bb_maciek Napisano 30 Października 2010 Udostępnij Napisano 30 Października 2010 witam po raz pierwszy na kąciku BMW chcę kupić auto klasy kompakt kasa juz jest - planuję przeznaczyć około 20 tysięcy złotych przeglądałem i przerabiałem już wiele marek, ale dzisiaj wpadł mi do głowy szatański pomysł, żeby zastanowić się właśnie nad kompaktem z Monachium powiedzcie mi coś proszę na temat tego wyboru. czy jest to wybór warty rozważenia, czy wręcz przeciwnie. W grę wchodzi albo model 316 (115 KM) albo 318 (140KM) choć szczerze mówiąc bardziej skłaniam się ku tej pierwszej opcji Powiedzcie proszę cos o tych jednostkach awaryjność, koszta utrzymania (np rozrząd), zużycie paliwa itp. z góry serdecznie dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 30 Października 2010 Udostępnij Napisano 30 Października 2010 > witam po raz pierwszy na kąciku BMW > chcę kupić auto klasy kompakt > kasa juz jest - planuję przeznaczyć około 20 tysięcy złotych > przeglądałem i przerabiałem już wiele marek, ale dzisiaj wpadł mi do głowy szatański pomysł, żeby > zastanowić się właśnie nad kompaktem z Monachium > powiedzcie mi coś proszę na temat tego wyboru. czy jest to wybór warty rozważenia, czy wręcz > przeciwnie. > W grę wchodzi albo model 316 (115 KM) albo 318 (140KM) choć szczerze mówiąc bardziej skłaniam się > ku tej pierwszej opcji > Powiedzcie proszę cos o tych jednostkach awaryjność, koszta utrzymania (np rozrząd), zużycie > paliwa itp. > z góry serdecznie dziękuję za pomoc Kuplem niedawno Compact 318TI. O kosztach Ci nie powiem, bo zbyt krotko mam. Spalanie w miejscie silnika M44B19 to ok 9/100. Przy jezdzie delikatnej, bez stania w korkach. Przy pelnym bucie jeszcze nie wiem, bo docieram hamulce. Rozrzad? Tam jest lancuch, wiec nie powinien Cie interesowac. Koszty czesci wydaja mi sie wyzsze niz w przypadku np. Golfa. Najlepiej sprawdz sam zamienniki na stronie intercarsu. Z reszta ja mam E36 ale za 20 tys to chyba bedzie nowszy model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 30 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2010 > Kuplem niedawno Compact 318TI. > O kosztach Ci nie powiem, bo zbyt krotko mam. > Spalanie w miejscie silnika M44B19 to ok 9/100. > Przy jezdzie delikatnej, bez stania w korkach. > Przy pelnym bucie jeszcze nie wiem, bo docieram hamulce. > Rozrzad? Tam jest lancuch, wiec nie powinien Cie interesowac. ooo to duuży plus w takim razie a tego szczerze mówiąc nie wiedziałem > Koszty czesci wydaja mi sie wyzsze niz w przypadku np. Golfa. > Najlepiej sprawdz sam zamienniki na stronie intercarsu. no patrzyłem na intercars i szczerze mówiąc wg tego co tam widziałem, to ceny części wydawały się być niewiele wyższe np. od renault megane 2.0, który szczerze mówąc też jest brany pod uwagę > Z reszta ja mam E36 ale za 20 tys to chyba bedzie nowszy model. patrzyłem pod kątem e46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 30 Października 2010 Udostępnij Napisano 30 Października 2010 > Rozrzad? Tam jest lancuch, wiec nie powinien Cie interesowac. Nie wiem jak w M44, ale w M42 lubi się ten łańcuch wyciągać i hałasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
suns23 Napisano 30 Października 2010 Udostępnij Napisano 30 Października 2010 Modele BMW E46 Compact 316ti oraz 318ti to silniki n42b18 oraz n42b20 sterowane Valvetronic'em (układ dolotowy pozbawiony przepustnicy) na podwójnym Vanosie. Spalanie w przypadku 316ti to miasto 8, w trasie 6-7 litrów (normalny styl jazdy). Silnik posiada łańcuch rozrządu, niestety pojawiły się w historii awarie napinacza łańcucha co może w skrajnym przypadku spowodować przeskoczenie ogniw i mamy kłopot. Jeśli na wolnych obrotach pojawiają się niepokojące stuk z okolic łańucha możemy spodziewać się wymiany napinacza. Dodatkowo po około 100 000 km przebiegu cewki zapłonowe lubią przestać działać (cena jednej około 150 złotych). Więcej problemów samochód nie przysparza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
suns23 Napisano 30 Października 2010 Udostępnij Napisano 30 Października 2010 > Nie wiem jak w M44, ale w M42 lubi się ten łańcuch wyciągać i hałasować. Silnik ma oznaczenie N42 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kędzior1435053370 Napisano 31 Października 2010 Udostępnij Napisano 31 Października 2010 > Silnik ma oznaczenie N42 tak, ale koledzy wyżej piszą o motorach M42/M44 w E36 co do E46 w Compact'cie się nie wypowiem, oprócz tego, że nie każdemu się podoba mowa oczywiście o wyglądzie zewnętrznym czasem nie wszyscy wiedzą, że w tej generacji serii 3, wersja Compact wygląda zdecydowanie inaczej niż inne wersje nadwoziowe ja miałem wcześniej E36 ze wspomnianym M42 i to był Bardzo Miły Wóz E46 świeższe w środku i na zewnątrz, nowsze silniki, imho atwiej trafić na zadbany egzemplarz niż w przypadku wcześniejszej generacji 3'ki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.