spavatch Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > z reguły, co nie zmienia faktu, że 1.0 16v może mieć nisko (mam na > myśli gdzieś w okolicy obecnego, czyli 3 tys) max moment No to sie przeliczyles, 1.0 8v ma 79 Nm @2750 a 1.0 16v ma 94 Nm @4000. Czyli jednym slowem nijak nie pasuje w teren . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 24 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 ciekawe... czyli faktycznie się przeliczyłem nieco... niedoinformowanie. btw. o którym 8v mówimy, bo wg instrukcji którą posiadam do mego uno to: 1.0 fire ma max moment 72 Nm @ 3000 rpm (moc 46,2 @ 5750) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > btw. o którym 8v mówimy, bo wg instrukcji którą posiadam do mego uno > to: > 1.0 fire ma max moment 72 Nm @ 3000 rpm (moc 46,2 @ 5750) O gaznikowym - 45 KM @5000. Czyli najlepszy w teren bylby 1.0 na gazniku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 24 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > O gaznikowym - 45 KM @5000. Czyli najlepszy w teren bylby 1.0 na > gazniku . to powiedz mi tak, jeżeli się orientujesz, mniej więcej co wyjdzie z 1.0 na głowicy i osprzęcie z 1.2 mpi, po polerce kanałów i porządnym remapie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > to powiedz mi tak, jeżeli się orientujesz, mniej więcej co wyjdzie > z 1.0 na głowicy i osprzęcie z 1.2 mpi, po polerce kanałów i > porządnym remapie ? Nie mam pojecia bo to niestandardowa konfiguracja. Ale 1.2 8v ma moment maks. przy 4000 obr. wiec to tez jest liche rozwiazanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 24 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > Nie mam pojecia bo to niestandardowa konfiguracja. Ale 1.2 8v ma > moment maks. przy 4000 obr. wiec to tez jest liche rozwiazanie. hm... zastanawiam się skąd one mają tak wysoko moment... i czy przy takiej konfiguracji jak chcę nie będzie on niżej (de fakto 1.0 ma zupełnie inny skok, no i paliwa będzie więcej na daną objętość niż w 1.2) ale to tylko gdybanie, się okaże w praktyce, ale teraz mam mętlik co zakładać, 16v czy 8v ps. druga sprawa to długość dolotu, którą można manewrować położenie maxymalnego momentu, i chyba stąd różnice, im dłuższy dolot tym ten moment spada niżej... więc może nawet 16v mieć go nisko jak zrobię dłuuugi dolot (a taki jest w planach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > hm... zastanawiam się skąd one mają tak wysoko moment... i czy przy > takiej konfiguracji jak chcę nie będzie on niżej (de fakto 1.0 > ma zupełnie inny skok, no i paliwa będzie więcej na daną > objętość niż w 1.2) Mają tak wysoko moment, bo osiągają dość dużą moc z małej pojemności. Dla porównania podam silnik FIRE 1.2 60KM MPi z Punto II, który ma max. moment przy 2500obr./min, no ale niestety tylko 60KM. > ale to tylko gdybanie, się okaże w praktyce, ale teraz mam mętlik co > zakładać, 16v czy 8v Ja na Twoim miejscu włożyłbym 1.2 60KM lub też 1.2 75KM, jeżeli koniecznie to ma być benzyniak. > ps. druga sprawa to długość dolotu, którą można manewrować położenie > maxymalnego momentu, i chyba stąd różnice, im dłuższy dolot tym > ten moment spada niżej... więc może nawet 16v mieć go nisko jak > zrobię dłuuugi dolot (a taki jest w planach) Długością dolotu można trochę manipulować momentem, ale nie aż tak, żeby bardzo konkretnie przesunąć wartość prędkości obrotowej, w której występuje. Po prostu silnik 1.2 75KM ma już fabrycznie dość ostry wałek i właśnie poprzez to moment jest wysoko, a wszystko kosztem większej mocy. Tak samo 16V, ma większą moc i najefektywniejsze napełnianie ma przy wyższych obrotach, tutaj to jest akurat taka jakby cecha konstrukcyjna silników 16-sto zaworowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > Mają tak wysoko moment, bo osiągają dość dużą moc z małej pojemności. > Dla porównania podam silnik FIRE 1.2 60KM MPi z Punto II, który > ma max. moment przy 2500obr./min, no ale niestety tylko 60KM. Przy tak lekkiej budzie do jazdy w terenie wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 24 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 co do dolotu, to widziałem na podstawie wykresów momentu, że przy zmianie dolotu (bodajże w bmw benzynowym) ktoś manewrował nim między 2tys a 4 tys obrotów... więc można sporo... nie wiem czy nie uda mi się dorwać silnika 1.2 8v 60KM, i nie zabuduję go zamiast się bawić z Tą jedynką, ale czy się zmieszczę w kwocie 1000zł... może nieco ponad... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.