sebademode Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 w jakiej kolejności najlepiej wypadaloby zrobic te czynnosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 5 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 1) reset adaptacji 2) uruchom silnik i zagrzac pow 80 stC. 3) przegazowac z wolnych obrotów do pow. 5000 obr/sek. minumum 3 raz lub do zgasniecia lampki mil 4) wyłaczyć zapłon na min 90 sek. zrobione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek69 Napisano 5 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 > 1) reset adaptacji > 2) uruchom silnik i zagrzac pow 80 stC. > 3) przegazowac z wolnych obrotów do pow. 5000 obr/sek. minumum 3 raz lub do zgasniecia lampki mil > 4) wyłaczyć zapłon na min 90 sek. > zrobione co to za silnik który osiąga 5000 obr/sek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 5 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2010 to nie IKP - proponuje nie rumakowac . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek69 Napisano 8 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2010 > to nie IKP - proponuje nie rumakowac . sory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 8 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2010 > sory dziekuje za wyrozumialosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 9 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 Co to jest koło foniczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 9 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 CZUJNIK PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA I GMP Charakterystki Jest zamontowany na korpusie silnika i koła zębatego (fonicznego) umieszczonego na kole pasowym wału korbowego. Jest typu indukcyjnego, zasada jego działania oparta jest o zmianę pola magnetycznego generowanego przy przejściu zębów koła fonicznego (60-2 zęby). Centralka wtrysku wykorzystuje sygnał czujnika obrotów do: 1. określenia prędkości obrotowej silnika 2. określenia położenia kątowego wału korbowego względem GMP. Czujnik składa się z obudowy (1), wewnątrz której znajduje się magnes stały (3) i uzwojenie elektryczne (2). Strumień magnetyczny wytworzony przez magnes (3) ulega -z powodu przejścia przed czujnikiem zębów koła fonicznego - drganiom, spowodowanym zmianą szczeliny powietrznej. Te drgania indukują siłę elektromotoryczną w uzwojeniu (2), na którego stykach powstają zmienne sygnały napięcia, które jest dodatnie ( gdy ząb znajdzie się na przeciw czujnika) i ujemne (przerwa na przeciw czujnika). 1, Czujnik 2, Sygnał na wyjściu 3, Sygnał odpowiadający dwum brakującym zębom 4, Koło pasowe wału korbowego z kołem fonicznym Czujnik składa się z obudowy (1), wewnątrz której znajduje się magnes stały (3) i uzwojenie elektryczne (2). Strumień magnetyczny wytworzony przez magnes (3) ulega -z powodu przejścia przed czujnikiem zębów koła fonicznego - drganiom, spowodowanym zmianą szczeliny powietrznej. Te drgania indukują siłę elektromotoryczną w uzwojeniu (2), na którego stykach powstają zmienne sygnały napięcia, które jest dodatnie ( gdy ząb znajdzie się na przeciw czujnika) i ujemne (przerwa na przeciw czujnika). Maksymalna wartość napięcia wyjścia czujnika zależy, obok innych czynnikach, od odległości między czujnikiem i zębem (szczelina powietrzna). Na kole fonicznym znajduje się 58 zębów plus przerwa wynikająca z braku dwóch zębów, wytwarzająca sygnał odniesienia. Przejście koła odpowiada kątowi 6° (360° podzielone przez 60 zębów). G.M.P. rozpoznawany jest na końcu pierwszego zęba, następnie za przerwą dwóch brakujących zębów. Kiedy przerwa znajdzie się przed czujnikiem wał korbowy wraz z parą tłoków 1-4 znajdzie sie w położeniu 114° przed G.M.P. Charakterystyki elektryczne: oporność: 1134÷1386 ohm a 20° C. Wymagana odległość (szczelina powietrzna) między czołem czujnika i kołem fonicznym, aby uzyskać prawidłowe sygnały, powinna wynosić 0.5 ÷ 1.5 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.