Skocz do zawartości

Termostat ... czujnik .....czy ..... ????


kucolek

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec tak coś muszę wyeliminować licze na podpowiedzi

1. wskazówka od temp. nie jest tam gdzie powinna !!! w zależności od predkości przemieszcza sie ( przy dluzszych trasach nie trafia na swoje miejsce)

2. osiaga swoje miejsce przy jezdzie po miescie i w korkach (ale nie o to chozzzi )

3. z ciepłym powietrzem nie ma problema

4.w obecnej chwili warunkach pogodowych ..... po przejechaniu ilu km ??? wskazówka powinna byc na swoim miejscu ???

moze i nie przeszkadza mi to ale .....nie lubie jak cos jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiec tak coś muszę wyeliminować licze na podpowiedzi

> 1. wskazówka od temp. nie jest tam gdzie powinna !!! w zależności od

> predkości przemieszcza sie ( przy dluzszych trasach nie trafia

> na swoje miejsce)

> 2. osiaga swoje miejsce przy jezdzie po miescie i w korkach (ale nie

> o to chozzzi )

> 3. z ciepłym powietrzem nie ma problema

> 4.w obecnej chwili warunkach pogodowych ..... po przejechaniu ilu km

> ??? wskazówka powinna byc na swoim miejscu ???

> moze i nie przeszkadza mi to ale .....nie lubie jak cos jest nie tak

Ja bym stawiał na termostat. Niedawno wymieniałem i teraz jest tam gdzie powinna, po przejechaniu 2,5 - 3 km. Przed wymianą dochodziła do połowy po 10 - 15 km jazdy częściowo po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to samo co i ja - wczoraj leciałem do lublina to wskazówka ledwo trzymala siena 50st. W skrajnym przypadku miałem raptem ~20st przez prawie godzine zazdy po mieście ,zanim się nagrzał. Wyklucz całkowiecie poprzez odpowietrzenie ukkładu - przy ściance grodziowej na przewodach wchodzacych do nagrzewnicy będziesz miał taki zaworek. Wykręć go i sprawdź czy nie zejdzie powietrze. Jak nie - termostat do wymiany :\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz to samo co i ja - wczoraj leciałem do lublina to wskazówka ledwo

> trzymala siena 50st. W skrajnym przypadku miałem raptem ~20st

> przez prawie godzine zazdy po mieście ,zanim się nagrzał.

> Wyklucz całkowiecie poprzez odpowietrzenie ukkładu - przy

> ściance grodziowej na przewodach wchodzacych do nagrzewnicy

> będziesz miał taki zaworek. Wykręć go i sprawdź czy nie zejdzie

> powietrze. Jak nie - termostat do wymiany :\

a pamietam jak jechalismy na Hel to tak ładnie stała jak "lanca"

jesli chodzi o odpowietrzenie to jest oki .....

wiec termostat ???

to chyba jest cały czas otwarty .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a pamietam jak jechalismy na Hel to tak ładnie stała jak "lanca"

----w lato motor szybciej się nagrzewa...

> jesli chodzi o odpowietrzenie to jest oki .....

> wiec termostat ???

----jesli jesteś siur z odpowietrzeniem to tak

> to chyba jest cały czas otwarty .....

----padakę przewazniezalicza uszczelka, która z czasem parcieje i się wypłukuje.Termostat sie domyka,jedynie poprostu jest nieszczelny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiec tak coś muszę wyeliminować licze na podpowiedzi

> 1. wskazówka od temp. nie jest tam gdzie powinna !!! w zależności od

> predkości przemieszcza sie ( przy dluzszych trasach nie trafia

> na swoje miejsce)

> 2. osiaga swoje miejsce przy jezdzie po miescie i w korkach (ale nie

> o to chozzzi )

> 3. z ciepłym powietrzem nie ma problema

> 4.w obecnej chwili warunkach pogodowych ..... po przejechaniu ilu km

> ??? wskazówka powinna byc na swoim miejscu ???

