maniac Napisano 9 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Panowie był sobie swapik z 1.1 na 1.2 8v. Po swapiku nie obeszło sie bez problemu, mianowicie na początku jak wyjechałem jadąc do 4tys było wszystko ok, jak przekroczyłem 4 tys auto zaczęło przerywać potrafiła się marchewa zapalić, jak odpuściłem gaz to marchewa gasła ale nie dało się już wogóle jechać i trzeba było zgasić i ponownie odpalić auto, do tego nie raz obrotomierz pokazywał ponad 8tys ale obroty były niższe. No to pierwsze co poszły wszystkie masy do czyszczenia i kable wn. Efekt taki że obrotomierz nie świruję auto jedzie ale dopiero od 4tys na każdym biegu. Przykładowo drugi bieg gaz w podłogę od 2 tys i idzie jak liche 1.1 a po przekroczeniu 4 do odcięcia idzie jak opętany. Wydaje mi sie że z dołu powinien dobrze iść biorąc pod uwagę wydech(Kol p1 75ps zamiast kata rura 45mm zamiast śdorowego rura 40mm końcowy seria) O co mu chodzi? Jakieś czujniki podmieniać? rozrząd źle ustawiony? Ps czy to normalne że pompa paliwa po przekręceniu zapłonu tak jak by miała ciężko napompować? jak był 1.1 to dużo żwawiej pracowała (zmieniona na 3bar) Ps1 wywaliłem pochłaniacz oparów paliwa ten króciec rozumiem że zaślepić? Są 2 króćce jeden na mapa drugi na regulator, czy to obojętne co do którego podłączyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal_n5 Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > Panowie był sobie swapik z 1.1 na 1.2 8v. Po swapiku nie obeszło sie > bez problemu, mianowicie na początku jak wyjechałem jadąc do > 4tys było wszystko ok, jak przekroczyłem 4 tys auto zaczęło > przerywać potrafiła się marchewa zapalić, jak odpuściłem gaz to > marchewa gasła ale nie dało się już wogóle jechać i trzeba było > zgasić i ponownie odpalić auto, do tego nie raz obrotomierz > pokazywał ponad 8tys ale obroty były niższe. No to pierwsze co > poszły wszystkie masy do czyszczenia i kable wn. Efekt taki że > obrotomierz nie świruję auto jedzie ale dopiero od 4tys na > każdym biegu. Przykładowo drugi bieg gaz w podłogę od 2 tys i > idzie jak liche 1.1 a po przekroczeniu 4 do odcięcia idzie jak > opętany. Wydaje mi sie że z dołu powinien dobrze iść biorąc pod > uwagę wydech(Kol p1 75ps zamiast kata rura 45mm zamiast > śdorowego rura 40mm końcowy seria) O co mu chodzi? Jakieś > czujniki podmieniać? rozrząd źle ustawiony? > Ps czy to normalne że pompa paliwa po przekręceniu zapłonu tak jak by > miała ciężko napompować? jak był 1.1 to dużo żwawiej pracowała > (zmieniona na 3bar) > Ps1 wywaliłem pochłaniacz oparów paliwa ten króciec rozumiem że > zaślepić? > Są 2 króćce jeden na mapa drugi na regulator, czy to obojętne co do > którego podłączyć? twoje problemy w pierwszej czesci postu mogłyby wskazywac na uszkodzony TPS.Jak masz jakis na podmianke to warto to sprawdzic.krociec przy przepustnicy od oparow paliwa zaslepiasz.Chyba niewywaliłes całkiem tego filtra,musi zostac przynajmniej sam zawor ktory jest w srodku bo inaczej bezie ci marchewe wywalac.A co do tych przewodow podcisnieniowych w kolektorze to ten w tylnej czesci kolektora powinien isc do mapa ale mysle ze to niema roznicy bo podcisninie w obu jest takie same Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 10 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2009 > twoje problemy w pierwszej czesci postu mogłyby wskazywac na > uszkodzony TPS.Jak masz jakis na podmianke to warto to > sprawdzic.krociec przy przepustnicy od oparow paliwa > zaslepiasz.Chyba niewywaliłes całkiem tego filtra,musi zostac > przynajmniej sam zawor ktory jest w srodku bo inaczej bezie ci > marchewe wywalac.A co do tych przewodow podcisnieniowych w > kolektorze to ten w tylnej czesci kolektora powinien isc do mapa > ale mysle ze to niema roznicy bo podcisninie w obu jest takie > same marchewy nie wywala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 