Skocz do zawartości

Wyższe spalanie SIENA 1.6


sebakaw

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Siene 1.6, 65kkm rok produkcji 1998. Od pewnego czasu zauważyłem wzrost spalania. Kiedyś paliła mi w mieście 8,5- 9 l a teraz ok 1,5 l wiecej frown.gif Co może być tego powodem????

Dodam, że od pewnego czasu zauważyłem iż temperatura cieczy chłodzącej troche się obniżyła przy normalnej pracy. Kiedyś na rozgrzanym silniku miałem ją idealnie na połowie teraz jest jakieś 3-4 mm pod połową.

Acha i mam jeszcze problem, który już sie przewijał przez to forum, mianowicie nierównomierne obroty silnika i efekt tzw. dziury przy ruszaniu (występuje takie szarpnięcie) po odpaleniu samochodu po dłuższym postoju (np po nocy). Co ciekawe gdy temperatura na dworze jest poniżej ok 10 °C to nierównomierna praca NIE występuje. Czy komuś udało sie ten problem rozwiązać????

Zastanawiam sie czy któryś w tych problemów może być spowodowany np filtrem paliwa (nie był jeszcze wymieniany) Odnośnie tej nierównomiernej pracy silnika po odpaleniu zastanawiam sie nad czyszczeniem krokowca i przepustnicy, tylko nie wiem czy to pomoże oslabiony.gif Prosze jeszcze o jakieś jugestie odnośnie tego wzrostu spalania.

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam Siene 1.6, 65kkm rok produkcji 1998. Od pewnego czasu

> zauważyłem wzrost spalania. Kiedyś paliła mi w mieście 8,5- 9 l

> a teraz ok 1,5 l wiecej Co może być tego powodem????

> Dodam, że od pewnego czasu zauważyłem iż temperatura cieczy

> chłodzącej troche się obniżyła przy normalnej pracy. Kiedyś na

> rozgrzanym silniku miałem ją idealnie na połowie teraz jest

> jakieś 3-4 mm pod połową.

> Acha i mam jeszcze problem, który już sie przewijał przez to forum,

> mianowicie nierównomierne obroty silnika i efekt tzw. dziury

> przy ruszaniu (występuje takie szarpnięcie) po odpaleniu

> samochodu po dłuższym postoju (np po nocy). Co ciekawe gdy

> temperatura na dworze jest poniżej ok 10 °C to nierównomierna

> praca NIE występuje. Czy komuś udało sie ten problem

> rozwiązać????

> Zastanawiam sie czy któryś w tych problemów może być spowodowany np

> filtrem paliwa (nie był jeszcze wymieniany) Odnośnie tej

> nierównomiernej pracy silnika po odpaleniu zastanawiam sie nad

> czyszczeniem krokowca i przepustnicy, tylko nie wiem czy to

> pomoże Prosze jeszcze o jakieś jugestie odnośnie tego wzrostu

> spalania.

> Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc

przy obniżeniu temp silnika moze wzrosnąć zużycie paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy obniżeniu temp silnika moze wzrosnąć zużycie paliwa

Ale sadzisz że takie obniżenie temp. może spowodować aż taki wzrost spalania???? Słyszałem, że Ci co mają zregenerowne termostaty z reguły też mają temp. troszke poniżej kreski. Zastanawiam się czy to obniżenie temp to syg, że termostat powoli siada czy może pomóc np zmiana cieczy chłodzącej bo ta co mam jest od nowości nie wymieniana??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może pomóc np zmiana cieczy chłodzącej bo ta co mam jest od

> nowości nie wymieniana??

Wymiana cieczy raczej nie pomoze ale i tak powinienes wymienic bo zaleca sie to robic co trzy lata. Po tym czasie ciecz traci swoje wlasciwosci i zwyczajnie moze w zimie zamarznac a do tego moga pojawic sie osady z kamienia. A co do temperatury to raczej szybkie osiagniecie wlasciwej temperatury przez silnik napewno ma bardzo istotny wplyw na zuzycie paliwa a nie minimalna roznica na wskazniku. Być moze termostat nie domyka sie i to jest powodem wzrostu zuzycia paliwa. Musisz sprawdzic czy chlodnica zbyt szybko po rozruchu nie robi sie ciepla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam prawie to samo, sienka taka sama jak twoja tyle ze przebieg

> prawie o 100kkm wiekszy, zrob reset kompa, sprawdz swiece i

> kable wn, cisnienie w oponach...

