Skocz do zawartości

żółta kontrolka silnika


mouk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu zaczyna mi sie włączać żółta kontrolka rysunkiem silnika.Kontrolka zapala sie zawsze gdy przez jakiś czas jadę z wciśniętym maksymalnie pedałem gazu. W innych okolicznościach nigdy kontrolka się nie włączyła. Silnik przełącza się chyba wtedy w tryb awaryjny i zaczyna o wiele słabiej przyspieszać. Trochę to niebezpieczne, bo już kilka razy mi się tak zdarzyło w trakcie wyprzedzania.

Czy ktoś miał kiedyś taki problem?

Silnik to multijet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od jakiegoś czasu zaczyna mi sie włączać żółta kontrolka rysunkiem silnika.Kontrolka zapala sie

> zawsze gdy przez jakiś czas jadę z wciśniętym maksymalnie pedałem gazu. W innych

> okolicznościach nigdy kontrolka się nie włączyła. Silnik przełącza się chyba wtedy w tryb

> awaryjny i zaczyna o wiele słabiej przyspieszać. Trochę to niebezpieczne, bo już kilka razy mi

> się tak zdarzyło w trakcie wyprzedzania.

> Czy ktoś miał kiedyś taki problem?

> Silnik to multijet.

najlepiej podłącz się pod jakiś komputer i odczytaj błąd. najlepiej wtedy stwierdzisz dlaczego tak się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od jakiegoś czasu zaczyna mi sie włączać żółta kontrolka rysunkiem silnika.Kontrolka zapala sie

> zawsze gdy przez jakiś czas jadę z wciśniętym maksymalnie pedałem gazu. W innych

> okolicznościach nigdy kontrolka się nie włączyła. Silnik przełącza się chyba wtedy w tryb

> awaryjny i zaczyna o wiele słabiej przyspieszać. Trochę to niebezpieczne, bo już kilka razy mi

> się tak zdarzyło w trakcie wyprzedzania.

> Czy ktoś miał kiedyś taki problem?

> Silnik to multijet.

U mnie to samo było. Gasł silnik i pod wpływem rozpędu załączał się z powrotem. Okazało się, że jest uszkodzony czujnik położenia wału. Z czasem przy coraz mniejszych obrotach gasł aż do momentu, że w ogóle nie dało się ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie to samo było. Gasł silnik i pod wpływem rozpędu załączał się z powrotem. Okazało się, że

> jest uszkodzony czujnik położenia wału. Z czasem przy coraz mniejszych obrotach gasł aż do

> momentu, że w ogóle nie dało się ruszyć.

U mnie nie gaśnie, ale widzę że coraz mniej (krócej) trzeba wciskać gaz, żeby pojawiła się kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj wystarczało już tylko kilka sekund jechac z nogą z gazem w podłodze. Po kilku/kilkunastu

> włączeniach i wyłączeniach stacyjki błąd znika.

Znaczy się nie świeci check engine, ale błąd w kompie zapisany siedzi. Chyba jakoś dopiero po 50-cio krotnym włączeniu i wyłączeniu silnika oraz przy niewykryciu ponownym błędu - znika z kompa.

Nie będziesz miał pewności co siedzi, dopóki pod kompa nie podepniesz.

Sam raz miałem (ale mam benzynę), że mi kontrolka od silnika zaczęła mrugać. Kabel za 70zł, podłączenie pod laptopa i wyszło, że na 4-tym cylindrze nastąpiła "zła detonacja". Błąd wykasowałem, do dnia dzisiejszego się nie pojawił.

Skoro u Ciebie powraca - komp, a później do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy się nie świeci check engine, ale błąd w kompie zapisany siedzi. Chyba jakoś dopiero po

> 50-cio krotnym włączeniu i wyłączeniu silnika oraz przy niewykryciu ponownym błędu - znika z

> kompa.

> Nie będziesz miał pewności co siedzi, dopóki pod kompa nie podepniesz.

> Sam raz miałem (ale mam benzynę), że mi kontrolka od silnika zaczęła mrugać. Kabel za 70zł,

> podłączenie pod laptopa i wyszło, że na 4-tym cylindrze nastąpiła "zła detonacja". Błąd

> wykasowałem, do dnia dzisiejszego się nie pojawił.

> Skoro u Ciebie powraca - komp, a później do mechanika.

wystarczyło, że Ci troche wody wtryskiwacz przepchał i juz wyskoczył bład witamy w Polsce kraju ulanym miodem i dobrym paliwem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z paliwem tankuje niby tylko bp i neste. moze faktycznie ten zawór egr. Zreszta gdyby to byla

> kwestia paliwa, to chyba na stale by sie swiecilo a nie tylko przy ostrzejszym deptaniu gazu

mam złącze diagnostyczne jak masz czas podjechać to możemy zerknąć (mam pande 1.1 ale złącze raczej to samo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam złącze diagnostyczne jak masz czas podjechać to możemy zerknąć (mam pande 1.1 ale złącze raczej

> to samo)

Dopiero dzisiaj przeczytałem:/

Dałem dzisiaj rano auto do mechanika. Ponoć jakiś zawór przy turbo sie zblokował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.