Skocz do zawartości

Alfa 156 - poradnik kupującego


Jerzy

Rekomendowane odpowiedzi

Hi, zamierzam kupić Alfę 156 SW, w ostateczności sedan...

Na co zwracać uwagę przy zakupie tego auta? Wiadomo że każdy samochod ma swoje typowe niesprawnosci ktore prawie w kazdym egzemplarzu sie powtarzają wink.gif Gdzie szukać rdzy?

Druga sprawa to silnik, najchetniej wzialbym 2.5V6 ale mógłby być tez jakis JTD... Czy dobrze robie omijając TwinSparki? Czy niepotrzebnie się obawiam?

Nie probujcie mnie zniechecac, i tak kupie sobie Alfe 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hi, zamierzam kupić Alfę 156 SW, w ostateczności sedan...

> Na co zwracać uwagę przy zakupie tego auta? Wiadomo że każdy samochod

> ma swoje typowe niesprawnosci ktore prawie w kazdym egzemplarzu

> sie powtarzają Gdzie szukać rdzy?

> Druga sprawa to silnik, najchetniej wzialbym 2.5V6 ale mógłby być tez

> jakis JTD... Czy dobrze robie omijając TwinSparki? Czy

> niepotrzebnie się obawiam?

> Nie probujcie mnie zniechecac, i tak kupie sobie Alfe

kolego, na te wszystkie pytania znajdziesz odpowied tutaj: www.alfaholicy.org , jest tam tego tyle że rozjaśni ci wszystkie pytania palacz.gif

a konkretnie proszę o tu : klik klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na co zwracać uwagę przy zakupie tego auta? Wiadomo że każdy samochod

> ma swoje typowe niesprawnosci ktore prawie w kazdym egzemplarzu

> sie powtarzają Gdzie szukać rdzy?

czasem nad przednią szybą (błąd technologiczny) , i niektórzy sygnalizują problemy z rdzą w przednich wnękach kół - uszkodzenia mechaniczne od kamieni

> Druga sprawa to silnik, najchetniej wzialbym 2.5V6 ale mógłby być tez

> jakis JTD...

w JTD przy zakupie koniecznie sprawdzić trzeba turbosprężarkę , generalnie od strony mechanicznej silnik jest pancerny i nie żre oleju

>Czy dobrze robie omijając TwinSparki?

claps.gif

> Nie probujcie mnie zniechecac, i tak kupie sobie Alfe

prawidłowo , mam alfę JTD i nie stwierdziłem aby się bardziej psuła niż odpowiedniki niemieckie (poza turbiną i zawieszeniem na razie nic się nie działo , turbo zostało uszkodzone przez mechaników - paproków) , generalnie najbardziej problematyczne jest zawieszenie które raczej powinno się naprawiać na oryginałach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hi, zamierzam kupić Alfę 156 SW, w ostateczności sedan...

> Na co zwracać uwagę przy zakupie tego auta? Wiadomo że każdy samochod

> ma swoje typowe niesprawnosci ktore prawie w kazdym egzemplarzu

> sie powtarzają Gdzie szukać rdzy?

> Druga sprawa to silnik, najchetniej wzialbym 2.5V6 ale mógłby być tez

> jakis JTD... Czy dobrze robie omijając TwinSparki? Czy

> niepotrzebnie się obawiam?

> Nie probujcie mnie zniechecac, i tak kupie sobie Alfe

SW ok.gif

jak znajdziesz łądną i pewną V6 i nie martwi Cię spalanie - to innej nie bierz pod uwagę w ogóle, to coś niesamowitego ten silnik.

TS'ów wcale unikać nie trzeba, wręcz przeciwnie - jeśli nie V6 to TS ma jakiś charakter w swoich klasach pojemności czy mocy.

Mity jakieś o nich krążą, unikać trzeba podejrzanych użytkowników nie dbającyh o nie i oszczędzających.

1,6TSa mam od nowości - już prawie 90tys km i nic się z nim nie dzieje. Kilku znajomych z jeszcze większymi przebiegami (1.6, 1,8 i 2.0 ) - i również z silnikami nic się nie dzieje - mowa o silnikach. Na forach znajdziesz inf żeby wcześnie rozrząd wymieniać w dobrym warsztacie jednocześnie z wariatorem, jakie oleje stosować, świece i o tyle chyba.

