DARKOOO Napisano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2010 Witam gościnnie z sąsiedniego kącika. Potrzebuje pomocy i pomysłów odnośnie Tipo kolegi. DANE: TIPO 1989 1.6DOHC 90KM Model gaźnika 38CM1 WEBER Samochód zaczął spalać 17l /100km - podejrzenie jest na wtryskiwacz, nie dawkuje tylko leje paliwo. Poszukiwany cały SPRAWNY gaźnik lub sam wtryskiwacz. Allegrosz odpada - został już wytestowany i posiadamy kolejne 2 gaźniki w nie lepszym stanie . Sprawdzone zostały i są OK.: Czujnik ciśnienia bezwzględnego Sonda lambda Pomysły co jeszcze sprawdzić, gdzie dostać wtryskiwacz i czy ktoś naprawia wtryski od PB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 > Witam gościnnie z sąsiedniego kącika. > Potrzebuje pomocy i pomysłów odnośnie Tipo kolegi. > DANE: > TIPO 1989 > 1.6DOHC 90KM > Model gaźnika 38CM1 WEBER > Samochód zaczął spalać 17l /100km - podejrzenie jest na wtryskiwacz, nie dawkuje tylko leje paliwo. > Poszukiwany cały SPRAWNY gaźnik lub sam wtryskiwacz. Allegrosz odpada - został już wytestowany i > posiadamy kolejne 2 gaźniki w nie lepszym stanie . > Sprawdzone zostały i są OK.: > Czujnik ciśnienia bezwzględnego > Sonda lambda > Pomysły co jeszcze sprawdzić, gdzie dostać wtryskiwacz i czy ktoś naprawia wtryski od PB wydech szczelny? reset kompa robiony? ja tak miałem z Uno 1.4 jak mi się wydech rozszczelnił przed sondą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 22 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 > wydech szczelny? reset kompa robiony? wydech jest reset...ściągnięcie klem czy jest jakis sposób specjalny w Tipo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2010 sprawdz jeszcze powrót paliwa do baku, może gdzieś ucieka pod auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2010 > sprawdz jeszcze powrót paliwa do baku, może gdzieś ucieka pod auto Powrót paliwa jest ok... wina lezy bardziej po stronie wtrysku. Patrzac na niego jak podaje paliwo to nie dawkuje tylko leje. Teraz nie wiem - czy sterowanie wtryskiem nawala czy sam wrtyskiwacz juz sie rozleciał ... Dod problem brka wtrysku i brak calego gaznika w sklepach i na magazynach... moze ktos ma sprawny wtrysk na zbyciu za przyzwoitą cene? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2010 > Powrót paliwa jest ok... wina lezy bardziej po stronie wtrysku. > Patrzac na niego jak podaje paliwo to nie dawkuje tylko leje. > Teraz nie wiem - czy sterowanie wtryskiem nawala czy sam wrtyskiwacz juz sie rozleciał ... > Dod problem brka wtrysku i brak calego gaznika w sklepach i na magazynach... > moze ktos ma sprawny wtrysk na zbyciu za przyzwoitą cene? ja mam ale z Uno 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 8 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2010 > Witam gościnnie z sąsiedniego kącika. > Potrzebuje pomocy i pomysłów odnośnie Tipo kolegi. > DANE: > TIPO 1989 > 1.6DOHC 90KM > Model gaźnika 38CM1 WEBER > Samochód zaczął spalać 17l /100km - podejrzenie jest na wtryskiwacz, nie dawkuje tylko leje paliwo. > Poszukiwany cały SPRAWNY gaźnik lub sam wtryskiwacz. Allegrosz odpada - został już wytestowany i > posiadamy kolejne 2 gaźniki w nie lepszym stanie . > Sprawdzone zostały i są OK.: > Czujnik ciśnienia bezwzględnego > Sonda lambda Co znaczy że została sprawdzona sonda i jest OK. Ale gdzie jest pewność że te niby jej poprawne wskazania są odpowiednio doprowadzane do kompa i na ich podstawie komp ustala dawkę paliwa? Samo badanie wskazań lambdy nie jest gwarantem jej poprawnego działania - bo wystarczy że np. silnik spala za dużo oleju i już wskazania lamdy pomimo jej sprawności są baaardzo zachwiane, a wręcz błędne i błędnie odczytywane przez komp. Sprawa wygląda podobnie do tej jaką miałem jakiś czas temu. Pierwszy test jaki bym wykonał to wyłączył wtyk lambdy i zresetował kompa. I na tak wyłączonej lambdzie przejechałbym kilka testowych dni lub odcinek testowy na postawie którego mógłbym stwierdzic czy spalanie dalej jest tak strasznie wysokie. Dopiero taki test całkowicie wyeliminuje możliwą usterkę z lambdą. O samą lambdę nie ma co sie martwić, komp sobie wyemuluje jej wskazania i podawał będzie wartości "domyślne". Jak spalanie się nie zmniejszy oznacza że to nie wskazania lambdy a np. czujnik temp. padł i podaje, że silnik jest cały czas zimny i komp podaje ilość paliwa jak na ssaniu do jego rozgrzania. Zresztą temat jest bardzo rozległy, i może zacznijmy najpierw od najprostszego testu opisanego powyżej. > Pomysły co jeszcze sprawdzić, gdzie dostać wtryskiwacz i czy ktoś naprawia wtryski od PB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tipaczek Napisano 18 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2010 > Witam gościnnie z sąsiedniego kącika. > Potrzebuje pomocy i pomysłów odnośnie Tipo kolegi. > DANE: > TIPO 1989 > 1.6DOHC 90KM > Model gaźnika 38CM1 WEBER > Samochód zaczął spalać 17l /100km - podejrzenie jest na wtryskiwacz, nie dawkuje tylko leje paliwo. > Poszukiwany cały SPRAWNY gaźnik lub sam wtryskiwacz. Allegrosz odpada - został już wytestowany i > posiadamy kolejne 2 gaźniki w nie lepszym stanie . > Sprawdzone zostały i są OK.: > Czujnik ciśnienia bezwzględnego > Sonda lambda > Pomysły co jeszcze sprawdzić, gdzie dostać wtryskiwacz i czy ktoś naprawia wtryski od PB mam cały wtrysk z kolektorem do tego silnika po nieduzym przebiegu, napisz jak jestes zainteresowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.