Skocz do zawartości

wymiana paska od alternatora


jpy

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

jako że pasek obecnie pracujący ma już wzdłużne pęknięcia, zamierzam go zmienić.

czy warto robić to samemu ?

w celu wymiany paska należy odkręcić czujnik obrotów koła fonicznego wału korbowego, aby zdjąć pasek.

ale ponoć po ponownym przykręceniu czujnika należy ustawić poziom sygnału odczytu obrotów przy pomocy examinera - czy to prawda ?

czy jest taka możliwośc, że po przykręceniu czujnika i nieustawieniu go auto będzie źle pracowało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam,

> jako że pasek obecnie pracujący ma już wzdłużne pęknięcia, zamierzam go zmienić.

> czy warto robić to samemu ?

> w celu wymiany paska należy odkręcić czujnik obrotów koła fonicznego wału korbowego, aby zdjąć

> pasek.

> ale ponoć po ponownym przykręceniu czujnika należy ustawić poziom sygnału odczytu obrotów przy

> pomocy examinera - czy to prawda ?

> czy jest taka możliwośc, że po przykręceniu czujnika i nieustawieniu go auto będzie źle pracowało ?

podszedlbym na twoim miejscu do jakiego warsztatu z tym bo wcale bym sie nie dziwil jakby sie okazalo ze trzeba uszczelniacze tez wymienic

ile nalotu ma silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podszedlbym na twoim miejscu do jakiego warsztatu z tym bo wcale bym sie nie dziwil jakby sie

> okazalo ze trzeba uszczelniacze tez wymienic

> ile nalotu ma silnik?

u mnie po 5 latkach pękł pasek alternatora... nie wiele myśląc pojechałem do ASO, zresztą jak zawsze i za 160 zł zrobili, poprosiłem o wpis do książki gwarancyjnej, no i mam wszystko udokumentowane zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podszedlbym na twoim miejscu do jakiego warsztatu z tym bo wcale bym sie nie dziwil jakby sie

> okazalo ze trzeba uszczelniacze tez wymienic

> ile nalotu ma silnik?

86kkm, jakie uszczelniacze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę że jeździsz na gazie - jak się sprawuje ten zestaw co masz? Zastanawiam się nad identycznym.

> Głównie chodzi mi o pracę matrixów.

> I cenę wraz z montażem.

> Może być tu, może być na pw.

pandy nie mam zagazowanej - panda popija czysta benzyne w ilosciach chyb aprzesadnych hehe

drugi mam zagazowany ale co w nim jest to nie mam zielonego pojecia - gaz zalozony i tyle o nim wiem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę że jeździsz na gazie - jak się sprawuje ten zestaw co masz? Zastanawiam się nad identycznym.

> Głównie chodzi mi o pracę matrixów.

> I cenę wraz z montażem.

> Może być tu, może być na pw.

chyba chodzi o mój gaz ...:)

stag to potęga, z matrixami działa rewelacyjnie.

zero problemów.

ale napiszcie co z odkręceniem tego czujnika przy wymianie paska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba chodzi o mój gaz ...:)

> stag to potęga, z matrixami działa rewelacyjnie.

> zero problemów.

> ale napiszcie co z odkręceniem tego czujnika przy wymianie paska...

Powiem tak. Mechanik przy mnie jak wymieniał ten pasek, poluzował alternator, śrubokrętem sobie pomógł zdjąć i założyć pasek, potem jego kolega przykręcał alternator a on wielkim łomem przez maskę odchylał go w przeciwnym kierunku by otrzymać dobry naciąg. Nic więcej nie odkrecał. Dokręcili i jeździ. Już 2 lata...

Tak to powinieneś robić zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tak. Mechanik przy mnie jak wymieniał ten pasek, poluzował alternator, śrubokrętem sobie

> pomógł zdjąć i założyć pasek, potem jego kolega przykręcał alternator a on wielkim łomem przez

> maskę odchylał go w przeciwnym kierunku by otrzymać dobry naciąg. Nic więcej nie odkrecał.

> Dokręcili i jeździ. Już 2 lata...

ten czujnik o którym piszę jest nad kołem jakiś 1mm, nie ma bata, pasek nie przejdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten czujnik o którym piszę jest nad kołem jakiś 1mm, nie ma bata, pasek nie przejdzie...

Więc co jest powodem tego że nie chcesz go odkrecić?

Odkręcaj. Przecież nic się nie stanie jak czegoś nie urwiesz.

Skoro moi mechanicy wymienili pasek przy mnie kluczem łomem i srubokrętem to nie widzę powodu by ten czujnik sprawiał jakieś problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozrzadu

> u mne przy okazji paska po zdjeciu pokrywy okazalo sie ze poszedl uszczelniacz przy cos ok 105 kkm

> z tego co pamietam u Starszego bylo podobnie przy mniejszym przebiegu

dokładnie,

85 tys (6 lat), silnik był cały uwalony w oleju, przy okazji zmiany rozrządu, wymienili mi pasek alternatora i wszystkie uszczelniacze, cewek zaworów, rozrządu i uszczelkę pod pokrywą zaworów)

koszt nie był wysoki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc co jest powodem tego że nie chcesz go odkrecić?

> Odkręcaj. Przecież nic się nie stanie jak czegoś nie urwiesz.

> Skoro moi mechanicy wymienili pasek przy mnie kluczem łomem i srubokrętem to nie widzę powodu by

> ten czujnik sprawiał jakieś problemy.

pasek zmieniony.

czas wymiany 1h.

odkręciłem czujnik, odkręciłem 3 śruby altka, a w zasadzie poluzowałem, przełożyłem pasek a czujnik przykręciłem dokładnie w to samo miejsce (dzięki śladom brudu) i auto śmiga smile.gif

koszt paska 18,50zł (bosch 4PK668), stary miał wzdłużne pęknięcia.

a przyrząd do napięcia paska to najlepiej pasujący kij od szczotki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.