Skocz do zawartości

Trójnik w układzie chłodzenia


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś z kolegów mógłby mnie poratować rysunkiem i numerem katalogowym pewnego trójnika? Chyba najprościej i najpewniej będzie zacząć od wężyka wychodzącego z przepustnicy. Jeden koniec jest zamontowany w przepustnicy a na drugim końcu jest interesujący mnie trójnik.

Dla uściślenia: Astra F, silnik X14XE, rocznik'97

Gość w sklepie nie bardzo sobie mógł z tym poradzić a potrzebuję go wymienić.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Czy ktoś z kolegów mógłby mnie poratować rysunkiem i numerem

> katalogowym pewnego trójnika? Chyba najprościej i najpewniej

> będzie zacząć od wężyka wychodzącego z przepustnicy. Jeden

> koniec jest zamontowany w przepustnicy a na drugim końcu jest

> interesujący mnie trójnik.

> Dla uściślenia: Astra F, silnik X14XE, rocznik'97

> Gość w sklepie nie bardzo sobie mógł z tym poradzić a potrzebuję go

> wymienić.

> Z góry dziękuję

> Pozdrawiam

a jakieś foto tego? to jest trójnik podciśnienia czy chłodzenia?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej podciśnienia, bo w układzie chłodzenia nie ma plastykowych

> trójników. Pozdr.

A może to jest trójnik doprowadzający chłodziwo do reduktora LPG. On może być plastikowy sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zobaczylem slowo "trojnik", od razu skojarzylem z instalacja LPG, poniewaz w systemie sterowania podcisnieniowego nie zauwazylem zadnych trojnikow w w/w silniku. Jak ma byc to trojnik plastikowy, to juz niech kolega zakupi trojnik aluminiowy, sa w dwoch wykonianiach: 16 i 18 mm.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprecyzuj, o co ci chodzi, albo zrób zdjęcie... Pozdr.

Witam

Zdjęcie wstawię pewnie jutro.

Byłem z tym u gazownika ale ewidentnie powiedział że nie jest to element instalki. Facet w sklepie powiedział że jest to element oplowski (nawet oryginalne zaciski jeszcze na nim są).

Nie jest to również element dolotu - jak pisał którys z kolegów bo cieknie mi stamtąd płyn chłodzący. Postaram się może znaleść jakąś fotę całego silnika to może załącze wcześniej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to czasem zawor plynu przed nagrzewnica, sterowany podcisnieniowo (taki jak w ukladzie chlodzenia w przypadku pojazdu wyposazonego w klimatyzacje)? Faktycznie, ma trzy krocce.

Czy chodzi koledze o cos takiego?

283165629-zawor.jpg

Zdjecie z Allegro.

Pozdrawiam

post-94197-14352505587071_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie jest to czasem zawor plynu przed nagrzewnica, sterowany

> podcisnieniowo (taki jak w ukladzie chlodzenia w przypadku

> pojazdu wyposazonego w klimatyzacje)? Faktycznie, ma trzy

> krocce.

> Czy chodzi koledze o cos takiego?

ten który wrzuciłeś jest z O-B lub V-B,

w A-F lub V-A z klimatyzacją były w postaci dwójnika sterowanego podciśnieniem, wygląda niemal tak samo ale ma jeden króciec wodny mniej,

ja znalazłem trójnik podciśnienia do Astry F który ma numer 8 19 763 ale to trójnik podciśnienia, a w topicu jest napisane, że chodzi o trójnik chłodzenia, więc autor wątku musi wrzucić foto bo naszukamy się w EPC i guzik z tego będzie,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ciekawe, mam taki u siebie, z AF...Co prawda instalacja klimy

> dokladana, ale przeze mnie, z dawcy AF....

to jakaś dziwna wersja musiała być, ZTCP to w EPC jest ten zawór trójdrożny opisany jako dla wersji na Afrykę... serio,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie może któryś z kolegów z tym samym silnikiem może sprawdzić

> czy ma coś takiego u siebie?