Tobie to pomogło?? Myslisz że np przez kable może tak wzrosnac spalanie?? Nie bardzo wiem jak sprawdzic kable, ale wiczorem jak otworze maske i zapale silnik to NIE MAM dyskoteki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tobie to pomogło?? Myslisz że np przez kable może tak wzrosnac

> spalanie?? Nie bardzo wiem jak sprawdzic kable, ale wiczorem jak

> otworze maske i zapale silnik to NIE MAM dyskoteki.

sprawdz koncowki czy nie sa popalone albo czy nie sa zbyt luzne (chodzi mi o te koncowki co maja styk ze swiecami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Acha i mam jeszcze problem, który już sie przewijał przez to forum,

> mianowicie nierównomierne obroty silnika i efekt tzw. dziury

> przy ruszaniu (występuje takie szarpnięcie) po odpaleniu

> samochodu po dłuższym postoju (np po nocy). Co ciekawe gdy

> temperatura na dworze jest poniżej ok 10 °C to nierównomierna

> praca NIE występuje. Czy komuś udało sie ten problem

> rozwiązać????

ja napisalem ten watek i niestety nadal problem pozostal z gatunku "z archiwum x" mad.gif

powymienialem filtr powietrza, filtr paliwa, kable WN, swiece, cewke zaplonowa, centralke wtrysku a problem nadal pozostal. ale tak sie zastanawiam ze jak dobrze chodzi przy nizszych temperaturach czy nie ma to zwiazku z czujnikiem temperatury powietrza? moze jest walniety? tyle ze mi badanie na egzaminerze pokazuje ze wszystko jest w nalezytym porzadku niewiem.gif

podejrzewam jeszcze jedno co mi mechanik moj podpowiedzial - mam przedmuch na dwururce w okolicy sondy lambda (bede to teraz w listopadzie robil) i sonda lambda moze dawac zle odczyty. wymienie to dam znac czy pomoglo, chociaz coraz bardziej w to watpie sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tobie to pomogło?? Myslisz że np przez kable może tak wzrosnac

> spalanie?? Nie bardzo wiem jak sprawdzic kable, ale wiczorem jak

> otworze maske i zapale silnik to NIE MAM dyskoteki.

swiece i kable raczej spalania nie obniza...ale warto sprawdzic...u mnie to sa glowne przyczyny jakis problemow (z tym ze ja latam glownie na lpg)...

cisnienie w kolach - kidys w cienkim zaczal mi jakos duzo palic i mial tzw. dziure w obrotach, myslalem ze sie silnik konczy albo cos a tu sie okazalo ze mialem za malo wiatru w kolach... shocked.gif po napompowaniu jak reka odjal...

a reset kompa pomaga jak komp nalapie jakis bledow - u mnie czasmi glupieje od jazdy na lpg i np. gasnie na benzynie, albo trzyma wysokie obroty...i mam wrazenie ze po takim resecie przez jakis czas mniej pali

co do innych rzeczy to mam wrazenie ze czasem glupieje jakis czujnik: do glowy przychodzi mi czujnik temp. powietrza ewentualnie sonda lambda...ale zadnego z nich jeszcze nie sprawdzalem...aczkolwiek to smutne bo jak kiedys kupilem siene to robilem 400 km na baku pb pozniej spadlo mi do 350...podobnie z gazem kiedys jakbym nie jezdzil to robilem 300 km na baku teraz 270 i nie chce byc wiecej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przedmuch na dwururce w okolicy sondy lambda (bede to teraz w

> listopadzie robil) i sonda lambda moze dawac zle odczyty.

> wymienie to dam znac czy pomoglo, chociaz coraz bardziej w to

> watpie

Jak już zrobisz porządek z tym przedmucham to daj znać czy coś Ci to pomogło. Acha a czyściłeś krokowca i przepustnice?? Dało to coś????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do glowy przychodzi mi czujnik temp. powietrza ewentualnie sonda

> lambda...ale zadnego z nich jeszcze nie sprawdzalem...aczkolwiek

> to smutne bo jak kiedys kupilem siene to robilem 400 km na baku

> pb pozniej spadlo mi do 350...podobnie z gazem kiedys jakbym nie

> jezdzil to robilem 300 km na baku teraz 270 i nie chce byc

> wiecej...