No więc sytuacja ma się następująco, wszystkie masy poprawione no i obrotomierz już się uspokoił. Dla pewności tps podmieniony, ale nadal auto jedzie od 4tys. Do 4tys nic złego się nie dzieje nie tyrkoli itp, ale dziwnie to wygląda bo jak przekroczy 4tys to dostaje dosłownie "strzała" i do odcinki już idzie jak należy. Co to może być wydech za luźny? dolot za długi? Możliwe że paliwa nie dostaje tyle ile trzeba do tych 4tys? Dodam że kable i świece podmieniane bo na starych kable aż świeciły, i po podmianie jeszcze widać delikatne iskry w okolicy cewek. Ps1 no i jeszcze ten dziwny dźwięk pompy paliwa czy to normalne że po przekręceniu zapłonu pompa dość długo i ciężko (opornie) pompuję w porównaniu do 1.1spi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Nikt nic nie doradzi? dodam że jak zdjąłem wężyk od paliwa z króćca to pompa już normalnie pompowała bez oporu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 > No więc sytuacja ma się następująco, wszystkie masy poprawione no i > obrotomierz już się uspokoił. Dla pewności tps podmieniony, ale > nadal auto jedzie od 4tys. Do 4tys nic złego się nie dzieje nie > tyrkoli itp, ale dziwnie to wygląda bo jak przekroczy 4tys to > dostaje dosłownie "strzała" i do odcinki już idzie jak należy. > Co to może być wydech za luźny? dolot za długi? Możliwe że > paliwa nie dostaje tyle ile trzeba do tych 4tys? > Dodam że kable i świece podmieniane bo na starych kable aż świeciły, > i po podmianie jeszcze widać delikatne iskry w okolicy cewek. > Ps1 no i jeszcze ten dziwny dźwięk pompy paliwa czy to normalne że po > przekręceniu zapłonu pompa dość długo i ciężko (opornie) pompuję > w porównaniu do 1.1spi rozrząd napewno dobrze ustawiony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 Na swapach się nie znam (jak na razie), ale mój tata ma P1 75 i tam też, (już od nowości) po przekroczeniu właśnie 4000 obr czuć było (i jest cały czas) "skokowy" przyrost mocy. Oczywiście to Punto to 100% oryginał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 > rozrząd napewno dobrze ustawiony ? Zostało mi jeszcze tylko to do sprawdzenia ale ustawiałem osobiście tak że mam pewność że był dobrze ustawiony, chociaż przy pierwszym wyjeździe wydaję mi się że szedł dobrze, tak że jest opcja że przeskoczył, jutro sprawdzę. Ale dalej mnie ta pompa niepokoi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 > Na swapach się nie znam (jak na razie), ale mój tata ma P1 75 i tam > też, (już od nowości) po przekroczeniu właśnie 4000 obr czuć > było (i jest cały czas) "skokowy" przyrost mocy. Oczywiście to > Punto to 100% oryginał. Wiesz mój były 1.1 też szedł górą dużo lepiej niż dołem ale to nie był taki przeskok jak teraz, różnica jest za duża żeby to był fabryczny mankament. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturo07 Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 stawiam na: 1.rozrad 2.czujnik połozenia wału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 > stawiam na: > 1.rozrad rozrząd sprawdzę > 2.czujnik połozenia wału czujnik podejdzie z 1.1spi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 15 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 > czujnik podejdzie z 1.1spi? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2009 > tak To jutro podmienię, rozrząd sprawdzę i zobaczymy czy coś się poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Za dużo czasu dzisiaj nie miałem (praca) tak że do rozrządu nie zajrzałem, ale podmieniłem czujnik p.w. i nic się nie poprawiło. Rozrząd jutro i to ostatnia rzecz która mi została do sprawdzenia. Oprócz tego dalej nie daje mi spokoju ta pompa paliwa i listwa wtryskowa. Czy ktoś po przesiadce z 1.1 spi na 1.2 mpi może mi powiedzieć czy to normalne że po przekręceniu zapłonu pompa z takim oporem ciśnie? Wyjąłem ten patyk z listwy