Skocz do zawartości

Kalibracja valteków.


kaczorek79

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że mam w zapasie drugą listwę, kupiłem do niej zestaw naprawczy. Tłoczki powinny uchylać się 0,6 mm, kalibrację przeprowadzałem w temp. 10 *C i domniemam, że gumki były bardziej sztywne, więc po zagrzaniu skok się lekko zwiększy. Ustawiłem wszystkie na 0,56 mm. Sprzęt własnej konstrukcji, ale dokładny. Pytanie, czy dobrze zrobiłem? Inna kwestia, to to, że kalibrowałem na cewkach 1 Ohm, a gdy będę to montował do auta, będą cewki 2 Ohm. Chyba nie robi różnicy zmiana cewki? Proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie robi różnicy zmiana cewki? Proszę o

> opinie.

Może robić. Inna cewka może dać inną siłę elektromagnetyczną, najlepiej więc robić na docelowych. Jak masz do tego przyrząd, to żaden problem przecież sprawdzić jeszcze raz.

P.S. A skok nie powinien być czasami w okolicach 0,4 mm?

Im większy skok, tym się szybciej "rozklepią"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Inna cewka może dać inną siłę elektromagnetyczną, najlepiej więc robić na docelowych...

To chyba nie ma wpływu na skok tłoczka, a jedynie prędkość otwarcia wtryskiwaczy ...

Może trzeba będzie przeprowadzić kalibrację oprogramowania - mapy mnożnika, a na pewno zmienić w ustawieniach kompa lpg ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba nie ma wpływu na skok tłoczka, a jedynie prędkość otwarcia

> wtryskiwaczy ...

Zgodziłbym się z tym, gdyby tłoczek nie miał gumowego zderzaka.

Większa siła musi go bardziej ugiąć, pytanie tylko, na ile jest to istotna różnica, bo sam nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgodziłbym się z tym, gdyby tłoczek nie miał gumowego zderzaka.

> Większa siła musi go bardziej ugiąć, pytanie tylko, na ile jest to istotna różnica, bo sam nie sprawdzałem.

Fakt o tym nie pomyślałem - może poprosimy kolegę kaczorek79 żeby to przy okazji sprawdził i będzie na zaś smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Sprawdzę na pewno, może na dniach zdemontuję jedną cewkę szarą z auta

> i na przygotowanej listwie wypróbuję.

No i sprawdziłem. Skok tłoczka na cewce 1 Ohm i 2 Ohm jest taki sam. Mierzone czujnikiem zegarowym o dokładności 0,01 mm. Możnaby się kłócić o dwie setne mm, ale to już praktycznie żadna różnica.

Przy okazji wymontowałem z auta listwę, która przejeździła 19 kkm. W środku idealnie czysto, na wszystkich tłoczkach skok 0,43 mm, także któryś z kolegów miał rację, że na 0,4 się ustawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.