Silbermond Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 Witam, Mam problem ze skrzynką bezpieczników, ponieważ... 2 bezpieczniki (od klaksonu i awaryjnych) po prostu mi wypadają, jakby gniazda nie trzymały już . Proszę o info jak zdemontować ową skrzynkę , mam UNO 1.0 96 rok. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > Witam, > Mam problem ze skrzynką bezpieczników, ponieważ... 2 bezpieczniki (od > klaksonu i awaryjnych) po prostu mi wypadają, jakby gniazda nie > trzymały już . Proszę o info jak zdemontować ową skrzynkę , mam > UNO 1.0 96 rok. Pozdrawiam! skrzynka trzyma się na 2 zatrzaskach po bokach, a z tyłu kilka kostek z przewodami, lecz samo wyjęcie skrzynki niewiele ci da bo i tak będziesz miał problem żeby ją rozdłubać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silbermond Napisano 5 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > skrzynka trzyma się na 2 zatrzaskach po bokach, a z tyłu kilka kostek > z przewodami, lecz samo wyjęcie skrzynki niewiele ci da bo i tak > będziesz miał problem żeby ją rozdłubać A w ogóle można ją po zdemontowaniu rozmontować w środku,że by się dostać do tych gniazd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > A w ogóle można ją po zdemontowaniu rozmontować w środku,że by się > dostać do tych gniazd? Bez problemu można ją wymontować z samochodu. Najpierw musisz ją odhaczyć z zaczepów, które ją utrzymują pod kokpitem. Potem trzeba poodczepiać wszystkie kostki, które są w nią powpinane z tyłu. Tak wygląda wyjęta centralka od przodu. Tak Tak wygląda od tyłu. Aby zdemontować obudowę musisz odpiąć z boku spinki służące do mocowania centralki oraz spinki służące do mocowania przekaźnika lub przekaźników o ile jest ich więcej. Potem na każdym roku podważasz ząbki zabezpieczające i zdejmujesz tą czarną obudowę. Wewnątrz znajdują się dwie płytki ze ścieżkami elektrycznymi i zaciskami. Płytki te są połączone ze sobą. Tak wygląda dolna płytka centralki. Tak wygląd górna płytka centralki. Obydwie płytki są ze sobą połączone i można je bez problemu rozdzielić podważając czymś gdubszym. Trzeba to jednak robić ostrożnie i jak nie ma potrzeby to nie trzeba tego robić. Ja rozdzielałem gdyż na podstawie płytek zrobiłem schemat elektryczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silbermond Napisano 5 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > Bez problemu można ją wymontować z samochodu. > Najpierw musisz ją odhaczyć z zaczepów, które ją utrzymują pod > kokpitem. > Potem trzeba poodczepiać wszystkie kostki, które są w nią powpinane z > tyłu. > Tak wygląda wyjęta centralka od przodu. > Tak Tak wygląda od tyłu. > Aby zdemontować obudowę musisz odpiąć z boku spinki służące do > mocowania centralki oraz spinki służące do mocowania przekaźnika > lub przekaźników o ile jest ich więcej. > Potem na każdym roku podważasz ząbki zabezpieczające i zdejmujesz tą > czarną obudowę. > Tak wygląda dolna płytka centralki. > Tak wygląd górna płytka centralki. > Obydwie płytki są ze sobą połączone i można je bez problemu > rozdzielić. Trzeba to jednak robić ostrożnie i jak nie ma > potrzeby to nie trzeba tego robić. Ja rozdzielałem gdyż na > podstawie płytek zrobiłem schemat elektryczny. dzięki, super opis. Jutro się za to biorę. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silbermond Napisano 5 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > dzięki, super opis. Jutro się za to biorę. Pozdrawiam! Zszedłem do auta i powiem Ci,że nie mogę dać sobie rady ze zdjęciem z tych zaczepów tej skrzynki:/ może jakieś porady? dzięki z góry! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > Zszedłem do auta i powiem Ci,że nie mogę dać sobie rady ze zdjęciem z > tych zaczepów tej skrzynki:/ może jakieś porady? dzięki z góry! Dość trudno się to zdejmuje. Potrzebny jest dobry i nie za gruby śrubokręt. Trzeba go wepchnąć w miejsca gdzie wsunięte są w boczne uchwyty mocowania centralki. Albo po prostu podważyć zaznaczone na zdjęciu na czerwono ząbki tych uchwytów i odczepić je od obudowy centralki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silbermond Napisano 5 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > Dość trudno się to zdejmuje. > Potrzebny jest dobry i nie za gruby śrubokręt. Trzeba go wepchnąć w > miejsca gdzie wsunięte są w boczne uchwyty mocowania centralki. > Albo po prostu podważyć zaznaczone na zdjęciu na czerwono ząbki tych > uchwytów i odczepić je od obudowy centralki. ok, będę próbował jutro i dam znać dzięki póki co! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrzech Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 Zawsze mozesz zrobic taki myk: jesli gniazda nie sa popalone to bierzesz bezpiecznik i kleszczam falujesz delikatnie nozki bezpiecznika a nastepnie je wyginasz, jeden do przodu, drugi do tylu tak zeby roznica w odchyleniu jednego od drugiego byla okolo 1-2mm. Metoda sprawdzona na gniazdach bezpiecznika od centralnego i alaramu bo tez mialem problem z wypadajacymi bezpiecznikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silbermond Napisano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 > Zawsze mozesz zrobic taki myk: > jesli gniazda nie sa popalone to bierzesz bezpiecznik i kleszczam > falujesz delikatnie nozki bezpiecznika a nastepnie je wyginasz, > jeden do przodu, drugi do tylu tak zeby roznica w odchyleniu > jednego od drugiego byla okolo 1-2mm. > Metoda sprawdzona na gniazdach bezpiecznika od centralnego i alaramu > bo tez mialem problem z wypadajacymi bezpiecznikami. witka, Właśnie wyjąłem skrzynkę z auta ,ale mam chyba inną niż ta która jest opisana wyżej, i rzeczywiście jest ciężko ją rozmontować ,ona chyba jest po prostu nie do rozkręcenia:/ Może ktoś podpowie czy są różne skrzynki i czy można niektóre rozmontować a niektóre nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 Jakbyś kolego napisał skąd jesteś, to może znalazłby się jakiś klubowicz niedaleko, który by Ci pomógł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silbermond Napisano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 > Jakbyś kolego napisał skąd jesteś, to może znalazłby się jakiś > klubowicz niedaleko, który by Ci pomógł. Jeśli to jest w tej chwili ważne i ma pomóc to z Dąbrowy Górniczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 > Jeśli to jest w tej chwili ważne i ma pomóc to z Dąbrowy Górniczej. A możesz zrobić parę zdjęć z bliska tej skrzynce i pokazać na forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.