Skocz do zawartości

Zeuss

użytkownik
  • Liczba zawartości

    163
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

8 obserwujących

Profile Information

  • Lokalizacja
    Białystok

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Zeuss's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. Nie powiedziane, że taka usterka jak nieszczelność w okolicy parownika nie może mieć miejsca. Jedź do drugiego zakładu i niech znajdą nieszczelność. Będziesz miał drugą - niezależną opinię.
  2. > Witam Możę ktoś mapomysł dlaczego w LANCI Thesis 2.4 rozładowuje się akumulator na postoju Zakładam, że akumulator pełnowartościowy Ile czasu potrzeba na rozładowanie do poziomu problematycznego?
  3. 146, 147, 156 - to Alfy ekonomiczne. Polecam 166 w JTD... szczególnie od 150KM wzwyż... To zupełnie inna klasa wykończenia, trwałości, zabezpieczenia antykorozyjnego itd itd itd...
  4. Zeuss

    Thesis ...

    > czyli średnia w okolicy 110 kmh... coś koło tego... 1 sik powoduje potężny spadek średniej V....i ciśnienia na szczęście
  5. Zeuss

    Thesis ...

    > A jakie były średnie prędkości nie przeliczałem. Z obiadem, z kolacją, postoje na życzenia fizjologiczne, tankowanie, rozmowa z policjantami w Austrii zakończona mandatem, zakupy w jakims sklepie: trasa Sukosan - Białystok 16,5 godziny.
  6. Zeuss

    Thesis ...

    He he - a tak z nowości - chyba mnie los przeklął. Pękł mi wczoraj przewód od wspomagania kierownicy. Zadziwiające jest to, że był w magazynie w BBiałej. Auto jutro będzie już zdrowe.
  7. Zeuss

    Thesis ...

