msikor Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Silnik jest zalany olejem o normie 5W40 ACEA C3 czy można zamienić bez żadnego ryzyka na olej 5W50 ACEA A3/B3 A3/B4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Silnik z DPF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > Silnik z DPF? ja mam silnik benzynowy: T-Jet gdzie Fiat też zaleca olej spełniający normę Acea C3. Co ciekawe na początku sprzedaży Bravo nie było jeszcze takiego wymagania i zalecali Selenię K i normę Acea A3. Ale potem wprowadzili olej Selenia K P.E. spełniający normę Acea C3 i zaczęli jego zalecać. Wydaje mi się że dużo jest w tym tak zwanej "ekologii", bo klasa C3 oznacza małe zawartości jakiś popiołów czy czegoś, ale czy poza tym ten olej jest w czymś lepszy? Nie wiem. Wiem że jak taki zalecają to taki zalewam i nie kombinuję. Może jest trochę droższy, ale silnik nic go nie bierze, więc dużo nie przepłacę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 21 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > Silnik z DPF? bez benzyna 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 21 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > ja mam silnik benzynowy: T-Jet gdzie Fiat też zaleca olej spełniający > normę Acea C3. Co ciekawe na początku sprzedaży Bravo nie było > jeszcze takiego wymagania i zalecali Selenię K i normę Acea A3. hmm mam bravo z początku produkcji i w instrukcji pisza zeby lać selenie k p.e. to jak mogło jej nie być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Wg mojej wiedzy nie ma to znaczenia, ale takze wg mojego uznania nie kupie wiecej juz oleju 5W50 Mobila. To jest olej typu Racing i gdzies czytalem ze oleje typu xW50 sa olejami krotkodystansowymi. Dlatego lepszym rozwiazaniem jest 5W40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > hmm > mam bravo z początku produkcji i w instrukcji pisza zeby lać selenie > k p.e. > to jak mogło jej nie być na pewno były na forum NB wątki na ten temat, że niektórzy mają w instrukcji Selenię K, a inni Selenię K P.E. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Pozwolę się podpiąć pod temat. Mi ostatnio aso zalało silnik M-Jet 1.9 olejem 5W-30 gdzie w instrukcji zalecają 5W-40 czy można sobie tak zmieniać olej tylko dlatego że jest bardziej ekologiczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > Pozwolę się podpiąć pod temat. > Mi ostatnio aso zalało silnik M-Jet 1.9 olejem 5W-30 gdzie w > instrukcji zalecają 5W-40 czy można sobie tak zmieniać olej > tylko dlatego że jest bardziej ekologiczny gdyby mnie serwis zalał olej inny niż przewiduje instrukcja zażądałbym wymiany na właściwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > gdyby mnie serwis zalał olej inny niż przewiduje instrukcja > zażądałbym wymiany na właściwy. to znaczy nie do końca bo w nowszych instrukcjach jest podany olej Selenia WR P.E na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-30. Specyfikacja FIAT 9.55535-S1 ale z tego co słyszałem to jest to olej przeznaczony do silników z dpf a do zwykłego wystarczy 5W-40. Nie do końca rozumiem że można sobie tak obniżać ten drugi parametr który odpowiada za dobre smarowanie ciepłego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 21 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > na pewno były na forum NB wątki na ten temat, że niektórzy mają w > instrukcji Selenię K, a inni Selenię K P.E. muszę poszukać ciekawe, znaczy sie ze były dwie wersje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > to znaczy nie do końca bo w nowszych instrukcjach jest podany olej > Selenia WR P.E na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-30. > Specyfikacja FIAT 9.55535-S1 ale z tego co słyszałem to jest to olej > przeznaczony do silników z dpf a do zwykłego wystarczy 5W-40. > Nie do końca rozumiem że można sobie tak obniżać ten drugi > parametr który odpowiada za dobre