Ciekawe dlaczego tak jest że chcąc nie chcąc wzrosło Ci spalanie... Zastanawiam sie czy u mnie też tak nie jest frown.gif mam nadzieje że nie. A co do ciśnienia w kołach to po bede musiał posprawdzać bo w sumie długo już nie sprawdzalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już zrobisz porządek z tym przedmucham to daj znać czy coś Ci to

> pomogło. Acha a czyściłeś krokowca i przepustnice?? Dało to

> coś????

wlasnie zapomnialem dodac do mojej dlugiej listy, ze krokowca i przepustnice mechanik tez mi czyscil. nawet sprawdzal ustawienie faz rozrzadku (zle ustawione tez moga byc przyczyna nierownej pracy) i NIC!!! zmienilem nawet stacje benzynowa (chociaz tankowalem b.dobre paliwo na shellu - v-power), tez nic nie pomoglo. zalalem do baku czarne stp coby przeczyscic wtryskiwacze, tez nie pomoglo!!! chyba bede musial z moja sienka inaczej porozmawiac tuk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sonda lambda mierzy zawartośc tlenu w spalinach. Gdy masz " lewe

> powietrze " komputer będzie dolewał pB żeby to zniwelować.

Sądzisz, że lambda mogła już paść???? Dodam, ża mam przebiegu 65kkm i auto jest zasilane TYLKO benzyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sądzisz, że lambda mogła już paść???? Dodam, ża mam przebiegu 65kkm i

> auto jest zasilane TYLKO benzyną.

Nie koniecznie.

Chodziło mi oto że sonda lambda to takie ustrojstwo które mierzy ilość tlenu w opływających ją spalinach i dlatego do poprawnej pracy potrzebuje idalnie szczelnego układu od zaworów wydechowych aż do punktu pomiaru, a nawet troche za.

Poprostu jeżeli przy sondzie jest gdzieś dziura to sonda może mierzyć "sfałszowane" powietrzem spaliny.

Komputer "nie wie" skąd jest ten dodatkowy tlen , on poprostu "uważa" że dał za mało benzyny i dlatego zostało mu tlenu, więc "postanawia" dołożyc paliwka aby go wykorzystać.

Ktoś może powiedzieć że w rurze wydechowej jest ciśnienie więc jak może zaciągac tamtędy powietrze.

Może i tak ale spaliny w wydechu nie przepływaja "ciągle" one pulsują w tak otwierania zaworów wydechowych. Powstające w ten sposób efekty falowe mogą spowodować podciśnienie w miejscu dziurki.

Dlatego proponuje najpierw naprawić wydech, pojeździć trochę aby komputer "zaadaptował się" do nowego składu mieszanki i wtedy go przelitrażować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego proponuje najpierw naprawić wydech, pojeździć trochę aby

> komputer "zaadaptował się" do nowego składu mieszanki i wtedy go

> przelitrażować.

Wiesz może jak sprawdzić sonde lambda?? Przy podbięciu do examinera wyjdzie usterka sondy?? Sa może jakieś inne metody jej sprawdzenia bez podpinania do examinera????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz może jak sprawdzić sonde lambda?? Przy podbięciu do examinera

> wyjdzie usterka sondy?? Sa może jakieś inne metody jej

> sprawdzenia bez podpinania do examinera????

Sprawdzić sondę możesz mirnikiem mierząc napiecie na przewodzie sygnałowym który idzie z sondy do komputera.Powinno ono wahać się np:od 0.25V do 0.85V,zależy to od rodzaju sondy.

Jeżeli nie ma wahań to masz albo uwaloną sondę albo zły skład spalin.

Jeżeli jest całkiem uwalona to wyjdzie na examinerze, jeżeli masz fałszywy pomiar to nie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli jest całkiem uwalona to wyjdzie na examinerze, jeżeli masz

> fałszywy pomiar to nie wyjdzie.

A jest taka możliwość, że napięcie bedzie sie wachać a i tak bedzie miała zły pomiar?? Domyślam się, że pomiaru powinienem dokonywać na biegu jałowym ale z gazem czy bez gazu?? Czy jest dobry dostęp do tych przewodów miernikiem czy trzeba sie ostro gimnastykowac żeby dokonać tego pomiaru????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> listopadzie robil) i sonda lambda moze dawac zle odczyty.

> wymienie to dam znac czy pomoglo, chociaz coraz bardziej w to

> watpie

Chciałem Cie jeszcze zapytac czy tą nierównomierną pracę po odpaleniu masz zawsze przy dłuższym postoju czy np tak jak ja (gdy jest chłodniej na dworze to chodzi równomiernie, a jak jest cieplej to chodzi nierówno)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem Cie jeszcze zapytac czy tą nierównomierną pracę po odpaleniu

> masz zawsze przy dłuższym postoju czy np tak jak ja (gdy jest

> chłodniej na dworze to chodzi równomiernie, a jak jest cieplej

> to chodzi nierówno)??