    > Średnio mu ten box pasuje Na pewno. Rosnący staż małżeński i 2 córki powodują, że bagażnik + box tym razem spełnił wymagania rodziny co do przestrzeni bagażowej. Belki są oryginalne. Mocowanie pewne. Box ogólnie to zło (200km/h i hałas jest jak na taśmie produkcyjnej). Od tych wakacji zaczynam myśleć o Multivanie.... Ale na razie to tylko myślenie. Plus jest taki, że nawet z tym garbem na dachu, prędkościami 200 km/h a czasem i ponad 200 - średnie zużycie paliwa zamknęło się na poziomie 7,2 l/100km Thesis egzamin zdał na 6. (W Europie też robi wrażenie - ludzie się oglądają i dziwne miny robią ze zdziwienia )
  8. > Osoby które znają procedurę reklamacyjną w KT nie mogą wyjść ze zdziwienia. Po pierwsze to co to KT - bo jakoś nie kojarzy mi się z niczym.... Po drugie - po co się dziwić, skoro opisuję fakty a nie mity. Brak kombinacji przy wymianie = kompletna informacja przy reklamacji, którą łatwo było potwierdzić (marka użytych filtrów itd). Silnik padł gdzieś ponad 400-500 km od nas (na południu Polski) więc nie mieliśmy wpływu na sytuację. Uczciwe podejście i można spać spokojnie.
  9. > Ja mam po prostu uprzedzenie do castrola, tym bardziej jeśli jest o 50zł droższy niż w sklepie To zależy który olej.... często dealerzy mają narzucone przez swoje centrale żeby sprzedawać Castrol Proffesional - on faktycznie jest drogi.
  10. cyt.: "17 listopada 2010 przyjęte zostały poprawki do europejskiego rozporządzenia Euro 5/6, obowiązujące obecnie wspólnie z Rozporządzeniem o Wyłączeniach Blokowych w Motoryzacji (461/2010 z 1 czerwca 2010, „nowe GVO”). Powyższe akty prawa Unii Europejskiej stanowią wprost obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej źródło prawa, przewyższające w hierarchii stosowania ustawy polskie. Celem regulacji organów unijnych było zagwarantowanie dostępu zarówno do tańszych części i podzespołów motoryzacyjnych, jak i tańszych usług serwisowych, oferowanych przez niezależne warsztaty. Wraz z wprowadzeniem w życie Dyrektywy GVO (oraz obecnie obowiązującej dyrektywy 461/2010, czyli tzn. „nowe GVO”) w Polsce ograniczone zostały monopolistyczne prawa koncernów samochodowych dotyczące serwisowania samochodów w okresie gwarancyjnym. Głównym celem wprowadzenia GVO była ochrona praw właścicieli samochodów do swobodnego wyboru miejsca serwisowania pojazdu. Zatem w myśl przepisów obowiązujących po wprowadzeniu „nowego GVO”, poprawnie wykonany pod względem technicznym przegląd w serwisie nieautoryzowanym nie może być powodem odmówienia posiadaczowi samochodu praw wynikających z udzielonej mu gwarancji. Importer/koncern może narzucić swoim autoryzowanym serwisom obowiązek stosowania dostarczanych przez siebie komponentów jedynie w trzech wypadkach: wykonywania napraw gwarancyjnych, wykonywania bezpłatnych usług serwisowych oraz wykonywania usług serwisowych dokonywanych w ramach kampanii serwisowych. W innych wypadkach serwis może swobodnie stosować opisane wyżej części zamienne. Jeśli w okresie gwarancji ma miejsce naprawa gwarancyjna (którą finansuje producent pojazdów), naprawę tę wykonuje wyłącznie autoryzowana stacja napraw, która musi użyć części dostarczonych przez producenta aut. Jednak podczas napraw nie gwarancyjnych w okresie gwarancji, lub przeglądów w okresie gwarancji, ASO może użyć części porównywalnej jakości (oleju, filtra) klocka hamulcowego, amortyzatora, wydechu, itd), obniżając przy tym cenę usługi. Zmuszanie dealerów, a co za tym idzie klientów by do tych napraw lub przeglądów używali jedynie części oryginalnych, jest naruszeniem zasad GVO. Z kolei utrata gwarancji wskutek naprawy nie gwarancyjnej lub przeglądu okresowego wykonanego poza ASO czyli w serwisie nie autoryzowanym może nastąpić tylko wtedy, gdy koncern udowodni, że uszkodzenie samochodu było przyczyną zastosowania części nieoryginalnej. Kluczowa jest również konieczność udostępniania przez koncerny samochodowe informacji o powiązaniach między numerem VIN (Numer nadwozia) a częściami użytymi w konkretnym aucie. Taki zapis znalazł się w pakiecie poprawek do rozporządzeń Euro 5/6 (715/2007 i 692/2008) przyjętym 17 listopada 2010 roku przez przedstawicieli krajów członkowskich Unii Europejskiej, działających w ramach tzw. Komitetu Technicznego ds. Pojazdów Mechanicznych (TCMV). Zdaniem Komisji Europejskiej odpłatne naprawy i przeglądy w okresie gwarancyjnym można wykonywać poza autoryzowanymi stacjami obsługi. Nie trzeba też używać do napraw czy wymiany wyłącznie oryginalnych części z logo producenta auta. Nawet jeśli naprawę wykonuje autoryzowana stacja obsługi (ASO), mogą być używane tańsze części z logo ich wytwórcy, a nie producenta auta tzw. Zamienniki. Idąc za wytycznymi Komisji Europejskiej można dokonać następującego podziału. Jeśli za naprawę płaci klient, nikt nie może mu narzucać gdzie i przy użyciu jakich części będzie ona wykonana. Dotyczy to także sytuacji, gdy samochód jest na gwarancji, ale dana usługa jest odpłatna, np. wymiana elementów nieobjętych gwarancją lub zużywających się jak klocków hamulcowych, olejów, płynów eksploatacyjnych, sprzęgieł, amortyzatorów, części układów zawieszenia, układów wydechu i mechanizmu rozrządu itp. albo wykonywanie przeglądów okresowych. Natomiast gdy płaci producent – np. przy bezpłatnej, gwarancyjnej wymianie części – wtedy to on decyduje o wyborze rodzaju części zamiennej i wyznacza miejsce naprawy. Reasumując obowiązujące obecnie w Polsce jak i w krajach Unii Europejskiej przepisy prawne ograniczają monopolistyczne prawa koncernów samochodowych dotyczące serwisowania samochodów w okresie gwarancyjnym. Pozwala to właścicielom samochodów do swobodnego wyboru miejsca serwisowania pojazdów. Oznacza to że przegląd samochodu w serwisie nieautoryzowanym nie może być powodem odmówienia posiadaczowi samochodu praw wynikających z udzielonej mu gwarancji. Oznacza to także możliwość instalowania w samochodach części nieoryginalnych, tak zwanych zamienników, bez utraty gwarancji." koniec cytatu. W moim serwisie (nie ASO) obsługujemy sporo nowych aut. W jednym VW Caddy padł silnik (pęknięty tłok, usterka bloku). Dział - zdaje się gwarancji - z Poznania przysłał nam tylko do wypełnienia formularz ostatniego przeglądu z prośbą o wyszczególnienie jakie dokładnie filtry i olej zostały użyte. Jako że montujemy - szczególnie filtry olejowe - wyroby producentów bardzo markowych i uznanych - nikt więcej o nic nas nie pytał. Dodatkowo należało określić procedury związane z przebiegiem wykonane podczas obsługi. Klientowi ASO wymieniło silnik. Koniec opowieści? Nie... Caddy dalej jest obsługiwany u nas. W przyszłym tygodniu właśnie będzie zmieniany rozrząd.
  11. Zeuss

    Thesis ...

    w Thesis nie - w Alfie 166 miałem tę nieprzyjemność (zakup możliwy w PL tylko w ASO) - ponad 300 :D
  12. Zeuss

    Thesis ...

    > Pozostaje życzyć następnych 100kkm bezawaryjnej jazdy Tylko kiedy ja je zrobię - praca, praca i ciągle praca. Na miejscu. Rocznie wyjeżdżam około 15.000 km z tym, że... dzieli się to na kilka aut. W takim tempie to nakręcenie 100.000km w Thesisie zajmie mi jakieś 10 - 15 lat
  13. Zeuss

    Thesis ...

    Felgi 17 cali ale coś mi się wydaje, że nastąpi powrót na 16... ostatnio założyłem zimę w 16 calach i komfort podniósł się bardzo odczuwalnie. Silnik to 175 KM 2.4 JTD (nie do końca JTDM gdyż nie ma zmiennej geometrii na każdym kanale dolotu). Jedynym przepaskudnym przypadkiem, który mnie dotknął a o którym nie napisałem, to czyszczenie układu dolotowego - warstwa kitu pochodzenia "ekologicznego" - nie dopalona spalina, tak skutecznie zatkała dolot, że auto prawie nie jechało i paliło pod 17 litrów na 100km. Szczerze powiem, że diagnostyce nie było końca ale wszystko okazywało się być idealne. Proces czyszczenia trochę kłopotliwy bo skończył się opuszczeniem całej ławy z silnikiem. Było warto. Auto chodzi jak nowe.
  14. Zeuss

    Thesis ...

    > przełom na liczniku złapany w Austrii
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.