Skocz do zawartości

Stag 300 a instalacja turbo


wojtala

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie. Bo troche juz poczytalem i teraz rodza sie watpliwosci. Kolega wklada osprzet turbo do Cinquecento sportinga 1.1 i pewnych nie znanych mi wzgledow chce to wszystko wysterowac na gazie przy uzyciu staga 300. Czy wogule warto inwestowac w tego Staga ? Poniewaz kolega chce tego uzyc poniewaz posiada juz sekwencje z tym sterownikiem golfie vr6 i jest bardzo zadowolony.

Interesuje go np. taki zestaw: klik .

I do tego jesli dobrze rozumiem: czerwone valteki, reduktor trzeba zmienic pod turbo prawda (moc ok 150KM) no i poniej odpowiednie dysze. Czy taki zestaw sie nada czy trzeba czego innego szukac. Chodzi glownie, aby kolega mogl to wlasnorecznie ustawiac a jest juz w tym obeznany na podstawie swojego auta i dlatego chce zaaplikowac taki gas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że cienias jest MPI?

> Ktoś tu wspomianał o takim zestawie jeźdźącym, więc pewnie się da.

> Czerwony Valtek przy fiatowskim MPI nie dędzie dobry, bo to chyba

> full-group jest.

no ale fiatowskie MPI 1.2 MPI 75KM leje wszystkimi wtryskiwaczami rowno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli full-group. Więc na pewno nie czerwony Valtek. To pierwsza

> sprawa.

> A Wy to chcecie z jednopunkta wysterowywać?

nie, seryjnie jest wielopunktowy wtrysk i tak samo bysmy chcieli zrobic przy gazie. W taki razie jaka listwe zastosowac ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, seryjnie jest wielopunktowy wtrysk i tak samo bysmy chcieli

> zrobic przy gazie.

Wydawało mi się po prostu że CC 1.1 miał jednopunkta. hmm.gif

Z drugiej strony nowsze 1.1 we fiatach (np. Seicento), to pełna sekwencja. Na pewno nie full-group

W taki razie jaka listwe zastosowac ??

Możesz żółte Valteki smile.gif, a jak chcesz coś ambitniejszego, to radziłbym poczekać na opinie kogoś bardziej obeznanego z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydawało mi się po prostu że CC 1.1 miał jednopunkta.

> Z drugiej strony nowsze 1.1 we fiatach (np. Seicento), to pełna

> sekwencja. Na pewno nie full-group

> W taki razie jaka listwe zastosowac ??

> Możesz żółte Valteki , a jak chcesz coś ambitniejszego, to radziłbym

> poczekać na opinie kogoś bardziej obeznanego z tematem.

silnik z punto 1.2 MPI 75KM, wszystkie wtryski leja rowno.

Z tego co czytam zolte valteki szybko padaja lub cos, dobrze czytalem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik z punto 1.2 MPI 75KM, wszystkie wtryski leja rowno.

Piszesz w pierwszym poście o CC Sporting 1.1, dlatego mam wątpliwości, co jest grane.

> Z tego co czytam zolte valteki szybko padaja lub cos, dobrze

> czytalem??

Tak, ale jak masz wtrysk full-group, albo tzw.półsekwencję, to czerwone (3Ohm) się nie nadają. Może ewentualnie szare 2 Ohm. Nie wiem, czy nie zastępują nimi żółtych, które miały 1 Ohm cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszesz w pierwszym poście o CC Sporting 1.1, dlatego mam

> wątpliwości, co jest grane.

> Tak, ale jak masz wtrysk full-group, albo tzw.półsekwencję, to

> czerwone (3Ohm) się nie nadają. Może ewentualnie szare 2 Ohm.

> Nie wiem, czy nie zastępują nimi żółtych, które miały 1 Ohm

> cewki.

literowka. Czyli bedzie szukac szarych valtekow i cos moze uda sie wystroic. teraz inne pytanie. Dysze, jak poprawnie doprac srednice ?? Metoda prob i bledow czy jest jakis wzor na to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> literowka. Czyli bedzie szukac szarych valtekow i cos moze uda sie

> wystroic. teraz inne pytanie. Dysze, jak poprawnie doprac

> srednice ?? Metoda prob i bledow czy jest jakis wzor na to ??

