Skocz do zawartości

Autoadaptacja - strojenie koła fonicznego


sebademode

Rekomendowane odpowiedzi

> 1) reset adaptacji

> 2) uruchom silnik i zagrzac pow 80 stC.

> 3) przegazowac z wolnych obrotów do pow. 5000 obr/sek. minumum 3 raz lub do zgasniecia lampki mil

> 4) wyłaczyć zapłon na min 90 sek.

> zrobione

co to za silnik który osiąga 5000 obr/sek? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZUJNIK PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA I GMP

Charakterystki

Jest zamontowany na korpusie silnika i koła zębatego (fonicznego) umieszczonego na kole pasowym wału korbowego. Jest typu indukcyjnego, zasada jego działania oparta jest o zmianę pola magnetycznego generowanego przy przejściu zębów koła fonicznego (60-2 zęby).

Centralka wtrysku wykorzystuje sygnał czujnika obrotów do:

1. określenia prędkości obrotowej silnika

2. określenia położenia kątowego wału korbowego względem GMP.

284370873-01.JPG

Czujnik składa się z obudowy (1), wewnątrz której znajduje się magnes stały (3) i uzwojenie elektryczne (2).

284370873-02.JPG

Strumień magnetyczny wytworzony przez magnes (3) ulega -z powodu przejścia przed czujnikiem zębów koła fonicznego - drganiom, spowodowanym zmianą szczeliny powietrznej. Te drgania indukują siłę elektromotoryczną w uzwojeniu (2), na którego stykach powstają zmienne sygnały napięcia, które jest dodatnie ( gdy ząb znajdzie się na przeciw czujnika) i ujemne (przerwa na przeciw czujnika).

284370873-03.JPG

1, Czujnik 2, Sygnał na wyjściu 3, Sygnał odpowiadający dwum brakującym zębom 4, Koło pasowe wału korbowego z kołem fonicznym

Czujnik składa się z obudowy (1), wewnątrz której znajduje się magnes stały (3) i uzwojenie elektryczne (2).

Strumień magnetyczny wytworzony przez magnes (3) ulega -z powodu przejścia przed czujnikiem zębów koła fonicznego - drganiom, spowodowanym zmianą szczeliny powietrznej. Te drgania indukują siłę elektromotoryczną w uzwojeniu (2), na którego stykach powstają zmienne sygnały napięcia, które jest dodatnie ( gdy ząb znajdzie się na przeciw czujnika) i ujemne (przerwa na przeciw czujnika).

Maksymalna wartość napięcia wyjścia czujnika zależy, obok innych czynnikach, od odległości między czujnikiem i zębem (szczelina powietrzna). Na kole fonicznym znajduje się 58 zębów plus przerwa wynikająca z braku dwóch zębów, wytwarzająca sygnał odniesienia. Przejście koła odpowiada kątowi 6° (360° podzielone przez 60 zębów). G.M.P. rozpoznawany jest na końcu pierwszego zęba, następnie za przerwą dwóch brakujących zębów. Kiedy przerwa znajdzie się przed czujnikiem wał korbowy wraz z parą tłoków 1-4 znajdzie sie w położeniu 114° przed G.M.P. Charakterystyki elektryczne: oporność: 1134÷1386 ohm a 20° C. Wymagana odległość (szczelina powietrzna) między czołem czujnika i kołem fonicznym, aby uzyskać prawidłowe sygnały, powinna wynosić 0.5 ÷ 1.5 mm.

post-36134-1435251040572_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.