limp4ever2 Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 Witam Aktualnie jestem właścicielem Fiata Uno, ale niedługo planuje zmienić autko na Alfe 145 1,4 lub 1,6 ts.Chciałbym zadać parę pytań odnośnie jej: 1.Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? 2.Pytanie o wariator.Ponieważ często czytam opinie o silnikach ts widzę że każdy pisze o szybko padających wariatorach.Jak często to się zdarza i jaki jest koszt wariatora i naprawy.Czy poradzi sobie z tym mechanik czy potrzebny serwis alfy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 szukaj z silnikiem 1929 TD 90KM (z fiata tipo) , lub nowszy 1910JTD 105KM dziękuję z uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SiwyGT4 Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 Ja jestem od niedawna posiadaczem alfy 145 ts i wlasnie mam padniety wariator. Chodzi jak diesel a koszt nowego to minimum 450 zl i wiem ze nie kazdy mechanik sobie z tym poradzi. Pozatym to jak narazie nie mam co zarzucic wiecej no ale zrobilem dopiero 100km Aaa i jezeli ktos wie to gdzie jest komputer w tym silniku? moze glupie pytanie ale przeszukalem cala komore i nie znalazlem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 > Aaa i jezeli ktos wie to gdzie jest komputer w tym silniku? moze glupie pytanie ale przeszukalem > cala komore i nie znalazlem. Pod nogami pasażera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zeuss Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 > szukaj z silnikiem 1929 TD 90KM (z fiata tipo) , lub nowszy 1910JTD 105KM > dziękuję z uwagę Mam 1.9TD do sprzedania.... dopiero co z Belgii ściągnięty, technicznie ok, jedynie blacharka poobijana - jak to w Belgii..... info: 502-594-274 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
limp4ever2 Napisano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > Mam 1.9TD do sprzedania.... dopiero co z Belgii ściągnięty, technicznie ok, jedynie blacharka > poobijana - jak to w Belgii..... > info: 502-594-274 450 zł diesla to wiem że można brać w ciemno.Ale chce zgłębić temat, a silniki boxer może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > 450 zł diesla to wiem że można brać w ciemno.Ale chce zgłębić temat, a silniki boxer może? Bez przesady już z tym wariatorem. Może i klekocze, ale wymienić wystarczy co rozrząd, a nie co miesiąc. Stosować dobry olej i wymieniać co 10 kkm, wtedy wytrzyma zdecydowanie dłużej. Boxer to już nie ta liga. Trudno znaleźć silnik w dobrym stanie, i tam to dopiero mogą występować usterki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SiwyGT4 Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 >.Ale chce zgłębić temat, a silniki boxer może? Fajnie brzmią, ale.....nie jadą. 1,3 90 KM jest bardzo słabowity, 1,6 103 KM niewiele lepszy. Jedyny boxer który fajnie jeździ to 1,7 16v 129 KM, ale awaryjność tego silnika potrafi zadziwić nawet najbardziej wytrwałych alfisti. Generalnie w typoszeregu 145/146 nie ma dobrych silników benzynowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > Generalnie w typoszeregu 145/146 nie ma dobrych silników benzynowych. Na szczescie mozna swapowac na 2.0 16vt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > Na szczescie mozna swapowac na 2.0 16vt. 2,5 v6 też wchodzi. Co nie zmienia faktu, że wszelkie swapy to mniejsza lub większa rzeźba i do zwykłych samochodów na codzień kiepsko się nadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 2 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 > Witam > Aktualnie jestem właścicielem Fiata Uno, ale niedługo planuje zmienić autko na Alfe 145 1,4 lub 1,6 > ts.Chciałbym zadać parę pytań odnośnie jej: > 1.Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? > 2.Pytanie o wariator.Ponieważ często czytam opinie o silnikach ts widzę że każdy pisze o szybko > padających wariatorach.Jak często to się zdarza i jaki jest koszt wariatora i naprawy.Czy > poradzi sobie z tym mechanik czy potrzebny serwis alfy. > Pozdrawiam Wariator to tylko jeden z problemów. Też się przesiadłem na 145 z Uno i teraz mogę Ci tylko odradzić. Dla mnie skończyło się tanie jeżdżenie gdzie chcę i tanie naprawy. Chyba, że masz sporo kasy i nie przeszkadza Ci, że Twój samochód wciągnie 2x więcej niż sobie wyobrażasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > 2,5 v6 też wchodzi. Co nie zmienia faktu, że wszelkie swapy to mniejsza lub większa rzeźba i do > zwykłych samochodów na codzień kiepsko się nadają. Dlaczego 2.0 T ma sie nie nadawac do codziennej jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > Dlaczego 2.0 T ma sie nie nadawac do codziennej jazdy? tu nie chodzi o sam silnik, ale o całość. Ani buda, ani zawieszenie, ani nic w tym samochodzie nie jest przygotowane do tego, żeby utrzymać w ryzach blisko 200 koni mechanicznych. Poza tym w momencie montowania silnika, który nawet nie jest z tej samej firmy co reszta samochodu zmusza cie to do wymiany niemalże wszystkiego. IMHO bez sensu na codzień. Ale oczywiście możesz mieć inne zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > tu nie chodzi o sam silnik, ale o całość. Ani buda, ani zawieszenie, ani nic w tym samochodzie nie > jest przygotowane do tego, żeby utrzymać w ryzach blisko 200 koni mechanicznych. Z tym sie nie zgodze. > Poza tym w momencie montowania silnika, który nawet nie jest z tej samej firmy co reszta samochodu > zmusza cie to do wymiany niemalże wszystkiego. Z tym sie zgodze. > IMHO bez sensu na codzień. Zalezy czego sie oczekuje od samochodu i ile chce sie wlozyc pieniazka w ta zabawe. >Ale oczywiście możesz mieć inne zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.