wtryskowej i widzę że na końcu ma jakieś zęby może one tam mają w coś sie wpasować w listwie, bo jak podłącze króciec do tego patyka to pompuje paliwo bez żadnego oporu, a jak już włożę do listwy to strasznie ciężko idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 16 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 > To jutro podmienię, rozrząd sprawdzę i zobaczymy czy coś się poprawi. Czy po włączeniu zapłonu i bez rozruchu silnika pompa wyłącza się po paru sekundach?? Jeśli nie to znaczy, że komp wchodzi w stan awaryjny. Jeśli masz przekaźnik podwójny (takie pudełko koło kompa) to sprawdź czy jest on w pełni sprawny. Jedna część przekaźnika zasila kompa, druga obwody zapłonu, pompy itd. Ja miałem tak, że ta pierwsza część przekaźnika była out i po rozgrzaniu silnika wypadały mi zapłony i szalał obrotomierz. Jeśli masz dwa przekaźniki (za kompem w stronę deski rozdz) to sprawdź przekaźnik od kompa - ten czarny. napięcia do sprawdzenia w przekaxniku podwójnym w załączniku. Część napięć musisz sprawdzić na złączu od komputera - numeracja styków patrząc w stronę złacza komputera - górny rząd od prawej do lewej to 1 -18, dolny od prawej do lewej to 19 - 35 Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 > Czy po włączeniu zapłonu i bez rozruchu silnika pompa wyłącza się po > paru sekundach?? > Jeśli masz przekaźnik podwójny (takie pudełko koło kompa) to sprawdź > czy jest on w pełni sprawny. Jedna część przekaźnika zasila > kompa, druga obwody zapłonu, pompy itd. Ja miałem tak, że ta > pierwsza część przekaźnika była out i po rozgrzaniu silnika > wypadały mi zapłony i szalał obrotomierz. Jeśli masz dwa > przekaźniki (za kompem w stronę deski rozdz) to sprawdź > przekaźnik od kompa - ten czarny. napięcia do sprawdzenia w > przekaxniku podwójnym w załączniku Pozdro Pompa normalnie się wyłącza po podaniu paliwa, mam przekaźnik podwójny ale działa chyba dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 16 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 > Pompa normalnie się wyłącza po podaniu paliwa, mam przekaźnik > podwójny ale działa chyba dobrze. Tez tak myślałem, ale po dokładnym sprawdzeniu i podmianie przekaźnika problem zniknął. Mam parę komputerów do 1.1 ( na takich tez mój swap jeździ) i jeden ma program omijający tryb awaryjny i pompa też się wyłączała. Inne od razu wchodziły w tryb awaryjny. Komp od 1,2 w ogóle nie reagował. A ja myśłałem, że to wina odbiorników i po kolei je sprawdzałem, a przyczyną był ten przekaźnik. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 > Tez tak myślałem, ale po dokładnym sprawdzeniu i podmianie > przekaźnika problem zniknął. Mam parę komputerów do 1.1 i jeden > ma program omijający tryb awaryjny i pompa też się wyłączała. > Inne od razu wchodziły w tryb awaryjny. A ja myśłałem, że to > wina odbiorników i po kolei je sprawdzałem, a przyczyną był ten > przekaźnik. Pozdro 2tyg temu w 1.1 działał, ale każdy pomysł dobry tak ze jego też podmienię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 16 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 > 2tyg temu w 1.1 działał, ale każdy pomysł dobry tak ze jego też > podmienię Mój przekaźnik szlag trafił jak WuRC był holowany przez pare km i był włączony zapłon, by kierunki i stop działał. Czyli był chyba za długo właczony bez uruchomienia silnika. Tak znienacka padł i tez nie stawiałem na niego. Dokładnie sprawdź napięcia, bo sam przekaźnik można kupić tylko w oryginale za ponad 100 zł - ja kupiłem od kolegi z tut. forum za mniejszą kasę, za co serdecznie mu dziękuję Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdash Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 U mnie pomogla wymiana ukladu wydechowego mialem problem z odprowadzaniem spalin Seryjny tlumik od 1.1 niewyrabial i do 4tys go mulilo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 > U mnie pomogla wymiana ukladu wydechowego mialem problem z > odprowadzaniem spalin Seryjny tlumik od 1.1 niewyrabial i do > 4tys go mulilo... Wydech jest przelot a końcowy od wczoraj z kanta tak że za ciasno raczej nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 > rozrząd napewno dobrze ustawiony ? rozrząd sprawdzałem i jak na kole od wałka jest jest ustawione idealnie to w skrzyni cecha jest minimalnie obok zęba od 0. Ale wydaje mi się że to dopuszczalna granica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 > rozrząd sprawdzałem i jak na kole od wałka jest jest ustawione > idealnie to w skrzyni cecha jest minimalnie obok zęba od 0. Ale > wydaje mi się że to dopuszczalna granica. a na górnym kołku pasowym rozrządu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 > a na górnym kołku pasowym rozrządu ? chodzi o to kółko na którym jest koło pasowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trool666 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 jakby była pompa paliwa out to by na wysokich nie wyrabiała a u ciebie wyrabia. wężyk do map sensora nie jest dziurawy?na jakie przewody WN wymieniłeś ja też tak miałem , ale do 3 tys niechcial jechac kupilem nowe WN firmy NGK i co sie okazało było to samo głowiłem sie a problem leżał w nowych kablach NGK oddałem an reklamacje i kupiłem nowe magnetti marelli i problem znikł.idealnie chodzil. kable z reklamacji wróciły -przebić nie stwierdzono - już nigdy nie kupie przewodów NGK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 > jakby była pompa paliwa out to by na wysokich nie wyrabiała a u > ciebie wyrabia. > wężyk do map sensora nie jest dziurawy?na jakie przewody WN > wymieniłeś > ja też tak miałem , ale do 3 tys niechcial jechac kupilem nowe WN > firmy NGK i co sie okazało było to samo głowiłem sie a problem > leżał w nowych kablach NGK oddałem an reklamacje i kupiłem nowe > magnetti marelli i problem znikł.idealnie chodzil. > kable z reklamacji wróciły -przebić nie stwierdzono - już nigdy nie > kupie przewodów NGK Kable założyłem z 1.1 ale dzisiaj zauważyłem że na cewkach przebicie jest bo iskry na nich skaczą jak sie dodaje gazu. Kolejna rzecz która jest nie halo to właśnie układ paliwowy albo pompa zdycha albo listwa jest przytkana. Dzisiaj znajomy podjechał puntem z tym samym silnikiem i po przekręceniu zapłonu elegancko pompowała a u mnie z wielkim oporem. Jak włożyłem u niego wężyk do słoika to dużo szybciej i więcej beny naleciało niż u mnie. A po przytkaniu palcem wężyka był taki sam odgłos jak u mnie kiedy wężyk jest do listwy przykręcony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trool666 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 no to widocznie masz pompe do wymiany ,ale niema to wpływu na jazde na niskich obrotach. wkład pompy kupowałem to koszt 80zl (są nawet i za 150zl) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
novo Napisano 18 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 > Kable założyłem z 1.1 ale dzisiaj zauważyłem że na cewkach przebicie > jest bo iskry na nich skaczą jak sie dodaje gazu. Wiesz co ja mam zapasowe cewki więc moglibyśmy się kiedyś spotakć i byś sobie podmienił i sprawdził czy na moich jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 > Wiesz co ja mam zapasowe cewki więc moglibyśmy się kiedyś spotakć i > byś sobie podmienił i sprawdził czy na moich jest ok. Właśnie o Tobie myślałem, bo nie daleko jest może byśmy jakiegoś mini spota zrobili. Cewki by sie podmieniło i jeszcze bym u Ciebie pompę osłuchał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
novo Napisano 19 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Możemy się jakoś na sobotę gdzieś ugadać. No chyba że wpadniesz na cotygodniowego spota do Sosnowca w niedziele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.