user97 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Czy ktoś z Was przeprowadzał jakieś organoleptyczne testy wpływu masy auta na spalanie/osiągi? Grzebałem sporo w google i nie znalazłem konkretnych danych liczbowych. Przykładowo przy aucie z silnikiem natural aspirated o poj.1.8 i masie auta ok 1200 ile trzeba by ująć masy żeby spadło spalanie o 0.5L/100? Jaki wpływ na elastyczność mogłoby mieć odelżenie o 50KG? Czy np przy pomiarze 60-100km/h byłaby to wartość rzędu 0.1s czy może większa? Jak sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 > Czy ktoś z Was przeprowadzał jakieś organoleptyczne testy wpływu masy > auta na spalanie/osiągi? Grzebałem sporo w google i nie > znalazłem konkretnych danych liczbowych. > Przykładowo przy aucie z silnikiem natural aspirated o poj.1.8 i > masie auta ok 1200 ile trzeba by ująć masy żeby spadło spalanie > o 0.5L/100? Jaki wpływ na elastyczność mogłoby mieć odelżenie o > 50KG? Czy np przy pomiarze 60-100km/h byłaby to wartość rzędu > 0.1s czy może większa? Jak sądzicie? masa ma bardzo duży wpływ. mówi się że każde 50 kg masy mniej auta (w przypadku aut 1100-1300 km masy własnej) to 10 KM mocy więcej, odczuwalnie. W przypadku małych lekkich aut, jest to jeszcze bardziej odczuwalne. Odchudzenie auta o 200 kg to już co najmniej sekunda do setki mniej, a na elastyczności też jest różnica. Niestety - zbyt mocno zależy to od konkretnego auta, dlatego wzoru jakiegoś nie ma, zależność nie jest liniowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 > Czy ktoś z Was przeprowadzał jakieś organoleptyczne testy wpływu masy > auta na spalanie/osiągi? Grzebałem sporo w google i nie > znalazłem konkretnych danych liczbowych. > Przykładowo przy aucie z silnikiem natural aspirated o poj.1.8 i > masie auta ok 1200 ile trzeba by ująć masy żeby spadło spalanie > o 0.5L/100? Jaki wpływ na elastyczność mogłoby mieć odelżenie o > 50KG? Czy np przy pomiarze 60-100km/h byłaby to wartość rzędu > 0.1s czy może większa? Jak sądzicie? Sluchaj ,najlepszym wyznacznikiem jest stosunek masy do mocy. W aucie o mocy 150km i macie 1200kg wynosi 0,125 W takim samym aucie wazacym 1100 wynosi juz 0,13636 Czyli wychodzi na to ze jak bys zdjal 100km z tego auta to tak jak bys mu dolozyl 13,6KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.