Skocz do zawartości

Skrzynka Bezpieczników


Silbermond

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam,

> Mam problem ze skrzynką bezpieczników, ponieważ... 2 bezpieczniki (od

> klaksonu i awaryjnych) po prostu mi wypadają, jakby gniazda nie

> trzymały już . Proszę o info jak zdemontować ową skrzynkę , mam

> UNO 1.0 96 rok. Pozdrawiam!

skrzynka trzyma się na 2 zatrzaskach po bokach, a z tyłu kilka kostek z przewodami, lecz samo wyjęcie skrzynki niewiele ci da bo i tak będziesz miał problem żeby ją rozdłubać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skrzynka trzyma się na 2 zatrzaskach po bokach, a z tyłu kilka kostek

> z przewodami, lecz samo wyjęcie skrzynki niewiele ci da bo i tak

> będziesz miał problem żeby ją rozdłubać

A w ogóle można ją po zdemontowaniu rozmontować w środku,że by się dostać do tych gniazd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w ogóle można ją po zdemontowaniu rozmontować w środku,że by się

> dostać do tych gniazd?

Bez problemu można ją wymontować z samochodu.

Najpierw musisz ją odhaczyć z zaczepów, które ją utrzymują pod kokpitem.

Potem trzeba poodczepiać wszystkie kostki, które są w nią powpinane z tyłu.

Tak wygląda wyjęta centralka od przodu.

283153023-Centralkaodprzodu.jpg

Tak Tak wygląda od tyłu.

283153023-Centralkaodty%B3u.jpg

Aby zdemontować obudowę musisz odpiąć z boku spinki służące do mocowania centralki oraz spinki służące do mocowania przekaźnika lub przekaźników o ile jest ich więcej.

Potem na każdym roku podważasz ząbki zabezpieczające i zdejmujesz tą czarną obudowę.

283153023-Zabezpieczenie.jpg

Wewnątrz znajdują się dwie płytki ze ścieżkami elektrycznymi i zaciskami. Płytki te są połączone ze sobą.

Tak wygląda dolna płytka centralki.

283153023-Dolnap%B3ytka.jpg

Tak wygląd górna płytka centralki.

283153023-G%F3rnap%B3ytka.jpg

Obydwie płytki są ze sobą połączone i można je bez problemu rozdzielić podważając czymś gdubszym. Trzeba to jednak robić ostrożnie i jak nie ma potrzeby to nie trzeba tego robić. Ja rozdzielałem gdyż na podstawie płytek zrobiłem schemat elektryczny.

283153023-Roz%B3%B1czaniep%B3ytek..jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez problemu można ją wymontować z samochodu.

> Najpierw musisz ją odhaczyć z zaczepów, które ją utrzymują pod

> kokpitem.

> Potem trzeba poodczepiać wszystkie kostki, które są w nią powpinane z

> tyłu.

> Tak wygląda wyjęta centralka od przodu.

> Tak Tak wygląda od tyłu.

> Aby zdemontować obudowę musisz odpiąć z boku spinki służące do

> mocowania centralki oraz spinki służące do mocowania przekaźnika

> lub przekaźników o ile jest ich więcej.

> Potem na każdym roku podważasz ząbki zabezpieczające i zdejmujesz tą

> czarną obudowę.

> Tak wygląda dolna płytka centralki.

> Tak wygląd górna płytka centralki.

> Obydwie płytki są ze sobą połączone i można je bez problemu

> rozdzielić. Trzeba to jednak robić ostrożnie i jak nie ma

> potrzeby to nie trzeba tego robić. Ja rozdzielałem gdyż na

> podstawie płytek zrobiłem schemat elektryczny.

dzięki, super opis. Jutro się za to biorę. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zszedłem do auta i powiem Ci,że nie mogę dać sobie rady ze zdjęciem z

> tych zaczepów tej skrzynki:/ może jakieś porady? dzięki z góry!

Dość trudno się to zdejmuje.

Potrzebny jest dobry i nie za gruby śrubokręt. Trzeba go wepchnąć w miejsca gdzie wsunięte są w boczne uchwyty mocowania centralki.

Albo po prostu podważyć zaznaczone na zdjęciu na czerwono ząbki tych uchwytów i odczepić je od obudowy centralki.

283153157-zatrzaski.jpg

post-54103-14352505559116_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dość trudno się to zdejmuje.

> Potrzebny jest dobry i nie za gruby śrubokręt. Trzeba go wepchnąć w

> miejsca gdzie wsunięte są w boczne uchwyty mocowania centralki.

> Albo po prostu podważyć zaznaczone na zdjęciu na czerwono ząbki tych

> uchwytów i odczepić je od obudowy centralki.

ok, będę próbował jutro i dam znać:) dzięki póki co!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozesz zrobic taki myk:

jesli gniazda nie sa popalone to bierzesz bezpiecznik i kleszczam falujesz delikatnie nozki bezpiecznika a nastepnie je wyginasz, jeden do przodu, drugi do tylu tak zeby roznica w odchyleniu jednego od drugiego byla okolo 1-2mm.

Metoda sprawdzona na gniazdach bezpiecznika od centralnego i alaramu bo tez mialem problem z wypadajacymi bezpiecznikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze mozesz zrobic taki myk:

> jesli gniazda nie sa popalone to bierzesz bezpiecznik i kleszczam

> falujesz delikatnie nozki bezpiecznika a nastepnie je wyginasz,

> jeden do przodu, drugi do tylu tak zeby roznica w odchyleniu

> jednego od drugiego byla okolo 1-2mm.

> Metoda sprawdzona na gniazdach bezpiecznika od centralnego i alaramu

> bo tez mialem problem z wypadajacymi bezpiecznikami.

witka,

Właśnie wyjąłem skrzynkę z auta ,ale mam chyba inną niż ta która jest opisana wyżej, i rzeczywiście jest ciężko ją rozmontować ,ona chyba jest po prostu nie do rozkręcenia:/ Może ktoś podpowie czy są różne skrzynki i czy można niektóre rozmontować a niektóre nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.