fenix8 Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 Witajcie Zastanawiam się nad montażem filtra stożkowego, nie pytajcie po co... niemniej chcę to zrobić jak zasady przykazują, czyli z odpowiednią długością dolotu. Jak to dokładnie policzyć? Wiem że zmiana jego długości wpływa na przebieg krzywej momentu, a nie za bardzo chciałbym go modyfikować? z góry thx za pomoc, jeżeli nie ten kącik proszę o przeniesienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > Witajcie > Zastanawiam się nad montażem filtra stożkowego, nie pytajcie po co... niemniej chcę to zrobić jak > zasady przykazują, czyli z odpowiednią długością dolotu. Jak to dokładnie policzyć? Wiem że > zmiana jego długości wpływa na przebieg krzywej momentu, a nie za bardzo chciałbym go > modyfikować? > z góry thx za pomoc, jeżeli nie ten kącik proszę o przeniesienie w zarysie: długi dolot pomaga na niskich obrotach, krótki dolot jest korzystny przy wysokich obrotach. wazniejsze od tego, jak policzyć dolot, wazniejsze jest abyś odizolował stożek od ciepła silnika i zapewnił dopływ powietrza z zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > w zarysie: długi dolot pomaga na niskich obrotach, krótki dolot jest korzystny przy wysokich > obrotach. > wazniejsze od tego, jak policzyć dolot, wazniejsze jest abyś odizolował stożek od ciepła silnika i > zapewnił dopływ powietrza z zewnątrz. ta teoria ma się dobrze do silników bez zmiennych faz rozrządu. Do hond czesto dają mega długie doloty i daja super efekty ze zmiennymi fazami i kiedyś liczyłem taki dolot i teoretycznie powinien pogorszyć ale vtec chyba tak lubi, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2010 stożek będzie zupełnie odseparowany od silnika, z zapewnieniem dobrego dolotu zimnego powietrza (łącznie z doładowanie dynamicznym) niemniej tak jak pisałem, nie chce zmieniać parametrów silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > (łącznie z doładowanie dynamicznym) A jak to chcesz zrealizowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > A jak to chcesz zrealizowac? doładowanie dynamiczne z tego co ostatnio z jednym kolegą rozmawiałem to inaczej coś, co powoduje wlot większej ilości powietrza podczas jazdy, np ukierunkowanie dolotu idealnie w kierunku jazdy itp... ale mogę mylić pojęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > doładowanie dynamiczne z tego co ostatnio z jednym kolegą rozmawiałem to inaczej coś, co powoduje > wlot większej ilości powietrza podczas jazdy, np ukierunkowanie dolotu idealnie w kierunku > jazdy itp... ale mogę mylić pojęcia Nie bedziesz pierwszym ktory by chcial to miec w samochodzie... I pewnie nie ostatni. Problem polega na tym, ze auto w ktorym chcesz to miec nie rozwija predkosci dzieki ktorym moglby sie pojawic pozadany efekt. Kiedys, dawno temu gdy mialem Fiaciora, tez sie tym interesowalem. Ogolnie mozesz sobie ten temat odposucic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2010 ok, temat doładowania dynamicznego odpuszczam, ale stożka i odpowiedniej długości dolotu nie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > ok, temat doładowania dynamicznego odpuszczam, ale stożka i odpowiedniej długości dolotu nie ;p Najprosciej ta "odpowiednia dlugosc dolotu" znajdziesz na hamowni. Po prostu wpakuj sie na caly dzien i sprawdz rozne eksperymenty. To moze nie najtansze ale najbardziej rozsadne i da najlepsze efekty. Watpie aby na tym forum znajdowal sie jakis inzynier bedacy sklonny bawic sie w obliczanie dla Twoich potrzeb tego jak zaprojektowac uklad dolotowy do silnika.... na marginesie, o jaki silnik chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2010 o silnik z auta z podpisu... dlatego nie chce zmienić jego parametrów zbytnio... tj nie chcę zmieniać z grubsza przebiegu krzywej momentu... a wkurza mnie już