GreenCC Napisano 10 Września 2010 Udostępnij Napisano 10 Września 2010 Co może być przyczyną przepalającego się opornika dmuchawy w sc? Założyłem nowy z aso i w ciągu 2 tyg sie spalił i dmuchawa działa tylko na ostatnim biegu. Bezpieczniki ok, wentylator raczej normalnie chodzi, bez oporów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sprawek Napisano 10 Września 2010 Udostępnij Napisano 10 Września 2010 > Co może być przyczyną przepalającego się opornika dmuchawy w sc? Założyłem nowy z aso i w ciągu 2 > tyg sie spalił i dmuchawa działa tylko na ostatnim biegu. Bezpieczniki ok, wentylator raczej > normalnie chodzi, bez oporów. luknij po obwodzie... cos mi sie wydaje ze pod tym bezpiecznikiem jest radio swiatelko i cos tam jeszzce sprawdz tez pobor mocy.... moze juz do wymiany dmuchawka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek11 Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 Silnik dmuchawy pobiera za duży prąd i opornik się pali. Albo jest zwarcie gdzieś w silniku. Na ostatnim biegu działa normalnie bo jest podłączony bezpośrednio, nie przez rezystor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 > Silnik dmuchawy pobiera za duży prąd i opornik się pali. Albo jest zwarcie gdzieś w silniku. Na > ostatnim biegu działa normalnie bo jest podłączony bezpośrednio, nie przez rezystor. I nie pali bezpiecznika, tylko dużo "mocniejszy" rezystor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek11 Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 > I nie pali bezpiecznika, tylko dużo "mocniejszy" rezystor? Bo z tego samego obwodu zasilane są jeszcze inne urządzenia, m.in zapalniczka. Bezpiecznik nie zabezpiecza urządzeń podłączonych do obwodu tylko sam obwód/kabel przed zwarciem/przeciążeniem. Nie wiem jak jest w CC, ale w seicento ten obwód zabezpiecza bezpiecznik 25A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 A wiesz kolego co to jest za element na tym foto przy opornicy wentylatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 > I nie pali bezpiecznika, tylko dużo "mocniejszy" rezystor? Rezystor sie nie pali, tylko taka mała pierdoła przy nim (patrz foto powyżej), warta całe 2zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2010 > Bo z tego samego obwodu zasilane są jeszcze inne urządzenia, m.in zapalniczka. Bezpiecznik nie > zabezpiecza urządzeń podłączonych do obwodu tylko sam obwód/kabel przed > zwarciem/przeciążeniem. Nie wiem jak jest w CC, ale w seicento ten obwód zabezpiecza > bezpiecznik 25A. No ale dlaczego pali właśnie rezystor a nie bezpiecznik skoro wszystko inne jest odłączone? Jeśli było by coś nie tak z went to chyba po kilku godz. pracy na max obr spalił by bezpiecznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek11 Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > No ale dlaczego pali właśnie rezystor a nie bezpiecznik skoro wszystko inne jest odłączone? Jeśli > było by coś nie tak z went to chyba po kilku godz. pracy na max obr spalił by bezpiecznik? Rezystancja opornika ogranicza prąd do takiej wartości, że jest on za mały, żeby spalić bezpiecznik 25A (który ma zapas, ze względu na inne urządzenia które zasila), ale i tak za duży jak na sam rezystor. Rezystor (czy też ten diwajs który kolega pokazał na zdjęciu) pali się bo odkłada się na nim za duża moc niż to było projektowane. Na samym bezpieczniku odkłada się mała moc bo ma małą rezystancję w porównaniu do układu rezystor-silnik. Ja podejrzewam przebicia w silniku lub za duże obciążenie (ale to wykluczyłeś na początku), każda z tych rzeczy może powodować zwiększony pobór prądu, a to zaś za dużą moc odkładaną na regulatorze, w efekcie jego przegrzanie i uszkodzenie. Gdyby było zwarcie albo bardzo duże przebicie na silniku wentylatora to bezpiecznik by paliło na najszybszym biegu, bo wtedy silnik jest podłączony bezpośrednio, nie przez rezystor. Pasowałoby sprawdzić z jakimś innym sprawnym silnikiem. p.s. tak z ciekawości, jaką ma rezystancję cała ta opornica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
egie Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 Dla ścisłości - dyskutowany element to nie opornik tylko bezpiecznik termiczny, podobne są np. w żelazkach i mają za zadanie rozłączyć obwód po przekroczeniu temperatury, na którą są przewidziane. Parametry całego układu dla cc wg instrukcji są następujące: REZYSTOR DODATKOWY R1- 1om; R2 - 2,5 oma, bezpiecznik termiczny - 184 st.C, pobór prądu przez dmuchawę - max 8,5 A; dla sc są pewnie inne ale rząd wielkości pewnie podobny. Bezpieczniki termiczne robione są na różne temperatury ale wytrzymują prąd 10 A. Do kupienia w sklepach AGD za kilka zł. Lutowanie wymaga zastosowania obciskanych tulejek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2010 > Dla ścisłości - dyskutowany element to nie opornik tylko bezpiecznik termiczny, podobne są np. w > żelazkach i mają za zadanie rozłączyć obwód po przekroczeniu temperatury, na którą są > przewidziane. Parametry całego układu dla cc wg instrukcji są następujące: REZYSTOR DODATKOWY > R1- 1om; R2 - 2,5 oma, bezpiecznik termiczny - 184 st.C, pobór prądu przez dmuchawę - max 8,5 > A; dla sc są pewnie inne ale rząd wielkości pewnie podobny. Bezpieczniki termiczne robione są > na różne temperatury ale wytrzymują prąd 10 A. Do kupienia w sklepach AGD za kilka zł. > Lutowanie wymaga zastosowania obciskanych tulejek. Założyłem drugi (używany wentylator) i nowy opornik i znowu po kilku dniach się przepalił Mogę wstawić mocniejszy bezpiecznik termiczny czy lepiej szukać nowego wentylatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcelmax1 Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Założyłem drugi (używany wentylator) i nowy opornik i znowu po kilku dniach się przepalił > Mogę wstawić mocniejszy bezpiecznik termiczny czy lepiej szukać nowego wentylatora? szukaj nowego wentyla bo pali ci ów element zobacz też czy czasem nie masz popękanej obudowy jak i wiatraka od silnika bo po to jest rezystor w srodku by miał chłodzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.