mouk Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 Witam Od jakiegoś czasu zaczyna mi sie włączać żółta kontrolka rysunkiem silnika.Kontrolka zapala sie zawsze gdy przez jakiś czas jadę z wciśniętym maksymalnie pedałem gazu. W innych okolicznościach nigdy kontrolka się nie włączyła. Silnik przełącza się chyba wtedy w tryb awaryjny i zaczyna o wiele słabiej przyspieszać. Trochę to niebezpieczne, bo już kilka razy mi się tak zdarzyło w trakcie wyprzedzania. Czy ktoś miał kiedyś taki problem? Silnik to multijet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma16 Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 > Witam > Od jakiegoś czasu zaczyna mi sie włączać żółta kontrolka rysunkiem silnika.Kontrolka zapala sie > zawsze gdy przez jakiś czas jadę z wciśniętym maksymalnie pedałem gazu. W innych > okolicznościach nigdy kontrolka się nie włączyła. Silnik przełącza się chyba wtedy w tryb > awaryjny i zaczyna o wiele słabiej przyspieszać. Trochę to niebezpieczne, bo już kilka razy mi > się tak zdarzyło w trakcie wyprzedzania. > Czy ktoś miał kiedyś taki problem? > Silnik to multijet. najlepiej podłącz się pod jakiś komputer i odczytaj błąd. najlepiej wtedy stwierdzisz dlaczego tak się dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnoga10 Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 > Witam > Od jakiegoś czasu zaczyna mi sie włączać żółta kontrolka rysunkiem silnika.Kontrolka zapala sie > zawsze gdy przez jakiś czas jadę z wciśniętym maksymalnie pedałem gazu. W innych > okolicznościach nigdy kontrolka się nie włączyła. Silnik przełącza się chyba wtedy w tryb > awaryjny i zaczyna o wiele słabiej przyspieszać. Trochę to niebezpieczne, bo już kilka razy mi > się tak zdarzyło w trakcie wyprzedzania. > Czy ktoś miał kiedyś taki problem? > Silnik to multijet. U mnie to samo było. Gasł silnik i pod wpływem rozpędu załączał się z powrotem. Okazało się, że jest uszkodzony czujnik położenia wału. Z czasem przy coraz mniejszych obrotach gasł aż do momentu, że w ogóle nie dało się ruszyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 > U mnie to samo było. Gasł silnik i pod wpływem rozpędu załączał się z powrotem. Okazało się, że > jest uszkodzony czujnik położenia wału. Z czasem przy coraz mniejszych obrotach gasł aż do > momentu, że w ogóle nie dało się ruszyć. U mnie nie gaśnie, ale widzę że coraz mniej (krócej) trzeba wciskać gaz, żeby pojawiła się kontrolka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Dzisiaj wystarczało już tylko kilka sekund jechac z nogą z gazem w podłodze. Po kilku/kilkunastu włączeniach i wyłączeniach stacyjki błąd znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > Dzisiaj wystarczało już tylko kilka sekund jechac z nogą z gazem w podłodze. Po kilku/kilkunastu > włączeniach i wyłączeniach stacyjki błąd znika. Znaczy się nie świeci check engine, ale błąd w kompie zapisany siedzi. Chyba jakoś dopiero po 50-cio krotnym włączeniu i wyłączeniu silnika oraz przy niewykryciu ponownym błędu - znika z kompa. Nie będziesz miał pewności co siedzi, dopóki pod kompa nie podepniesz. Sam raz miałem (ale mam benzynę), że mi kontrolka od silnika zaczęła mrugać. Kabel za 70zł, podłączenie pod laptopa i wyszło, że na 4-tym cylindrze nastąpiła "zła detonacja". Błąd wykasowałem, do dnia dzisiejszego się nie pojawił. Skoro u Ciebie powraca - komp, a później do mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lanca Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > Znaczy się nie świeci check engine, ale błąd w kompie zapisany siedzi. Chyba jakoś dopiero po > 50-cio krotnym włączeniu i wyłączeniu silnika oraz przy niewykryciu ponownym błędu - znika z > kompa. > Nie będziesz miał pewności co siedzi, dopóki pod kompa nie podepniesz. > Sam raz miałem (ale mam benzynę), że mi kontrolka od silnika zaczęła mrugać. Kabel za 70zł, > podłączenie pod laptopa i wyszło, że na 4-tym cylindrze nastąpiła "zła detonacja". Błąd > wykasowałem, do dnia dzisiejszego się nie pojawił. > Skoro u Ciebie powraca - komp, a później do mechanika. wystarczyło, że Ci troche wody wtryskiwacz przepchał i juz wyskoczył bład witamy w Polsce kraju ulanym miodem i dobrym paliwem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tottoto Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Może chrzczone paliwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2fast Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Stawiam na zawór EGR jeśli to diesel :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2010 z paliwem tankuje niby tylko bp i neste. moze faktycznie ten zawór egr. Zreszta gdyby to byla kwestia paliwa, to chyba na stale by sie swiecilo a nie tylko przy ostrzejszym deptaniu gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma16 Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 > z paliwem tankuje niby tylko bp i neste. moze faktycznie ten zawór egr. Zreszta gdyby to byla > kwestia paliwa, to chyba na stale by sie swiecilo a nie tylko przy ostrzejszym deptaniu gazu mam złącze diagnostyczne jak masz czas podjechać to możemy zerknąć (mam pande 1.1 ale złącze raczej to samo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 > mam złącze diagnostyczne jak masz czas podjechać to możemy zerknąć (mam pande 1.1 ale złącze raczej > to samo) Będzie działać. Możecie się ustawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 3 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2010 > mam złącze diagnostyczne jak masz czas podjechać to możemy zerknąć (mam pande 1.1 ale złącze raczej > to samo) Dopiero dzisiaj przeczytałem:/ Dałem dzisiaj rano auto do mechanika. Ponoć jakiś zawór przy turbo sie zblokował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.