robtem Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 witam, czy to są objawy uszkodzonego/zawieszonego termostatu? auto: ibiza 1.4 AKK, na postoju: długo sie grzeje, wskazówka temp. na blacie nie podnosi sie, gdy zrobie nawiew na max ZIMNE to sie nagrzewa silnik, wskazówka na blacie pokazuje 90*, gdy dam na max ciepłe powoli opada w ruchu: jak jest nagrzany po ruszeniu wskazówka temperatury opada zaraz po ruszeniu i leży, z nawiewów leci lekko ciepłe (na ustawieniu nawiewu na max ciepłe) płyn chłodniczy wymieniałem na wiosne zeszłego roku, po wymianie już zauważyłem że temperatura płynu chłodzącego nie pokazuje tak jak przed wymianą 90* tylko w połowie między stanem "leży" a 90*. przed wymianą pokazywał zawsze 90* i szybko się grzał, no ale była wiosna potem lato więc olałem temat ale teraz mi zimno odpowietrzony układ raczej jest tzn. u mnie nie ma zaworka do odpowietrzania, odpowietrza sie przez zbiorniczek wyrównawczy dylemat mam tylko taki czy to termostat czy może jednak zapowietrzony układ? z góry dzieki za jakieś wskazówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Zanim silnik nagrzeje się powyżej 60st sprawdź czy przewody do chłodnicy robią się ciepłe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobek Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 mialem jakos tak w swoim aucie na postoju ciezko sie zagrzewal do 90* jak sie tylko ruszylo temperatura spadala na jakies 60-70* i przyczyna byl termostat( po przewodach nie szlo nic wyczuc bo jak sie okazalo po wymontowaniu starego jak zimny wszystko bylo ok ale jak juz sie plyn nagrzal to termostat w czasie pracy sie nie domykal ) wymiana na wklad Wahlera zalatwila sprawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robtem Napisano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 termostat wymieniłem i dalej to samo, to znaczy na postoju silnik sie owszem zagrzeje do 90* ale po ruszeniu temp opada do pozycji "leży" i znacząco schładza sie powietrze z nawiewów mechanik jeszcze podjerzewa, że może ta cała wewnętrzna, plastikowa część, w którą sie wkręca termostat, ma jakieś pęknięcie i tamtędy "puszcza" płyn, zewnętrzych wycieków nie ma, a czy uważacie, że ma znaczenie jaki płyn jest zalany? ja zalałem zielony K2 koncentrat, czy to może mieć jakiś wpływ na to że tak szybko sie schładza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 > a czy uważacie, że ma znaczenie jaki płyn jest zalany? ja zalałem > zielony K2 koncentrat, czy to może mieć jakiś wpływ na to że tak > szybko sie schładza? Nie ma to wpływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 > termostat wymieniłem i dalej to samo, > to znaczy na postoju silnik sie owszem zagrzeje do 90* ale po > ruszeniu temp opada do pozycji "leży" i znacząco schładza sie > powietrze z nawiewów > mechanik jeszcze podjerzewa, że może ta cała wewnętrzna, plastikowa > część, w którą sie wkręca termostat, ma jakieś pęknięcie i > tamtędy "puszcza" płyn, zewnętrzych wycieków nie ma, > a czy uważacie, że ma znaczenie jaki płyn jest zalany? ja zalałem > zielony K2 koncentrat, czy to może mieć jakiś wpływ na to że tak > szybko sie schładza? a jak wymieniał termostat to nie sprawdził obudowy ? one lubią pekac i wymiana termostatu bez wymiany tej obudowy jest bez sensu , tak dla pewnosci to ty masz taki termostat http://www.allegro.pl/item894933679_termostat_vw_golf_polo_seat_cordoba_ibiza_inne.html ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robtem Napisano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 > a jak wymieniał termostat to nie sprawdził obudowy ? one lubią pekac > i wymiana termostatu bez wymiany tej obudowy jest bez sensu , > tak dla pewnosci to ty masz taki termostat > http://www.allegro.pl/item894933679_termostat_vw_golf_polo_seat_cordoba_ibiza_inne.html > ??? niby sprawdził ale teraz będzie poprawka i jeszcze raz sprawdzi, powiem mu jutro żeby i tak wymienił tę obudowę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobek Napisano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 kiedys zmienialismy taki u znajomego w Toledo i te termostaty to jest lipa zeby to mialo szanse 100% dzialania lepiej od razu zmienic ten kruciec albo i cala obudowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 > kiedys zmienialismy taki u znajomego w Toledo i te termostaty to jest > lipa zeby to mialo szanse 100% dzialania lepiej od razu zmienic > ten kruciec albo i cala obudowe wystarczy króciec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 a jak spalanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kruzi Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 na 100% termostat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.