> moze i nie przeszkadza mi to ale .....nie lubie jak cos jest nie tak

mam to samo tylko w diezlu.

musze się wziąć i najpierw odpowietrzyć.a potem jeśli nie pomoże wymienić czujnik temp.jesli to nie pomoze to termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymienić czujnik temp.

czy wymiana czujnika wymaga spuszczenia płunu chłodzącego?Zaznaczam ze jestem zieleniak i stad takie banalne pytania.A moze ktos z was wie ile kosztuje taki czujnik no i czy mozna go wymienic samemu bedac cieniasem.Z gory dziekuje i przepraszam za moją nie wiedze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy wymiana czujnika wymaga spuszczenia płunu chłodzącego?Zaznaczam

> ze jestem zieleniak i stad takie banalne pytania.A moze ktos z

> was wie ile kosztuje taki czujnik no i czy mozna go wymienic

> samemu bedac cieniasem.Z gory dziekuje i przepraszam za moją nie

> wiedze.

czujnik 40-50zł

a czy płyn trzeba spuszczać to sam nie wiem.hehe

jak się odkreci to się okarze.

ale mysleże któryś z kologów bedzie wiedział???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wymienialem termostat przy identycznych objawach, zadzialalo. odnosnie plynu nie trzeba spuszaczac, wystarczy odkrecic czujnik lub termostat, wycieknie z litr, pozniej uzupelnic i tyle, chyba ze ktos woli wszystko spuscic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. wskazówka od temp. nie jest tam gdzie powinna !!! w zależności od

> predkości przemieszcza sie ( przy dluzszych trasach nie trafia

> na swoje miejsce)

a na jakim miejscu jest?????

i jak się zmienia.......

> 2. osiaga swoje miejsce przy jezdzie po miescie i w korkach (ale nie

> o to chozzzi )

tzn. położenie środkowe....jak mniemam....

> 3. z ciepłym powietrzem nie ma problema

ciepłe to nie to samo co bardzo ciepłe..... jump.gif

> 4.w obecnej chwili warunkach pogodowych ..... po przejechaniu ilu km

> ??? wskazówka powinna byc na swoim miejscu ???

hm.....wydaje mi się że nie dalej niż jakieś 3-4 km

u mnie już od lata wskazówka zachowywała się dziwnie.......

stała na 3/4 skali.......

a jak w korku latem postałem to do cienkiej czerwonej kreseczki podskakiwała......

przy chłodniejszych dniach......szczególnie rano.....nagrzewnica dawała jakieś dziwne letnie powietrze.....(niby ciepłe jump.gif),

w ostatniej fazie było tak, że po zagrzaniu wskazówka leciała na 3/4, później spadała na 1/3, aby po przejechaniu nastepnego odcinka powrócić na 3/4

po wymianie termostatu.......stoi na 1/2 i nawet nie chce się jej ruszyć...........

choć ostatniu stałem w sporym koreczku pod Wa-wą....to się podniosła.....o jakiś 1-2mm ale nie więcej......

i teraz to mogę powiedzieć że leci dopiero ciepłe powietrze........ yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy wymiana czujnika wymaga spuszczenia płunu chłodzącego?

czujnik jest umieszczony w obudowie termostatu i jak go wykręcisz to się płynu napewno wyleje........

ale całego nie musisz spuszczać.....

wystarczy podstawić coś abu zleciało tyle ile musi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiec tak coś muszę wyeliminować licze na podpowiedzi

> 1. wskazówka od temp. nie jest tam gdzie powinna !!! w zależności od

> predkości przemieszcza sie ( przy dluzszych trasach nie trafia

> na swoje miejsce)

> 2. osiaga swoje miejsce przy jezdzie po miescie i w korkach (ale nie

> o to chozzzi )

> 3. z ciepłym powietrzem nie ma problema

> 4.w obecnej chwili warunkach pogodowych ..... po przejechaniu ilu km

> ??? wskazówka powinna byc na swoim miejscu ???

> moze i nie przeszkadza mi to ale .....nie lubie jak cos jest nie tak

witam......w klubie....

ale ja tego na razie nie ruszam.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.