Skocz do zawartości

osłona kolektora wydechowego


Dareek

Rekomendowane odpowiedzi

Witojcie z sąsiedniego kącika waytogo.gif20.GIF jako że silnikowo Panda podobna do seja więc pytam z racji Waszego doświadczenia i tutaj, a mianowicie: dziś zauważyłem że przy śrubkach mocujących do kolektora tą aluminiową osłonę są pęknięcia

Ponieważ śruby mają tyle lat ile autko ( 5,5 roku) jak je odkręcić od kolektora by czegoś nie popsuć- na zimnym kolektorze czy na gorącym, czymś spryskać przed odkręceniem?

Temat pilny bo pęknięcia się powiększają a nie chcę gdzieś na trasie się z tym "bujać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Witam.

w jaki sposob wyjac oslone kolektora w seju 1,1.

chcialbym sie upewnic skad dokladnie sika olejem, chyba poszla uszczelka pod glowica na wysokosci pompy :/

a mialo byc tak fajnie, zakupiony tydzien temu byl suchutki, no moze lekko sie pocil, do tej pory jezdzone tylko krotkie odncinki, ja zrobilem na raz 1,5kkm i dupa. zarzygany olejem :/ przebieg gdzies kolo 115kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> w jaki sposob wyjac oslone kolektora w seju 1,1.

> chcialbym sie upewnic skad dokladnie sika olejem, chyba poszla uszczelka pod glowica na wysokosci

> pompy :/

> a mialo byc tak fajnie, zakupiony tydzien temu byl suchutki, no moze lekko sie pocil, do tej pory

> jezdzone tylko krotkie odncinki, ja zrobilem na raz 1,5kkm i dupa. zarzygany olejem :/

> przebieg gdzies kolo 115kkm

daj fote z tym wyciekiem...bo może wcale nie uszczelka pod głowicą, szkoda kosztów sobie robić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> daj fote z tym wyciekiem...bo może wcale nie uszczelka pod głowicą, szkoda kosztów sobie robić

no wlasnie problem jest tego typu, ze fote tego miejsca zrobic jest raczej niemozliwe, oslone mam luzna, ale bez zniszczenia jej wyjecie chyba nie mozliwe, byc moze ktos zna jakis knif.

oleju i plynu chlodzacego jakos znacznie nie ubywa, przynajmniej nie zauwazylem roznicy,

cieknie w "rogu" nad pompa wody a pod kolektorem, metalowa czesc oslony paska rozrzadu cala zawalona syfem, cieknie na dol az do filtra oleju i stamtad kapie. umylem wczoraj wszystko kärcherem, tyle ile moglem dojsc na myjce.

wjade na klocki, odsune oslone, i sprobuje cos pstryknac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale bez zniszczenia jej wyjecie chyba nie mozliwe, byc moze ktos zna jakis knif.

da sie. musisz ja letko nagiac/odksztalcic, zeby Ci wylazla.

pozniej po wlozeniu doginasz jak byla i juz. nie bedzie nic widac, jesli nie zrobisz ostrych łamań tej foli do grila... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da sie. musisz ja letko nagiac/odksztalcic, zeby Ci wylazla.

> pozniej po wlozeniu doginasz jak byla i juz. nie bedzie nic widac, jesli nie zrobisz ostrych łamań

> tej foli do grila...

oslone sobie odpuscilem, poniewaz zaczela sie lamac, wiec odgialem tylko na bok, ponadto wyjalem reflektor zeby zdjac oslone paska i zobaczyc jak tam wyglada, zrobilem dzis 30 km i w tym rogu gdzie myslalem ze walniete jest sucho, foty za chwilke wink.gif

ponadto stwierdzilem ze jakis "fachowiec" zamontowal mise olejowa tylko na silikonie, ktory sie rozlazi, uszczelka pokrywy zaworow rowniez stara+silikon, wiec na obu sie lekko siaczy, angryfire.gif dolna czesc oslony paska rozrzadu nie pasuje do reszty, szczelina 5 mm, cfaniaczek.gif

284159628-x_IMAG0029.jpg

284159628-x_IMAG0032.jpg

284159628-x_IMAG0022.jpg

post-52075-14352509606535_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miska jest fabrycznie na sylikon, nie ma tam uszczelki,

blush.gif, no ale napewno nie w taki sposob jak jest obecnie i co ciekawe widac jak bylo stare usczelnienie - nadwyraz regularny ksztalt jak na silikon hmm.gif

> pod pokrywe zaworów z reguły daje się sylikon, żeby nie ciekło lub piłuje się te 4 nożki, żeby niżej siadła,

bardzo ciekawa idea zlosnik.gif

>obstawiam tak jak karan leci Ci z zimmeringa na wałku rozrządu

ale zeby az tak icon_rolleyes.gif

w asterixie niedawno robilem bo sikalo,

ale wygladalo to calkiem inaczej jak w tym nieszczesnym seju (dzis po wymianie wtyczki na zarowke przy wciskaniu go posypalo sie mocowanie lustrzanki z silniczkkiem do regulacji swiatel, wczoraj mocowalem fotel kierowcy, mocowanie (tylna stopka) przy progu urdzewialo)

dolaczam fote, myslicie, ze az takie ilosci oleju moga walic spod simeringa,niewiem.gif kolo zembate i pasek byly suche (nota bene tez do wymiany) 284159759-IMAG0033.jpg

post-52075-14352509607834_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.