wieczorem jeszcze przeglądnę EPCa pod kątem dziwnie opisanych elementów układu chłodzenia bo -jeżeli ten trójnik jest fabryczny- to może być klucz do sukcesu w jego znalezieniu,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wieczorem jeszcze przeglądnę EPCa pod kątem dziwnie opisanych

> elementów układu chłodzenia bo -jeżeli ten trójnik jest

> fabryczny- to może być klucz do sukcesu w jego znalezieniu,

> brat

Z góry dziekuję

A tak na marginesie myślałem, że gościu w sklepie próbował mnie zbyć mówiąc, że kupy części nie ma w EPC. To byłby jeden z elementów potwierdzających tę regułę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak na marginesie myślałem, że gościu w sklepie próbował mnie zbyć

> mówiąc, że kupy części nie ma w EPC. To byłby jeden z elementów

> potwierdzających tę regułę.

nie zgodzę się, że nie ma kupy części w EPC, tak szczerze to chyba nawet nie pamiętam czegoś czego miałoby nie być,

z perspektywy pracy parę lat na częściach, ja bym powiedział inaczej, problem może być ze znalezieniem danej części w tym katalogu, chociażby ze względu na idiotyczne rysunki, dawałem tu już przykład przewodu powietrza od filtru powietrza do przepustnicy w V-B X18XE1, konia z rzędem temu kto po rysunkach pozna że to to,

po prostu kwestia ilości czasu spędzonej przy tym programie,

no nic, zobaczę raz jeszcze za tym trójnikiem,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z góry dziekuję

> A tak na marginesie myślałem, że gościu w sklepie próbował mnie zbyć

> mówiąc, że kupy części nie ma w EPC. To byłby jeden z elementów

> potwierdzających tę regułę.

sprawdziłem kolejny raz i nie widzę, ani na rysunku w chłodzeniu

283170407-chlodz_A_F.JPG

ani w nagrzewnicy,

trzeba szukać kogoś z F-ka z X14XE i niech sprawdzi u siebie czy ma taki trójnik bo jak dla mnie wygląda to niestety na nieoryginał,

brat

post-98214-14352505596922_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ciekawe, mam taki u siebie, z AF...Co prawda instalacja klimy

> dokladana, ale przeze mnie, z dawcy AF....

sprawdzałem ten zawór trójdrożny i rzeczywiście były takie w różnych silnikach od 97r z klimatyzacją, tylko EPC nie jest zgodne dla jakich krajów, raz piszą że za wyjątkiem australii w innym miejscu że dla australii, japonii i bliskiego wschodu wink.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge uruchomic EPC, chcialem poszukac owego trojnika, ale jeszcze sie z takim nie spotkalem, tez mi wyglada na jakas wydumke....Jesli jest oryginalny (w co watpie) powinien miec numery oryginalu...

Co do mojego zaworu, zestaw pochodzil z AF z 97 roku, choc takie zawory widywalem w oryginale z 95 roku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze

> sie z takim nie spotkalem, tez mi wyglada na jakas

> wydumke....Jesli jest oryginalny (w co watpie) powinien miec

> numery oryginalu...

racja choć nie zawsze są numery GM, na przykład popularne termostaty 13 38 052 robione przez Wahlera nie mają ani GM-ki wytłoczonej ani numeru częsci,

> Co do mojego zaworu, zestaw pochodzil z AF z 97 roku, choc takie

> zawory widywalem w oryginale z 95 roku.

EPC gada że przed 97 te zawory [w wersjach na europę] były tylko z silnikami C18SEL i X20XEV,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet klimy pochodzi z silnika ze "small blockiem", nie wiem dokladnie jakiego bo kupilem przez Alledrogo, w kazdym razie wszystkie "zegarki" sa z 97 roku.

Widzialem takowy zawor w AF z X16XEL z 95, klimatyzacja oryginalna, jeszcze molestowalem wlasciciela, aby przed sprzedaza ja wyciagnac...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.