FuRioN Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Witam, jakie bedzie najlepsze cisnienie w oponach 155/65/13, dodam ze opony sa na 5 calowych stalowkach. Chodzi mi o jazde po torze i do tej pory mialem 2.0 i auto "plywa". Przyczepnosc jest dosyc kiepska. Opony o ile to ma znaczenie to debica passio 2 (naprade miekka guma). Jakie cisnienie polecacie? Dodatkowo, mysle nad kupnem opon 175/50, wiec przy okazji jakie cisnienie bedzie najodpowiedniejsze do nich? Chodzi mi o pirelli p7f. Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter1990 Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 ja do swoich pompuję 2.0, - 2.1 i jest ok (felga też 5"), szybkie zakręty i nic nie ucieka (chyba, że to sa na prawdę szybkie zakręty ) BTW. kumpel ma passio 2 w punto i one chyba tak mają, że przy szybkich zakrętach trochę uciekają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > ja do swoich pompuję 2.0, - 2.1 i jest ok (felga też 5"), szybkie zakręty i nic nie ucieka (chyba, > że to sa na prawdę szybkie zakręty ) > BTW. kumpel ma passio 2 w punto i one chyba tak mają, że przy szybkich zakrętach trochę uciekają Ale smigasz tak na codzien czy po gdzies po torze/ w jakims kjsie tak jezdziles i bylo ok? Bo roznica napewno jest Na codzien wszystko jest ok, ale na torze strasznie plywa, przez co kazde szybsze wejscie w zakret konczy sie na trawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter1990 Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > Ale smigasz tak na codzien czy po gdzies po torze/ w jakims kjsie tak jezdziles i bylo ok? Bo > roznica napewno jest Na codzien wszystko jest ok, ale na torze strasznie plywa, przez co > kazde szybsze wejscie w zakret konczy sie na trawie nie nie, nie jeżdżę w rajdach tylko na codzień ale czasem mi się zdarza w miarę mocno deptać (jak na agenta) albo jeżdżę pośmigać po jakiś nieruchliwych drogach i nic nie ucieka, nie pływa - opona yokohama a.drive 155/65 ciśnienie 2.0 Wiem tylko tyle, że ta guma się trzyma lepiej od passio 2 u kumpla, więc może to wina opon a nie ciśnienia Choć jazda w rajach na pewno się różni od zwyczajnych szybkich zakrętów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > nie nie, nie jeżdżę w rajdach tylko na codzień ale czasem mi się zdarza w miarę mocno deptać (jak > na agenta) albo jeżdżę pośmigać po jakiś nieruchliwych drogach i nic nie ucieka, nie pływa - > opona yokohama a.drive 155/65 ciśnienie 2.0 > Wiem tylko tyle, że ta guma się trzyma lepiej od passio 2 u kumpla, więc może to wina opon a nie > ciśnienia > Choć jazda w rajach na pewno się różni od zwyczajnych szybkich zakrętów.. No to roznica napewno jest w jezdzie na codzien a w wyscigach Myslalem ze bedzie ok, bo czytalem ze to miekka guma i dobrze trzyma, ale coz. A w takim razie jakie cisnienie ladowac do opon 175/50? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > Ale smigasz tak na codzien czy po gdzies po torze/ w jakims kjsie tak jezdziles i bylo ok? Bo > roznica napewno jest Na codzien wszystko jest ok, ale na torze strasznie plywa, przez co > kazde szybsze wejscie w zakret konczy sie na trawie 1. Z zakrętu to trzeba szybko wyjść a nie wejść w niego 2. 155/65 to nie jest najszczęśliwszy rozmiar opon do upalania. Nawet jak dmuchniesz 2.5 bara to się będzie podwijać. 3. kup, wysęp, znajdź, ukradnij 165/55 (tylko nie pirelli!!!) albo 175/50, załóż na 5-5.5 cala i jedź. W zależności od warunków i osi różne ciśnienia. 4. jeśli zwiedzasz trawniki to jest kilka opcji: -wjedź wolniej -pojedź lepszym torem -wjedź wolniej -albo... pojedź lepszym torem. I ćwicz!