jak odpalam go na wiekszym chlodzie (np dzis rano - temp 0 stopni C) to chodzi bardzo rowniutko. ale jak dzis spod firmy jechalem zalatwic sprawy na miescie (temperatura +9 stopni C) to juz na poczatku chodzil troche nierowno. ale jak go zostawie na jalowym tak zalaczony to po ok minucie chodzi juz dobrze spineyes.gif w lato to samo. po ostatniej wymianie swiec jest jakby troche lepiej (szczegolnie jesli chodzi o dziure w obrotach) ale i tak nie jest to to co powinno. dzwonilem dzis do mojego mechanika (przenosi warsztat - za tydzien powinien juz byc na nowo otwarty) to powymieniam ta dwururke i tlumik srodkowy przy okazji to dam znac czy pomoglo.

tylko dziwi mnie ze przy nizszych temperaturach jest ok. jak gaudius wyzej napisal lambda mierzy poziom tlenu w spalinach. i tu moje pytanie: czy zawartosc tlenu w spalinach zmienia sie wraz z temperatura powietrza otoczenia i/lub temperatura silnika? czy jest zawsze taka sama?

i pytanie troche off-topic: jakby jednak to byl walniety czujnik temperatury, to ile takie ustrojstwo moze kosztowac? ma ktos aktualny EPR zeby to sprawdzic? bo jak teraz w listopadzie wyeliminuje wydech z listy potencjalnych podejrzanych (sprawdze przy okazji sonde lambda czy dziala prawidlowo) to nastepny w kolejnosci bedzie czujnik temperatury.

mam zamiar dojsc do tego czemu ten silnik nierowno chodzi chocbym mial pol auta rozebrac tuk.gifzakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyzej napisal lambda mierzy poziom tlenu w spalinach. i tu moje

> pytanie: czy zawartosc tlenu w spalinach zmienia sie wraz z

> temperatura powietrza otoczenia i/lub temperatura silnika? czy

> jest zawsze taka sama?

> i pytanie troche off-topic: jakby jednak to byl walniety czujnik

> temperatury, to ile takie ustrojstwo moze kosztowac? ma ktos

> aktualny EPR zeby to sprawdzic? bo jak teraz w listopadzie

> wyeliminuje wydech z listy potencjalnych podejrzanych (sprawdze

> przy okazji sonde lambda czy dziala prawidlowo) to nastepny w

> kolejnosci bedzie czujnik temperatury.

> mam zamiar dojsc do tego czemu ten silnik nierowno chodzi chocbym

> mial pol auta rozebrac

Mówiłeś, że wymieniałeś już sporo rzeczy w związku z tą nierównomierną pracą silnika, a sondy lambda jeszcze nie wymieniałeś??Ciekawe czy może to być spowodowane sondą lambda... Acha pamiętaj żeby dać mi znać ten adres jak już bedzie przeniesiony ten mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

> jak odpalam go na wiekszym chlodzie (np dzis rano - temp 0 stopni C)

> to chodzi bardzo rowniutko. ale jak dzis spod firmy jechalem

> zalatwic sprawy na miescie (temperatura +9 stopni C) to juz na

> poczatku chodzil troche nierowno. ale jak go zostawie na jalowym

> tak zalaczony to po ok minucie chodzi juz dobrze w lato to

> samo. po ostatniej wymianie swiec jest jakby troche lepiej

> (szczegolnie jesli chodzi o dziure w obrotach) ale i tak nie

> jest to to co powinno. dzwonilem dzis do mojego mechanika

> (przenosi warsztat - za tydzien powinien juz byc na nowo

> otwarty) to powymieniam ta dwururke i tlumik srodkowy przy

> okazji to dam znac czy pomoglo.

> tylko dziwi mnie ze przy nizszych temperaturach jest ok. jak gaudius

> wyzej napisal lambda mierzy poziom tlenu w spalinach. i tu moje

> pytanie: czy zawartosc tlenu w spalinach zmienia sie wraz z

> temperatura powietrza otoczenia i/lub temperatura silnika? czy

> jest zawsze taka sama?

> i pytanie troche off-topic: jakby jednak to byl walniety czujnik

> temperatury, to ile takie ustrojstwo moze kosztowac? ma ktos

> aktualny EPR zeby to sprawdzic? bo jak teraz w listopadzie

> wyeliminuje wydech z listy potencjalnych podejrzanych (sprawdze

> przy okazji sonde lambda czy dziala prawidlowo) to nastepny w

> kolejnosci bedzie czujnik temperatury.

> mam zamiar dojsc do tego czemu ten silnik nierowno chodzi chocbym

> mial pol auta rozebrac

I co, to był czujnik temp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.