corepride Napisano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 Witam. Pacjent to Felicia 1.3 MPi z instalacją LPG sterownik Bingo S, parownik AT07. Problem jest taki, że ostatnio zaczęła dużo palić, około 3 litry więcej niż zazwyczaj. Podłączyłem pod komputer i zauważyłem , że przebieg sondy na gazie jest linią prostą (około 0,37V). Na benzynie jest ok - ładnie pulsuje ubogo-bogato (wykres przypomina sinusoidę). Przypuszczam że trzeba podregulować parownik. Jak i czym pokręcić żeby było dobrze? Na instalacji przejechane 10tys. km, ostatnia regulacja jakieś 8tyś km temu. Dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 gdzieś masa padła... sonda-bingo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corepride Napisano 5 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 > gdzieś masa padła... > sonda-bingo Program od Bingo pokazuje dobry przebieg sondy przy pracy na noPb......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 > Program od Bingo pokazuje dobry przebieg sondy przy pracy na noPb......... wiem, potrafię czytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 Kolega Patre wcale głupot nie pisze. Na benzynie oscyluje w jakim zakresie ? Proponowałbym zmierzyć napiecie z sondy beposrednio na sondzie względem bloku silnika w momencie kiedy Bingo pokazuje te 0,37 V. Wyobraź sobie, że z powodu problemów z masą potencjał masy bingo jest o 0,5 V wyzszy (tak, tak... mas masie nie równa) niz bloku silnika, a maksymalne napiecie z sondy to 0.87 v. Wtedy Bingo odczyta 0,87 - 0,5 = 0,37 V i bedzie to zapewne ponizej ustawionego punktu lambda (zwykle ok. 0,44 v). Bingo zinterpretuje napiecie 0,37 V jako za ubogą mieszankę i bedzie starał się ją wzbogacac do przejscia napiecia powyzej punktu lambda co nigdy nie nastąpi, wiec napiecie z sondy bedzie stałe a zuzycie gazu wzrosnie. Inny mozliwy motyw to pad sondy. Oczywiscie to sa hipotezy. W danych które podałeś jest zbyt mało informacji by postawić diagnozę. Możesz tez podczas pracy silnika, z właczonymi swiatłami zmierzyć róznice napiec miedzy masą Bingo (czarny kabel na złaczu, dokladnie nie pamietam który) a blokiem silnika. Napisz ile wyjdzie. IMHO akceptowalna watośc to kilka mV max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2010 jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.