A - TSy są lżejsze od JTD, więc być może po części dlatego w odróżnieniu od Alfy kolegi nienawidzącego TSów wink.gif , w mojej 156 z podobnym przebiegiem zawieszenie jest fabryczne poza łącznikami stabilizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jest pancerny i nie żre

> oleju

coś w tym jest, odkąd z przewrażliwieniem po golfie (4-1,6) sprawdzam olej to nie zauważyłem aby go ubyło choć troszkę, no nic nie chce niżej miarka opaść no....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobra, jestem po kilku jazdach dieslami 1.9 i 2.4 i niestety nie zrobily na mnie dobrego wrazenia, zarowno kultura pracy, glosnosc oraz osiągi... frown.gif

Musze chyba rozgladac sie za Twin Szparkami... Czy 2.0 jest ok jesli chodzi o osiągi? Jak spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, jestem po kilku jazdach dieslami 1.9 i 2.4 i niestety nie zrobily na mnie dobrego

> wrazenia, zarowno kultura pracy, glosnosc oraz osiągi...

> Musze chyba rozgladac sie za Twin Szparkami... Czy 2.0 jest ok jesli chodzi o osiągi? Jak spalanie?

A próbowałeś jeździć 156 z V6 pod maską ?

Jeśli nie to polecam, potem innego nie będziesz chciał biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, jestem po kilku jazdach dieslami 1.9 i 2.4 i niestety nie zrobily na mnie dobrego

> wrazenia, zarowno kultura pracy, glosnosc oraz osiągi...

> Musze chyba rozgladac sie za Twin Szparkami... Czy 2.0 jest ok jesli chodzi o osiągi? Jak spalanie?

rotfl.gif

Sadzisz, ze 2.0 TS zrobi na Tobie wrazenie, jesli 2.4 JTD nie zrobilo... zapomnij, jak cos to tylko V6.

Jesli jednak pytasz o spalanie 2.0 TS to również fał6 nie dla Ciebie.

Inna sprawa, ze takim JTDkiem trzeba nauczyc sie jezdzic, zeby dobrze wciskalo w fotel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> JTD to najjaśniejszy punkt w ofercie alfy

Tak ostatnio liczyliśmy, że z tymi TSami, to wcale takiej tragedii nie ma. Statystycznie rozlecieć się może podobnie jak osprzęt w JTD, a remoncik TSa wychodzi taniej niż wymiana sprzęgła z dwu masem i turbiną w JTD. skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak ostatnio liczyliśmy, że z tymi TSami, to wcale takiej tragedii nie ma. Statystycznie rozlecieć

> się może podobnie jak osprzęt w JTD, a remoncik TSa wychodzi taniej niż wymiana sprzęgła z dwu

> masem i turbiną w JTD.

po części masz rację , ale jakoś wolę wymienić osprzęt typu : egr , DVA , turbo i znów spokojnie jeździć i dodatkowo nie muszę co chwilę sprawdzać stan oleju , standardowo nie falują w dieslu obroty , i nie żre 15l\100 przy ostrej jeździe ,

ponadto naraz się nie sypnie turbo + sprzęgło i dva , i jakby nie było, sprzęgło to element eksploatacyjny który w TS też padnie ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie nie , ale wobec TS 16v diesel oferuje takie coś jak trwałość mechaniczna

tak jest, miałem 2 tsy i ciągle cos trzeba było przy nim robić zeby daleko jeżdzić bez stresu, co prawda osiągi były zacne, ach ta 3ka i podłoga do 7tysi zlosnik.gif

do alfy z jtdkiem po prostu wsiadasz i jedziesz 1500 bez myślenia ze po 100km ciągłej jazdy z predkoscią 180 w silniku oleju zabraknie palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jest, miałem 2 tsy i ciągle cos trzeba było przy nim robić zeby daleko jeżdzić bez stresu, co

> prawda osiągi były zacne, ach ta 3ka i podłoga do 7tysi

Byłem TSem (i to w najbardziej awaryjnej według rankingów wersji 146) we Francji, we Włoszech, wiele razy u zachodnich sąsiadów. I jechałem bez stresu. Mało tego - nie mając świadomości że TEN samochód powinien być tak awaryjny, po prostu nigdy mnie nie zawiódł. A najgorsze, że nie pozwalał mi dolewać nawet 200 ml oleju pomiędzy wymianami (co 10 kkm). Za to najbardziej go nie lubiłem smile.gif

Natomiast za odcięcie przy +7000 krpm go uwielbiałem (sąsiedzi mniej smile.gif )

> do alfy z jtdkiem po prostu wsiadasz i jedziesz 1500 bez myślenia ze po 100km ciągłej jazdy z