283278241-dysze.JPG

benzyna będzie remapowana czy świnia jakaś?

post-119985-1435250603266_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> benzyna będzie remapowana czy świnia jakaś?

do benzyny bedzie wstawiony jeszcze 5 wtrysk z SPI na maksymalnie skreconym regulatorze, a jesli wtedy bedzie jeszcze zbyt bogato to bedziemy myslec o czyms innym, bo nie ma co sie bawic w re-map jak bedzie na gazie jezdzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do benzyny bedzie wstawiony jeszcze 5 wtrysk z SPI na maksymalnie

> skreconym regulatorze, a jesli wtedy bedzie jeszcze zbyt bogato

> to bedziemy myslec o czyms innym, bo nie ma co sie bawic w

> re-map jak bedzie na gazie jezdzone

to będzie ciężka sprawa, jak nie będzie remapu to ze stagiem nic nie zrobisz bo stag czyta czasy wtrysku benzyny i na tej podstawie ustala czasy wtrysku lpg. wiem bo sam przerabiałem ten temat. jest kilka możliwości:

-zremapować benzyne i wtedy założyc staga tak jak bozia przykazała (tak jest we wszystkich seryjnie turbionych autach),

-wytroić benę świnią a reszta j.w

-założyć gaz na blosie i beny nie stroić (wiele autek tak śmiga)

-założyc staga ale z dyszami i parownikiem do seryjnej mocy 1.2 a w nadciśnieniu dolewać benzyną (dodatkowe wtryski na dolocie sterowane świnią) w efekcie auto jedzie na 2 paliwach jednocześnie (jeździłem tak swego czasu dla testów i było waytogo.gif)

-wysterować wtryski gazowe bezpośrednio z ecumastera (będę dopiero testował na wiosnę jak to będzie jeździć)

-nie zakładać staga tylko AG Zenit. (podobno ma on możliwość zrobienia mapowania niezależnie od map benzynowych)

z tym zenitem musisz pisać do Felix'a lub sydney_20, oni mieli p2 właśnie na takim sterowniku i benzyne mieli nie wystrojoną i z tego co z nimi korespondowałem było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli full-group. Więc na pewno nie czerwony Valtek. To pierwsza sprawa.

Dlaczego nie ...

Przy stag4-tym jest podobno opcja przerobienia full-group noPb na pełną sekwencję LPG ...

Może warto pójść w ta stronę - wtedy wtryski będą mniej obciążone i można dać nawet czerwone ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie tak, ale w praktyce to podobno nie za bardzo działa.

Cenna uwaga - trzeba by bardziej dopytać czy i jak to się sprawuje w praktyce, bo polecam bratu takie coś do BX na wielopunkcie, a nie chciałbym go wrzucić na minę ...

> Z resztą, jak Koledzy tak rzeźbią, to akurat ten element instalacji wypada mieć pewny (w miarę) żeby się nie pogubić.

Tak, potem doczytałem jeszcze o 5 wtryskiwaczu - sprawa się komplikuje ...

Warto w takim przypadku mieć komputer lpg sterujący wtryskiwaczami 1-1, a nie tak, że sygnał z pierwszego wtryskiwacza benzyny podawany jest na wszystkie wtryski lpg - tak jest w stag300, ale w stag300plus już chyba nie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cenna uwaga - trzeba by bardziej dopytać czy i jak to się sprawuje w

> praktyce, bo polecam bratu takie coś do BX na wielopunkcie, a

> nie chciałbym go wrzucić na minę ...

Miną to może nie jest, ale panaceum też nie bardzo. Nie zrobi się w ten sposób sekwencji z półsekwencji na przykład. Zauważ, że nie ma identyfikacji cylindrów, więc w zależności od tego jak się to uruchomi wtrysk gazu możesz mieć w położeniu A wału korbowego lub 360 deg później. Raz zawór dolotowy będzie otwarty. Innym razem nie. Może to generować jakieś problemy.

> Tak, potem doczytałem jeszcze o 5 wtryskiwaczu - sprawa się

> komplikuje ...

> Warto w takim przypadku mieć komputer lpg sterujący wtryskiwaczami

> 1-1, a nie tak, że sygnał z pierwszego wtryskiwacza benzyny

> podawany jest na wszystkie wtryski lpg - tak jest w stag300, ale

> w stag300plus już chyba nie ...

Jeśli byłoby to moje auto, to wolałbym jednak wystroić go na benzynie, a dopiero potem ewentualnie babrać się gazem. Takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Zauważ, że nie ma identyfikacji cylindrów, więc w zależności od tego jak się to uruchomi wtrysk gazu możesz mieć w położeniu A wału korbowego lub 360 deg później ...

Właśnie zastanawiam się czy nie da się tego zrobić dokładnie - podawać impuls z pierwszej cewki, wprowadzić do komputera kolejność zapłonu lub odpowiednio podłączyć kolejność przy kolektorze i wtedy wtrysk będzie przed otwarciem zaworu ...

> Jeśli byłoby to moje auto, to wolałbym jednak wystroić go na benzynie, a dopiero potem ewentualnie babrać się gazem. Takie moje zdanie.

Też polecam najpierw zgranie turbo na benzynie, a potem podłączenie i strojenie lpg.

Najtańsze rozwiązanie jest z BLOSem, ale nie każdy je akceptuje i trzeba to dobrze zrobić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie zastanawiam się czy nie da się tego zrobić dokładnie -

> podawać impuls z pierwszej cewki, wprowadzić do komputera

> kolejność zapłonu lub odpowiednio podłączyć kolejność przy

> kolektorze i wtedy wtrysk będzie przed otwarciem zaworu ...

O ile cewka nie jest typu DIS. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.