze LPG).

Popatrzyłem sobie jeszcze raz na to wszystko, i może się trochę nie dogadaliśmy. Pozostańmy przy Twojej pierwotnej wersji ( tak, jak próbowałeś odcinacz) tzn. podłącz oba końce cewki zaworu do obu zacisków wejściowych iodcinacza ( +12V do zacisku S i drugi zacisk cewki, czyli sterowany minus, do zacisku M). Pozostałymi zaciskami ( VP i P) przetnij zasilanie pompy - myślę, że tu "biegunowość" jest dowolna. Powinno hulać.

Czy tak próbowałeś ???

Jaki ustawiłeś czas ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zasilanie pompy - myślę, że tu

> "biegunowość" jest dowolna. Powinno hulać.

> Czy tak próbowałeś ???

> Jaki ustawiłeś czas ?

Dzięki za ciągłe zainteresowanie. Mam podłączone jak na drugim rysunku i ciągle nie działa. martwie się,czy coś nie uszkodzę tymi próbami jakj pisał rgrab1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zasilanie pompy - myślę, że tu

> Dzięki za ciągłe zainteresowanie. Mam podłączone jak na drugim

> rysunku i ciągle nie działa. martwie się,czy coś nie uszkodzę

> tymi próbami jakj pisał rgrab1.

Jeszcze raz - przeczytaj mój poprzedni post i upewnij się, że tak masz podłączone. To musi działać. Ja mam dokładnie tak podłączony samodzielnie wykonany układ i hula, aż miło :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.