Skocz do zawartości

Jak sprawdzić korek chłodnicy?


waho

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

W związku z tym, że posiałem oryginalny korek od chłodnicy, zmuszony byłem zanabyć nowy.

Przykładowy obrazek wyglądu korka, na którym jest oznaczenie ciśnienia*

cmt2300_1.jpg

Sprzedawca zapewniał mnie że jest na 1bar, a w związku z tym, że nie ma na nim żadnych oznaczeń pojawia się moje pytanie.

W jaki sposób sprawdzić korek przy jakim ćiśnieniu się (?)rozszczelni?

Pozdrawiam.

* fotografia pochodzi ze strony unto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie!

> W związku z tym, że posiałem oryginalny korek od chłodnicy, zmuszony byłem zanabyć nowy.

> Przykładowy obrazek wyglądu korka, na którym jest oznaczenie ciśnienia*

> Sprzedawca zapewniał mnie że jest na 1bar, a w związku z tym, że nie ma na nim żadnych oznaczeń

> pojawia się moje pytanie.

> W jaki sposób sprawdzić korek przy jakim ćiśnieniu się (?)rozszczelni?

> Pozdrawiam.

> * fotografia pochodzi ze strony unto.pl

zakrecic na rurke a z drugiej strony podłaczyc cisnienie i dmuchac do 1 bar??

koniec z korkiem włozyc do zbiornika wody.

U mnie w firmie tak sprawdzamy zbiorniki lub układ paliwowy, powietrzny itp. na szczelnosc.

pytanie po co to sprawdzac na korku od chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakrecic na rurke a z drugiej strony podłaczyc cisnienie i dmuchac do 1 bar?? [...]

To jest dobra myśl ok.gif

> pytanie po co to sprawdzac na korku od chłodnicy

A chociażby po to żeby mi chłodnicy nie rozwaliło smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakrecic na rurke a z drugiej strony podłaczyc cisnienie i dmuchac do 1 bar??

Popraw mnie, jesli sie myle - ale 1bar to cisnienie z grubsza atmosferyczne. Jakim cudem cos ma zadzialac, jak masz 1 bar w zbiorniku i 1 bar na zewnatrz hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popraw mnie, jesli sie myle - ale 1bar to cisnienie z grubsza atmosferyczne. Jakim cudem cos ma

> zadzialac, jak masz 1 bar w zbiorniku i 1 bar na zewnatrz

A jak pompujesz koła to manometr pokazuje na początku 1 bar czy 0 ? Przyjmuje się ze ciśnienie atmosferyczne to początek skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak pompujesz koła to manometr pokazuje na początku 1 bar czy 0 ? Przyjmuje się ze ciśnienie

> atmosferyczne to początek skali.

Kolo nie jest zbiornikiem sztywnym, jak ma to miejsce w przypadku zbiorniczka wyrownawczego.

Po pierwsze - cisnienie to nic innego, jak jednostka sily na powierzchnie. Jesli dzialam z identycznym cisnieniem na zaworek zbiorniczka, z cisnieniem panujacym w zbiorniczku, jakim prawem zaworek ma zadzialac?

Po drugie - woda wrze w temp. okolo 100 *C (w zaleznosci od cisnienia oczywiscie). Dodatek, ktory podnosi temperature cieczy chlodzacej w aucie troszke ta temperature podnosi, alejest etz jeszcze cisnienie w zbiorniczku, ktore podnosi ta temperature dalej. Stad jesli w obecnych czasach temperatura wrzenia cieczy to okolo 120-130*C, logicznym jest, ze cisnienie panujace w zbiorniczku jest wyzsze od 1bara, i w momencie w ktorym zaworek wywala, cisnienie w zbiorniku jest wyzsze od atmosferycznego. ZTCP to typowa wartosci jest 1.4 bara - ale tu sie moge mylic hmm.gif.

Po prostu zmierzam do tego, ze zaworek jest na wiecej niz 1 bar i tyle biglaugh.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...] zbiornik wyrownawczy wydyma

Zbiorniczek wyrównawczy mam zintegrowany z chłodnicą i ten korek to jedyne zabezpieczenie jakie mam w całym układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ZTCP to typowa wartosci jest 1.4 bara - ale tu sie moge mylic

> Po prostu zmierzam do tego, ze zaworek jest na wiecej niz 1 bar i tyle .

Wg instrukcji mojego auta ciśnienie przy jakim sprawdza się szczelność układu chłodzenia to 0,99bar ciśnienia względnego, a przy 1.0bar ciśnienia względnego korek ma popuszczać smile.gif

Edit:

Koła też pompujemy ciśnieniem względnym ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg instrukcji mojego auta ciśnienie przy jakim sprawdza się szczelność układu chłodzenia to 0,99bar

> ciśnienia względnego, a przy 1.0bar ciśnienia względnego korek ma popuszczać

Czyli absolutnego ~2 barow ok.gif.

Moze faktycznie troche niepotrzebnie sie przyczepilem, bo nie ma co szukac dziury w calym w czyms, co wszyscy rozumieja w ten sam sposob.

Po prostu - ktos powiedzial, ze zarabia 1000pln, a ja to odebralem, ze brutto, mimo, ze domyslnie kazdy (oprocz mnie) w watku przyjal, ze to wartosc netto biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.