Skocz do zawartości

wałek, głowica 1.1,1.2 8v lub 16v w 1.0 fire


fenix8

Rekomendowane odpowiedzi

> z reguły, co nie zmienia faktu, że 1.0 16v może mieć nisko (mam na

> myśli gdzieś w okolicy obecnego, czyli 3 tys) max moment

No to sie przeliczyles, 1.0 8v ma 79 Nm @2750 a 1.0 16v ma 94 Nm @4000. Czyli jednym slowem nijak nie pasuje w teren 270751858-jezyk.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe... czyli faktycznie się przeliczyłem nieco... niedoinformowanie.

btw. o którym 8v mówimy, bo wg instrukcji którą posiadam do mego uno to:

1.0 fire ma max moment 72 Nm @ 3000 rpm (moc 46,2 @ 5750)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O gaznikowym - 45 KM @5000. Czyli najlepszy w teren bylby 1.0 na

> gazniku .

smile.gif:) to powiedz mi tak, jeżeli się orientujesz, mniej więcej co wyjdzie z 1.0 na głowicy i osprzęcie z 1.2 mpi, po polerce kanałów i porządnym remapie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> smile.gif to powiedz mi tak, jeżeli się orientujesz, mniej więcej co wyjdzie

> z 1.0 na głowicy i osprzęcie z 1.2 mpi, po polerce kanałów i

> porządnym remapie ?

Nie mam pojecia bo to niestandardowa konfiguracja. Ale 1.2 8v ma moment maks. przy 4000 obr. wiec to tez jest liche rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam pojecia bo to niestandardowa konfiguracja. Ale 1.2 8v ma

> moment maks. przy 4000 obr. wiec to tez jest liche rozwiazanie.

hm... zastanawiam się skąd one mają tak wysoko moment... i czy przy takiej konfiguracji jak chcę nie będzie on niżej (de fakto 1.0 ma zupełnie inny skok, no i paliwa będzie więcej na daną objętość niż w 1.2)

ale to tylko gdybanie, się okaże w praktyce, ale teraz mam mętlik co zakładać, 16v czy 8v

ps. druga sprawa to długość dolotu, którą można manewrować położenie maxymalnego momentu, i chyba stąd różnice, im dłuższy dolot tym ten moment spada niżej... więc może nawet 16v mieć go nisko jak zrobię dłuuugi dolot (a taki jest w planach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm... zastanawiam się skąd one mają tak wysoko moment... i czy przy

> takiej konfiguracji jak chcę nie będzie on niżej (de fakto 1.0

> ma zupełnie inny skok, no i paliwa będzie więcej na daną

> objętość niż w 1.2)

Mają tak wysoko moment, bo osiągają dość dużą moc z małej pojemności. Dla porównania podam silnik FIRE 1.2 60KM MPi z Punto II, który ma max. moment przy 2500obr./min, no ale niestety tylko 60KM.

> ale to tylko gdybanie, się okaże w praktyce, ale teraz mam mętlik co

> zakładać, 16v czy 8v

Ja na Twoim miejscu włożyłbym 1.2 60KM lub też 1.2 75KM, jeżeli koniecznie to ma być benzyniak.

> ps. druga sprawa to długość dolotu, którą można manewrować położenie

> maxymalnego momentu, i chyba stąd różnice, im dłuższy dolot tym

> ten moment spada niżej... więc może nawet 16v mieć go nisko jak

> zrobię dłuuugi dolot (a taki jest w planach)

Długością dolotu można trochę manipulować momentem, ale nie aż tak, żeby bardzo konkretnie przesunąć wartość prędkości obrotowej, w której występuje. Po prostu silnik 1.2 75KM ma już fabrycznie dość ostry wałek i właśnie poprzez to moment jest wysoko, a wszystko kosztem większej mocy.

Tak samo 16V, ma większą moc i najefektywniejsze napełnianie ma przy wyższych obrotach, tutaj to jest akurat taka jakby cecha konstrukcyjna silników 16-sto zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mają tak wysoko moment, bo osiągają dość dużą moc z małej pojemności.

> Dla porównania podam silnik FIRE 1.2 60KM MPi z Punto II, który

> ma max. moment przy 2500obr./min, no ale niestety tylko 60KM.

Przy tak lekkiej budzie do jazdy w terenie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dolotu, to widziałem na podstawie wykresów momentu, że przy zmianie dolotu (bodajże w bmw benzynowym) ktoś manewrował nim między 2tys a 4 tys obrotów... więc można sporo... nie wiem czy nie uda mi się dorwać silnika 1.2 8v 60KM, i nie zabuduję go zamiast się bawić z Tą jedynką, ale czy się zmieszczę w kwocie 1000zł... może nieco ponad...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.