puszka pod maską itp, więc powędruje gdzie indziej dolot... stąd potrzebna w miarę orientacyjna jego długość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > o silnik z auta z podpisu... dlatego nie chce zmienić jego parametrów zbytnio... tj nie chcę > zmieniać z grubsza przebiegu krzywej momentu... a wkurza mnie już puszka pod maską itp, więc > powędruje gdzie indziej dolot... stąd potrzebna w miarę orientacyjna jego długość Czyli idzie o 1,1? Jesli tak to moze uderz w ktorys z "Yankowych dolotow"? W cento sie sprawdza to moze i tutaj da rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > Czyli idzie o 1,1? Jesli tak to moze uderz w ktorys z "Yankowych dolotow"? W cento sie sprawdza to > moze i tutaj da rade. tak, silnik z rodziny fire, niemniej 1.0 i chodzi o to, ze chce wyprowadzić dolot że tak powiem z d... strony... więc dopasowywanie jakichkolwiek byłoby nieco przesadne... dolot yankowy też by nie pasował, ale dobry pomysł podsunąłeś mi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > tak, silnik z rodziny fire, niemniej 1.0 i chodzi o to, ze chce wyprowadzić dolot że tak powiem z > d... strony... więc dopasowywanie jakichkolwiek byłoby nieco przesadne... dolot yankowy też by > nie pasował, ale dobry pomysł podsunąłeś mi na centomani jest za 200 uzywka weglaqrskiego z blachy. wydluzasz rure jak trzeba i jedzie przyjemnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2010 powiem to tak... potrzebuje umieścić stożek w podszybiu, ale aby to zrobić muszę rurką wyrobić się między wężami i kablami stąd wszelakie gotowe doloty odpadają... i stąd moje pytanie o długość rurki, czyli dolotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 >ale dobry pomysł podsunąłeś mi Podsune Ci lepszy. Olej moment i takie tam.... ITB i 10RPM sprawi, ze na Twoej twarzy bedzie stale goscil usmiech... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > powiem to tak... potrzebuje umieścić stożek w podszybiu, ale aby to zrobić muszę rurką wyrobić się > między wężami i kablami stąd wszelakie gotowe doloty odpadają... i stąd moje pytanie o długość > rurki, czyli dolotu srednica fi 60 na lepszej kopółce np od weglarskiego, długosc dajesz taka jaka musisz w tym wypadku i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2010 ?? możesz jaśniej ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > ?? możesz jaśniej ?? 4 przsepustnice i spalanie kolo15-20.. litrow ale za to 30% mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > ?? możesz jaśniej ?? 4 przepustnice i podazanie w kierunku jak najwyzszych obrotow mocy maksymalnej. Wiesz, taka mala wiertarka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > 4 przsepustnice i spalanie kolo15-20.. litrow Oj, nie przesadzaj. 15-20 to przy palowaniu. Przy normalnej jezdzie bedzie mniej... troche. >ale za to 30% mocy A do tego Throttle Response w pelnym znaczenie tego slowa i halas wlaczajacy alarmy w zaparkowanych samochodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > Oj, nie przesadzaj. 15-20 to przy palowaniu. Przy normalnej jezdzie bedzie mniej... troche. > A do tego Throttle Response w pelnym znaczenie tego slowa i halas wlaczajacy alarmy w zaparkowanych > samochodach pouchaty13 mial na codzien i na trasie nie spalilo podobno mniej jak 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Października 2010 Udostępnij Napisano 10 Października 2010 > pouchaty13 mial na codzien i na trasie nie spalilo podobno mniej jak 10 no ale 10 to nie 15 Z reszta - nie widze sensu dluzbania takiego sprzetu z zamiarem uzywania go na codzien. Wyleczylem sie z tego. Na codzien jest dupowoz. Dupowoz malo pali, nie psuje sie i oferuje akceptowalny komfort podrozy. Do zabawy sa zabawki. Robienie z zabawki dupowozu mija sie z celem i to mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.