waho Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 Witajcie! W związku z tym, że posiałem oryginalny korek od chłodnicy, zmuszony byłem zanabyć nowy. Przykładowy obrazek wyglądu korka, na którym jest oznaczenie ciśnienia* Sprzedawca zapewniał mnie że jest na 1bar, a w związku z tym, że nie ma na nim żadnych oznaczeń pojawia się moje pytanie. W jaki sposób sprawdzić korek przy jakim ćiśnieniu się (?)rozszczelni? Pozdrawiam. * fotografia pochodzi ze strony unto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > Witajcie! > W związku z tym, że posiałem oryginalny korek od chłodnicy, zmuszony byłem zanabyć nowy. > Przykładowy obrazek wyglądu korka, na którym jest oznaczenie ciśnienia* > Sprzedawca zapewniał mnie że jest na 1bar, a w związku z tym, że nie ma na nim żadnych oznaczeń > pojawia się moje pytanie. > W jaki sposób sprawdzić korek przy jakim ćiśnieniu się (?)rozszczelni? > Pozdrawiam. > * fotografia pochodzi ze strony unto.pl zakrecic na rurke a z drugiej strony podłaczyc cisnienie i dmuchac do 1 bar?? koniec z korkiem włozyc do zbiornika wody. U mnie w firmie tak sprawdzamy zbiorniki lub układ paliwowy, powietrzny itp. na szczelnosc. pytanie po co to sprawdzac na korku od chłodnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > zakrecic na rurke a z drugiej strony podłaczyc cisnienie i dmuchac do 1 bar?? [...] To jest dobra myśl > pytanie po co to sprawdzac na korku od chłodnicy A chociażby po to żeby mi chłodnicy nie rozwaliło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > To jest dobra myśl > A chociażby po to żeby mi chłodnicy nie rozwaliło ze heee??? predzej weze wyskocza a nie chłodnica albo zbiornik wyrownawczy wydyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > zakrecic na rurke a z drugiej strony podłaczyc cisnienie i dmuchac do 1 bar?? Popraw mnie, jesli sie myle - ale 1bar to cisnienie z grubsza atmosferyczne. Jakim cudem cos ma zadzialac, jak masz 1 bar w zbiorniku i 1 bar na zewnatrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > Popraw mnie, jesli sie myle - ale 1bar to cisnienie z grubsza atmosferyczne. Jakim cudem cos ma > zadzialac, jak masz 1 bar w zbiorniku i 1 bar na zewnatrz A jak pompujesz koła to manometr pokazuje na początku 1 bar czy 0 ? Przyjmuje się ze ciśnienie atmosferyczne to początek skali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > Popraw mnie, jesli sie myle - ale 1bar to cisnienie z grubsza atmosferyczne. Jakim cudem cos ma > zadzialac, jak masz 1 bar w zbiorniku i 1 bar na zewnatrz znaczy próżnia jest 0 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > A jak pompujesz koła to manometr pokazuje na początku 1 bar czy 0 ? Przyjmuje się ze ciśnienie > atmosferyczne to początek skali. Kolo nie jest zbiornikiem sztywnym, jak ma to miejsce w przypadku zbiorniczka wyrownawczego. Po pierwsze - cisnienie to nic innego, jak jednostka sily na powierzchnie. Jesli dzialam z identycznym cisnieniem na zaworek zbiorniczka, z cisnieniem panujacym w zbiorniczku, jakim prawem zaworek ma zadzialac? Po drugie - woda wrze w temp. okolo 100 *C (w zaleznosci od cisnienia oczywiscie). Dodatek, ktory podnosi temperature cieczy chlodzacej w aucie troszke ta temperature podnosi, alejest etz jeszcze cisnienie w zbiorniczku, ktore podnosi ta temperature dalej. Stad jesli w obecnych czasach temperatura wrzenia cieczy to okolo 120-130*C, logicznym jest, ze cisnienie panujace w zbiorniczku jest wyzsze od 1bara, i w momencie w ktorym zaworek wywala, cisnienie w zbiorniku jest wyzsze od atmosferycznego. ZTCP to typowa wartosci jest 1.4 bara - ale tu sie moge mylic . Po prostu zmierzam do tego, ze zaworek jest na wiecej niz 1 bar i tyle . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > [...] zbiornik wyrownawczy wydyma Zbiorniczek wyrównawczy mam zintegrowany z chłodnicą i ten korek to jedyne zabezpieczenie jakie mam w całym układzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > ZTCP to typowa wartosci jest 1.4 bara - ale tu sie moge mylic > Po prostu zmierzam do tego, ze zaworek jest na wiecej niz 1 bar i tyle . Wg instrukcji mojego auta ciśnienie przy jakim sprawdza się szczelność układu chłodzenia to 0,99bar ciśnienia względnego, a przy 1.0bar ciśnienia względnego korek ma popuszczać Edit: Koła też pompujemy ciśnieniem względnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > Wg instrukcji mojego auta ciśnienie przy jakim sprawdza się szczelność układu chłodzenia to 0,99bar > ciśnienia względnego, a przy 1.0bar ciśnienia względnego korek ma popuszczać Czyli absolutnego ~2 barow . Moze faktycznie troche niepotrzebnie sie przyczepilem, bo nie ma co szukac dziury w calym w czyms, co wszyscy rozumieja w ten sam sposob. Po prostu - ktos powiedzial, ze zarabia 1000pln, a ja to odebralem, ze brutto, mimo, ze domyslnie kazdy (oprocz mnie) w watku przyjal, ze to wartosc netto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.