> predkoscią 180 w silniku oleju zabraknie

Nie chcę marudzić ale problem ze współczesnymi dizlami jest w drugą stronę - już niedługo na co drugiej stacji będą oferowali odsysanie nadmiaru oleju smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem TSem (i to w najbardziej awaryjnej według rankingów wersji 146) we Francji, we Włoszech,

> wiele razy u zachodnich sąsiadów. I jechałem bez stresu. Mało tego - nie mając świadomości że

> TEN samochód powinien być tak awaryjny, po prostu nigdy mnie nie zawiódł. A najgorsze, że nie

> pozwalał mi dolewać nawet 200 ml oleju pomiędzy wymianami (co 10 kkm). Za to najbardziej go

> nie lubiłem

> Natomiast za odcięcie przy +7000 krpm go uwielbiałem (sąsiedzi mniej )

> Nie chcę marudzić ale problem ze współczesnymi dizlami jest w drugą stronę - już niedługo na co

> drugiej stacji będą oferowali odsysanie nadmiaru oleju

...wnioskuje o osoby kacik dla tych, ktorzy zadowoleni byli ze swoich TS 16V zlosnik.gif Poki co jest nas tu chyba tylko dwoch alien.gif Mi nikt nie chcial nigdy wierzyc, kiedy powiedzialem, ze tez AR146, jade na Wegry, Slowacje... i ze wroce o wlasnych silach. Oleju nie pila. A trzymanie jej w okolicach 4000rpm i w gore to byla jakas masakra... grinser006.gif Kochalem ten samochod wink.gif

I KAZDA wmiana oleju/opon czy jakas czynnosc eksploatacyjna wiazala sie z pytaniami ze strony mechanikow...

"Psuje sie?" zlosnik.gif

Kiedys do TS 16V wroce. Tez mam nadzieje, ze w modleu 146. Tylko wersji ti skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...wnioskuje o osoby kacik dla tych, ktorzy zadowoleni byli ze swoich TS 16V Poki co jest nas tu

> chyba tylko dwoch

Nieprawda! znacznie więcej nas jest, tylko spora część żyje w niewiedzy, że jeżdżą setki tysięcy tak rzekomo zawodnymi silnikami:)

No, a część zagłuszona wszędobylskim klekotem (i to nie wariatorów;) ) niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...wnioskuje o osoby kacik dla tych, ktorzy zadowoleni byli ze swoich TS 16V Poki co jest nas tu

> chyba tylko dwoch

Pozostali nie chcą się ujawnić hehe.gif

> I KAZDA wmiana oleju/opon czy jakas czynnosc eksploatacyjna wiazala sie z pytaniami ze strony

> mechanikow...

> "Psuje sie?"

Tak, w moim przypadku to pytanie zastępowało standardowe "cześć", "co słychać" itp Jakby ludzie nie mogli własnym oczom uwierzyć, że samochód z logo AR mógł o własnych siłach jeździć.

> Kiedys do TS 16V wroce. Tez mam nadzieje, ze w modleu 146. Tylko wersji ti

Ja także.

Chociaż po 146 jeździłem jeszcze 2.0TS w 147 to z mulher.gif chorujemy na 145 QV palacz.gif

I gdyby nie fakt, że na 4 wozidełka, 3 noszą już logo AR a 4-ty musi na bezawaryjnie zawozić i przyjeżdżac po pozostałe 3 do wszelkiego rodzaju warsztatów &ASO, cel byłby już w tym roku zrealizowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozostali nie chcą się ujawnić

> Tak, w moim przypadku to pytanie zastępowało standardowe "cześć", "co słychać" itp Jakby ludzie nie

> mogli własnym oczom uwierzyć, że samochód z logo AR mógł o własnych siłach jeździć.

> Ja także.

> Chociaż po 146 jeździłem jeszcze 2.0TS w 147 to z chorujemy na 145 QV

> I gdyby nie fakt, że na 4 wozidełka, 3 noszą już logo AR a 4-ty musi na bezawaryjnie zawozić i

> przyjeżdżac po pozostałe 3 do wszelkiego rodzaju warsztatów &ASO, cel byłby już w tym roku

> zrealizowany.

...w podpisie masz Kropke mk1. Tez zacny samochod. Od nowosci jezdzi u nas w domu.

Ale ze co? Ze bezawaryjnie musi po pozostale trzy przyjezdzac? confused.gif270751858-jezyk.gif

Psujesz sielanke! grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...w podpisie masz Kropke mk1. Tez zacny samochod. Od nowosci jezdzi u nas w domu.

