Skocz do zawartości

termostat?


robtem

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

czy to są objawy uszkodzonego/zawieszonego termostatu?

auto: ibiza 1.4 AKK,

na postoju: długo sie grzeje, wskazówka temp. na blacie nie podnosi sie, gdy zrobie nawiew na max ZIMNE to sie nagrzewa silnik, wskazówka na blacie pokazuje 90*, gdy dam na max ciepłe powoli opada

w ruchu: jak jest nagrzany po ruszeniu wskazówka temperatury opada zaraz po ruszeniu i leży, z nawiewów leci lekko ciepłe (na ustawieniu nawiewu na max ciepłe)

płyn chłodniczy wymieniałem na wiosne zeszłego roku, po wymianie już zauważyłem że temperatura płynu chłodzącego nie pokazuje tak jak przed wymianą 90* tylko w połowie między stanem "leży" a 90*. przed wymianą pokazywał zawsze 90* i szybko się grzał, no ale była wiosna potem lato więc olałem temat ale teraz mi zimno smile.gif

odpowietrzony układ raczej jest tzn. u mnie nie ma zaworka do odpowietrzania, odpowietrza sie przez zbiorniczek wyrównawczy

dylemat mam tylko taki czy to termostat czy może jednak zapowietrzony układ?

z góry dzieki za jakieś wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem jakos tak w swoim aucie na postoju ciezko sie zagrzewal do 90* jak sie tylko ruszylo temperatura spadala na jakies 60-70* i przyczyna byl termostat( po przewodach nie szlo nic wyczuc bo jak sie okazalo po wymontowaniu starego jak zimny wszystko bylo ok ale jak juz sie plyn nagrzal to termostat w czasie pracy sie nie domykal ) wymiana na wklad Wahlera zalatwila sprawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat wymieniłem i dalej to samo,

to znaczy na postoju silnik sie owszem zagrzeje do 90* ale po ruszeniu temp opada do pozycji "leży" i znacząco schładza sie powietrze z nawiewów

mechanik jeszcze podjerzewa, że może ta cała wewnętrzna, plastikowa część, w którą sie wkręca termostat, ma jakieś pęknięcie i tamtędy "puszcza" płyn, zewnętrzych wycieków nie ma,

a czy uważacie, że ma znaczenie jaki płyn jest zalany? ja zalałem zielony K2 koncentrat, czy to może mieć jakiś wpływ na to że tak szybko sie schładza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> termostat wymieniłem i dalej to samo,

> to znaczy na postoju silnik sie owszem zagrzeje do 90* ale po

> ruszeniu temp opada do pozycji "leży" i znacząco schładza sie

> powietrze z nawiewów

> mechanik jeszcze podjerzewa, że może ta cała wewnętrzna, plastikowa

> część, w którą sie wkręca termostat, ma jakieś pęknięcie i

> tamtędy "puszcza" płyn, zewnętrzych wycieków nie ma,

> a czy uważacie, że ma znaczenie jaki płyn jest zalany? ja zalałem

> zielony K2 koncentrat, czy to może mieć jakiś wpływ na to że tak

> szybko sie schładza?

a jak wymieniał termostat to nie sprawdził obudowy ? one lubią pekac i wymiana termostatu bez wymiany tej obudowy jest bez sensu , tak dla pewnosci to ty masz taki termostat http://www.allegro.pl/item894933679_termostat_vw_golf_polo_seat_cordoba_ibiza_inne.html ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak wymieniał termostat to nie sprawdził obudowy ? one lubią pekac

> i wymiana termostatu bez wymiany tej obudowy jest bez sensu ,

> tak dla pewnosci to ty masz taki termostat

> http://www.allegro.pl/item894933679_termostat_vw_golf_polo_seat_cordoba_ibiza_inne.html

> ???

niby sprawdził ale teraz będzie poprawka i jeszcze raz sprawdzi, powiem mu jutro żeby i tak wymienił tę obudowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.