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > No to roznica napewno jest w jezdzie na codzien a w wyscigach Myslalem ze bedzie ok, bo czytalem > ze to miekka guma i dobrze trzyma, ale coz. Miękka to ma być mieszanka a nie bok opony > A w takim razie jakie cisnienie ladowac do opon > 175/50? od 1.3 do 2.5 w zależności od tego po czym i w jakich temperaturach jedziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 A czemu nie pirelli? Mozesz rozwinac? I jakie najleszpe beda opony w rozmiarze 165/55? I jakie cisnienie do nich ladowac? Powiedzmy temperatura 20 stopni C, suchy tor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > A czemu nie pirelli? Mozesz rozwinac? I jakie najleszpe beda opony w rozmiarze 165/55? I jakie > cisnienie do nich ladowac? Powiedzmy temperatura 20 stopni C, suchy tor bo pirelli w tym rozmiarze to p700z. Nie trzymają lepiej niż vivo. temat opon 165/55 i 175/50 przerabiany milion razy tu i na towarzyskim. Szukaj. Nankang, Yokohama, markgum, uniroyal, potenza, eagle touring... to tak na szybko. każda inna i do innego portfela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > bo pirelli w tym rozmiarze to p700z. Nie trzymają lepiej niż vivo. > temat opon 165/55 i 175/50 przerabiany milion razy tu i na towarzyskim. Szukaj. > Nankang, Yokohama, markgum, uniroyal, potenza, eagle touring... to tak na szybko. każda inna i do > innego portfela. Ja mam do kupienia opony pirelli ale nie p700z, tylko p7f. U wulkanizatora leza takie ze sporym bieznikiem i w calkiem dobrym stanie za 40 zl... Wiec troche mi ich szkoda. Ale jesli maja nie trzymac to chyba szkoda zachodu... (Chyba ze to p700z faktycznie nie trzyma a p7f juz sa ok). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dexter_900 Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > Ja mam do kupienia opony pirelli ale nie p700z, tylko p7f. U P7F jest strasznie szeroka, aut na niej sie bardzo słabo rozpędza, do tego wcale tak rewelacyjnie nei trzyma na suhym, a na mokrym na tej oponie jet dramat...jak za 40 pln/sztuka to do upalania jest okey, jakeis treningi itd, ale na zawody raczej bym jej nie polecał.. Tak jak Koyot pisał.. GY Eagle touring 165/55, albo Yoko A539 175/50, ewentualnei w tym rozmiarze jeszcze Fulda, ale na suche, bo na mokrym nie ma rewelacji... Co do ciśnienia..musisz sobie dobrac takie jakei Tobei odpowiada, jedni pakują do Yoko 3 atmo z przodu, inni 1,7...kwestia tego co lubisz i czego oczekujesz od auta.... stoper, ciśnieniomierz i porównaj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Za 40 zl mam komplet 4 opon Stad tak sie napalilem Ale skoro jeszcze gorzej sie napedza, to wole nawet tego nie probowac w cc900 U mnie jest tylko taki problem, ze nie bardzo mam gdzie trenowac, a na samych zawodach testowac to troche lipa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 masz 9setkę z tego co widzę. P7F tak na prawdę mają szerokość 185 albo i więcej. Nie uciągniesz tej opony. Inna sprawa to te opony nie mają najlepszych opinii. markgum/colway 165/55 będzie idealne dla ciebie jeśli jeździsz po torze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Yoko... hmmm... Maćku, nie każdy ma taki dostęp do tych opon jak Ty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > masz 9setkę z tego co widzę. P7F tak na prawdę mają szerokość 185 albo i więcej. Nie uciągniesz tej > opony. Inna sprawa to te opony nie mają najlepszych opinii. > markgum/colway 165/55 będzie idealne dla ciebie jeśli jeździsz po torze. Sam myslalem nad markgumami, ale za cholere nie idzie takich dostac uzywanych, a nowe jednak przerastaja moje mozliwosci finansowe Ale nic. Trzeba bedzie sie uzbroic w cierpliwosc. Dzieki za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > Sam myslalem nad markgumami, ale za cholere nie idzie takich dostac uzywanych, a nowe jednak > przerastaja moje mozliwosci finansowe Ale nic. Trzeba bedzie sie uzbroic w cierpliwosc. > Dzieki za rady używany slick to nie jest najszczęśliwsze wyjście. Z reguły jest niewiele tańszy niż nowy, może być przytarty w jednym miejscu albo z jednej strony ścięty. Poza tym nie polatasz na nim już tak długo jak na nówce i nie masz pewności jak długo i w jakich warunkach leżał. Slick ma być świeży, inaczej nie będzie trzymał tak dobrze. Miękka mieszanka bardzo szybko traci właściwości. No chyba,m że trafisz za 50zł sztuka (w co wątpię). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > używany slick to nie jest najszczęśliwsze wyjście. Z reguły jest niewiele tańszy niż nowy, może być > przytarty w jednym miejscu albo z jednej strony ścięty. Poza tym nie polatasz na nim już tak > długo jak na nówce i nie masz pewności jak długo i w jakich warunkach leżał. Slick ma być > świeży, inaczej nie będzie trzymał tak dobrze. Miękka mieszanka bardzo szybko traci > właściwości. > No chyba,m że trafisz za 50zł sztuka (w co wątpię). Nie no az tak dobrze nie ma Ostatnio widzialem za 350 zl komplet, ale poprosilem o lepsze fotki i w tym czasie slicki zeszly Wydawaly sie byc ok. Na stronie markguma taki komplet to 900 zl i obawiam sie ze jednak za duzo dla mnie. Chyba wole polatac na tych oponach co mam, chociaz bede musial pomyslec nad slickami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 intereuje cię mieszanka S2 (optymalna) albo nawet S3 (jeśli dużo okrążeń, ciepło i szorstki asfalt) wyświetla mi się cena184,43 netto. Jesli masz ciotkę, wujka, sąsiada, który prowadzi firmę to wezmą na siebie i masz bez VATu. Komplet- 740zł a zrobisz na tym 200km na ostro bez zająknięcia czyli na upartego (jeśli jeździsz niewiele) to cały sezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FuRioN Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > intereuje cię mieszanka S2 (optymalna) albo nawet S3 (jeśli dużo okrążeń, ciepło i szorstki asfalt) > wyświetla mi się cena184,43 netto. Jesli masz ciotkę, wujka, sąsiada, który prowadzi firmę to wezmą > na siebie i masz bez VATu. > Komplet- 740zł a zrobisz na tym 200km na ostro bez zająknięcia czyli na upartego (jeśli jeździsz > niewiele) to cały sezon. To juz brzmi duzo lepiej A np taki good year ? Tak na dobry poczatek... I tak dopiero zaczynam, narazie bardziej sie ucze, a np. w przyszlym sezonie komplet markgumow srednia mieszanka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > To juz brzmi duzo lepiej A np taki good year ? Tak na dobry poczatek... I tak dopiero zaczynam, > narazie bardziej sie ucze, a np. w przyszlym sezonie komplet markgumow srednia mieszanka? na treningi jakiekolwiek śmietniki, które dostaniesz za darmo. może byc nawet vivo 155/65. Na zawody juz coś lepszego. GY eagle jest fajny, ale stary. Nawet jak ma mięcha sporo to nie będzie trzymał jak nówka opona. Fakt, że się nie wykłada tak mocno. Szukaj po okolicy, im świeższa opona tym lepiej. zapytaj gościa z aukcji o DOT. coś mi się wydaje, że 3-cyfrowy będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARIO704 Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 > ja do swoich pompuję 2.0, - 2.1 i jest ok (felga też 5"), szybkie zakręty i nic nie ucieka (chyba, > że to sa na prawdę szybkie zakręty ) > BTW. kumpel ma passio 2 w punto i one chyba tak mają, że przy szybkich zakrętach trochę uciekają mają tak bo na nich jeżdże i jak w ostry zakręt szybko wpadniesz to masz wrażenie jakby ci tylne koło z piastą miało wyrwac zaraz ,tak cie zamiecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfire Napisano 13 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 > Witam, jakie bedzie najlepsze cisnienie w oponach 155/65/13, dodam ze opony sa na 5 calowych > stalowkach. Chodzi mi o jazde po torze i do tej pory mialem 2.0 i auto "plywa". Przyczepnosc > jest dosyc kiepska. Opony o ile to ma znaczenie to debica passio 2 (naprade miekka guma). > Jakie cisnienie polecacie? Dodatkowo, mysle nad kupnem opon 175/50, wiec przy okazji jakie > cisnienie bedzie najodpowiedniejsze do nich? Chodzi mi o pirelli p7f. Pozdrawiam i dziekuje za > wszystkie rady Taka ogólna zasada będzie taka, że im mniej napompujesz tym możesz liczyć na lepszą przyczepność, ale auto będzie jeszcze bardziej gumowato zachowywało się w zakręcie. Więc jedyna dobra rada to eksperymenty i to koniecznie z pomiarem czasu, bo po napompowaniu mocniej samochód zacznie się prowadzić pozornie lepiej, co wcale niekoniecznie da Ci lepszy czas. Po protu każdy musi dla siebie znaleźć odpowiednią nastawę. Ja mam opony 175 i na gładki asfalt pompuję nawet 1.7 z przodu i 1.4 z tyłu. To wydaje się dawać mi najlepsze czasy, pomimo że opona bardzo się podwija. Ale z kolei przy opuszczeniu trasy rosną szanse na przecięcie opony o felgę, albo spadnięcie jej. Jadąc na rajd gdzie jeździ po kiepskich nawierzchniach pompuję 2.0/1.7. Ale wydaje mi się że ciśnienie w oponach to jest jedna z bardziej indywidualnych nastaw które każdy kierowca robi pod siebie. Znam ludzi którzy jeżdżą na 2.8/2.5 i mówią że im jeszcze zbyt miękko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.