smarowanie ciepłego silnika. Ma, tą samą sytuację z tą różnicą że sam im Selenie WR 5w30 Pe przywiozłem . Zastanwiam sie czy jest sens lac do auta bez DPF? Zostalo mi niecale 2L wiec szkoda wywalic w bloto znowu bede musial dokupic 4L bo 3.8 - 3,9L to chyba braknie a butelek 1L nie widziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > Pozwolę się podpiąć pod temat. > Mi ostatnio aso zalało silnik M-Jet 1.9 olejem 5W-30 gdzie w > instrukcji zalecają 5W-40 czy można sobie tak zmieniać olej > tylko dlatego że jest bardziej ekologiczny To jest dobre pytanie. Prowadziłem niedawno dogłębne rozeznanie dla swojego 2.4 JTDm. Wygląda to tak: WR P.E. 5-w30 jest od samego początku podstawowym smarowidłem dla 2.0 JTDm i 1.6 JTDm. Do tego dla niektórych 1.9 JTDm (bez względu na moc). Niektórych, bo do końca nie udało mi się jednoznacznie ustalić, pomimo pytań kierowanych bezpośrednio do FIAT'a - najprawdopodobniej dla modeli od MY'2008. Dla wcześniejszych bez DPF nie znalazłem sensownego uzasadnienia dla którego należałoby stosować WR P.E. Natomiast wszystkie 2.4 JTDm (nawet z DPF MY 2009) WR 5w40. Co do instrukcji - fiat udostępnia na swojej stronie instrukcje, natomiast nie zawsze grzeszą one aktualnością. Najbardziej aktualne są zawsze do ściągnięcia z wewnętrznych serwerów fiata, do których cywil ma dostęp tylko po zarejestrowaniu i opłaceniu dostępu. Przykładowo dla mojej 159 są nawet dwie wersje instrukcji w roku 2009, których próżno szukać na bezpłatnych serwisach. A w sumie to i tak najbardziej wiarygodne informacje są dostępne z eLearn'ow dostępnych, jak instrukcje, tylko on-line z serwerów fiata - zawierają wszystkie bieżące aktualizacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 > muszę poszukać > ciekawe, znaczy sie ze były dwie wersje... cała historia jest w TYM wątku. Miłej lektury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 > To jest dobre pytanie. Prowadziłem niedawno dogłębne rozeznanie dla > swojego 2.4 JTDm. Czyli jaka jest konkluzja Twojego rozeznania lepiej lać 5W-40 czy 5W-30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 > Czyli jaka jest konkluzja Twojego rozeznania lepiej lać 5W-40 czy > 5W-30 Jeśli nie masz PDF'a, a dodatkowo jest z roku modelowego wcześniejszego niż 2008 to WR 5w-40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 > Jeśli nie masz PDF'a, a dodatkowo jest z roku modelowego > wcześniejszego niż 2008 to WR 5w-40. bez DPF rok 11.2007 , na następnym przeglądzie trzeba będzie z aso troche powojować, żeby mi wlali WR 5w-40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 > cała historia jest w TYM wątku. Miłej lektury podziekował poczytałem i rzeczywiście wynikają różne rzeczy z instrukcji btw dzwoniłem wczoraj do Viamotu i maja Selenie k p.e. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 > podziekował > poczytałem i rzeczywiście wynikają różne rzeczy z instrukcji > btw dzwoniłem wczoraj do Viamotu i maja Selenie k p.e. mają, znają, leją, nie ma problemu. Jak w 2008 roku po lekturze właśnie tego wątku co podlinkowałem pytałem o ten olej to też byli trochę zdziwieni że taki jest Ale potem uruchomili sprzedaż Abartha, pewnie musieli się trochę doszkolić o T-Jetach i dziś na pewno zaleją to co trzeba. Niestety ten olej występuje tylko w bańkach 2l (chyba niecałe 100PLN za bańkę), a do T-Jeta wchodzi 2.9 l. Tak jak już pisałem, ja nie zamierzam kombinować z olejem. Do Viamotu jeżdżę na przeglądy, zalewają ten olej co trzeba, jakbym musiał kupić na dolewki to też mam blisko, silnik pracuje na nim ładnie, w ogóle go nie bierze, więc będę go zalewał dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 > Niestety ten olej występuje > tylko w bańkach 2l (chyba niecałe 100PLN za bańkę), a do T-Jeta > wchodzi 2.9 l. jak wczoraj dzwoniłem to pan powiedział ze w litrowych tez maja... koło 65zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.