mgala Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 mam pytanko czy komus pekl pasek w 1.6 16 v jakie moga byc skutki czy koszt naprawy przekroczy koszty kupna drugiego silnika na allegto koszt ok 1000 zl .Bo niestety wczorai mi poszedl podczas jazdy jechalem z predkoscia ok100 i sie zapalila lampka od oleju i silnik zgasl. Sory za bledy niestety padl mi komp i nie mam jak sprawdzic a pisze na pda z gory dzieki za info pozdrawjam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 Przygotuj się na wydatki (spore) Najprawdopodobniej taniej bedzie Ci kupić "nowy" silnik. Tak czy inaczej będziesz miał wydatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikey75 Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > mam pytanko czy komus pekl pasek w 1.6 16 v jakie moga byc skutki czy > koszt naprawy przekroczy koszty kupna drugiego silnika na > allegto koszt ok 1000 zl .Bo niestety wczorai mi poszedl podczas > jazdy jechalem z predkoscia ok100 i sie zapalila lampka od oleju > i silnik zgasl. Jesli to faktycznie naped rozrzadu ci polecial to sie nawet nie zastanawiaj. Kupuj nowy silnik, osprzet ci zostanie, a generalka po takim zdarzeniu to kwota co najmniej nowego uzywanego silnika i w zasadzie brak gwarancji. Poza tym jest taka zasada ze jak sie kupuje auto to chocby byl rozrzad 'wczoraj robiony, Panie' to zawsze sie pierwsze co robi to rozrzad wymienia. Koszt w sumie niewielki w porownaniu z kosztem naprawy awarii spowodowanej tym zaniedbaniem. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 wszystko zalezy od tego jaki masz przebieg i w jakim stanie byl Twoj silnik. Uzywke kupisz, ale tak na prawde nie wiadomo co sie z tym silnikiem dzialo, jaki ma przelot i tak na prawde kupujesz kota w worku. Dowiedz sie ile by kosztowal remont Twojego silnika a pozniej zobacz na ceny uzywek i dolicz koszt transportu(chyba ze znajdziesz w swoim miescie), koszt wymiany rozrzadu,koszt wyjecia i wlozenia silnika i podpiecia wszystkiego do kupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareks Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > mam pytanko czy komus pekl pasek w 1.6 16 v jakie moga byc skutki czy > koszt naprawy przekroczy koszty kupna drugiego silnika na > allegto koszt ok 1000 zl .Bo niestety wczorai mi poszedl podczas > jazdy jechalem z predkoscia ok100 i sie zapalila lampka od oleju > i silnik zgasl. Sory za bledy niestety padl mi komp i nie mam > jak sprawdzic a pisze na pda z gory dzieki za info pozdrawjam mnie w Bravie koszt remontu zamknął się w kwocie 1300zł. Wymienione zostały zawory ssące (8szt.) plus pasek, uszczelka pod gł., płyny i obudowa rozrządu bo była popękana. Zawory poszły w zamiennikach, uszczelka oryginalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mgala Napisano 22 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > Jesli to faktycznie naped rozrzadu ci polecial to sie nawet nie > zastanawiaj. > Kupuj nowy silnik, osprzet ci zostanie, a generalka po takim > zdarzeniu to kwota co najmniej nowego uzywanego silnika i w > zasadzie brak gwarancji. > Poza tym jest taka zasada ze jak sie kupuje auto to chocby byl > rozrzad 'wczoraj robiony, Panie' to zawsze sie pierwsze co robi > to rozrzad wymienia. Koszt w sumie niewielki w porownaniu z > kosztem naprawy awarii spowodowanej tym zaniedbaniem. > Pozdr spokojnie naigorsze w tym ze pasek ,napinacz, i rolka prowadzaca byly wymieniane jak go kupilem jakies 6 mie temu ok30000 km przejechalem tylko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mgala Napisano 22 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2009 mi moj mechanik wycenil w naj gorszym ukladzie 1500 zl +/- 100 zl w sobote na hol ido naprawy bardzo dziekuje za wszelkie informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > mnie w Bravie koszt remontu zamknął się w kwocie 1300zł. Wymienione > zostały zawory ssące (8szt.) plus pasek, uszczelka pod gł., > płyny i obudowa rozrządu bo była popękana. Zawory poszły w > zamiennikach, uszczelka oryginalna. to chyba remont glowicy a nie calego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareks Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > to chyba remont glowicy a nie calego silnika no głowicy, głowicy... ale po zerwaniu paska... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mgala Napisano 23 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > no głowicy, głowicy... ale po zerwaniu paska... Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > spokojnie naigorsze w tym ze pasek ,napinacz, i rolka prowadzaca byly > wymieniane jak go kupilem jakies 6 mie temu ok30000 km > przejechalem tylko pasek zakładaj CONTI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > pasek zakładaj CONTI Tylko oryginał według mnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > Tylko oryginał według mnie! a wg ciebie oryginał to jaki jest???????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > a wg ciebie oryginał to jaki jest???????? Oryginał jest oryginalny. Niestety części nawet tego samego producenta kierowane do sklepów i do ASO jako części oryginalne różnią się jakością. Jestem zwolennikiem oszczędzania przy użytkowaniu samochodu, ale nie za wszelką cenę i nie w przypadku tak istotnej sprawy jak rozrząd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 czyli dla ciebie np. dayco z napisem FIAT lub conti z napisem FIAT jest oryginał. ale tan sam pasek bez napisów jest już nieoryginał TAK?? jeśli TAK, to pogadaj/poczytaj jak się produkuje części dla producentów samochodów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dex2007 Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Bedziesz wiedzial jak zdejmiesz glowice i wtedy bedzie mozna ocenic szkody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > czyli dla ciebie np. dayco z napisem FIAT lub conti z napisem FIAT > jest oryginał. > ale tan sam pasek bez napisów jest już nieoryginał TAK?? Źle mnie zrozumiałeś. Dla mnie oryginał to część ze znaczkiem Fiata kupiona w ASO. Wisi mi w zasadzie kto to produkuje, ważne że mam dwa lata gwarancji i w razie problemów z rozrządem ASO się będzie głowiło jak je rozwiązać. Dla mnie spokój jest więcej wart niż ta stówka, może dwie więcej wydane raz na 60kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 dlatego robię w zakładzie, który sam kupuje części i mam 50% niższe ceny, a gwarancja taka sama. w zasadzie mnie też zwisa, co wsadzą ale ze względu na te 2 lata już to ich głowa, by wsadzali dobre części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikey75 Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > dlatego robię w zakładzie, który sam kupuje części i mam 50% niższe > ceny, a gwarancja taka sama. > w zasadzie mnie też zwisa, co wsadzą ale ze względu na te 2 lata już > to ich głowa, by wsadzali dobre części. Rozrzad do fiata palio rozprowadzany jako oryginalny (ricambi orginali) robi co najmniej kilku OEMow. Jakosc jest porownywalna wiec nie ma sie o co spierac. Co innego jakby kupil jakas chinszczyzne. Poza tym kazdy producent ma noty katalogowe danych paskow, mozna sprawdzic ile i jakie paramerty maja paski 'noname' a jakie paski 'orginali' AFAIR to jest jedno i to samo. Poza tym jak mechanik spartoli i zle naciagnie (za mocno/za lekko) to chocbys mial pasek z pierwszego montazu to i tak ci poleci szybciej niz normalny niefirmowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 a najlepiej robic samemu i wiedzieć co się ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mgala Napisano 28 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2009 no i z opuznieniem ale wreście auto idze do naprawy niewiem jaki pasek załorzy ale ustaliłem że ma to zemą konsultować jeszcze jeszcze raz dzięki za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mgala Napisano 2 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 no i dno uszkodzenia są tak durze że naprawa jest nie opłacalna musiałem zakupic drugi silnik koszt 850 zł poza allegro w tym tygodniu mechanik przerzuca graty jeszcze nie wiem jaki koszt oczywiscie wymieniam pasek roz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mgala Napisano 4 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 no i po operaci autko stoi pod domem chula koszt naprawy 850 silnik plus robocizna i materiały 650 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 > no i po operaci autko stoi pod domem chula koszt naprawy 850 silnik > plus robocizna i materiały 650 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 ja bym powiedział bo pewno na słownik już nie starczyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 > ja bym powiedział bo pewno na słownik już nie starczyło To już inna bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejp-nexia Napisano 22 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 > a najlepiej robic samemu i wiedzieć co się ma Ale trzeba: 1. umieć 2. i mieć ochotę samemu dłubać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 22 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2009 ja nie umiałem bo 1 raz robiłem. A większa ochote mam robic sobie niz jechac i płacić za cos co mogę sam zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.