kaczorek79 Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Jako, że mam w zapasie drugą listwę, kupiłem do niej zestaw naprawczy. Tłoczki powinny uchylać się 0,6 mm, kalibrację przeprowadzałem w temp. 10 *C i domniemam, że gumki były bardziej sztywne, więc po zagrzaniu skok się lekko zwiększy. Ustawiłem wszystkie na 0,56 mm. Sprzęt własnej konstrukcji, ale dokładny. Pytanie, czy dobrze zrobiłem? Inna kwestia, to to, że kalibrowałem na cewkach 1 Ohm, a gdy będę to montował do auta, będą cewki 2 Ohm. Chyba nie robi różnicy zmiana cewki? Proszę o opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tantal Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Na gazo kąciku pisali że robi różnice i powinno się kalibrować raz jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Chyba nie robi różnicy zmiana cewki? Proszę o > opinie. Może robić. Inna cewka może dać inną siłę elektromagnetyczną, najlepiej więc robić na docelowych. Jak masz do tego przyrząd, to żaden problem przecież sprawdzić jeszcze raz. P.S. A skok nie powinien być czasami w okolicach 0,4 mm? Im większy skok, tym się szybciej "rozklepią" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dren Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Skok 0.6mm mają Valteki BFC. Zmniejsz skok na 0.4mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 > P.S. A skok nie powinien być czasami w okolicach 0,4 mm? > Im większy skok, tym się szybciej "rozklepią" Na listwie mam napisane RAIL type 30, czy to nie oznacza, że tak jak Valtek BFC powinno być 0,6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Na każdym przeciętnym waldku chyba ten napis widywałem. Wersja BFC miałaby chyba to oznaczenie wprost napisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 > ... Inna cewka może dać inną siłę elektromagnetyczną, najlepiej więc robić na docelowych... To chyba nie ma wpływu na skok tłoczka, a jedynie prędkość otwarcia wtryskiwaczy ... Może trzeba będzie przeprowadzić kalibrację oprogramowania - mapy mnożnika, a na pewno zmienić w ustawieniach kompa lpg ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 > To chyba nie ma wpływu na skok tłoczka, a jedynie prędkość otwarcia > wtryskiwaczy ... Zgodziłbym się z tym, gdyby tłoczek nie miał gumowego zderzaka. Większa siła musi go bardziej ugiąć, pytanie tylko, na ile jest to istotna różnica, bo sam nie sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 > Zgodziłbym się z tym, gdyby tłoczek nie miał gumowego zderzaka. > Większa siła musi go bardziej ugiąć, pytanie tylko, na ile jest to istotna różnica, bo sam nie sprawdzałem. Fakt o tym nie pomyślałem - może poprosimy kolegę kaczorek79 żeby to przy okazji sprawdził i będzie na zaś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 > Fakt o tym nie pomyślałem - może poprosimy kolegę kaczorek79 żeby to > przy okazji sprawdził i będzie na zaś Sprawdzę na pewno, może na dniach zdemontuję jedną cewkę szarą z auta i na przygotowanej listwie wypróbuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 > Sprawdzę na pewno, może na dniach zdemontuję jedną cewkę szarą z auta > i na przygotowanej listwie wypróbuję. No i sprawdziłem. Skok tłoczka na cewce 1 Ohm i 2 Ohm jest taki sam. Mierzone czujnikiem zegarowym o dokładności 0,01 mm. Możnaby się kłócić o dwie setne mm, ale to już praktycznie żadna różnica. Przy okazji wymontowałem z auta listwę, która przejeździła 19 kkm. W środku idealnie czysto, na wszystkich tłoczkach skok 0,43 mm, także któryś z kolegów miał rację, że na 0,4 się ustawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.