Na kropkach MkI praktycznie się wychowałem (prawo jazdy, pierwszy samodzielny samochód na długie dojazdy do pracy), więc po latach i do MkI wróciłem. I z każdym dniem przekonuje się ponownie, że to genialny samochód i słusznie zdobył COTY 1993.

> Ale ze co? Ze bezawaryjnie musi po pozostale trzy przyjezdzac?

> Psujesz sielanke!

palacz.gif

To oczywiście w formie żartu. Zwyczajnie 2 z tej czwórki codziennie mają swoje ważna zadanie do wykonania, wiec musza być gotowe co codziennej, mozolnej eksploatacji. Stąd pomysły pozbycia się/zmiany prostej i niezawodnej konstrukcji MkI na rzecz 145QV trochę mnie jednak przeraża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozostali nie chcą się ujawnić

Chcą i się ujawniają. skromny.gif

Jak się okazało, to właśnie tej zimy przy największych mrozach to właśnie TS 16v był najbardziej niezawodny. Nawet TS 8v skapitulował(tylko akumulator, ale zawsze).

Moja 155 2.016v pojechała powitać Nowy Rok w Bieszczady i wróciła bez jakichkolwiek oporów i ani kropli oleju nie trzeba było dolać.

Co do porównania TS - JTD, a mam i to i to, uważam, że naprawdę normalnie eksploatowany benzyniak wychodzi taniej. Nie mówię tu o TSie 8v, ponieważ takich silników to nikt już nie robi. Mam jedną 155 z takim 1.8, ponad 305 kkm i dalej lata. Ale nie o tym, bo tu piszemy o 156, a w nich niestety już tego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam na oku fajną V6 Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? A co do spalania, przy normalnej

> jezdzie w trasie v6 w 10L sie zmiesci? Czy nie ma szans? Bo w miescie to wiadomo ze pewnie

> przedzial 15-20L...

U mnie nie wiem czy tak był gaz wyregulowany czy co, ale niezależnie czy bym chciał oszczędnie jeździć czy cały czas 200+ na liczniku to ok 15 LPG spalała smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie nie wiem czy tak był gaz wyregulowany czy co, ale niezależnie czy bym chciał oszczędnie

> jeździć czy cały czas 200+ na liczniku to ok 15 LPG spalała

Hehe, wczoraj stałem się nabywcą pięknej, czarnej Alfy 156 SW 2.5 V6 smile.gif na trasie 300km spaliła 8,8 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O, ale szybko znalazłeś!

Pierwszy oglądany egzemplarz kupiłem smile.gif

Alfa 2.5 V6 z 2000r., klimka, skórka, xenony oryginalne, czarny metalic smile.gif

Auto w bardzo ładnym stanie, środek praktycznie idealny, na nadwoziu jest troche rysek ale generalnie wiekszosc z nich dzisiaj spolerowalem... Głowne wady to pęknięty tylny zderzak i mam problem z xenonami 270751858-jezyk.gif nie zawsze odpalają się, czasami jeden, czasami drugi, a czasami żaden nie swieci... Ale dojde do tego.

Silniczek chodzi bardzo ladnie, nie grzeje sie, gezeralnie jestem zadowolony jak dzik smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba alfa się zepsuła i kolega nie wychodzi z garażu i nie ma kiedy zdjęć zrobić

Hehe, nic z tego smile.gif Alfa jak na złość nie chce sie psuc 270751858-jezyk.gif Tzn na razie jedyną usterką jest nie zawsze włączający się xenon oraz nie działające sterowanie lusterek 270751858-jezyk.gif Moze dzisiaj zrobie fotki wink.gif jak mi zona pozwoli rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehe, wczoraj stałem się nabywcą pięknej, czarnej Alfy 156 SW 2.5 V6 na trasie 300km spaliła 8,8

> l/100km

2.5 v6 + SW icon_eek.gif śliczne połączenie ok.gif

gdzie takie oferują?

Szkoda tylko że wnętrze nie jest odrobinę rozjaśnione w postaci jaśniejszej tapicerki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniczek chodzi bardzo ladnie, nie grzeje sie, gezeralnie jestem zadowolony jak dzik

Tylko życzyć tak dalej pozostaje ! smile.gif

Ja szukałem znacznie , znacznie dłużej, no ale jednak mniejszy wybór w Polsce SW 2.5, a młodszych to w zasadzie znikomy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.