Skocz do zawartości

Ile powinien brać oleju 1,6 TD JR lub RA...


Fobia

Rekomendowane odpowiedzi

> ...przy przebiegu ~ 250 km ?

> Czy normą jest od wymiany do wymiany (~ 10 kkm) 1 - 1,5 l oleum ?

> Wielkie dzięki z góry za info

Ujdzie. Może głowica już trochę "puszcza" na szklankach lub uszczelniaczach zaworowych.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...przy przebiegu ~ 250 km ?

> Czy normą jest od wymiany do wymiany (~ 10 kkm) 1 - 1,5 l oleum ?

> Wielkie dzięki z góry za info

Mam MK2 1,6TD silnik JR. To normalne ze łyka ci olej. Ja mniej wiecej tyle samo dolewam wychodzi mi , że litr oleju na 8000 do 10000 km. Jesli zacznie ci brac 0,5 l oleju na 1000 km to sprawdź czy na semeringach nie cieknie i czy turbina nie bierze zbyt wiele (turbina zawsze cos łyka, trzeba tylko pilnować żeby za dużo nie brała). Jeśli się nie mylę to w instrukcji od MK2 GTD jest informacja ile powinieneś dolewać oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> puki nie pije wiecej niz 0.5L /1000km wszytko jest OK !

Wielkie dzięki wszystkim za info.

Mam jeszcze pytanko:

Jadę właśnie oglądać fałweja z 1,6 TD i chciałbym prosić o poradę odnośnie sprawdzenia przed zakupem (organoleptycznie) stanu silnika a przedewszystkim turbiny.Jak to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam MK2 1,6TD silnik JR. To normalne ze łyka ci olej. Ja mniej wiecej

> tyle samo dolewam wychodzi mi , że litr oleju na 8000 do 10000

> km. Jesli zacznie ci brac 0,5 l oleju na 1000 km to sprawdź czy

> na semeringach nie cieknie i czy turbina nie bierze zbyt wiele

> (turbina zawsze cos łyka, trzeba tylko pilnować żeby za dużo nie

> brała). Jeśli się nie mylę to w instrukcji od MK2 GTD jest

> informacja ile powinieneś dolewać oleju.

Mnie jeszcze nie łyka ....bo go jeszcze nie mam wink.gif

Zastanawiam się nad zakupem takowego.

Czy z coolerem trwałosc jednostki jest drastycznie mniejsza/bardzej awaryjny ?

Ja sprawdzić Turbo ?

Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Turbo to wydaje mi się że we własnym zakresie możesz to zrobić na dwa sposoby:

1. Sprawdź ile oleju jest na wyjściu z Turbiny. Trzeba zdjąć gumową łączkę i sprawdzić ile tam jest oleju. Jak dużo to istnie ryzyko że turbina wymaga juz regeneracji. Koszt około 450 zł.

2. Odpal MK , wrzuć na luz i dodawaj powoli gazu. U mnie tak przy 1500 obrotach gwałtownie obroty rosną, towarszyszy temu odgłos chodzącej turbiny, wydobywający się z prawej strony MK.

Na koniec moge moge dodać że najpewniejszym sposobem jest dobry mechanik, który ma pojęcie o turbinach. Jeśli kupujesz Mk to jedź z nim na warsztat i tam niech ci go sprawdzą. Lepiej wydać troche kasy u mechanika niz potem ciągle wydawać kupe kasy na naprawy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.