Andy1111 Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 witam zjawisko dotyczy fiata panda 1,2 (2005 rok i 55 tys. km) po odpaleniu auta słychać na podszybiu przelewanie wody - co to może być? dzięki za sugestie Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 Zatkane odpływy. Zajrzyj i przeczyść... to taka najbardziej idiotyczna możliwość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy1111 Napisano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Zatkane odpływy. Zajrzyj i przeczyść... to taka najbardziej idiotyczna możliwość. myślisz, ze to może być to? w sumie nie sprawdzałem tego, ale wg mnie gdyby nawet stała tam woda, to dlaczego po uruchomieniu auta słychac by było chlupotanie wody? przecież tam nie ma żadnego wymuszonego obiegu ani ciśnienia pozdraiwam i czekam na odp PS a gdzie są te odpływy o których piszesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tottoto Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > witam > zjawisko dotyczy fiata panda 1,2 (2005 rok i 55 tys. km) > po odpaleniu auta słychać na podszybiu przelewanie wody - co to może być? > dzięki za sugestie > Andrzej układ chłodzenia zapowietrzony, odpowietrzyć, uzupełnić płyn: 50% paraflu, 50% woda destylowana. Jak - było na motokąciku ostatnio link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > witam > zjawisko dotyczy fiata panda 1,2 (2005 rok i 55 tys. km) > po odpaleniu auta słychać na podszybiu przelewanie wody - co to może być? > dzięki za sugestie > Andrzej Jak już misiekagus napisał mogą to być zatkane odpływy, chociaż to z reguły objawia się wlewaniem wody do kabiny przez nawiewy. Pod podszybiem masz wolną przestrzeń gdzie gromadzą się liście i wszystkim co tylko możliwe. Od strony silnika wystarczy ręką pomanewrować, by wyczuć dwa gumowe wypusty. Demontujesz je, oczyszczasz. Można też podszybie zdemontować i wtedy jest piękny dostęp. Drugą sprawą bulgotania może być zapowietrzony układ chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy1111 Napisano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > układ chłodzenia zapowietrzony, odpowietrzyć, uzupełnić płyn: 50% paraflu, 50% woda destylowana. > Jak - było na motokąciku ostatnio link dzięki za rade, zobacze która diagnoza była prawdziwa i dam jutro znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > dzięki za rade, zobacze która diagnoza była prawdziwa i dam jutro znać zapowietrzona nagrzewnica, przerabiane w Pandzie i w dwóch egzemplarzach Punto 2 uważaj przy odpowietrznikach, żeby ich nie ukręcić, szczególnie tego przy nagrzewnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tottoto Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > Jak już misiekagus napisał mogą to być zatkane odpływy, chociaż to z reguły objawia się wlewaniem > wody do kabiny przez nawiewy. jakby miał słyszeć wodę wlewającą się przez te nawiewy to chyba ktoś by musiał mu jakiś szlauch tam wpiąć... a wody by miał po kostki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy1111 Napisano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > zapowietrzona nagrzewnica, przerabiane w Pandzie i w dwóch egzemplarzach Punto 2 > uważaj przy odpowietrznikach, żeby ich nie ukręcić, szczególnie tego przy nagrzewnicy może macie jakiś ilustrowany manual?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > może macie jakiś ilustrowany manual?? niestety ja nie posiadam tak owego ale czynność nie jest trudna a zaworek też niezbyt trudny do znalezienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > jakby miał słyszeć wodę wlewającą się przez te nawiewy to chyba ktoś by musiał mu jakiś szlauch tam > wpiąć... a wody by miał po kostki Tym bardziej że autor wątku napisał ze chlupocze dopiero po odpaleniu auta. Tylko nagrzewnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 14 Września 2010 Udostępnij Napisano 14 Września 2010 masz zapowietrzony układ chłodzenia 1. zalej układ mieszanką paraflu i destylki do poziomu ok 1 cm ponad max 2. odkręcić odpowietrzacz na nagrzewnicy - lekko by nie ukręcić oraz odpowietrzacz na chłodnicy 3. jak stwierdzisz iż już nie ma bąbelków powietrza zakręcasz i samochód powinien pracowć aż co najmniej 3 krotnie włączy sie wentylator 4. całą procedurę robisz przy max włączonym ogrzewaniu wnętrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy1111 Napisano 14 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2010 > masz zapowietrzony układ chłodzenia > 1. zalej układ mieszanką paraflu i destylki do poziomu ok 1 cm ponad max > 2. odkręcić odpowietrzacz na nagrzewnicy - lekko by nie ukręcić oraz odpowietrzacz na chłodnicy > 3. jak stwierdzisz iż już nie ma bąbelków powietrza zakręcasz i samochód powinien pracowć aż co > najmniej 3 krotnie włączy sie wentylator > 4. całą procedurę robisz przy max włączonym ogrzewaniu wnętrza było za mało płynu więc dolałem ale i tak zamierzam zmienić płyn na nowy pytanie czy Prestone będzie dobry, czy zalewać paraflu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 14 Września 2010 Udostępnij Napisano 14 Września 2010 > 4. całą procedurę robisz przy max włączonym ogrzewaniu wnętrza A w jakim celu włączać na max ogrzewanie wnętrza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.