mizaj Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 Wczoraj sobie jadę jak by nigdy nic, wiadomo w koleinach woda, leje po silniku, podwoziu itp. No i tak jadę i jadę, i nagle samochód zaczął buczeć jak bym stracił tłumik i silnik zaczął dziwnie drgać. Zjechałem na pobocze, otwarłem maskę, niby ok, patrzę na tłumiki, ok, zapaliłem, ok. Jadę dalej, objaw się powtórzył jeszcze dwukrotnie ale na krótko jak puściłem gaz i dodałem to po chwili zniknął. Co to może być? Tłumik się któryś kończy? coś z silnikiem? Nie chciałbym się kiedyś na drodze przekonać, że buczenie już nie ustąpi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 może być że woda gdzieś wlazła, mój podczas sierpniowej ulewy zawył ale to tak potwornie, że myślałem żę to już koniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 2 Września 2010 Udostępnij Napisano 2 Września 2010 Nie przejmuj sie, dzisiaj tez sie na tym zlapalem (koleiny, mnostwo wody...). Silnik zaczal buczec, jakby tlumik odpadl...Duza ilosc wiloci w powietrzu zasysanym przez chwyt powietrza do filtra zmienia nieco sklad mieszanki (co tez odczuwalne jest poprzez utrate mocy) i stad to buczenie. Na nawierzchni z mniejsza iloscia wody bylo ok. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 4 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2010 Na razie jest spokój, ale przy okazji jesiennego psikania barankiem po podłodze, obejrzę tłumiki, może rzeczywiście któryś się zaczyna kończyć, mają już ok 60kkm, a to nie były oryginały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 4 Września 2010 Udostępnij Napisano 4 Września 2010 W moim wozie mam wymieniony tlumik srodkowy i koncowy i jestem w 100 % pewny ich sprawnosci. Jak bedziesz pokrywal barankiem podwozie, zdemontuj lub chociaz opusc uklad wydechowy, zdemontuj oslone termiczna ukladu wydechowego w linii tunelu srodkowego i tam zarzuc barankiem (blacha fabrycznie w tym miejscu nie ma konserwacji, jak rowniez nad zbiornikiem paliwa). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tynium Napisano 5 Września 2010 Udostępnij Napisano 5 Września 2010 jak to się dzieje na lpg - to sprawdzić świece i przewody - może czas już coś wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 6 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Kable i świece mają ok 10kkm więc raczej są dobre. Normalnie przy pracy nie wypadają zapłony, idzie równo (świece 2 elektrodowe iskry pod gaz) więc raczej tutaj jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 > Normalnie przy pracy nie wypadają zapłony, idzie równo (świece 2 elektrodowe iskry pod gaz) więc > raczej tutaj jest ok No nie bardzo, bo do tego silnika przewidziane sa swiece jednoelektrodowe i takie, nawet przy zasilaniu alternatywnym, bylyby najlepsze. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 6 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Używam coś takiego C16NZ OHC 4 0,8 SFE55LDRS 23 0,8 23G Są to świece 2 elektrodowe. Próbowałem Bosha, NGK, ale dopiero na tych zaczął jeździć normalnie i spalanie na trasie spadło do 7.5 l / 100km (autostrada) a przy cyklu mieszanym 8 - 9 l / 100km Na NGK był słabszy natomiast na Boshu wylatywały zapłony. Może akurat mój silniczek polubił te świeczki, i niby one są do C16NZ produkowanego po 96r, ale jestem z nich zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 C16NZ byl produkowany chyba do 1994 roku, pozniej byl X16SZ i jeszcze pozniej X16SZR... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 6 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Według katalogów Iskry podają taką datę, ale też wydaje mi się, że był produkowany do liftingu, później był już C16XZR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.