JustynaBiniek Napisano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2010 Witam. Mam na imię Justyna. Od półtora roku jeżdżę renault clio 2 z silnikiem 1.2 rocznik 1999. Nie mogłam znaleźć w archiwum wiadomości o podobnej treści, więc liczę na wyrozumiałość Od momentu zakupy moje clio sprawdzało się świetnie i nie miałam co narzekać, ale tydzień temu niestety autko dostało wysokich obrotów (2000). Wybrałam się do mechanika. Na wstępie stwierdził, że może to być przepustnica. Po podłączeniu do komputera, wymienił świece i filtr powietrza oraz przeczyścił przepustnice. Zadzwonił, że to pomogło. Poszłam po odbiór samochodu i ku mojemu zdziwieniu mechanik stwierdził, że jednak to ta przepustnica jest do wymiany, bo gdy trzymał w warsztacie to podobno obroty były niskie, natomiast następnego dnia gdy zastartował po nocy na mrozie już obroty nie schodziły poniżej 1500. Powiedział, że do mojego modelu przepustnica kosztuje 1400 złoty, twierdząc dodatkowo, że silniczek krokowy jest montowany razem z przepustnica i nie da się tego oddzielnie zrobić (co wydaje mnie się, że nie jest prawdą). Proszę o radę bardziej doświadczonych ode mnie. Czy faktycznie myśleć nad wymianą przepustnicy czy może powinnam sprawdzić coś innego? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam JB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 Cześć. Po pierwsze należałoby podłączyć auto pod skaner i zczytać kody usterek. Jeśli mechanik tego nie zrobił to należy poszukać serwisu który ma skaner i będzie mógł coś zaradzić. Wysokie obroty rzeczywiście mogłyby wskazywać na krokowca, ale bez diagnostyki to IMHO błądzenie po omacku. Serwisu w Częstochowie niestety nie polecę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustynaBiniek Napisano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 a czy mógłbyś mi powiedzieć czy czujnik jest demontowany w tym modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xkowal Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 W żony Twingo 1.2 8V tez był taki przypadek, silnik nie schodził ponizej 2000 obr, spalanie astronomiczne. Do wymiany był POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY (nowy do zakupienia tylko ASO) To ten sam silnik wiec podam Ci numer czesci 77 01 206 377 koszt ok 500 zl Zanim wymienisz przepustnice sprawdz to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 > a czy mógłbyś mi powiedzieć czy czujnik jest demontowany w tym > modelu? Niestety nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 > Witam. Mam na imię Justyna. Od półtora roku jeżdżę renault clio 2 z > silnikiem 1.2 rocznik 1999. Nie mogłam znaleźć w archiwum > wiadomości o podobnej treści, więc liczę na wyrozumiałość Od > momentu zakupy moje clio sprawdzało się świetnie i nie miałam co > narzekać, ale tydzień temu niestety autko dostało wysokich > obrotów (2000). Wybrałam się do mechanika. Na wstępie > stwierdził, że może to być przepustnica. Po podłączeniu do > komputera, wymienił świece i filtr powietrza oraz przeczyścił > przepustnice. Zadzwonił, że to pomogło. Poszłam po odbiór > samochodu i ku mojemu zdziwieniu mechanik stwierdził, że jednak > to ta przepustnica jest do wymiany, bo gdy trzymał w warsztacie > to podobno obroty były niskie, natomiast następnego dnia gdy > zastartował po nocy na mrozie już obroty nie schodziły poniżej > 1500. Powiedział, że do mojego modelu przepustnica kosztuje > 1400 złoty, twierdząc dodatkowo, że silniczek krokowy jest > montowany razem z przepustnica i nie da się tego oddzielnie > zrobić (co wydaje mnie się, że nie jest prawdą). Proszę o radę > bardziej doświadczonych ode mnie. Czy faktycznie myśleć nad > wymianą przepustnicy czy może powinnam sprawdzić coś innego? Z > góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam JB krokowy bez problemu zdemontujesz sam to niedawno robile w clio zonki 2000r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki29m Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 > Witam. Mam na imię Justyna. Od półtora roku jeżdżę renault clio 2 z > silnikiem 1.2 rocznik 1999. Nie mogłam znaleźć w archiwum > wiadomości o podobnej treści, więc liczę na wyrozumiałość Od > momentu zakupy moje clio sprawdzało się świetnie i nie miałam co > narzekać, ale tydzień temu niestety autko dostało wysokich > obrotów (2000). Wybrałam się do mechanika. Na wstępie > stwierdził, że może to być przepustnica. Po podłączeniu do > komputera, wymienił świece i filtr powietrza oraz przeczyścił > przepustnice. Zadzwonił, że to pomogło. Poszłam po odbiór > samochodu i ku mojemu zdziwieniu mechanik stwierdził, że jednak > to ta przepustnica jest do wymiany, bo gdy trzymał w warsztacie > to podobno obroty były niskie, natomiast następnego dnia gdy > zastartował po nocy na mrozie już obroty nie schodziły poniżej > 1500. Powiedział, że do mojego modelu przepustnica kosztuje > 1400 złoty, twierdząc dodatkowo, że silniczek krokowy jest > montowany razem z przepustnica i nie da się tego oddzielnie > zrobić (co wydaje mnie się, że nie jest prawdą). Proszę o radę > bardziej doświadczonych ode mnie. Czy faktycznie myśleć nad > wymianą przepustnicy czy może powinnam sprawdzić coś innego? Z > góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam JB Stawiam na potencjometr przepustnicy... ale może nie trzeba od razu wmieniać. Przechodzilem to kiedyś . Na drodze od pedału gazu aż do przepustnicy są 4 kostki elektrczne któraś poprostu nie przekazuje sgnału . U mnie była to jedna z dwóch nad nogami kierowcy... jak się włączy ogrzewanie na nogi - woda z obówia paruje i kostki śniedzieją .Te w kabinie akurat nie są hermetyczne , te w komorze silnika już tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 > Stawiam na potencjometr przepustnicy... ale może nie trzeba od razu > wmieniać. Przechodzilem to kiedyś . Na drodze od pedału gazu aż > do przepustnicy są 4 kostki elektrczne któraś poprostu nie > przekazuje sgnału . U mnie była to jedna z dwóch nad nogami > kierowcy... jak się włączy ogrzewanie na nogi - woda z obówia > paruje i kostki śniedzieją .Te w kabinie akurat nie są > hermetyczne , te w komorze silnika już tak. tyle ze zauwaz ze opisane auto to c2ph1 w ktorym powinna byc (bo w francuzach nie ma nic pewnego) normalna linka gazu. Jaki symbol ma silnik? D7F720 czy cos innego? Ja bym szukal problemu albo w "silniczku krokowym" od wolnych obrotow albo w jakies nieszczelnosci w dolocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.